جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پیش بینی ارزشمند

پیش بینی ارزشمند یا value betting چیست؟

فهم مفهوم پیش بینی ارزشمند بر روی ورزش‌ها گزینه‌ای مفید و سودآور است. این نوع پیش‌بینی به شما کمک می‌کند با محاسبه دقیق شرط خود را انجام دهید و از پیش‌بینی تصادفی خودداری کنید. ما در این مقاله به مفهوم پیش‌بینی ارزشمند و روش استفاده از آن برای موفقیت شما در پیش‌بینی‌هایتان پرداخته‌ایم. با ما در ادامه این مطلب از بت فوروارد همراه باشید.

پیش بینی ارزشمند چیست؟

پیش بینی ارزشمند یک روش است که احتمال رویداد یک نتیجه خاص را بیشتر از ضرایب سایت نشان می‌دهد. به طور ساده، در پیش بینی ارزشمند شما شرط‌هایی را می‌گذارید که احتمال برنده شدن بیشتری نسبت به احتمالات سایت دارند. این به معنای داشتن یک مزیت بر سایت‌ها و پلتفرم‌های پیش‌بینی در طولانی‌مدت است.

پیش بینی ارزشمند

چگونه پیش‌بینی‌های ارزشمند را پیدا کنیم؟

هنگامی که فهمیدید چگونه یک پیش بینی ارزشمند را محاسبه کنید، می‌توانید این رویکرد را در شرط‌های خود اعمال کنید. بااین‌حال، شما باید از اصطلاحات پیش‌بینی زیر و نحوه عملکرد آن‌ها قبل از اقدام به پیش بینی ارزشمند مطلع باشید.

اولاً شما باید بدانید که شرایط (احتمالات) چه هستند. اینها نسبت‌هایی برای نشان‌دادن مقدار برد شما بر حسب پولی که شرط می‌بندید هستند. به‌عنوان‌مثال، اگر یک شرط را با شرایط ۵ به ۱ در نظر بگیرید، شما پنج برابر پول خود را دریافت خواهید کرد. در این مورد، یک شرط ۵,۰۰۰ تومانی ممکن است به پرداخت ۲۵,۰۰۰ تومانی منجر شود.

همچنین، شما باید بدانید که احتمال یا ضریب در پیش‌بینی چیست. این همچنین به‌عنوان احتمال تضمینی نیز شناخته می‌شود و نمایانگر احتمال واقعی برگشت شرط می‌باشد. تمام احتمال‌ها در پیش‌بینی در محدوده ۱٪ تا ۱۰۰٪ واقع می‌شوند.

باید در نظر داشت که شرایط پیش‌بینی و ارزش ممکن است تا زمان شروع مسابقه تغییر کنند. خط نهایی یا شرایط نهایی، معمولاً بر اساس عوامل مختلفی مانند مصدومیت‌ها، محرومیت‌ها و وضعیت آب‌وهوا بالا و پایین می‌روند.

پیش بینی ارزشمند

محاسبه احتمالات و شرایط پیش بینی ارزشمند

به‌عنوان‌مثال، اگر تیم منچستریونایتد در مقابل لیورپول بازی کند، یک سایت ممکن است ضریب ۲.۹ را برای برد تیم منچستر را در یک شرط اعلام کند. عدد ۱۰۰ را بر ۲.۹ تقسیم کرده و به ۳۴.۴٪ می‌رسید. این احتمالی است که سایت به تیم منچستر برای برد داده است.

با مقایسه ضریب میانگین در سایت‌های دیگر پیش‌بینی، ممکن است متوجه شوید که ارزش واقعی برد تیم منچستر ۲.۱ است که معادل ۴۷.۶٪ می‌شود.

در نهایت، ۴۷.۶ را از ۳۴.۴ کم کرده و تقسیم بر احتمال سایت کنید، بنابراین ۳۴.۵ تقسیم بر ۱۳.۲، که به نتیجه معادل ۲.۶ منجر می‌شود. بنابراین، ۲.۶ ارزش انتظاری مسابقه بین منچستر یونایتد و لیورپول است.

استراتژی پیش بینی ارزشمند

استفاده از یک استراتژی پیش بینی ارزشمند واقعاً نیاز به دانش دارد. در نهایت، شما باید بسیاری از آمارها را درک کنید و به‌صورت منظم عملکرد تیم‌ها را پیگیری کنید تا ارزش انتظاری را محاسبه کنید. پیش از تلاش در محاسبه یک پیش بینی ارزشمند، این نکات را در نظر بگیرید.

اولاً از داده‌های موجود در مورد تیم و بازیکنان استفاده کنید، مانند فرم تیم، نتایج قبلی و اطلاعات دقیق‌تر برای کمک به محاسبات ارزش واقعی شما. به آمار تیم، گل‌های مورد انتظار، مالکیت توپ، عملکرد دفاعی و بازیکنان کلیدی نگاه کنید. سپس این اطلاعات را با تیم حریف مقایسه کنید. اگر یک تیم از دیگری قوی‌تر باشد، این ممکن است به شما کمک کند تا به‌سرعت احتمالات واقعی را تشخیص دهید.

همچنین، شما باید پیش از محاسبه یک پیش بینی ارزشمند به شرایط بازار برای مسابقهٔ آتی نگاه کنید. از مقایسه سایت‌ها استفاده کنید تا تفاوت در شرایط را ببینید. اغلب، ممکن است تفاوت بزرگی بین شرایط سایت‌ها برای یک مسابقه وجود داشته باشد؛ بنابراین، شما می‌توانید بدون نیاز به محاسبه ببینید کدام ارائه‌دهنده ارزش بهتری دارد.

پیش بینی ارزشمند

پرسش‌های متداول

چگونه می‌توانم پیش‌بینی‌های ارزشمند را شناسایی کنم؟

برای شناسایی شرط‌های ارزشمند، عملیات محاسبه احتمال واقعی (True Probability) را انجام دهید و از آن مقدار احتمال سایت را کم کنید، سپس جواب را بر احتمال سایت تقسیم کنید.

چه ابزارها و منابعی برای پیش بینی ارزشمند وجود دارد؟

پیش از اقدام به این نوع پیش‌بینی، از یک پلتفرم مقایسه شرایط برای محاسبه احتمال واقعی (True Probability) استفاده کنید. همچنین از بسته‌های آماری پیش از مسابقه و مطالعه اخبار برای کمک به یافتن احتمال دقیق برنده شدن یک تیم استفاده کنید.

چگونه می‌توانم در حین پیش بینی ارزشمند با احتساب مسئولیت‌پذیری شرط ببندم؟

توجه داشته باشید که در پیش بینی ارزشمند هیچ‌گونه تضمینی برای برنده شدن شما وجود ندارد. این یک روش برای محاسبه ارزش مناسب در پیش‌بینی‌های ورزشی است. اطمینان حاصل کنید که یک بودجه تعیین کنید تا در محدودیت مالی بمانید و محدودیتی برای تعداد شرط‌هایی که هر روز، هفته یا ماه قرار می‌دهید تعیین کنید.

مثال‌هایی از پیش بینی ارزشمند چیست؟

یک مثال از پیش بینی ارزشمند این است که اگر تیم لس‌آنجلس لیکرز در NBA قرار باشد که در مقابل تیم بوستون سلتیکس بازی کند. شما ممکن است ببینید که شرایط سایت برای برنده شدن لیکرز با ضریب ۲٫۱ به نظر می‌آید کم باشد. می‌توانید ارزش واقعی را به مقدار ۲٫۵ پیدا کنید که به شما ارزش بیشتری به احتمال دقیق ارائه دهد.

پیش بینی ارزشمند در فوتبال چیست؟

بازیکنان با محاسبه ارزش واقعی یک شرط، ارزش یک شرط را برای یکی از تیم‌ها در یک مسابقه ورزشی پیدا می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید ارزش واقعی برد اسپانیا را پیدا کنید اگر قرار باشد که در مسابقه آینده به مصر برخورد کند.

پیش بینی ارزشمند در دویدن اسب چیست؟

بازیکنان می‌توانند با استفاده از شرایط و فرم اسب‌ها، اسب‌هایی را پیدا کنند که توسط سایت‌های پیش‌بینی بیش از حد قیمت‌گذاری شده‌اند.

دیدگاه خود را بنویسید

شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

برای دریافت جدیدترین اخبار سایت بت فوروارد می توانید عضو خبرنامه ما شوید