ورود به سایت بدون فیلترشکن

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بررسی دست فلاش در پوکر و استراتژی بازی با آن

اگر به‌ تازگی بازی پوکر انجام داده‌اید و می‌خواهید با یادگیری بیشتر در مورد انواع دست‌ها و چگونگی بازی آن‌ها، بازی خود را تقویت کنید به‌جای صحیحی آمده‌اید. دست فلاش یکی از دست‌های قوی در بازی تگزاس هولدم پوکر است و مسلط‌ شدن به هنر بازی با این دست ممکن است یک دارایی عالی برای شما در بازی‌های آینده باشد.

اما قبل از اینکه ارزش یک‌ دست فلاش در پوکر و استراتژی‌های آن را بررسی کنیم، بیایید مروری داشته باشیم به قوانین و رتبه‌بندی دست‌های پوکر و احتمال وقوع آن‌ها.

رتبه‌بندی و احتمال دست‌های پوکر

رتبه‌بندی و احتمال دست‌های پوکر در بازی تگزاس هولدم برای مراجعه آسان شما در این قسمت ارائه شده است. بادقت آن را بررسی کنید تا به دید کلی از انواع دست‌ها، مکان آنها در لیست رتبه‌بندی و احتمال دریافت آن را به دست آورید.

رتبه‌بندی و احتمال دست‌های پوکر

فلاش در پوکر به چه معناست؟

در پوکر، فلاش دستی است که پنج کارت دارای یک‌شکل هستند. به‌عبارت‌دیگر، یک‌دست فلاش شامل پنج کارت است که همه آنها از یک نوع (مثلاً همه یا همه ♠) هستند. به عنوان مثال، یک فلاش با عدد ده، دستی شامل کارت‌های 10، 3 و 2 یا مجموعه‌ای از این‌گونه کارت‌ها است. دست فلاش در رده پنجم قرار دارد و زیر دست فول هاوس قرار می‌گیرد. این یک دست نسبتاً قوی در بازی تگزاس هولدم است و به راحتی قابل تشخیص است.

قوانین دست فلاش در پوکر

بالاترین دست ممکن در فلاش یک فلاش با آس است.

درصورتی‌که بیش از یک نفر در بازی پوکر فلاش داشته باشند، شخصی که فلاش با کارت بالاتری داشته باشد برنده دست خواهد بود. به‌عنوان‌مثال، یک فلاش با شاه، یک فلاش با بالاترین کارت ده را شکست خواهد داد.

احتمال دریافت یک‌دست فلاش در پوکر تگزاس هولدم

پیش از فلاپ: 0.1965 ٪

فلاپ (هنگامی که 2 کارت هم شکل دارید):  0.84 ٪

تِرن (از فلاپی که 2 کارت هم شکل دارد):  19.56 ٪

ریور: 19.56 ٪

لطفاً توجه داشته باشید این احتمالات در هر نوع از بازی پوکر تغییر خواهند کرد و باید آنها را در نظر بگیرید.

استراتژی بازی با دست فلاش در پوکر

بر اساس رتبه‌بندی دست‌های پوکر که در بالا ذکر شد، می‌توانید ببینید که یک‌دست فلاش در دسته‌بندی کلی، رتبه پنجم را دارد؛ بنابراین، اگر دستی داشته باشید که با قوانین فلاش پوکر همخوانی داشته باشد، هنوز هم فرصتی برای برنده شدن در بازی پوکر تگزاس هولدم با دست فلاش وجود دارد. شما فقط باید از استراتژی مفید و تأثیرگذار استفاده کنید.

برای بازی با دست فلاش دو استراتژی وجود دارد:

فلاش در پوکر

بازی به شیوه دفاعی

نکته‌ای که باید در پوکر به آن توجه داشته باشید، قوانین دست فلاش است. اگر 2 کارت از 5 کارت مورد نیاز برای ساخت یک دست فلاش را داشته باشید، احتمال وجود دستی مشابه با کارت های بالاتر توسط حریفانتان نیز وجود دارد.

اگر یک بازیکن دستی داشته باشد که با قوانین دست رویال فلاش (Royal Flush) همخوانی داشته باشد، احتمال برنده شدن شما صفر است. این بازیکن در حال حاضر بهترین دست ممکن در بازی پوکر را دارد که چهار رتبه بالاتر از دست فلاش شما می‌باشد.

اما اگر کارت‌های روی میز نشان‌دهنده وجود دست رویال فلاش نباشد، در این صورت می‌توانید شانس خود را امتحان کرده و با دست فلاش خود پول خوبی به جیب بزنید. این به این معناست که دو بازیکن همزمان دست فلاش با کارت‌های تقریباً یکسان یا رتبه مشابه دارند.

حالا می‌توانید در بازی بمانید به‌جای آنکه مدام شرط را افزایش دهید، کال کنید یا به‌سادگی چک دهید.

بازی هجومی

روش دوم این است که هجومی بازی کنید. به‌وضوح، شما باید احتمالی داشتن فلاش توسط حریفانتان را در نظر بگیرید. در این صورت، بازی هجومی را کنسل کرده و به شیوه دفاعی بازی کنید.

بااین‌حال، اگر کارت‌های روی میز نشان‌دهنده احتمال کمی برای حریف شما برای داشتن یک‌دست فلاش باشد و پیش‌بینی شما این باشد که بالاترین دست فلاش روی میز را در بین بازیکنان دیگر دارید، می‌توانید از این استراتژی استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که هنوز هم ممکن است حریفانتان دست‌هایی باارزش بالاتر را داشته باشند؛ بنابراین، باید بلوف بزنید تا حریفتان فکر کنند دست بالاتری دارید و مدام به‌جای کال کردن شرط را افزایش دهید. همچنین می‌توانید زمانی که دیگران چک می‌کنند نیز شرط را افزایش دهید.

اگر مطمئن باشید که بالاترین فلاش دست را دارید، می‌توانید به‌راحتی دست فلاش تگزاس هولدم را ببرید.

نتیجه‌گیری

زمان بگذارید و به تحلیل بازی‌تان به‌صورت مداوم بپردازید تا یک استراتژی خوب برای بازی خود ایجاد کنید. زمان و انرژی خود را صرف مطالعه انواع دست‌ها و روش بازی آنها کنید و فراموش نکنید که تمرین انسان را به کمال می‌رساند.

سؤالات متداول

اصولی‌ترین تعریف دست فلاش در پوکر چیست؟

یک‌دست فلاش در پوکر، شامل پنج کارت با یک‌شکل (مثلاً همه کارت‌ها به شکل ♦) است که در یک دست وجود دارند.

 آیا در پوکر همه دست‌های فلاش ارزش یکسانی دارند؟

نه دست‌های فلاش بر اساس کارت با بالاترین ارزش در دست رتبه‌بندی می‌شوند. مثلاً یک‌دست فلاش با آس، سرباز، و دامنه ۱۰، ۹ و ۸ نسبت به یک‌دست فلاش با شاه، ملکه، و دامنه ۷، ۶ و ۵ ارزش بیشتری دارد.

در چه موقعیت‌هایی در پوکر می‌توان با دست فلاش برنده شد؟

اگر دو بازیکن یا بیشتر دست فلاش را داشته باشند، برنده کسی خواهد بود که کارتی با بالاترین ارزش در دست فلاش خود داشته باشد.

آیا دست فلاش از دست‌های دیگر در پوکر بهتر است؟

دست فلاش در رتبه‌بندی دست‌های پوکر در جایگاه پنجم قرار دارد؛ اما در مواقعی که ترکیباتی مانند فول هاوس یا فور آف کایند یا بالاتر در بازی رخ دهند، انتخاب استراتژی مناسب برای بازی با فلاش بر اساس شرایط بازی بسیار مهم است.

دیدگاه خود را بنویسید