ورود به سایت بدون فیلترشکن

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

استراتژی فیبوناچی در بازی رولت به زبان ساده

استراتژی فیبوناچی یکی از امن‌ترین روش‌ها برای بازی رولت است. نحوه استفاده از استراتژی فیبوناچی و نسخه معکوس آن را در این مقاله از بت فوروارد یاد خواهید گرفت. این استراتژی بر اساس یک پیشرفت منفی است، بنابراین باید هنگام باخت شرط را افزایش دهید. استراتژی فیبوناچی در رولت به این معنی است که بازیکنان باید در هنگام پیش‌بینی روی بالا/پایین یا زوج/فرد از این استراتژی استفاده کنند.

نحوه محاسبه دنباله فیبوناچی

قانون پیشرفت سیستم مبتنی بر این است که هر عدد بعدی در دنباله، مجموع دو عدد قبلی آن است. بنابراین، با استفاده از این الگو، برای هر شرط باخته، می‌توانید اعداد قبلی را جمع کنید و شرط بعدی خود را به‌دست آورید. وقتی که برنده می‌شوید، دو شرط باخته شده را بازیابی می‌کنید. این الگوی پیشرفتی است که در سطوح مختلف طبیعی وجود دارد. ممکن است با نسبت طلایی آشنا باشید که در گلبرگ‌ها، سر دانه‌های گیاهان، میوه‌ها، سبزیجات، و حتی در طوفان‌ها و کهکشان‌ها دیده می‌شود.

سیستم فیبوناچی

فیبوناچی

زمانی که از الگوی فیبوناچی به عنوان یک سیستم استفاده می‌شود، نیاز به رعایت نظم و انضباط بسیاری دارد. باید با یک شرط کاملاً تعریف شده شروع کنید و به آن پایبند باشید. برای اجرای این سیستم به درستی، باید بودجه خود را به دقت تعیین کرده و به آن پایبند باشید. این موضوع نیازمند تمرکز و جدیت است تا سیستم به خوبی کار کند.
سرمایه خود را بر اساس نوع بازی تقسیم کنید. شاید شما عمدتاً طرف‌دار بازی رولت باشید، اما دوست داشته باشید هر چند وقت یکبار در بازی‌های اسلات شرکت کنید.

با توجه به روش مشخص شده، برای اسلات ۳۰٪ از سرمایه را اختصاص داده و برای رولت ۷۰٪ . با توجه به فیبوناچی، با کمترین واحد شرط موجود شروع کرده و وجوه باقیمانده را بر ۱۰۰ تقسیم کنید تا به واحد مبلغ اولیه برسید. این واحد نباید از ۱۰۰/۱ کل سرمایه‌ شما تجاوز کند. در نهایت، بسته به نتیجه برد یا باخت، باید به جلو یا عقب حرکت کرده و در برخی موارد ممکن است مجبور شوید ۲۱ واحد شرط ببندید.اطمینان حاصل کنید که شرط ۲۱ واحدی، مقدار زیادی از سرمایه شما را تشکیل نمی‌دهد!

اگر اولین شرط شما برنده است، به یاد داشته باشید که باید پیشرفت را دوباره شروع کنید. شما فقط شرط خود را در صورت باخت اضافه می‌کنید.

فیبوناچی

دو سناریو وجود دارد که بازیکنان می‌توانند سود کسب کنند: اگر شرط اول برنده باشد، ۱ واحد سود دریافت می‌شود. بااین‌حال، پس از آن باید دنباله از سر گرفته شود. با توجه به این الگو، اگر شرط اول باخت شود، باید ادامه دهید تا زمانی که برنده شوید. هنگامی که یک شرط برنده شود، مقدار شرط خود را مطابق با شماره دوم قبلی تنظیم کنید. اما باید مراقب باشید، چرا که هر چه جلوتر بروید، ضررها بیشتر می‌شود. بنابراین، نیاز است که با احتیاط و با بررسی دقیق تصمیم بگیرید. این الگو تا زمانی ادامه می‌یابد که به عدد اول و مبلغ شرط بازگردید.

استراتژی فیبوناچی در بازی رولت چگونه است؟

این استراتژی  ایمن‌تر از استراتژی‌های پیشرفت‌های منفی مانند مارتینگل است. به جای اینکه شرط خود را دوبرابر کنید و وجوه خود را از دست بدهید، در اینجا دو شرط آخر خود را جمع می‌کنید. این رویکرد به شما این امکان را می‌دهد که به‌تدریج به مبلغ اولیه خود بازگردید و در عین حال از ضررهای عمده در بازی رولت جلوگیری کنید. این روش به‌طور کلی متوازن‌تر و محافظه‌کارانه‌تر است و احتمالاً بهترین گزینه برای کسب سود در بازی است.

سیستم فیبوناچی مثال ۱: برد و باخت

وضعیت مبلغ شرط بانکرول: ۱۰۰ دلار
برنده ۱ دلار ۱۰۱ دلار
برنده ۱ دلار ۱۰۲ دلار
بازنده ۱ دلار ۱۰۱ دلار
برنده ۲ دلار ۱۰۳ دلار
بازنده ۱ دلار ۱۰۲ دلار
برنده ۳ دلار ۱۰۵ دلار
بازنده ۲ دلار ۱۰۳ دلار
بازنده ۵ دلار ۱۰۸ دلار

نتیجه نهایی: ۸ دلار سود

چرخ رولت

تنها نوع شرطی که ما برای این سیستم در رولت استفاده می‌کنیم، شرط پول برابر است، با شانس نزدیک به ۵۰-۵۰%. شرط‌بندی روی قرمز/مشکی، زوج/فرد یا بالا/پایین شانس ۴۸.۶۵% در رولت اروپایی و ۴۷.۳۷% در رولت آمریکایی دارد.

استراتژی فیبوناچی مثال ۲: دنباله باخت

وضعیت مبلغ شرط بانکرول: ۱۰۰ دلار
برنده ۱ دلار ۱۰۱ دلار
بازنده ۱ دلار ۱۰۰ دلار
بازنده ۲ دلار ۹۸ دلار
بازنده ۳ دلار ۹۵ دلار
برنده ۵ دلار ۱۰۰ دلار
برنده ۲ دلار ۱۰۲ دلار
بازنده ۱ دلار ۱۰۱ دلار
بازنده ۳ دلار ۹۷ دلار

نتیجه نهایی: ۳ دلار ضرر

با این سیستم می‌توان دنباله باخت را آسان‌تر کرد. به یاد داشته باشید که این استراتژی در درجه اول به‌عنوان راهی برای جلوگیری از ضررهای عمده عمل می‌کند. در طی ۸ راند بازی به ترتیب، ۵ شرط باخته شد. در پایان، علی‌رغم باخت اکثریت شرط‌ها، تغییر کلی سرمایه آن‌چنان قابل‌توجه نبود. عملاً فیبوناچی به‌جای ازدست‌دادن ۵ واحد برای ۵ شرط باخته، به کاهش این باخت‌ها به ۳ واحد کمک کرد.

استراتژی فیبوناچی مثال ۳: دنباله برد

وضعیت مبلغ شرط بانکرول: ۱۰۰ دلار
بازنده ۱ دلار ۹۹ دلار
برنده ۱ دلار ۱۰۰ دلار
برنده ۱ دلار ۱۰۱ دلار
برنده ۱ دلار ۱۰۲ دلار
برنده ۱ دلار ۱۰۳ دلار
برنده ۱ دلار ۱۰۴ دلار
بازنده ۲ دلار ۱۰۲ دلار
برنده ۱ دلار ۱۰۳ دلار

نتیجه نهایی: ۳ دلار سود

طبق نتایج جدول، زمانی که ۶ دور از ۸ دور شرط شما برد شوند، سود قابل‌توجهی نخواهید داشت. این قانون بیان می‌کند که در صورت شروع با یک برد پیاپی، هر شرط بعدی حداقل شرط خواهد بود؛ بنابراین، سود شما به ‌آرامی افزایش پیدا می‌کند. کاربرد اصلی این استراتژی حفظ پول شماست.

نتایج استراتژی فیبوناچی رولت در درازمدت

چرخ رولت

مثال‌ها ثابت می‌کنند که کاربرد اصلی این استراتژی کاهش حاشیه سود میزبان در رولت است. درحالی‌که ممکن است در صورت پیروی از این استراتژی، مقداری سود به دست آورید؛ اما نباید انتظارات خود را خیلی بالا ببرید. شرط با پول برابر روی رولت شانس واقعی ۵۰-۵۰ را ارائه نمی‌دهد. بااین‌حال، از نظر شانس بهترین شرط در رولت باقی می‌ماند حتی اگر نتوانید حاشیه سود میزبان را به طور کامل دور بزنید، استفاده از دنباله می‌تواند به شما در کاهش ضرر کمک کند.

ارزش مورد انتظار

محاسبه مقدار مورد انتظار می‌تواند تخمین تقریبی از میزان برد یا باخت احتمالی در طول رولت به شما بدهد. این استراتژی رولت را فقط در شرط با پول برابر استفاده می‌کنیم.

باتوجه‌ به حاشیه سود میزبان در بازی رولت، ما ۲.۷٪ را در رولت اروپایی و ۵.۳٪ را در رولت آمریکایی از دست خواهیم داد. این بدان معناست که مقدار مورد انتظار برای یک سری شرط طولانی‌مدت منفی خواهد بود.

رولت

سیستم فیبوناچی معکوس

استراتژی فیبوناچی معکوس یک جایگزین برای بازیکنانی است که به دنبال بازدهی سریع‌تر هستند. این استراتژی در واقع به معنای واقعی کلمه شامل برداشتن مراحل معکوس است، به این معنا که پس از هر برد، به جای افزایش مبلغ شرط در صورت باخت، شما یک قدم به جلو حرکت می‌کنید. به این ترتیب، با هر برد، مبلغ شرط افزایش می‌یابد و در صورت باخت، مبلغ شرط کاهش می‌یابد.

اگرچه این استراتژی می‌تواند نتایج مثبتی داشته باشد، اما باید توجه داشت که خطرات آن نیز وجود دارد. از آنجایی که با هر بار باخت، مبلغ شرط کاهش می‌یابد و با هر بار برد، مبلغ شرط افزایش می‌یابد، ممکن است باعث شود که به سرعت از سرمایه خود خارج شوید، به ویژه اگر در دوره‌هایی از خسارت متوالی قرار بگیرید.

نتایج سیستم فیبوناچی معکوس

استفاده از نسخه معکوس از سیستم فیبوناچی ممکن است نتایج مثبتی داشته باشد، اما این نتایج تنها در صورتی ممکن است که شما شرط‌های خود را به طور دقیق و مداوم انجام دهید. بدون رعایت این شرط، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید.

رولت

همچنین، اگر پس از یک سری برد، با خسارت مواجه شوید، استفاده از نسخه معکوس می‌تواند به سرعت مقدار قابل‌توجهی از سرمایه شما را تخلیه کند. بنابراین، باید با احتیاط از این روش استفاده کنید و همیشه مبالغ شرط خود را به دقت تنظیم کنید تا خسارت‌های احتمالی را کاهش دهید.

نتایج استراتژی فیبوناچی در رولت در مقایسه با سایر سیستم‌ها

استراتژی الگوریتم پیش‌بینی
مارتینگل در این استراتژی هر بار که ببازید، شرط را دوبرابر می‌کنید. هنگامی که یک برد اتفاق می‌افتد، شرط بعدی مبلغی است که با آن شروع کرده‌اید.
مارتینگل معکوس (پارولی) هر بار که برنده می‌شوید، شرط بعدی را دوبرابر می‌کنید و هر بار که باختید، به‌شرط اولیه خود باز می‌گردید.
گراند مارتینگل شما با یک شرط پایه شروع می‌کنید. اگر برنده شوید، شرط را دوبرابر کرده و یک واحد اضافه می‌کنید. اگر شرط بعدی بازنده شد، دوباره سهم را دوبرابر کنید و یک واحد به آن اضافه کنید.
سیستم لابوچر

ابتدا، مقداری را که می‌خواهید برنده شوید، تعیین کنید و دنباله‌ای از اعداد کوچک‌تر ایجاد کنید که مجموع آن می‌شود.

برای به‌دست‌آوردن اولین شرط خود، سمت راست‌ترین و چپ‌ترین اعداد را اضافه کنید. اگر برنده شدید، اعداد را از رشته حذف کنید. برای هر برد این روند را تکرار کنید.

اگر ببازید، مبلغ شرط را به سمت راست سری خود اضافه کنید.

دالامبر

در اینجا هر بار که باختید شرط را دوبرابر نمی‌کنید، بلکه فقط ۱ واحد اضافه کنید.

بنابراین، اگر ۵ پوند شرط بستید و باختید، شرط بعدی ۶ پوندی خواهد بود. وقتی برنده شدید، شرط را ۱ واحد کاهش دهید.


نکاتی برای استفاده از استراتژی فیبوناچی

برای استفاده موفق از استراتژی فیبوناچی در بازی رولت یا سایر بازی‌های شانس، می‌توانید این نکات را در نظر بگیرید:

۱- تعیین سرمایه اولیه: مشخص کنید چه مقدار سرمایه را می‌توانید در اختیار بگذارید و به عنوان مبلغ اولیه شرط‌ها استفاده کنید.

۲-تعیین مقدار شرط: مبلغ شرط را با دقت تعیین کنید، به گونه‌ای که اگر باخت‌ها به طور متوالی رخ دهند، سرمایه شما به سرعت خالی نشود.

۳- ثبات: از ثبات در اجرای استراتژی اطمینان حاصل کنید. انحراف از الگوی معین می‌تواند به عواقب ناخوشایندی منجر شود.

۴-محدود کردن خطرات: اجتناب از قرار دادن شرط‌های بسیار بزرگ که می‌توانند به خسارت‌های بیشتری منجر شوند.

۵-پیش‌بینی خسارت‌های محتمل: قبل از شروع بازی، به خسارت‌های ممکن در صورت رخداد متوالی باخت‌ها توجه کنید و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای مدیریت این خسارت‌ها داشته باشید.

۶-منظم و دقیق بودن: دقت کنید که هرگز از الگوی معین خارج نشوید و به ترتیب مشخص شده عمل کنید.

سؤالات متداول

رولت

دنباله‌های فیبوناچی چیست؟

این استراتژی تقریباً همیشه با ۱ شروع می‌شود و با ۱-۲-۳-۵-۸-۱۳-۲۱-۳۴-۵۵ و… ادامه می‌یابد.

چه چیزی رشته فیبوناچی را بسیار خاص می‌کند؟

این روش منحصربه‌فرد است؛ زیرا به بازیکنان این فرصت را می‌دهد تا پس از چند باخت، سرمایه خود را تا حد زیادی دست‌نخورده نگه دارند.

آیا استراتژی رولت فیبوناچی می‌تواند در درازمدت سودآور باشد؟

رولت یک بازی شانسی است، بنابراین استفاده از این سیستم یا هر استراتژی دیگری همیشه خطراتی را به همراه خواهد داشت.

پیش‌بینی با روش فیبوناچی در رولت چگونه است؟

شما ممکن است سود کمی را برای یک سری برد به دست آورید بااین‌حال، شما ضرر و زیان را کاهش خواهید داد و این مزیت اصلی این استراتژی است.

دیدگاه خود را بنویسید