جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پیش بینی سیستمی

پیش بینی سیستمی چیست؟

پیش‌بینی ورزشی در فرم‌های مختلفی مثل تکی، میکس، سیستمی و زنجیره‌ای قابل‌ انجام است. در این مقاله سعی کرده‌ایم به صورت کوتاه به معرفی پیش‌بینی تکی و میکس بپردازیم و پس از آن به طور مفصل پیش‌بینی سیستمی را بررسی نماییم، در ادامه با بت فوروارد همراه باشید.

پیش‌بینی تکی چیست؟

معمولاً در پیش‌بینی تکی ضرایب فرم تکی انتخاب شده و در مبالغی که قرار داده‌اید ضرب شده و اگر فرم شما با برد همراه شود سریعاً به‌حساب شخصی واریز می‌شود، اما اگر پیش‌بینی شما با باخت همراه شود، تمام مبلغ را باخت می‌دهید.

پیش‌بینی میکس چیست؟

در صورتی که دو یا چند گزینه مختلف در یک برگه پیش‌بینی ثبت شوند پیش‌بینی میکس یا کمبو به وجود می‌آید. در این روش ضرایب بازی‌ها باهم ضرب شده و یک عدد به دست می‌آید و ضریب کلی برگه پیش‌بینی را شکل می‌دهد.

منظور از پیش‌بینی سیستمی چیست؟

به ترکیبی از پیش‌بینی‌های تکی و میکس، سیستمی می‌گویند. برای مثال شما ۴ فرم برد رئال با ضریب ۲،برد میلان با ضریب ۳، برد پورتو با ضریب ۴ و برد ناپولی با ضریب ۵ در اختیار دارید که آن‌ها را انتخاب نموده‌اید. آنگاه ترکیب‌های حاصل از پیش‌بینی شما به صورت ترکیب ۱ از ۴ ، ۲ از ۴، ۳ از ۴ و ۴ از ۴ می‌باشد که در ادامه به طور کامل محاسبه هر کدام از ترکیب‌ها را خدمتتان توضیح خواهیم داد. باید توجه داشت که در این مدل پیش‌بینی به جز ترکیب ۴ از ۴ که هیچ تفاوتی با میکس ندارد، با باخت یکی از فرم‌ها بقیه فرم باخت نمی‌شود.

پیش بینی سیستمی

ترکیب ۱ از ۴

این ترکیب‌ها شامل ۴ گزینه جداگانه‌ای شامل برد رئال با ضریب ۲، برد میلان با ضریب ۳، برد پورتو با ضریب ۴، برد ناپولی با ضریب ۵ و حداکثر ضریب پرداختی برای آن در صورتی رخ می‌دهد که تمام فرم‌های بازی شما برنده شود و در این صورت ضریب برد ما می‌شود مجموع تمام ضرایب یعنی ۱۴ = ۵ + ۴ +۳ +۲

اما اگر هرکدام از این فرم‌ها باخت شوند، فقط همان فرم از بین رفته و بقیه بازی‌ها تا زمانی که برنده باشند از بین نمی‌روند. مثلاً اگر بازی رئال را ببازیم و بازی مربوط به میلان و پورتو و ناپولی را برنده شویم، آنگاه فرم مربوط به رئال از بین رفته و ضریب ما برابر با ۱۲ = ۵ + ۴ + ۳ خواهد بود.

ترکیب‌های ۲ از ۴

ترکیب‌هایی که شامل حالت‌های دوگانه از ۴ شرط انتخاب شده هستند. شامل برد رئال و برد میلان ، برد رئال و برد پورتو، برد رئال و برد ناپولی، برد میلان و پورتو، برد ناپولی و میلان را شامل می‌شود که ضریب هرکدام از حالت‌ها به وسیله حاصل ضرب ضرایب دو فرم داخل آن حالت به دست می آید. مثلا در ترکیب برد رئال و میلان ضریب این حالت می شود ۶ = ۲ * ۳ ، یا حالت برد پورتو و میلان ضریب می‌شود ۱۲ = ۳ * ۴ و حداکثر ضرایب ما از جمع ضرایب تمام حالت‌ها با همدیگر به دست می آید که شامل:

  ۷۱ = ۶ + ۸ + ۱۰ + ۱۲ + ۱۵ + ۲۰

باید دقت داشت که اگر یکی از شرط‌های ما با باخت همراه شود، فقط همان حالت‌هایی که این شرط‌ها را داشته‌اند، باخت می‌شود و بقیه حالت‌ها برنده می‌شوند. مثلاً اگر شرط برد رئال را باخته و بقیه شرط ها را ببریم آنگاه حالتی که برد رئال را دارند حذف شده و ۳ ترکیب دیگر برد میلان و پورتو، برد میلان و ناپولی، برد پورتو و ناپولی را خواهیم برد و ضریب برد ما می‌شود مجموع ۳ حالت برنده یعنی ۴۷ = ۱۲ + ۱۵ + ۲۰

یا مثلاً اگر فرم‌های برد رئال و برد میلان با باخت همراه شوند، آنگاه تمام حالت‌هایی که برد میلان رئال در آن‌ها قرار داشته حذف شده و بنابراین فقط حالت برد ناپولی و پورتو باقی خواهد ماند و ضریب برد ما برابر ۲۰= ۴*۵ خواهد بود.

ترکیب‌های ۳ از ۴

این ترکیب‌ها شامل تمام حالت‌های سه‌گانه از چهار شرط انتخاب شده ما هستند که شامل برد رئال، برد میلان و برد پورتو / برد رئال و برد ناپولی و برد میلان / برد میلان و برد رئال و برد پورتو / برد میلان و برد ناپولی و برد پورتو است. تمامی توضیحات مرتبط به چگونگی محاسبه برد و باخت‌ها و ضرایب همانند ترکیب‌های ۲ از ۴ بوده با این تفاوت که در ترکیب های ۲ از ۴ ما حالت های دوگانه شرط‌ها را به کار می‌بردیم و در ترکیب های ۳ از ۴ حالت های سه‌گانه‌ی شرط‌ها را به کار می‌بریم.

ترکیب ۴ از ۴

این ترکیب فقط با یک حالت (برد رئال، برد میلان، برد پورتو، برد ناپولی) است و هیچ تفاوتی با میکس و چهارتایی این شرط‌ها ندارد و نحوه برد و باخت در آن همانند میکس بوده که با باخت یکی از این فرم‌ها تمام ترکیب ما با باخت روبرو می‌شود و ضریب ما نیز همانند میکس از ضریب تمام شرط‌ها در هم ایجاد می‌گردد. یعنی ۱۲۰ = ۲ * ۳ * ۴ * ۵

دقت داشته باشید که در پیش‌بینی به‌صورت سیستمی حالت‌های ممکن ما برای n  شرط از ترکیب‌های ۱ گانه شروع شده و به n  گانه ختم می‌شود؛ مثلاً برای ۵ شرط ترکیب‌های ممکن ما شامل (۱ از ۵) ، (۲ از ۵) ، (۳ از ۵)  ، (۴ از ۵) و (۵ از ۵) است و چیزی به نام ترکیب ۶ گانه (۶ از ۵) وجود ندارد.

پیش بینی سیستمی

چرا باید پیش‌بینی سیستمی را انجام دهیم؟

در سایت‌های پیش‌بینی معتبر روش‌های زیادی برای فعالیت ورزشی وجود دارد که کاربران از طریق آن‌ها به سودهای زیاد دست پیدا می‌کنند. این روش‌ها شامل پیش‌بینی میکس، زنجیره‌ای و سیستمی است. هرکدام از این روش‌ها با مزیت و معایب وجود دارد که برحسب نیازتان و توانایی مالی می‌توانید آن‌ها را انتخاب نمایید.

انتخاب هرکدام از این بازی‌ها نیاز به ریسک‌ کردن دارد و باید ببینید که میزان ریسک‌پذیری شما چقدر است. هرکدام نیز داستان خاص و متفاوت خود را دارند. مثلاً اگر شما بخواهید یک‌شبه ثروت زیادی به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم از پیش‌بینی میکس استفاده نمایید که ضرایب بالاتری دارند، اما عیب اصلی این روش ریسک بالای آن است. پیش‌بینی سیستمی در واقع مثل میکس عمل می‌کند با این تفاوت که به شما اجازه خطا می‌دهد به همین خاطر در چند سال قبل طرف‌داران زیادی به دست آورده است. در بیشتر اوقات فقط به دلیل پیش‌بینی غلط در روش میکس شما، کل مبلغ از بین رفته و دستتان به هیچ‌ چیزی بند نیست.

آموزش پیش‌بینی  سیستمی

اگر برایتان سؤال پیش‌آمده که چطور می‌توان برای پیش‌بینی فوتبال از روش سیستمی استفاده کرد. باید خدمتتان عرض کنیم که در این مدل پیش‌بینی کاربر بر حسب نوع انتخاب سیستم می‌تواند خطا کند.

مثال: در فرم ۲/۳ سیستم به شما اجازه یک خطا و در فرم ۲/۴ اجازه دو خطا در میکس به شما می‌دهد. لازم به ذکر است که اگر تمام میکس‌های شما درست باشد، پول بیشتری را برنده خواهید شد.

استراتژی پیش‌بینی سیستمی ۲/۳

فرض بکنیم که شما می‌خواهید بر روی برد ۳ تا تیم شامل رئال، بارسا و لیورپول پیش‌بینی سیستمی انجام دهید. اینجا انتخاب شما ۲/۳ می باشد. فرض کنیم که مبلغ اولیه پیش‌بینی شما ۳۰۰ هزار تومان باشد و ضریب برد هرکدام از تیم ها به صورت زیر است:

برد بارسلونا با ضریب ۲

برد رئال‌مادرید با ضریب ۱.۵

برد لیورپول با ضریب ۲.۵

شما باید ابتدا یک میکس از این سه تیم تهیه کرده که سه میکس این تیم‌ها به شرح زیر است:

برد بارسلونا و رئال‌مادرید با ضریب ۲+۱.۵ = ۳.۵

برد بارسلونا و لیورپول با ضریب ۲+۲.۵ = ۴.۵

برد رئال‌مادرید و لیورپول با ضریب ۱.۵+۲.۵ = ۴

شما در ابتدا باید یک میکس از این ۳ تیم تهیه کنید که به‌عنوان‌مثال به شرح زیر است:

برد بارسلونا و رئال‌ مادرید با ضریب ۱.۵+۲ = ۳.۵

برد بارسلونا و لیورپول با ضریب ۲.۵+۲ = ۴.۵

برد لیورپول و رئال‌ مادرید با ضریب ۲.۵ + ۱.۵= ۴

محاسبه پیش‌بینی سیستمی ۲/۳

بعد از اینکه بازی را به طور میکس ۲ از ۳ ثبت نموده‌اید، اقدام به محاسبه پیش‌بینی سیستمی نمایید که در صورت برد هر یک از میکس‌های بالا چه سودی به شما تعلق می گیرد. در ابتدا باید کل مبلغ پیش‌بینی‌تان را بر تعداد میکس‌های ساخته شده تقسیم نمایید که در اینجا چون ۳ تا میکس وجود دارد، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان. سپس مبلغ را در فرمول زیر قرار می‌دهیم و میزان سود در صورت برد در هریک از میکس ها به دست می آید:

بعد از آنکه این بازی را به شکل میکس ۲/۳ ثبت نموده‌اید. اقدام به محاسبه پیش‌بینی سیستمی می‌کنید که در صورت برد هر یک از میکس ها چه سودی تعلق می‌گیرد. در ابتدا باید کل مبلغ پیش‌بینی‌تان را بر تعداد میکس‌هایی که ساخته‌اید تقسیم می‌نمایید.

در مثال ما ۳ میکس وجود دارد که برای هر مسابقه ۱۰۰ هزار تومان می‌شود. سپس مبلغ را در فرمول زیر قرار می‌دهیم و میزان سود در صورت برد در هر یک از میکس‌ها به دست می‌آید:

میکس اول یعنی برد رئال‌مادرید و بارسلونا، ۳.۵ *۱۰۰۰۰۰= ۳۵۰۰۰۰ تومان

میکس دوم برد لیورپول و بارسلونا، ۴.۵* ۱۰۰۰۰۰= ۴۵۰۰۰۰ تومان

میکس سوم برد لیورپول و رئال‌مادرید، ۴*۱۰۰۰۰۰=۸۰۰۰۰۰ تومان

شما در صورتی برنده خواهید شد که ۲ برد از ۳ بازی را که پیش‌بینی کرده‌اید به دست بیاید.

اگر میکس اول و دوم شما درست در بیاید شما برنده ۸۰۰ هزار تومان خواهید. یعنی ۳۰۰ هزار تومان سود.

اگر میکس دوم و سوم شما درست در بیاید شما برنده ۱ میلیون ۲۵۰ هزار تومان خواهید شد. یعنی ۹۵۰ هزار تومان سود.

اگر میکس اول و سوم شما درست در بیاید شما برنده ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان خواهید شد.

در نهایت اگر شما برنده هر ۳ میکس شوید شما برنده ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهید شد؛ یعنی شما ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان سود کردید.

پیش بینی سیستمی

محاسبه پیش‌بینی  سیستمی ۲/۴

به همین ترتیب سیستمی ۲/۴ نیز به همان صورت بالا است. یعنی شما در ۴ بازی اجازه ۲ خطا دارید که باید مواردی که در بالا ذکر کرده ایم را انجام دهید.

ضرر مالی در پیش‌بینی سیستمی

در پیش‌بینی سیستمی ۲/۳ ضریب شما حتما باید بیشتر از ۳ باشد. در سیستم ۲/۴ نیز باید ضریب شما بالاتر از ۴ باشد تا از ضرر جلوگیری نمایید. فرض می‌کنیم مبلغ اولیه شما این بار ۶۰۰ هزار تومان است و روی این سه تا تیم می خواهیم پیش‌بینی انجام دهیم:

برد منچستریونایتد با ضریب ۰.۷

برد بایرن‌مونیخ با ضریب ۰.۸

برد لیون با ضریب ۰.۶

محاسبه ضرر مالی در پیش‌بینی سیستمی ۲/۳

باتوجه‌به ضرایبی که در بالا به آن اشاره کردیم ضریب میکس‌های شما این‌گونه خواهد بود:

میکس اول برد بایرن‌مونیخ و منچستریونایتد: ۱.۵

میکس دوم برد لیون و منچستریونایتد: ۱.۳

میکس سوم برد بایرن‌مونیخ و لیون: ۱.۴

همان‌طور که در بالا گفتیم مبلغ فرم شما بین ۳ میکس تقسیم خواهد شد و در نهایت به این شکل خواهد بود:

میکس اول برد بایرن‌مونیخ و منچستریونایتد: ۱.۵ * ۲۰۰۰۰۰ = ۳۰۰۰۰۰ تومان

میکس دوم برد لیون و بایرن‌مونیخ: ۱.۴ * ۲۰۰۰۰۰ = ۳۰۰۰۰۰ تومان

میکس سوم برد منچستریونایتد و لیون: ۱.۳ *۲۰۰۰۰۰ = ۲۶۰۰۰۰ تومان

اگر میکس اول و دوم شما درست باشد، برد شما ۵۸۰ هزار تومان خواهد بود و این یعنی شما ۲۰ هزار تومان ضرر کردید. پس حتماً به نکته‌ای که بالا اشاره کردیم دقت داشته باشید.

چه بازی‌های برای پیش‌بینی سیستمی خوب است؟

به‌طورکلی در پیش‌بینی سیستمی قابلیت اجرای روی تمام بازی‌ها را دارا هستند و در واقع به سیستمی که نکات بالا باید در آن رعایت شود. یعنی ضرایب بازی‌ها بالا باشد. گزینه مساوی تیم‌ها معمولاً ضرایب بالاتری دارد و اگر قصد دارید از روش سیستمی استفاده کنید، این گزینه جزو مناسب‌ترین موارد پیش‌بینی است.

سؤالات متداول

بهترین سایت پیش‌بینی  سیستمی چیست؟

بسیاری از سایت‌های ایرانی چنین قابلیتی را در بخش پیش‌بینی ورزشی دارا هستند.

تفاوت پیش‌بینی سیستمی با پیش‌بینی میکس چیست؟

شما در حالت میکس حق خطاکردن ندارید؛ اما در حالت سیستمی باتوجه‌به سیستمی که انتخاب کرده‌اید اجازه خطا دارید.

ضرر مالی در پیش‌بینی سیستمی چگونه است؟

اگر دقت نداشته باشید و حتی در سیستم ۲/۳ بتوانید ۲ برد از ۳ برد را کسب کنید، این احتمالاً وجود دارد که ضرر بدهید.

نکات پایانی:

پیش‌بینی سیستمی یکی از روش‌های حرفه‌ای و عالی برای ورزش‌های مختلف در سایت‌های آنلاین است. شما باید از قوانین آن مطلع باشید تا بتوانید پیش‌بینی‌های موردنظرتان را انجام دهید. امیدواریم این مقاله موردتوجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. در پایان اگر سؤالی دارید آن را در بخش کامنت‌ها درج نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

برای دریافت جدیدترین اخبار سایت بت فوروارد می توانید عضو خبرنامه ما شوید