جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تاریخچه منچستر یونایتد

تاریخچه باشگاه فوتبال منچستر یونایتد

اگر به فوتبال علاقه دارید بدون شک نام باشگاه منچستر یونایتد و ستارگانش را شنیده اید. این تیم یکی از بزرگ ترین باشگاه های فوتبال حال حاضر اروپاست که در طول تاریخ خود افتخارات زیادی بدست آورده است و ستارگان زیادی در آن پرورش یافته و به شهرت رسیده اند. در این مطلب بت فوروارد قصد داریم به صورت ریز بینانه به تاریخچه باشگاه منچستر یونایتد و هر آن چه در خصوص آن نیاز است بدانید بپردازیم. پس برای آشنایی هر چه بیشتر این مطلب جذاب را از دست ندهید.

تاریخچه باشگاه منچستر یونایتد

در سال ۱۸۷۸ تیم فوتبال منچستر یونایتد توسط کارکنان شرکت راه آهن یورکشایر و لانکشایر تاسیس که در ابتدا نام این تیم نیوتون هیت گذاشته شد. منچستر یکی از شهرهای با رشد سریع در طول انقلاب صنعتی بود و بیشتر به دلیل سیل کارگران از مناطق مختلف جزایر بریتانیا به این شهر به این رشد رسیده بود.

منچستر از یک شهر نسبتا کوچک در آغاز قرن نوزدهم تا پایان سال ۱۹۰۰ از مرز یک میلیون سکنه گذشت و به یکی از بزرگترین شهرهای اروپا تبدیل شد که این موضوع شرایط خوبی را برای ظهور باشگاه های فوتبال رقم زد که همان طور که گفتیم پیش از شروع قرن نوزدهم تیم فوتبال منچستر یونایتد به نوعی کار خود را در دنیای فوتبال با نام نیوتون هیت آغاز کرد.

۱۸۹۲- ۱۹۰۲

این تیم برای اولین بار در سال ۱۸۹۲ در لیگ فوتبال انگلیس بازی کرد اما آنها پس از دو سال به دلیل عملکرد ضعیف به دسته پایین تر سقوط کردند. سپس گروه جدیدی از تجار محلی مسئولیت باشگاه را بر عهده گرفتند و در سال ۱۹۰۲ با ارتقا سطح کیفی تیم، نام جدید منچستر یونایتد را نیز برای آن انتخاب کردند که در ادامه این موضوع را توضیح خواهیم داد.

۱۹۰۲ ۱۹۱۵

در ژانویه ۱۹۰۲، با بدهی ۲۶۷۰ پوندی حکم انحلال باشگاه صادر شد که چهار تاجر محلی، از جمله جان هنری دیویس، هر کدام ۵۰۰ پوند برای جلوگیری از انحلال باشگاه سرمایه گذاری کردند. پس از خرید نیوتن هیث، آنها نام این باشگاه را تغییر دادند و در ۲۴ آوریل ۱۹۰۲، تیم منچستر یونایتد به ماهیت فعلی رسما شروع به کار کرد.

در سال ۱۹۰۶ منچستر یونایتد صعود خود را به دسته اول فوتبال انگلیس قطعی کرد و در سال ۱۹۰۸ این باشگاه اولین جام قهرمانی در لیگ را بالای سر برد. فصل بعد شیاطین سرخ کار خود را با اولین قهرمانی این باشگاه در جام حذفی آغاز کردند و منچستر یونایتد که در آن زمان یکی از برترین باشگاه‌ های انگلیس بود، برای دومین بار در سال ۱۹۱۱ قهرمان لیگ دسته اول یا همان لیگ برتر فعلی شد.

۱۹۱۶-۱۹۴۴

زمانی که جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۴ آغاز شد در سال های ۱۹۱۵ تا ۱۹۱۹ فوتبال در انگلستان به حالت تعلیق درآمد. حتی در آن زمان بازیکنان زیادی برای جنگیدن در جنگ ثبت نام کردند و بسیاری از آنها در طول جنگ جهانی کشته شدند. برای مثال تیم برادفورد سیتی ۹ بازیکن خود را در جنگ از دست داد.

در سال ۱۹۲۲، سه سال بعد از این که رقابت های فوتبال مجدد در انگلیس از سر گرفته شد، منچستر یونایتد به دسته دوم سقوط کرد. این باشگاه در سال ۱۹۲۵ توانست پس از سه سال تلاش مجدد به لیگ راه پیدا کند ولی بعد از شش سال در سال ۱۹۳۱ به دسته پایین تر سقوطی دوباره را رقم زدند. بد نیست بدانید منچستر با عملکردی ضعیف در سال ۱۹۳۴ به پایین‌ترین رده خود در تاریخ این باشگاه یعنی رتبه بیستم جدول رسید که پیش از آن برخی افراد خیر و علاقه مند به منچستر برای ارتقا این تیم وارد مذاکره با سران باشگاه شده بودند. از جمله جیمز دبلیو گیبسون به تنهایی ۲۰۰۰ پوند سرمایه‌گذاری کرد و کنترل باشگاه را به دست گرفت. . در سال های ۱۹۳۵-۱۹۳۶ منچستر یونایتد با مالکیت جدید قهرمانی در لیگ دسته دوم را به دست آورد و توانست به لیگ برتر راه پیدا کند و این فراز و نشیب برای قرمز پوشان تا چند سال به همین ترتیب ادامه داشت.

منچستر یونایتد در فصل ۱۹۳۷-۱۹۳۸ در دسته دوم در جایگاه دوم قرار گرفت و توانست یک بار دیگر صعود کردکند اما فصل بعد که آخرین سال کامل فوتبال قبل از جنگ جهانی دوم بود، در رده چهاردهم قرار گرفت. فصل ۱۹۳۹-۱۹۴۰ به دلیل جنگ در زمانی کوتاه برگزار و به اتمام رسید و لیگ فوتبال تا فصل ۱۹۴۵ به حالت تعلیق درآمد.

۱۹۴۵-۱۹۵۹

بعد از به پایان رسیدن جنگ جهانی دوم و از سر گیری مجدد رقابت های فوتبال، در اکتبر ۱۹۴۵ مت بازبی به عنوان سرمربی منچستر یونایتد منصوب شد. بازبی تیم را به ۳ مقام دوم متوالی لیگ در سال های (۱۹۴۷-۱۹۴۹) و قهرمانی در جام حذفی در سال ۱۹۴۸ رساند تا منچستر در این دوران شرایط بهتری را تجربه کند. در سال ۱۹۵۲، منچستر یونایتد قهرمان لیگ برتر شد که این اولین قهرمانی آنها در ۴۱ سال گذشته بود.

بد نیست بدانید مت بازبی به بازیکنان جوان اعتقاد زیادی داشت و تیمی را با میانگین سنی ۲۲ سال به میدان می فرستاد که به همین خاطر به او لقب “بیبیس بازبی” داده بودند. این مربی مجدد توانست در سال‌ های ۱۹۵۶ و ۱۹۵۷ دو بار پیاپی قهرمان لیگ انگلستان شود تا منچستر دوران خوب خود را آغاز نماید.

حادثه مونیخ

سقوط هواپیما و حادثه تلخ در سال ۱۹۵۸

در ۶ فوریه ۱۹۵۸، تیم منچستر یونایتد در راه بازگشت به خانه، پس از پیروزی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت ‌های اروپا مقابل ستاره سرخ بلگراد، هواپیمای حامل بازیکنان، مقامات و روزنامه ‌نگاران منچستر یونایتد در مونیخ آلمان، هنگام تلاش برای بلند شدن از زمین پس از سوخت‌ گیری سقوط و منفجر شد.

فاجعه هوایی مونیخ جان ۲۳ نفر از جمله هشت بازیکن منچستر یونایتد به نام های جف بنت، راجر بیرن، ادی کولمن، دانکن ادواردز، مارک جونز، دیوید پگ، تامی تیلور و بیلی ویلان را گرفت و چندین نفر دیگر نیز مجروح شدند. به مناسبت سالگرد فاجعه هوایی مونیخ در ۶ فوریه هر سال در اولدترافورد تماشاگران و سران باشگاه با رسم و رسوم خاص خود به احترام از دست رفتگان مراسمی کوتاه را برگزار می کنند تا یاد از دست رفتگان را گرامی دارند.

۱۹۵۹-۱۹۶۹

بد نیست بدانید سرمربی منچستر بازبی به طور معجزه آسایی از فاجعه هوایی مونیخ سالم و پس از مدتی سلامتی خود را به صورت کامل به دست آورد و تیم را در دهه ۱۹۶۰ به نوعی بازسازی کرد. منچستر یونایتد دنیس لاو و پت کراند را به خدمت گرفت و با نسل بعدی بازیکنان جوان منچستر یونایتد از جمله جورج بست ترکیب خوبی را ساختند و بدین ترتیب آنها توانستند جام حذفی را در سال ۱۹۶۳ و قهرمانی لیگ را در سال های ۱۹۶۵ و ۱۹۶۷ به دست آورند.

در سال ۱۹۶۸، ۱۰ سال پس از فاجعه هوایی مونیخ، منچستر یونایتد با شکست ۴-۱ بنفیکا در فینال، به اولین باشگاه انگلیسی تبدیل شد که قهرمان جام ملت های اروپا شده است.

۱۹۶۹-۱۹۸۶

منچستر یونایتد پس از جدایی سر مت بازبی، برخی از مدیران باشگاه را اخراج کرد و همزمان با جدایی بازبی که نقش مهمی در موفقیت های یونایتد داشت، این تیم در لیگ برتر با مشکل مواجه شد. در نهایت پس از کش و قوس های فراوان تامی دوچرتی در دسامبر ۱۹۷۲ به عنوان سرمربی جدید این تیم منصوب شد، اما منچستر یونایتد دوباره در سال ۱۹۷۴ به دسته پایین تر سقوط کرد. این تیم در اولین تلاش خود در سال ۱۹۷۵ موفق شد مجدد به لیگ برتر باز گردد و این تیم توانست در سال ۱۹۷۷ با قهرمانی مقابل لیورپول در جام حذفی جام قهرمانی را بالای سر برد.

دیو سکستون در تابستان ۱۹۷۷ جایگزین دوچرتی به عنوان سرمربی شد که نتایج مطلوبی به دست نیامد. سکستون در سال ۱۹۸۱ اخراج و ران اتکینسون جایگزین او شد که باز هم با عدم موفقیت این سرمربی، برایان رابسون به سرمربی گری منچستر منصوب شد. منچستر یونایتد توانست همراه با این سرمربی دو بار در سال های ۱۹۸۳ و ۱۹۸۵ قهرمان جام حذفی شود.

۱۹۸۶- ۲۰۱۳

در نوامبر ۱۹۸۶، در حالی که باشگاه در خطر سقوط قرار داشت، ران اتکینسون برکنار و الکس فرگوسن جایگزین او شد. در ۳ سال اول هدایت او، باشگاه در لیگ برتر به ترتیب به مقام های یازدهم، دوم و یازدهم رسید. بر طبق گزارشات، او در زمان به دلیل این عملکرد در آستانه اخراج قرار داشت که  قهرمانی در جام حذفی مقابل کریستال پالاس بود که او را نجات داد.

در فصل ۱۹۹۸-۱۹۹۹، منچستر یونایتد رکورد شکنی کرد و به اولین تیمی در تاریخ انگلیس تبدیل شد که توانسته سه گانه قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. این باشگاه همچنین پس از شکست ۱-۰ پالمیراس در توکیو قهرمان جام بین قاره ای شد. فرگوسن به دلیل این عملکرد موفق و به خاطر دستاوردهایش در فوتبال لقب شوالیه گرفت و سر الکس فرگوسن شد.

سر الکس و منچستر یونایتد پیش از بازنشستگی او در سال ۲۰۱۳، ۱۳ عنوان لیگ برتر، ۵ جام حذفی، ۴ جام اتحادیه و ۳ لیگ قهرمانان اروپا را به دست آوردند و بدین ترتیب این سرمربی افسانه ای که نقش بزرگ و تعیین کننده را برای باشگاه منچستر یونایتد داشت، پس از ۲۷ سال حضور در منچستر که برای خود رکوردی تازه در دنیای فوتبال محسوب می شد، از دنیای فوتبال نیز خداحافظی کرد.

۲۰۱۴-تاکنون

دیوید مویس توسط سر الکس به عنوان جانشین او در پست سرمربی انتخاب شد. پس از یک فصل مویس در سال ۲۰۱۴ پس از کسب نتایج ناامیدکننده اخراج شد. در تابستان همان لوییس فن خال سرمربی معروف هلندی به عنوان سرمربی تیم منچستر معرفی شد که نتوانست کار خاصی را در این پیش ببرد و البته فرصت کمی نیز به او داده شد که در نهایت پس از کسب عنوان قهرمانی جام حذفی در سال ۲۰۱۶ از کار برکنار شد.

در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ در یک انتقال جنجالی خوزه مورینیو پرتغالی به عنوان سرمربی گری شیاطین سرخ منصوب شد. در اولین فصل حضورش، این تیم در لیگ قهرمانان اروپا کاری از پیش نبرد اما هر دو جام لیگ برتر و لیگ اروپا را بالای سر برد. در فصل بعد خوزه در مجموع بهترین نتیجه را برای منچستر یونایتد از زمانی که سر الکس باشگاه را ترک کرده بود به دست آورد ولی در پایان فصل که منچستر یونایتد در رده دوم قرار گرفت در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۸ تنها با ۷ پیروزی در ۱۷ بازی اول لیگ اخراج شد و حتی سران تیم به او فرصت باقی ماندن تا پایان فصل را نیز ندادند.

پس از اخراج مورینیو که سر و صدای زیادی به پا کرد، اوله گونار سولسشر به عنوان سرمربی موقت منصوب شد و اولین بازی او در ۲۲ دسامبر ۲۰۱۸ در برابر باشگاه سابقش، کاردیف سیتی بود. در ۲۸ مارس ۲۰۱۹، پس از پیروزی در ۱۴ بازی از ۱۹ بازی، سولسشر قراردادی سه ساله را به عنوان سرمربی دائم منچستر با این تیم امضا کرد که البته در پایان فصل او به جایگاهی بهتر از رتبه ششم دست پیدا نکرد و شروع خوب خود را با پایانی نا امید کننده به ثبت رساند. در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰، اوله منچستر یونایتد را با پیروزی مقابل لسترسیتی در روزهای پایانی لیگ برتر به مقامی بهتر از سومی نرساند.

فصل بعدی را نیز منچستر برای چهارمین فصل متوالی بدون جام همراه با سولسشر به پایان رساند تا در نهایت سرنوشت این سرمربی نیز همانند افراد دیگر شود و او در ۲۰ نوامبر ۲۰۲۱ توسط سران باشگاه برکنار شد. بعد از او رالف کانینگ تا پایان فصل به عنوان سرمربی موقت منصوب شد و در ۲۱ آوریل ۲۰۲۲ اریک تن هاخ به عنوان سرمربی جدید قرارداد خود را تا سال ۲۰۲۵ با این تیم به امضا رساند که در حال حاضر نیز مشغول به کار است و باید دید در نهایت سرنوشت او در اولترافورد به کجا کشیده خواهد شد.

ورزشگاه الدترافورد

تاریخچه ورزشگاه اولترافورد

در سال ۱۹۰۹ جان هنری دیویس بودجه ای را برای ساخت یک استادیوم جدید اهدا کرد. پس از جستجوی مکان های مختلفی که برای احداث یک ورزشگاه وجود داشت، در نهایت تصمیم بر این شد که این ورزشگاه در زمینی در مجاورت کانال بریج واتر، درست در انتهای شمالی جاده وارویک در اولدترافورد ساخته و راه اندازی شود. همچنین این استادیوم در ابتدا زمین فوتبال یونایتد نام داشت که در اوایل سال ۱۹۳۶ به نام اولدترافورد تغییر نام داد.

این زمین که توسط معمار اسکاتلندی آرچیبالد لیچ طراحی شده بود، در ابتدا با ظرفیت ۱۰۰۰۰۰ نفر طراحی شد و دارای صندلی های سرپوشیده در غرفه جنوبی بود، در حالی که غرفه های باقی مانده به عنوان تراس و بدون پوشش باقی ماندند. رفته رفته با گذشت چند سال معماران زیادی بر روی طراحی مناسب و زیباسازی اولترافورد کار کردند تا در نهایت این استادیوم بزرگ به شکل فعلی خود دست پیدا کرد که در حال حاضر یکی از بهترین استادیوم های ورزشی نیز محسوب می شود که میزبان بازی های مهم زیادی در تورنومنت های مختلفی فوتبالی است.

لوگو باشگاه منچستر یونایتد

لوگو باشگاه منچستر یونایتد

قسمت بالایی سپر داخلی تاج منچستر یونایتد، یک کشتی را نشان می دهد که در واقع از نشان شورای شهر منچستر سرچشمه می گیرد (کشتی را نیز می توان در آرم منچستر سیتی یافت). در زیر کشتی، نقاشی بزرگتری وجود دارد که یک شیطان را به تصویر می کشد – شیطان برای اولین بار در سال ۱۹۷۰ روی تاج گنجانده شد. یک تغییر جزئی در سال ۱۹۹۸ انجام شد که کلمه “باشگاه فوتبال” از قسمت پایینی حذف شد و در حال حاضر فقط نام منچستر یونایتد دیده می شود.

جدول زمانی تاسیس و رشد باشگاه منچستر یونایتد در یک نگاه

۱۸۷۸ باشگاه تاسیس شد (به نام نیوتن هیث).

۱۸۸۳ اولین مسابقه در برابر ذخیره المپیک بلکبرن برگزار شد.

۱۸۹۲ اولین فصل در لیگ فوتبال.

۱۹۰۲ این باشگاه به منچستر یونایتد تغییر نام داد.

۱۹۰۸ اولین بار قهرمان دسته ۱.

۱۹۰۹ اولین قهرمانی خود در جام حذفی را کسب کردند.

۱۹۱۰ باشگاه به اولدترافورد نقل مکان کرد.

۱۹۵۸ چندین عضو باشگاه در یک سانحه هوایی کشته شدند.

۱۹۶۰ دنیس ویولت با ۳۲ گل لیگ در یک فصل رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد.

۱۹۶۳ کارلو سارتوری ایتالیایی به عنوان اولین بازیکن غیر انگلیسی قرارداد امضا کرد.

۱۹۶۸ اولین قهرمانی جام ملت های اروپا.

۱۹۸۰ مارتین ادواردز رئیس باشگاه شد.

۱۹۸۶ الکس فرگوسن به عنوان سرمربی منصوب شد.

۱۹۹۱ اولین قهرمانی جام برندگان جام

۱۹۹۱ منچستر یونایتد PLC در بورس اوراق بهادار لندن پذیرفته شد.

۱۹۹۲ قهرمانی جام اول لیگ

۱۹۹۴ اولین دوبل خود (لیگ و جام حذفی) را به دست آوردند.

۱۹۹۵ پیروزی ۹–۰ مقابل ایپسویچ تاون، یک رکورد جدید پیروزی.

۱۹۹۸ یاپ استام اولین بازیکنی شد که با مبلغی بیش از ۱۰ میلیون پوند منتقل شد.

۱۹۹۹ اولین قهرمانی لیگ قهرمانان.

۱۹۹۹ اولین سه گانه خود (لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا) را به دست آوردند.

۲۰۰۷ بیشترین حضور در اولدترافورد (۷۶۰۹۸ برابر بلکبرن روورز) ثبت شد.

۲۰۰۹ کریستیانو رونالدو با مبلغ ۸۰ میلیون پوند به رئال مادرید فروخته شد.

۲۰۱۷ اولین بار قهرمان لیگ اروپا.

رقیبان سنتی منچستر یونایتد

از رقیبان سنتی منچستر یونایتد می توان به تیم های منچستر سیتی، لیورپول و لیدز یونایتد اشاره کرد که همواره در میان بازیکنان و هواداران این تیم ها کل کل های سنتی و تعصبی دیده می شود. سالیانه میلیون ها نفر برای دیدن این مسابقات راهی انگلیس می شوند و حتی حواشی که در این بازی ها بوجود می آید کم نیستند.

رونی منچستر یونایتد

بهترین گلزنان تاریخ باشگاه منچستر یونایتد 

رتبه نام بازیکن تعداد گل تعداد بازی
۱ وین رونی ۲۵۳ ۵۵۹
۲ سر بابی چارلتون ۲۴۹ ۷۵۸
۳ دنیس لاو ۲۳۷ ۴۰۴
۴ جک راولی ۲۱۱ ۴۲۴
۵ جورج بست ۱۷۹ ۴۷۰
۶ دنیس وایولت ۱۷۹ ۲۹۳
۷ رایان گیگز ۱۶۸ ۹۶۳
۸ جو اسپنس ۱۶۸ ۵۱۰
۹ مارک هیوز ۱۶۳ ۴۶۷
۱۰ پل اسکولز ۱۵۵ ۷۱۸
۱۱ رود فان نیستلروی ۱۵۰ ۲۱۹
۱۲ استن پیرسون ۱۴۸ ۳۴۳
۱۳ دیوید هرد ۱۴۵ ۲۶۵
۱۴ تامی تیلور ۱۳۱ ۱۹۱
۱۵ برایان مک کلیر ۱۲۷ ۴۷۱
۱۶ اوله گونار سولشر ۱۲۶ ۳۶۶
۱۷ اندی کول ۱۲۱ ۲۷۵
۱۸ کریستیانو رونالدو (تا پایان فصل ۲۰۲۱) ۱۱۸ ۲۹۲
۱۹ سندی ترنبال ۱۰۱ ۲۴۷
۲۰ جورج وال ۱۰۰ ۳۱۹

افتخارات منچستر یونایتد

لیگ برتر انگلستان: در مجموع ۲۰ بار

۱۹۰۸ ، ۱۹۱۱ ، ۱۹۵۲ ، ۱۹۵۶-۵۷ ، ۱۹۶۵ ، ۱۹۶۷ ، ۱۹۹۳-۹۴ ، ۱۹۹۶ ، ۱۹۹۷ ، ۱۹۹۹

۲۰۰۰ ، ۲۰۰۱ ، ۲۰۰۳ ، ۲۰۰۷ ، ۲۰۰۸ ، ۲۰۰۹ ، ۲۰۱۱ ، ۲۰۱۳

جام حذفی: در مجموع ۱۲ بار

۱۹۰۹ ، ۱۹۴۸ ، ۱۹۶۳ ، ۱۹۷۷ ، ۱۹۸۳ ، ۱۹۸۵، ۱۹۹۰ ، ۱۹۹۴ ، ۱۹۹۶ ، ۱۹۹۹ ، ۲۰۰۴ ، ۲۰۱۶

جام اتحادیه: در مجموع ۵ بار

۱۹۹۲ ، ۲۰۰۶ ، ۲۰۰۹ ، ۲۰۱۰ ، ۲۰۱۷

سوپر کاپ انگلستان: در مجموع ۲۱ بار

۱۹۰۸ ، ۱۹۱۱ ، ۱۹۵۳ ، ۱۹۵۷ ، ۱۹۵۸ ، ۱۹۶۶ ، ۱۹۶۸ ، ۱۹۷۸ ، ۱۹۸۴ ، ۱۹۹۱ ، ۱۹۹۴ ، ۱۹۹۵ ، ۱۹۹۷ ، ۱۹۹۸ ، ۲۰۰۴ ، ۲۰۰۸ ، ۲۰۰۹ ، ۲۰۱۱ ، ۲۰۱۲ ، ۲۰۱۳ ، ۲۰۱۶

جام باشگاه های جهان: در مجموع ۱ بار

۲۰۰۸

جام بین قاره ای: در مجموع ۱ بار

۱۹۹۹

لیگ قهرمانان اروپا: در مجموع ۳ بار

۱۹۶۸، ۱۹۹۹، ۲۰۰۸

لیگ اروپا: در مجموع ۱ بار

۲۰۱۷

سوپر جام اروپا: در مجموع ۱ بار

۱۹۹۱

جام در جام اروپا: در مجموع ۱ بار

۱۹۹۱

برخی بازیکنان سرشناس و تاثیرگذار منچستر یونایتد در تمام ادوار

۲۰) مارک هیوز (۱۹۸۶-۱۹۸۰ و ۱۹۹۵-۱۹۸۸)

۱۹) نمانیا ویدیچ (۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴)

۱۸) ریو فردیناند (۲۰۰۲ تا ۲۰۱۴)

۱۷) اوله گونار سولسشر (۱۹۹۶ تا ۲۰۰۷)

۱۶) دیوید بکهام (۱۹۹۲ تا ۲۰۰۳)

۱۵) گری نویل (۱۹۹۲ تا سال ۲۰۱۱)

۱۴) بیل فولکس (۱۹۵۱ تا ۱۹۷۰)

۱۳) راجر بیرن (۱۹۵۱ تا ۱۹۵۸)

۱۲) وین رونی (۲۰۰۴ تا به اکنون)

۱۱) پیتر اشمایکل (۱۹۹۱ تا ۱۹۹۹)

۱۰) برایان رابسون (۱۹۸۱ تا ۱۹۹۴)

۹) کریستیانو رونالدو (۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹)

۸) پل اسکولز (۱۹۹۲ تا ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳)

۷) روی کین (۱۹۹۳ تا ۲۰۰۵)

۶) دانکن ادواردز (۱۹۵۳ تا ۱۹۵۸)

۵) اریک کانتونا (۱۹۹۲ تا ۱۹۹۷)

۴) دنیس لاو (۱۹۶۲ تا ۱۹۷۳)

۳) جورج بست (۱۹۶۳ تا ۱۹۷۴)

۲) رایان گیگز (۱۹۹۲ تا ۲۰۱۴)

۱) سر بابی چارلتون (۱۹۵۶ تا ۱۹۷۳)

در پایان ؛ محبوبیت تیم منچستر یونایتد در جهان

بر کسی پوشیده نیست که تیم منچستر یونایتد یکی از پرهوادار ترین تیم های باشگاهی در انگلیس و در سطح جهان است و حتی با عملکرد ضعیفی که این تیم در سال های اخیر از خود نشان داده همچنان جزو محبوب ترین باشگاه ها قرار دارد. سالانه میلیون ها نفر راهی استادیوم های مختلف می شوند تا بازی های این تیم را از نزدیک تماشا کنند و از سوی دیگر نیز میلیون ها هوادار مسابقات این تیم را از طریق پخش آنلاین یا تلویزیون به صورت زنده تماشا می کنند.

دیدگاه خود را بنویسید

شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

برای دریافت جدیدترین اخبار سایت بت فوروارد می توانید عضو خبرنامه ما شوید