جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آموزش پیش بینی بسکتبال

آموزش پیش بینی بسکتبال به زبان ساده

پیش‌بینی مسابقات بسکتبال یکی از تفریحاتی است که طرفداران به این رشته هم‌زمان با برگزاری بازی‌ها در لیگ‌های مختلف به آن علاقه دارند چرا که می‌توانند در کنار هیجانی که در طول یک مسابقه یا فصل تجربه می‌کنند، به یک درآمدزایی هر چند با مبلغ پایین نیز دست پیدا کنند. برای این که با پیش‌بینی بسکتبال آشنا شوید تا انتهای این مطلب همراه بت فوروارد باشید تا آموزش پیش‌بینی بسکتبال را به‌صورت کامل برایتان شرح دهیم.

پیش بینی بسکتبال

آموزش پیش بینی بسکتبال

در پیش‌بینی بسکتبال همانند سایر رشته‌های ورزشی پرطرف‌دار از جمله فوتبال، تنیس، فوتبال آمریکایی و غیره صدها گزینه برای پیش‌بینی، روش‌های مختلف، استراتژی‌ها و ترفندهایی موجود است که نیاز است آن‌ها را بدانید. به عبارتی دیگر اگر قصد داشته باشید تا شانس پیروزی خود را بالاتر ببرید می‌بایست همه این نکات را به‌خوبی مطالعه و باگذشت زمان آن‌ها را در پیش‌بینی‌های خود به کار گیرید.

به‌عنوان‌مثال کمتر کسی وجود دارد که رقابت‌های جذاب و مهیج بسکتبال NBA را نشناسد که حرفه‌ای‌ترین مسابقات بسکتبال جهان را تشکیل می‌دهد و پیش‌بینی بر روی چنین مسابقاتی نیازمند دانش و اطلاعات کافی است که با آنالیز و تحلیل این اطلاعات بتوان یک پیش‌بینی دقیق همراه با نکات آماری صحیح را به ثبت رساند. درهرصورت جای نگرانی نیست، این مطلب را دنبال کنید تا قدم‌به‌قدم آموزش پیش‌بینی بسکتبال و روش‌های مختلف و ترفندهای مربوط به آن را به شما آموزش دهیم.

شرط بندی بسکتبال

انواع گزینه‌های پیش‌بینی بسکتبال

گزینه‌های زیادی برای پیش‌بینی مسابقات بسکتبال در دسترس هستند که هر کاربر می‌بایست با بررسی دقیق آن‌ها و البته با اکتفا به اطلاعات خود بهترین گزینه با ضرایب مناسب را برای خود انتخاب نماید تا شانس پیروزی خود را بالاتر برد. در زیر به رایج‌ترین گزینه‌های پیش‌بینی بسکتبال پرداختیم که پیشنهاد می‌کنیم آنها را مطالعه بفرمایید.

پیش‌بینی نتیجه دقیق مسابقه (کل بازی یا کوارتر)

در این نوع پیش‌بینی شما حدس می‌زنید که نتیجه دقیق بازی برای کل مسابقه یا هر یک از کوارترها چه نتیجه‌ای خواهد بود که بدون شک کار مشکلی است چرا که نتایج در بسکتبال به‌صورت لحظه‌ای و نامشخص تغییر می‌کنند و به دلیل این سختی در پیش‌بینی، این گزینه همیشه ضریب بسیار بالا با ریسک زیاد را به خود اختصاص می‌دهد.

پیش‌بینی برنده مسابقه (کل بازی یا کوارتر)

پیش‌بینی برنده مسابقه گزینه‌ای منطقی برای پیش‌بینی بسکتبال است چرا که با بررسی نکات آماری مربوط به مسابقه می‌توانید تا حدودی اطلاعات و قدرت تیم‌ها را مقایسه و بررسی کنید و در نهایت حدس بزنید که به‌احتمال زیاد کدام تیم برنده مسابقه در زمان قانونی یا هر یک از کوارترها خواهد شد.

پیش‌بینی امتیازآورترین بازیکن زمین

در مسابقات بسکتبال گزینه‌ای به نام امتیازآورترین بازیکن زمین پیش روی شما است که شما باید حدس بزنید که کدام بازیکن برای یک تیم یا در کل مسابقه بیشترین امتیاز را کسب می‌کند. این گزینه نیز از بررسی نکات و شناخت بازیکنان بسکتبال می‌تواند برای شما گزینه معقولی باشد.

پیش‌بینی برترین ریباند کننده

همان‌طور که می‌دانید ریباند یکی از رایج‌ترین اصطلاحات و اکت‌هایی است که در بسکتبال انجام می‌شود. ریباند به این صورت است که هنگامی که توپ به هر قسمتی از سبد برخورد می‌کند؛ ولی داخل تور نمی‌شود، توپ برگشتی به بازیکنی خواهد رسید که به این عمل ریباند توپ و به دریافت‌کننده توپ ریباند کننده می‌گویند. برای پیش‌بینی بسکتبال نیز این مورد رایج است و شما باید حدس بزنید که چه کسی بیشترین ریباند را در کل بازی برای یک تیم یا هر دو تیم یا در کوارترها انجام داده است.

پیش بینی بسکتبال

پیش‌بینی بهترین مدافع، مهاجم و سایر پست‌های بسکتبال

همانند ریباند پیش‌بینی بهترین مدافع یا برترین مهاجم زمین و غیره نیز رایج است که این پیش‌بینی را برای گزینه‌های در دسترس هم برای یک تیم، هم برای هر دو تیم (بهترین بازیکن زمین در آن پست) برای پایان وقت قانونی یا هر یک از کوارترها می‌توانید انجام دهید. این پیش‌بینی نیز به‌وسیله بررسی کارنامه بازیکنان و عملکرد آن‌ها گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

پیش‌بینی تعداد خطاها به‌صورت دقیق یا بازه‌ای

این مورد نیز واضح است. شما می‌توانید تعداد خطاها را برای یک تیم یا هر دو تیم برای کل مسابقه یا هر یک از کوارترها پیش‌بینی کنید که چندان کار آسانی نخواهد بود؛ ولی به‌صورت بازه‌ای می‌توانید این تایتل رو جزو پیش‌بینی‌های خود قرار دهید.

پیش‌بینی تعداد پنالتی‌های مسابقه به‌صورت دقیق یا بازه‌ای

همان‌طور که می‌دانید در مسابقه بسکتبال نیز پنالتی وجود دارد که این پیش‌بینی نیز به این صورت هست که هم به‌صورت دقیق و هم بازه‌ای می‌توانید تعداد پنالتی‌های مسابقه یا برای یک تیم را می‌توانید حدس بزنید.

پیش‌بینی قهرمان لیگ یا تورنمنت

پیش‌بینی قهرمان لیگ یا یک تورنمنت خاص به شرطی با موفقیت بالا برای شما ممکن است رقم بخورد که اطلاعات کافی در خصوص تیم موردنظرتان را داشته باشید و به شما پیشنهاد می‌کنیم این گزینه را برای بازی‌های آخر فصل یا تورنمنت در نظر بگیرید تا نتایج به‌صورت حدودی مشخص شوند. به این صورت اگر این گزینه را انتخاب کنید شانس موفقیتتان بالاتر خواهد رفت.

پیش‌بینی گزینه‌های دیگر

بی‌نهایت گزینه برای پیش‌بینی بسکتبال وجود دارد از جمله خطاهای مختلف به‌صورت جزئی، واردشدن تیم پزشکی به زمین، مصدومیت بازیکنان، حضور یا عدم حضور یک بازیکن در بازی، اتفاقات خاصی که در طول یک مسابقه بسکتبال می‌توانند رقم بخورند و … باتوجه‌به سایتی که برای پیش‌بینی خود انتخاب می‌کنید گزینه‌های متنوع دیگری نیز می‌توانند برای پیش‌بینی در دسترس شما باشند که می‌توانید آن‌ها را نیز لحاظ کنید.

پیش بینی بسکتبال

انواع روش‌های پیش‌بینی بسکتبال

روش‌های پیش‌بینی مسابقات بسکتبال نیز کم نیست و شما می‌توانید برای پیش‌بینی‌های خود روش و استراتژی‌های مختلفی را انتخاب کنید تا در نهایت بتوانید بهترین روشی که متناسب با اطلاعات شما برایتان مناسب‌تر است را پیدا کنید.

پیش‌بینی تکی یا سینگل Single

پیش‌بینی به‌صورت شرط تک یا سینگل به این صورت است که شما یک گزینه همانند برد یک تیم را ثبت می‌کنید که یکی از متداول‌ترین روش‌های پیش‌بینی برای تمامی مسابقات ورزشی است. درصورتی‌که همان تک گزینه را درست حدس زده باشید ضریب گزینه موردنظر در مبلغ اولیه شرط شما و برد شما را تشکیل می‌دهند.

پیش‌بینی میکس یا کمبو Combo

روش پیش بینی میکس یا کمبو با روش تکی که در بالا به آن اشاره کردیم متفاوت است. در روش میکس شما چند شرط یا گزینه را به‌صورت هم‌زمان انتخاب می‌کنید. (الزامی ندارد که تمامی گزینه‌های انتخابی شما از رشته بسکتبال باشد و با هر رشته دیگری می‌توانید این گزینه‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید) پس از انتخاب چند گزینه در نهایت یک شرط برای شما ثبت خواهد شد. برای پیش‌بینی میکس چند نکته وجود دارد که الزامی است آن‌ها را بدانید:

ضریب نهایی شرط شما از ضرب گزینه‌های انتخابی حاصل می‌شود.

در صورتی شرط شما برنده می‌شود که تمامی گزینه‌های ممکن را درست پیش‌بینی کرده باشید، حتی اگر یک گزینه شما اشتباه باشد شرط شما به کل بازنده خواهد بود.

مزیت این روش این است که شما با مبلغ اولیه خود باتوجه‌به ضرب‌شدن چند ضریب در یکدیگر، در صورت پیروزی مبلغ بیشتری را برنده می‌شوید.

این روش به دلیل ترکیب چند شرط ریسک بالایی دارد و باید آمادگی باخت شرط خود را داشته باشید و این مدل پیش‌بینی نیازمند شناخت و اطلاعات کافی در چند یا یک‌رشته ورزشی است.

پیش‌بینی از روش هندیکپ Handicap

روش هندیکپ روشی پیچیده است که بررسی آن در این مقاله نمی‌گنجد و البته در مطالب دیگر مجله بت فوروارد می‌توانید به صورت کامل آن را مطالعه فرمایید. ولی در مجموع یک روش متداول در پیش‌بینی مسابقات مختلف از جمله بسکتبال است به این صورت که شما به تیم مقابل یک یا چند امتیاز آوانس می‌دهید و نتیجه را به صورتی پیش‌بینی می‌کنید که تیم مقابل یک تیم عقب با علامت منفی و یک تیم جلو با علامت مثبت است. روش هندیکپ هم چند روش دارد که هم می‌تواند به‌صورت اعداد صحیح و هم اعشاری ۰.۲۵، ۰.۵، ۰.۷۵ و غیره با علامت مثبت و منفی پیش‌بینی شود که همان‌طور که گفتیم می‌توانید در مطالب دیگر به‌صورت کامل آن‌ها را مطالعه فرمایید.

پیش‌بینی از روش کمتر و بیشتر Over/Under

روش کمتر و بیشتر هم به‌وفور در پیش‌بینی بسکتبال استفاده می‌شود. این روش به‌صورت اعداد اعشاری و دو علامت + برای بیشتر و علامت – برای پیش‌بینی کمتر در نظر گرفته می‌شود. این روش نیز به این صورت است که به‌عنوان‌مثال شما حدس می‌زنید که تعداد گل‌ها برای تیم لس‌آنجلس لیکرز +۹۹.۵ خواهد بود. در این حالت باید عدد را به سمت بالا رند کنید و عدد ۱۰۰ می‌شود. در صورتی که تیم لیکرز در مسابقه ۱۰۰ و بیش از ۱۰۰ امتیاز به دست آورد شرط شما برنده و در صورتی که حتی ۹۹ امتیاز برای این تیم به ثبت برسد شرط شما بازنده خواهد بود. برای روش کمتر نیز می‌بایست عدد را به همین صورت محاسباتی ولی به سمت پایین رند کنید.

ترفندهای پیش‌بینی بسکتبال که نیاز است بدانید

ترفندهای پیش‌بینی بسکتبال نیز کم نیست. کافی است اساسی‌ترین آن‌ها را یاد بگیرید و در پیش‌بینی‌های خود لحاظ کنید تا شانس موفقیت خود را بیش‌ازپیش افرایش دهید. در ادامه ما به ۶ ترفند مهم پیش‌بینی بسکتبال نگاهی خواهیم داشت:

انتخاب یک سایت معتبر

انتخاب یک سایت معتبر در وهله اول برای هر کاربری واجب است تا از انجام تراکنش‌های مالی و فعالیتی که در سایت دارد خیالش راحت باشد. به عبارتی دیگر پیش از آن که در هر رشته ورزشی از جمله بسکتبال پیش‌بینی خود را به ثبت برسانید، یافتن یک سایت معتبر مهم‌ترین مسئله است چرا که امنیت حساب کاربری و حساب بانکی شما به این موضوع بستگی دارد. شما باید بتوانید سایتی را بیابید که با خیالی آسوده اطلاعات بانکی خود را جهت شارژ حساب و برداشت وجه وارد کنید و به‌هیچ‌وجه امکان کلاهبرداری مالی از شما وجود نداشته باشد که این مورد هم می‌تواند به چند صورت برای شما اتفاق بیفتد. پس حتماً در انتخاب یک سایت معتبر که سابقه درخشانی در این زمینه داشته باشد را مدنظر خود قرار دهید.

استفاده از روش مارتینگل

بدون شک نام روش مارتینگل را تاکنون شنیده‌اید که یکی از دنباله‌های معروف ریاضیات هست و همچنین در سال‌های اخیر مورد استقبال زیادی قرار گرفته چرا که بر طبق محاسبات با دنبال‌کردن این روش باخت‌های قبلی نیز می‌تواند جبران شود. روش مارتینگل به این صورت است که شما در ابتدا یک مبلغ مشخص مثلاً ۱۰۰ هزار تومان را برای پیش‌بینی خود در نظر می‌گیرید. در صورت ناموفق بودن در دور بعدی شرط مبلغ خود را دوبرابر یعنی ۲۰۰ هزار تومان می‌کنید، در صورت ناموفق بودن در دور بعدی مجدد مبلغ خود را باید دوبرابر قبل یعنی ۴۰۰ هزار تومان کنید و این روند و پروسه را تا جایی ادامه دهید تا بالاخره یکی از شرط‌های شما موفق شود. در این حالت مشاهده خواهید کرد که باخت دست‌های قبل نیز جبران شده است.

استفاده از استراتژی فیبوناچی

استراتژی فیبوناچی نیز همانند مارتینگل یک دنباله محاسباتی در دنیای ریاضیات است که در صورت باخت مبلغ شرط در دست‌های بعدی از جمع با دور قبلی حاصل می‌شود که با بیان مثالی واضح‌تر این موضوع را بیان می‌کنیم: به‌عنوان‌مثال اگر مبلغ اولیه شرط شما ۵۰ هزار تومان باشد در دور بعدی مبلغ شرط شما همان ۵۰ هزار تومان می‌شود. در صورتی که باختید ۵۰ + ۵۰ تومان یعنی ۱۰۰ هزار تومان مبلغ شرط شما می‌شود. مجدد اگر باختید مبلغ شرط شما ۱۰۰+۵۰ می‌شود و به همین صورت این رویه جمع با دست قبل را تا جایی ادامه می‌دهید که در یک‌دست شرط شما برنده شود و این روش نیز به این استدلال دلالت دارد که باخت‌های ناشی از دست‌های قبل جبران خواهد شد.

کسب دانش و آگاهی لازم در خصوص رشته بسکتبال، بازیکن، تیم‌ها و غیره

لازمه موفقیت در پیش‌بینی مسابقات ورزشی از جمله بسکتبال داشتن اطلاعات آماری، کارنامه بازیکنان، قهرمان دورهای قبلی لیگ یا یک تورنمنت و غیره است. شما نمی‌توانید یک پیش‌بینی همراه با موفقیت داشته باشید اگر از یک بازیکن یا تیم شناخت نداشته باشید. شاید چند باری را بنا بر ضرایب موجود در سایت‌ها یا به‌صورت شانسی پیش‌بینی شما با موفقیت همراه شود؛ ولی لازمه موفقیت دائمی و پیش‌بینی‌های تحلیلی که شانس موفقیت بیشتری دارند، داشتن اطلاعات کافی است. به همین خاطر حتماً در خصوص تمامی موارد گفته شده آگاهی لازم را کسب کنید و اطلاعات خود را رفته‌رفته ارتقا و همچنین با برگزاری مسابقات به‌روزرسانی کنید.

سایت شرط بندی بسکتبال

مدیریت سرمایه

بر کسی پوشیده نیست که مدیریت سرمایه چقدر در دنیای پیش‌بینی مسابقات ورزشی یا حتی بازی‌های کازینو مهم است. شما با مدیریت‌کردن سرمایه خود از ضررهای احتمالی بزرگ که منجر می‌شوند در زندگی شخصی شما اختلالی به وجود بیاید جلوگیری می‌کنید. برای این کار در ابتدا کافی است درآمد ماهیانه خود را به‌تمامی خرج‌هایی که در طول یک ماه پیش روی شما قرار دارد تقسیم کنید و درصورتی‌که مبلغی از درآمدتان باقی ماند، بخشی از آن را به این کار اختصاص دهید. مدیریت سرمایه یک‌زمان دیگر هم معنی پیدا می‌کند، هنگامی که پس از پیش‌بینی‌های خود چند برد دلچسب و شیرین را به دست می‌آورید باید بتوانید بخشی از برد خود را پس‌انداز کنید و مجدد همه آن را در پیش‌بینی‌های بعدی به کار نگیرید. این موضوع برای کسانی که قصد درآمدزایی در این عرصه را دارند بسیار اساسی و مفید خواهد بود که با درنظرگرفتن چارچوبی بتوانند هم پس‌انداز کنند و هم مجدد به دنیای پیش‌بینی با اطمینان بیشتر و سرمایه کافی قدم بگذارند.

پیش‌بینی بسکتبال به‌صورت آنلاین و زنده

همان‌طور که می‌دانید پیش‌بینی بسکتبال به‌صورت آنلاین و زنده با یکدیگر تفاوت دارد. پیش‌بینی آنلاین به این صورت است که شما باید پیش از شروع یک مسابقه نتیجه را پیش‌بینی و به ثبت برسانید؛ ولی از سوی دیگر این روند برای پیش‌بینی زنده در طول برگزاری یک مسابقه بسکتبال به‌صورت زنده رقم می‌خورد. از آن جایی که مسابقات بسکتبال هم برای تغییر نتایج برای تیم‌ها و بازیکنان لحظه‌ای تغییر پیدا می‌کند و نوسانات زیادی دارد برخی کاربران ترجیح می‌دهند هنگامی که به تماشای یک مسابقه بسکتبال نشسته‌اند هم‌زمان و باتوجه‌به اتفاقات بازی و شناسایی قدرت تیم‌ها و بازیکنان پیش‌بینی خود را انجام دهند. به‌عنوان‌مثال در بازی میان یوتا جاز و کلیپرز کاربر به تماشای بازی می‌نشیند و پس از گذشت دو کوارتر تشخیص می‌دهد که قدرت تیم کلیپرز و بازیکنانش باتوجه‌به نتیجه ثبت شده بیشتر است و باتوجه‌به گزینه‌هایی که در سایت پیش روی او قرار دارد بهترین گزینه را انتخاب و شرط خود را در همان لحظه به ثبت می‌رساند.

در پایان دانستن این نکته خالی‌ازلطف نیست که شما عزیزان می‌توانید پیش‌بینی مسابقات بسکتبال خود را در سایت بت فوروارد هم به‌صورت زنده و هم آنلاین با بی‌نهایت گزینه پیش‌بینی با ضرایب منصفانه به ثبت برسانید. پس همین حالا در سایت ثبت‌نام و شانس خود را برای پیش‌بینی مسابقات بسکتبال نیز امتحان کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

برای دریافت جدیدترین اخبار سایت بت فوروارد می توانید عضو خبرنامه ما شوید