جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بیوگرافی کانر مک گرگور

بیوگرافی کانر مک­ گرگور (Conor McGregor) اسطوره رشته UFC

کانر مک‌گرگور یک مبارز حرفه‌ای اهل ایرلند است که در حال حاضر با سازمان UFC قرارداد دارد. او سابقه قهرمانی در دو وزن در این سازمان را دارد. طی حرفه‌اش، او به عنوان یک مبارز در وزن‌های سبک وزن و پَر وزن شرکت کرده است. همچنین به عنوان یک مبارز حرفه‌ای، او بیشترین پیروزی‌های خود را با ناک‌اوت‌ کسب کرده است. او حرفه مبارزات هنرهای مختلط (MMA) خود را در سال ۲۰۰۸ شروع کرد و در چندین سال فعالیتش، او قبل از اینکه با UFC قرارداد ببندد، دو عنوان قهرمانی کیج وریورز را کسب کرد.

او به‌خاطر جنجال‌های معروفش در مراسم قبل از بازی و مصاحبه‌های آتشینش موردتوجه رسانه‌ها قرار گرفته است و محبوبیت زیادی به دست آورده است. در سال ۲۰۱۶، او وارد لیست ۱۰۰ ورزشکار با بالاترین درآمد شد و به اولین مبارز MMA تبدیل شد که این کار را انجام می‌دهد و در این لیست در رتبه ۸۵ام قرار گرفت. او در مسابقه با مکس هالووی مصدوم شد که او را به مدت ده ماه از رینگ خارج کرد. پس از کسب قهرمانی در سبک‌وزن، او تا قبل از تولد فرزند اولش در مه ۲۰۱۷ مدتی استراحت کرد. در این مطلب از بت فوروارد زندگی این اسطوره ورزشی را بررسی خواهیم کرد.

حقایق سریع از کانر مک­گرگور

  • نام مستعار: ناتوریوس
  • نام پدر: تونی مک‌گرگور
  • نام مادر: مارگارت مک‌گرگور
  • نام فرزندان: کانر جک مک‌گرگور جونیور، کرویا، ریان
  • نام همسر: دی دوینلین
  • کشور تولد: ایرلند
  • قد: ۵ فوت و ۹ اینچ (۱۷۵ سانتی‌متر)
  • شهر تولد: دوبلین، ایرلند
کودکی کانر مک گرگور

کانر مک گرگور در کنار دو خواهر خود

کودکی و اوایل زندگی کانر مک­ گرگور

کانر مک‌گرگور در ۱۴ ژوئیه ۱۹۸۸ در کراملین، دوبلین به دنیا آمد و پدر و مادری به نام‌های تونی و مارگارت مک‌گرگور دارد. او دو خواهر به نام‌های ارین و آئویف دارد. وقتی کانر ۱۲ساله بود، آغاز به تمرین بوکس در باشگاه بوکس کراملین تحت‌نظر فیل ساتکلیف کرد. در این دوران، به فوتبال نیز علاقه‌مند شد و برای یک باشگاه محلی بازی کرد. در همان دوران، علاقه‌مندی به فوتبال نیز شکل گرفت و فوتبال انجمنی در تالاخت بازی می‌کرد. در جوانی‌اش، برای باشگاه فوتبال «لوردز سلتیک» بازی می‌کرد.

وقتی ۱۸ساله بود، خانواده‌اش به لوکان، دوبلین نقل‌مکان کردند و او به یک مدرسه ایرلندی زبان رفت. اینجا او با تام ایگان، مبارز آینده UFC، آشنا شد و شروع به تمرین در هنرهای مختلط MMA کرد.

اولین مسابقه کانر مک گرگور

اولین مبارزه کانر مک گرگور در سال ۲۰۰۷

آغاز دوران حرفه‌ای کانر مک­ گرگور

در ۱۷ فوریه ۲۰۰۷، کانر مک‌گرگور وارد دنیای هنرهای مختلط شد و در مسابقه‌ای آماتور در دوبلین برابر کیران کمپبل حضور یافت. این مسابقه با پیروزی کانر به پایان رسید. پس از پیروزی او توسط ایریش کیج جذب شد. در سال بعد، زیر نظر جان کاوانا تمرینات خود را آغاز کرد. در تاریخ ۹ مارس ۲۰۰۸، او اولین مبارزه حرفه‌ای خود را انجام داد و در مقابل گری موریس پیروز شد. سپس در مقابل مو تیلور نیز به پیروزی رسید.

در این ویدیو اولین مسابقه کانر مک گرگور را می‌توانید مشاهده کنید.

اگرچه در مبارزه سبک‌وزن در برابر آرتمیج سیتنکوف باخت، اما در مبارزه بعدی خود در وزن سبک پَر پیروزی را کسب کرد. او همچنین در مبارزه بعدی خود در برابر کانور دیلون پیروز شد و پس از آن به وزن سبک‌وزن بازگشت و مقابل جوزف دافی مبارزه کرد، اما در این مسابقه شکست خورد.

بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲، او دو قهرمانی در وزن‌های سبک‌وزن و سبک پَر را کسب کرد و اولین مبارز حرفه‌ای MMA اروپایی شد که همزمان دو عنوان قهرمانی در دو وزن را کسب کرده است.

کانر مک گرگور

ورود به یو اف سی

در فوریه ۲۰۱۳، UFC با کانر قرارداد امضا کرد. در ۶ آوریل ۲۰۱۳، او در مقابل مارکوس بریمیج درخشش را در سازمان UFC آغاز کرد. او در این مسابقه پیروز شد و جایزه اولین ‘Knockout of the Night’ را به دست آورد.

مک‌گرگور در برابر مکس هالووی

در یو اف سی ۲۶، کانر مک‌گرگور مقابل مکس هالووی مبارزه کرد و پیروز شد. در طول مبارزه با هالووی، کانر رباط صلیبی پاره کرد که نیاز به جراحی داشت. او تقریباً ده ماه از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مک­گرگور در برابر دیگو براندائو

پس از بهبود اوضاع، در یو اف سی ۴۶ در ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۴، او مقابل دیگو براندائو در دوبلین قرار گرفت و در این مسابقه پیروز شد و جایزه اولین ‘Performance of the Night’ خود را به دست آورد.

اولین مسابقه در برابر پویریر

در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۴، او مقابل داستین پویریر در یو اف سی ۱۷۸ قرار گرفت و برنده مسابقه شد. این اولین باخت UFC برای پویریر بود و کانر جایزه دوم ‘Performance of the Night’ خود را به دست آورد.

کانر در برابر دنیس سیور

در ۱۸ ژانویه ۲۰۱۵، در یو اف سی فایت ۵۹، او مقابل دنیس سیور قرار گرفت و برنده شد. حدود ۱۳٬۸۲۸ نفر در این مسابقه حاضر شدند. این پیروزی باعث کسب سومین جایزه ‘Performance of the Night’ برای کانر شد.

مبارزه مک­گرگور در برابر چاد مندز

حالا همه منتظر مواجهه کانر با آلدو در یو اف سی ۱۸۹ برای قهرمانی سبک پَر UFC بودند. سازمان UFC مقدار زیادی پول برای تبلیغ مبارزه آلدو – مک‌گرگور صرف کرد. اما ناگهان گزارش شد که آلدو دچار شکستگی استخوان شده و از مسابقه کنار کشیده است. کانر دوباره برنامه‌ریزی کرد تا مقابل چاد مندز برای قهرمانی موقت در سبک پَر قرار گیرد. کانر و مندز در مقابل هم در مقابل ۱۶٬۰۱۹ تماشاگر قرار گرفتند. این یک پیروزی دیگر برای کانر بود و او جایزه چهارمین ‘Performance of the Night’ خود را به دست آورد.

تقابل کانر با آلدو

کانر در نهایت در یو اف سی ۱۹۴ در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۵ در مقابل تعداد بی‌سابقه‌ای از تماشاگران در لاس وگاس مقابل آلدو قرار گرفت. این رویداد همه رکوردهای قبلی یک رویداد MMA در ایالات متحده را شکست. مبارزه در زمان بسیار کوتاهی به پایان رسید و به عنوان سریع‌ترین پایان یک مسابقه در UFC اعلام شد. او همچنین پنجمین جایزه ‘Performance of the Night’ خود را کسب کرد.

مبارزه کانر با نیت دیاز و ادی آلوارز

بسیاری از رقبا دعوت شدند تا جلوی کانر مبارزه کنند. در نهایت، نیت دیاز برای به چالش کشیدن کانر وارد رقابت با او شد. مسابقه با حرکت‌های کانر شروع شد، او ضربات مختلفی را با پا به دیاز زد. کانر ۲۸ ضربه را در مقابل ۲۳ ضربه دیاز زد. در طول مبارزه، دیاز کانر را در چندین موقعیت متزلزل کرد. در نهایت، کانر تسلیم شد. این اولین باخت کانر در یو اف سی بود و سومین باخت او به‌طورکلی. هر دو با جوایز ‘Fight of the Night’ مواجه شدند.

مسابقه مجدد با دیاز در اوت ۲۰۱۶ انجام شد. مسابقه در وزن ولتر برگزار شد. کانر مسابقه را برد و افتخار ‘Fight of the Night’ را به دست آورد. در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۶، در یو اف سی ۲۰۵، کانر در برابر ادی الوارز پیروز شد.

مسابقه بوکس با فلوید می‌ودر

پس از کسب قهرمانی سبک‌وزن در یو اف سی ۲۰۵ کانر تا تولد فرزند اول خود در مه ۲۰۱۷، از یو اف سی کنار رفت. او همچنین می‌خواست برای یک مسابقه بوکس با فلوید می­ودر در اوت ۲۰۱۷ آماده شود. او در ماه اوت ۲۰۱۷ در مقابل فلوید می­ودر قرار گرفت و با رای داوران از این اسطوره بوکس جهان شکست خورد. به دلیل عدم فعالیت، پس از اتمام یو اف سی ۲۲۳ در تاریخ ۷ آوریل، کانر از قهرمانی در یو اف سی محروم شد.

مبارزه کانر مک ­گرگور با حبیب نورماگومدوف

در تاریخ ۳ اوت ۲۰۱۸ اعلام شد که کانر در تاریخ ۶ اکتبر در یو اف سی ۲۲۹ به اوکتاگون باز می‌گردد تا با حبیب نورماگومدوف برای قهرمانی در لاس وگاس مبارزه کند. کانر مک‌گرگور در چهارمین راند بازی مقابل حبیب تسلیم شد. این مبارزه با حواشی زیادی برای مک گرگور همراه بود و در نهایت در مقابل حبیب تحقیر شد.

اعلام بازنشستگی و بازگشت مجدد

در سال ۲۰۱۹، کانر مک‌گرگور اعلام کرد که از ورزش بازنشسته شده است. بااین‌حال، دانا وایت، رئیس یو اف سی، این اعلام بازنشستگی را جدی نگرفت و به نظر دانا وایت این یک بازنشستگی موقت بود. مک‌گرگور در ژانویه ۲۰۲۰ به رینگ بازگشت و مقابل دونالد سرون در یک مسابقه به پیروزی رسید. او با ناک‌اوت در راند اول مقابل سرون پیروز شد و جایزه ‘Performance of the Night’ را به دست آورد.

مبارزه مجدد با پویریر

در ژوئن ۲۰۲۰، مک گرگور دوباره بازنشستگی خود را اعلام کرد. بااین‌حال، تصمیم گرفت با داستین پویریر در یک بازی مجدد در یو اف سی ۲۵۷ در ژانویه ۲۰۲۱ روبرو شود. او مسابقه را با یک ضربه ناک‌دان در راند دوم باخت. این اولین باخت او با ناک‌دان بود. در ژوئیه ۲۰۲۱، او دوباره با داستین پویریر مبارزه کرد. او در طول مسابقه ساق پای خود را شکست که منجر به ناک‌اوت فنی شد.

کانر مک گرگور

جوایز و دستاوردهای کانر مک ­گرگور

کانر مک‌گرگور دستاوردهای برجسته زیادی دارد. او چندین قهرمانی مانند ‘Cage Warriors Fighting Championship’، ‘CWFC Featherweight Championship’، ‘CWFC Lightweight Championship’ و ‘Ultimate Fighting Championship’ را کسب کرده است. در مسابقات ‘UFC’، او ‘UFC Featherweight Championship’، ‘UFC Lightweight Championship’ را به دست آورده است. علاوه بر جوایز بی‌شمار ‘Fight of the Night’، ‘Knockout of the Night’ و ‘Performance of the Night’، او همچنین در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ عنوان ‘Sherdog Fighter of the Year’ را کسب کرده است. در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶، او مجوز بوکس حرفه‌ای را از کمیسیون ورزشی ایالت کالیفرنیا دریافت کرد.

زندگی شخصی و خارج از قفس کانر مک ­گرگور

کانر مک‌گرگور در یک رابطه طولانی‌مدت با دی دوولین است. این زوج در سال ۲۰۲۰ نامزد کردند. آن‌ها سه فرزند به نام‌های ریان، کرویا و کانر جونیور دارند. بر خلاف بسیاری از مبارزان MMA ، او به هیچ رسم یا عقایدی قبل از مسابقات اهمیت نمی‌دهد. او از ازدواج هم‌جنس‌گرایان حمایت می‌کند چرا که باور دارد هر انسانی حقوق مساوی دارد. مک‌گرگور در مارس ۲۰۱۹ در فلوریدا، با اتهام سرقت مسلحانه و خرابکاری بازداشت شد.

سؤالات متداول

کانر مک‌گرگور در چه رشته‌ای از هنرهای رزمی شناخته می‌شود؟

کانر مک‌گرگور به عنوان یک مبارز MMA شناخته می‌شود و در مهارت‌های مبارزه آزاد، کیک‌بوکسینگ و بوکس حرفه‌ای با استفاده از تکنیک‌های مختلف به برتری دست‌یافته است.

آیا کانر مک‌گرگور در خارج از رینگ مبارزه نیز فعالیت‌های دیگری داشته است؟

بله کانر مک‌گرگور علاوه بر مبارزات حرفه‌ای، در حوزه تجارت و تبلیغات نیز فعالیت دارد. او برندهٔ چندین قهرمانی در UFC بوده و همچنین به عنوان یک تاجر موفق نیز شناخته می‌شود.

آیا کانر مک‌گرگور در کارنامه ورزشی‌اش با موفقیت‌های بزرگی مواجه شده است؟

بله کانر مک‌گرگور چندین بار به عنوان قهرمان در وزن‌های مختلف در UFC انتخاب شده و مبارزاتی با حریفان معروف داشته است که به نتایج موفق منجر شده‌اند.

آیا کانر مک‌گرگور در مسائل اجتماعی و امور خیریه نیز فعالیت دارد؟

بله کانر مک‌گرگور به عنوان یک فرد عمومی نیز در امور اجتماعی و خیریه فعالیت دارد. او به عنوان یکی از ورزشکاران مشهور جهان در امور خیریه و کمپین‌های انسانی شناخته می‌شود.

دیدگاه خود را بنویسید

شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

برای دریافت جدیدترین اخبار سایت بت فوروارد می توانید عضو خبرنامه ما شوید