جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بیوگرافی لبرون جیمز

بیوگرافی لبرون جیمز بسکتبالیست آمریکایی

بدون شک اگر جزو طرفداران بسکتبال باشید، نام لبرون جیمز افسانه‌ای را شنیده‌اید که با ورود خود به دنیای بسکتبال و البته لیگ NBA غوغایی به پا کرده و هر روز رکوردهای ریزودرشت زیادی را به نام خود به ثبت می‌رساند. رکوردهایی که در جهان همتا نداشته و نخواهد داشت و مشخص نیست که در ادامه آیا کسی قادر به رسیدن رکوردهای لبرون جیمز یا کینگ جیمز خواهد بود یا خیر. در این مطلب بت فوروارد ما قصد داریم به صورت کامل به بیوگرافی لبرون جیمز برای آشنایی هر چه بیشتر شما با این بازیکن بزرگ بپردازیم. به همین خاطر به شما پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ عنوان این مطلب جذاب و خواندنی را از دست ندهید.

لبرون جیمز کیست؟

لبرون جیمز بسکتبالیست آمریکایی تیم لس‌آنجلس لیکرز است که در حال حاضر ۳۹ سال دارد و رکورددار دنیای بسکتبال است. جیمز ابتدا به عنوان برترین بازیکن بسکتبال دبیرستان در کشور توجه همگان را به خود جلب کرد. سپس با ورود به تیم دانشگاهی محل زندگی خود توانست درخششی کم‌نظیر را از خود برجای بگذارد و نظر استعدادیابان تیم‌های مختلف لیگ NBA را به خود جلب کند.

او در نهایت در سال ۲۰۰۳ توانست به لیگ حرفه‌ای آمریکا یا همان ان‌بی‌ای ورود پیدا کند و با تیم کلیولند کاولیرز قرارداد امضا کرد. درخشش لبرون در این تیم ادامه داشت و در سال‌های حضورش تیم‌های زیادی خواهان به‌خدمت‌گرفتن او شدند. جیمز حدود ۷ سال در این تیم ماند و افتخارات زیادی را کسب کرد. او با ترکیب منحصربه‌فرد خود از بلندی قد گرفته تا استعداد و هوش بی‌نهایتش در بسکتبال توانست بارها قهرمان بسکتبال NBA شود و بدین ترتیب در سال ۲۰۱۰ تصمیم گرفت تا کاوالیرز را ترک و به میامی هیت بپیوندند.

هواداران این تیم از جدایی لبرون اندوهگین شدند و برخی‌ها او را خیانتکار خطاب کردند ولی مشخص است که چنین تهمت‌هایی حقیقت نداشته و او باید به دنبال آینده‌ای برای خود می‌رفت. در نهایت ۲۰۱۰ به میامی هیت پیوست و پس از به دست آوردن قهرمانی با میامی هیت در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ و اوج درخشش خود جیمز به کلیولند بازگشت و به آنها کمک کرد تا اولین قهرمانی تاریخ خود را در سال ۲۰۱۶ کسب کنند و بدین ترتیب به درخشش خود ادامه داد. او در سال ۲۰۱۸ بار دیگر تصمیم به جدایی گرفت و با وجود پیشنهادهای متعددی که داشت به تیم لس‌آنجلس لیکرز پیوست که قرارداد او گران‌ترین قرارداد تاریخ NBA لقب گرفت.

لبرون جیمز در تمام این سال‌ها رکوردهای ریزودرشت زیادی را که پیش‌تر متعلق به بسکتبالیست‌های دیگر بود به نام خود جابه‌جا کرد و رکوردهای منحصربه‌فرد دیگری را نیز به وجود آورده که مشخص نیست آیا در آینده بسکتبالیست‌هایی ظهور خواهند کرد که بتوانند به چنین رکوردهای دست پیدا کرده یا نزدیک او شوند؟! در نهایت لبرون جیمز در حال حاضر بزرگ‌ترین و بهترین بسکتبالیست تاریخ لقب دارد و با ۳۹ سال سن همچنان در تیم لس‌آنجلس لیکرز به درخشش خود ادامه می‌دهد.

دوران اولیه زندگی و بسکتبال لبرون جیمز

جیمز در ۳۰ دسامبر ۱۹۸۴ در آکرون، اوهایو به دنیا آمد که البته خانواده او در رده ضعیف اقتصادی قرار داشتند. به همین خاطر او برای رسیدن به چنین جایگاهی از کودکی تلاش بسیار زیادی را انجام داد. بد نیست بدانید مادر او به هنگام تولدش ۱۶ سال سن داشت و پدرش، آنتونی مک کللند، فردی سابقه‌دار بود که در زندگی او نقش خاص یا تعیین‌کننده‌ای را ایفا نمی‌کرد. آنها به دلیل مشکلات اقتصادی و بی‌پولی مادرش، به صورت مداوم محل زندگی خود را تغییر می‌دادند و همه این مکان‌ها نیز جزو مناطق ضعیف و فقیرنشین آمریکا و خلاف‌کارانی بودند که شاید جیمز در صورت دنبال‌نکردن بسکتبال درگیر آنها می‌شد.

البته مادرش به‌خوبی از استعدادهای لبرون در بسکتبال آگاهی داشت به همین خاطر همیشه در تلاش بود با کمک مربیان ورزش او از سن ۹ سالگی اوضاع او را بهبود ببخشید که در این کار نیز موفق بود. او از همان ۹ سالگی در کنار مربیان خود تلاش زیادی را از خود نشان داد و کمی بعد در اتحادیه بسکتبالیست‌های آماتور برای تیم شهرش بازی کرد و او با همراهی دوستانش موفقیت زیادی در سطح منطقه و کشور به دست آوردند که چند نفر از آنها به‌نوعی با یکدیگر تشکیل تیمی خوب را داده بودند که بازی چشم‌نواز آنها، نظر هر مربی را به خود جلب می‌کرد.

از آن جایی که جیمز در همان سنین پایین استعداد ذاتی بسکتبال خود را نشان داد، توسط اعضای فنی تیم سنت وینسنت – سنت استعدادیابی و در دبیرستان مری در سال ۱۹۹۹ به تیم بسکتبال مدرسه خود ملحق شد. به طور کلی جیمز در طول چهار سال حضور در آنجا ۲۶۵۷ امتیاز، ۸۹۲ ریباند و ۵۲۳ پاس منجر به گل به دست آورد که روزبه‌روز پله‌های ترقی بیشتری را طی می‌کرد.

به عنوان یک دانشجوی سال اول او به سرعت توانست با درخشش خود عنوان ” آقای بسکتبال ” را از مربیان و هم‌تیمی‌هایش دریافت کند و شناخته‌تر شود. جیمز به طور متوسط ۱۸ امتیاز در هر بازی کسب نمود. او با کسب ۲۵ امتیاز در بازی قهرمانی به این تیم کمک کرد تا مسابقات ایالتی به عنوان سوم دست پیدا کند. بدین ترتیب صحبت از مهارت‌های پیشرفته او در بسکتبال به گوش همگان رسید و جیمز برای عملکرد خود چندین مدال و عناوین افتخاری دریافت کرد. به عنوان دانش‌آموز دوم دبیرستان، جیمز برای تیم اول USA Today All-USA انتخاب شد. او اولین دانش‌آموز سال دومی بود که برای این جایزه انتخاب شده بود. تیم او همچنین برای دومین سال متوالی عنوان ایالتی Division III را به دست آورد.

سال تحصیلی بعد، جیمز به عنوان بهترین بازیکن بسکتبال سال پسران دبیرستان و بهترین بازیکن سال Gatorade توسط مجله PARADE انتخاب شد. جیمز پس از پایان دوره جوانی خود، آن‌قدر بازیکن قدرتمندی شده بود که به حرفه‌ای شدن فکر می‌کرد. جیمز که تصمیم گرفت تحصیلات خود را به پایان برساند، سال فوق‌العاده‌ای را در دانشگاه سپری کرد. او میانگین ۳۱٫۶ امتیاز در هر بازی به دست آورد و به تیمش کمک کرد تا عنوان سومی خود را به دست بیاورد. سنت وینسنت – سن تیم دبیرستان مری‌ام نیز در آن سال رتبه برتر کشوری را به دست آورد که همین موضوع استعداد و حرفه‌ای بودن بیش از اندازه این بازیکن را بر سر زبان‌ها انداخت.

اولین تیم NBA ؛ پیوستن به کلیولند کاوالیرز در سال ۲۰۰۳

لبران جیمز کلیولند کاوالیرز

او در سال ۲۰۰۳ موفق شد به لیگ حرفه‌ای آمریکا یعنی NBA پا بگذارد و به تیم کلیوند کاوالیزر ملحق شد. در طول فصل ۰۴-۲۰۰۳ جیمز زمانی که تنها ۲۰ سال داشت توانست تاریخ‌سازی و به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شود که توانسته این افتخار را کسب نماید. علاوه بر این، جیمز، با میانگین ۲۰ امتیاز در هر بازی در آن زمان، به یکی از سه بازیکن برتر تبدیل شد که توانسته این رکورد خارق‌العاده را به انجام برساند. جیمز در فصل بعد به صورت حرفه‌ای در NBA به درخشش خود ادامه داد و میانگین امتیازات خود را در هر بازی به ۲۷٫۲ رساند. او در سال ۲۰۰۵ دوباره در NBA تاریخ‌سازی کرد و به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که در یک بازی بیش از ۵۰ امتیاز کسب کرده است.

در سال ۲۰۰۶، جیمز به تیمش کمک کرد تا واشنگتن ویزاردز را در دور اول بازی حذفی شکست دهد. از آنجا کاوالیرز در نیمه‌نهایی کنفرانس شرق به مصاف دیترویت پیستونز رفت. جیمز در این مسابقه پس از فصل به طور میانگین ۲۶٫۶ امتیاز در هر بازی به ثمر رساند، اما این برای تضمین پیروزی تیمش کافی نبود. درحالی‌که تیم او در صدر جدول رده‌بندی قرار نداشت جیمز همچنان به دلیل توانایی‌هایش به رسمیت شناخته می‌شد. در سال ۲۰۰۶، جیمز قرارداد جدیدی با کاوالیرز امضا کرد. این تیم در فصل بعد ثابت کرد که همراه با این بازیکن قوی‌تر شده است و دیترویت را شکست داد و  قهرمان کنفرانس شرق شد. بااین‌حال، در فینال NBA مقابل سن آنتونیو اسپرز، کاوالیرز قهرمانی کلی خود را از دست داد.

در طول فصل ۰۸-۲۰۰۷، جیمز به کمک کاوالیرز ادامه داد تا جایگاه خود را در کنفرانس شرق بهبود بخشند. این تیم به نیمه‌نهایی راه یافت و در هفت بازی مقابل بوستون سلتیکس شکست خورد. از نظر عملکرد فردی، جیمز سال درخشانی را پشت سر گذاشت و با کسب میانگین ۳۰ امتیاز در هر بازی، از بازیکنان رقیبی مانند کوبی برایانت و آلن آیورسون پیشی گرفت که بالاترین میانگین در فصل عادی NBA را دارا بودند.

در اوایل فصل ۰۹-۲۰۰۸، روزنامه‌نگاران ورزشی و هواداران شروع به صحبت در مورد آینده جیمز در این ورزش کردند. او این گزینه را داشت که در سال ۲۰۱۰ بازیکن آزاد شود و بحث‌های زیادی در مورد اینکه جیمز به کجا می‌رود وجود داشت. برخی از روزنامه‌نگاران نیویورک نیکس را به عنوان یک تیم بالقوه برای این بازیکن در حال ظهور معرفی کردند. جیمز چندین اشاره به وضعیت قریب‌الوقوع بازیکن آزادی خود داشت، اما با اطمینان این موضوع را کم‌اهمیت جلوه می‌داد. جیمز به خبرنگاران گفت: “من روی تیمی که در حال حاضر در آن حضور دارم، برای کسب یک قهرمانی دیگر متمرکز هستم و در این مرحله به تغییر فکر نمی‌کنم.”

پیوستن به میامی هیت در سال ۲۰۱۰

لبران جیمز میامی هیت

لبرون جیمز، اندکی پس از تبدیل‌شدن به یک بازیکن آزاد، اعلام کرد که برای فصل ۱۱-۲۰۱۰ به میامی هیت خواهد پیوست. طرفداران او در کلیولند چندان راضی نبودند و خیلی‌ها رفتن او را خیانت به زادگاهش می‌دانستند. بلافاصله پس از اعلام جیمز، دن گیلبرت مالک کلیولند کاوالیرز نامه‌ای سرگشاده نوشت و تصمیم جیمز را “خودخواهانه”، “بی‌احساس” و “خیانت بزدلانه” اعلام کرد. جیمز در اولین فصل حضورش با هیت، با کسب ۲۶.۷ امتیاز در هر بازی، به مقام دومی دست پیدا کرد.

فصل ۱۲-۲۰۱۱ موفقیت بزرگی برای جیمز و میامی هیت رقم خورد. با پیروزی تیمش مقابل اوکلاهاما سیتی تاندر در فینال  NBA، این فوق‌ستاره در نهایت اولین عنوان قهرمانی کلی خود را به دست آورد. در بازی پنجم، جیمز ۲۶ امتیاز، ۱۱ ریباند و ۱۳ پاس گل را به نام خود ثبت کرد. جیمز پس از بازی به FOX Sports گفت: «تصمیم سختی برای ترک کلیولند گرفتم، اما فهمیدم که آینده من چیست. می‌دانستم که آینده درخشانی در میامی دارم..

در طول فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳، جیمز بار دیگر نام خود را در تاریخ NBA ثبت کرد: در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۳، در سن ۲۸ سالگی، او جوان‌ترین بازیکنی شد که ۲۰۰۰۰ امتیاز به دست آورده و جانشین کوبی برایانت از لیکرز شد – که در ۲۹ سالگی به این موفقیت دست‌یافته بود – و تنها سی و هشتمین بازیکن تاریخ NBA بود که به این افتخار دست‌یافته است. جیمز در ثانیه‌های پایانی بازی با ضربه پرش، مجموع امتیازات خود را به ۲۰۰۰۱ رساند و هیت را به پیروزی ۹۲-۷۵ مقابل وریرز رساند.

فصل ۱۳-۲۰۱۲ پس از یک بازی سخت و شش بازی در برابر ایندیانا پیسرز برای پیروزی در کنفرانس شرق، میامی در هفت بازی از سن آنتونیو اسپرز پیشی گرفت و دومین قهرمانی متوالی NBA خود را کسب کرد و قهرمانی دیگری به کارنامه این بازیکن نامدار اضافه شد. در فصل ۱۴-۲۰۱۳، میامی به فینال NBA بازگشت تا دوباره مقابل اسپرز قرار بگیرد و این بار پس از ۵ بازی مغلوب سن آنتونیو شد و قهرمانی را در اوج قدرت و کمال ناباوری از دست داد که پس از آن پایان کار لبرون جیمز در این تیم نیز فرارسید.

بازگشت دوباره به کلیولند کاوالیرز در سال ۲۰۱۴

در جولای ۲۰۱۴، جیمز پس از انصراف از قرارداد خود با هیت و درنظرگرفتن سایر تیم‌ها، اعلام کرد که به کاوالیرز بازخواهد گشت. جیمز به دلیل مشکلات کمر و زانو، ۱۳ بازی از ۸۲ بازی فصل عادی را در فصل ۱۵-۲۰۱۴ از دست داد. بااین‌حال، او مثل همیشه پر قدرت به میادین بازگشت و میانگین ۲۵.۳ امتیاز و ۷.۴ پاس گل در هر بازی را به نام خود به ثبت رساند. جیمز با رهبری خود کاوالیرز را به فینال NBA هدایت کرد و به اولین بازیکنی در ۵۰ سال اخیر تبدیل شد که در پنج فصل متوالی به‌دور قهرمانی رسیده است. بااین‌حال، مصدومیت هم‌تیمی‌هایش نظیر کوین لاو و کایری اروینگ امیدهای او را برای کسب عنوان سومی خدشه‌دار کرد و کاوالیرز در شش بازی مغلوب گلدن استیت واریرز شد و این عنوان را نیز از دست داد.

در طول فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶، کاوالیرز با درخشش لبرون جیمز بر حواس‌پرتی ناشی از تغییر مربیگری در اواسط فصل غلبه کردند و به مرحله پلی‌آف رفتند تا یک مسابقه مجدد با واریز نصیبشان گردد و ششمین حضور متوالی “کینگ جیمز” در فینال NBA را رقم زدند. لبرون شاید در اوج موفقیت دوران حرفه‌ای‌اش، با درخشش بی‌نظیر خود توانست اولین قهرمانی خود را در تاریخ برای این تیم به ثبت برساند.

جیمز که به عنوان MVP یعنی بازیکن برتر فینال انتخاب شده بود، گفت: “من برگشتم تا یک قهرمانی را به شهرمان بیاورم. می‌دانستم چه کاری می‌توانم انجام دهم. می‌دانستم در چند سال گذشته که نبودم چه چیزی یاد گرفتم و می‌دانستم که آیا باید این کار انجام دهم. – وقتی برگشتم می‌دانستم که نقشه‌ای مناسب برای کمک به این تیم دارم تا بتوانیم به عنوانی دست پیدا کنیم که تاکنون از به دست آوردن آن محروم بودیم.”

سال بعد، جیمز دوباره سرعت و نبوغ خود را به کار گرفت و در مواقع لزوم هدایت تیم را به عنوان کاپیتان بر عهده گرفت و این تیم را به هفتمین حضور متوالی باورنکردنی خود در فینال NBA هدایت کرد. این بار، با اضافه‌شدن کوین دورانت بازیکن برتر لیگ به ترکیب، وریرز برای جیمز و هم‌تیمی‌هایش بسیار قدرتمند ظاهر شد و در پنج بازی توانست مقام قهرمانی را بالای سر ببرد. جیمز با وجود تمام دستاوردهایش، در اوایل فصل ۱۸-۲۰۱۷ NBA به یک موفقیت دیگر دست پیدا کرد جیمز پس از کسب میانگین ۹.۱ پاس گل در فصل عادی در دوران حرفه‌ای خود، مجبور شد تنها برای صعود تیم از دور اول پلی‌آف، تلاش زیادی را انجام دهد و تلاشی درخشان را با کسب ۴۵ امتیاز برای شکست‌دادن پیسرز در بازی ۷ انجام داد و بدین ترتیب با شکست رقبای دیگر، هشتمین حضور متوالی خود را در فینال NBA به دست آورد ولی فینال نهایی نیز واگذار کرده و از کسب جام بازماندند. بدین ترتیب پایان کار لبرون جیمز در این تیم رقم خورد و او پس از مدتی کوتاه از این تیم مجدد جدا شد.

پیوستن به تیم لس آنجلس لیکرز در سال ۲۰۱۸- تاکنون

لبران جیمز لس آنجلس لیکرز

در ۱ ژوئیه ۲۰۱۸، جیمز اعلام کرد که با امضای قراردادی ۴ساله به مبلغ ۱۵۳٫۳ میلیون دلار با لس‌آنجلس لیکرز ملحق شده است که البته در اولین دوران حضور خود روزهای خوبی برای او رقم نخورد زیرا او در اوایل فصل از ناحیه کشاله ران پا دچار مصدومیت شد و پس از کش‌وقوس‌های فراوان بدون حضور لبرون جیمز، این تیم به مقام سومی رسید و لبرون جیمز پس از ۹ سال متوالی نتوانست رکورد خود را برای حضور در فینال حفظ نماید.

البته بد نیست بدانید پیش از مصدومیت این بازیکن، او با هم‌تیمی‌هایش کمی دچار مشکل شده بود زیرا جیمز هم‌تیمی‌های خود را متهم کرد که تمرکز خود را بر سر کارهای تبلیغاتی ازدست‌داده‌اند و گفت: “اگر هنوز اجازه می‌دهید عوامل حواس‌پرتی بر نحوه بازی شما تأثیر بگذارد آن را کنار بگذارید زیرا این موضوع اشتباه است شما فقط به آن اشخاص بگویید: من نمی‌توانم این کار را انجام دهم.”

در نهایت همه چیز در فصل بعد بهتر آغاز شد که تا حد زیادی به لطف اضافه‌شدن مرد بزرگ و پشت سر گذاشتن دوران مصدومیتش بستگی داشت. او اولین بازیکنی بود که در نوامبر ۲۰۱۹ در تاریخ NBA موفق به ثبت تریپل دابل شد. در ماه بعد، جیمز با به دست آوردن افتخارات دیگر به عنوان ورزشکار مرد برتر یک دهه اخیر معرفی که بدین ترتیب یک افتخار دیگر نیز به کارنامه او اضافه شد.

فصل ۲۰۲۰–۲۰۲۱ اما فصل متفاوتی برای همه بازیکنان بسکتبال بود و تعداد مسابقات به ۷۲ بازی برای هر تیم کاهش یافت و از ۲۲ دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ آغاز گردید. در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰، جیمز اولین بازیکن تاریخ NBA شد که در ۱۰۰۰ بازی متوالی ۱۰ امتیاز یا بیشتر در برد ۱۲۱–۱۰۷ مقابل اسپرز به دست آورد. در باخت ۱۰۹–۹۸ مقابل نتز در ۱۸ فوریه، جیمز با ۳۵۰۰۰ امتیاز حرفه‌ای، سومین بازیکن تاریخ NBA شد و به کریم عبدالجبار و کارل مالون در تالار مشاهیر پیوست. در سن ۳۶ سال و ۵۰ روز، او جوان‌ترین بازیکنی بود که به این جایگاه دست پیدا کرده و رکوردهای او روزبه‌روز در حال افزایش بودند. در ۲۰ مارس مچ جیمز مچ رگ‌به‌رگ شد و مصدومیتی بزرگ برای او اتفاق افتاد. جیمز در ۳۰ آوریل پس ازدست‌دادن ۲۰ بازی، طولانی‌ترین غیبت در دوران حرفه‌ای خود را پشت سر گذاشت و به میادین بازگشت.

در ماه می، جیمز پس از ترک بازی مقابل رپترز، دوباره از میادین دور شد اما برای دو بازی پایانی بازگشت و فصل را با میانگین ۲۵.۰ امتیاز، ۷.۷ ریباند و ۷.۸ پاس منجر به گل به پایان رساند. ۵۱٫۳ درصد شوت در ۴۵ بازی از ۷۲ بازی؛ این هفدهمین فصل متوالی او با میانگین حداقل ۲۵ امتیاز در هر بازی بود که بیشترین امتیاز در تاریخ NBA است. او در این فصل نتوانست به افتخاری دست پیدا کند و لبرون پس از مدت‌ها از کسب چنین عنوان‌هایی ناکام ماند.

برای فصل ۲۰۲۱–۲۲، کارملو آنتونی و راسل وستبروک به تیم لیکرز در کنار جیمز پیوستند. در بازی مقابل پیستونز در ۲۱ نوامبر، جیمز در کوارتر سوم پس از درگیری با آیزایا استوارت در جریان پیروزی ۱۲۱–۱۱۶ از زمین اخراج شد. این دومین بار در دوران حرفه‌ای او بود که از یک بازی اخراج می‌شد و به دلیل اقداماتش برای بازی بعدی محروم شد. جیمز در ۱۶ بازی بعدی خود به طور میانگین ۳۰.۴ امتیاز، ۸.۹ ریباند، ۶٫۳ پاس منجر به گل، ۱.۶ توپ‌ربایی و ۱.۴ بلاک در ۵۴ درصد شوت‌زنی را به دست آورد و همچنین به صدمین تریپل دابل خود دست پیدا کرد. او در این زمان به سومین بازیکن تاریخ NBA  تبدیل شد که از ۳۰۰۰۰ امتیاز پیشی گرفته است.

در دسامبر جیمز دومین بازیکن در تاریخ NBA (بعد از مایکل جردن) شد که در سن ۳۵ سالگی یا بیشتر، ۴۰ امتیاز به دست آورده است. در ژانویه، جیمز با انجام حداقل ۷۰ درصد از بازی‌های تیمش، با میانگین ۲۸٫۶ امتیاز، حداقل معیارهای امتیاز در هر بازی را برآورده کرد و به پیرترین بازیکنی تبدیل شد که میانگین امتیازات را در هر بازی ۲۵+ کرده است که خود او قبلاً جوان‌ترین بازیکنی بود که این کار را انجام داده است. او در ۲۰ سالگی میانگین ۲۷٫۶ امتیاز در هر بازی در فصل دوم خود کسب کرد. او همچنین به پیرترین بازیکن تاریخ NBA تبدیل شد که حداقل ۲۵ امتیاز را در ده بازی متوالی به ثبت رسانده که او این کار را در ۳۷ سالگی انجام داد. تا ۲۰ ژانویه، جیمز پنجمین بازیکن تاریخ NBA شد که حداقل ۳۰۰۰۰ امتیاز حرفه‌ای و ۱۰۰۰۰ ریباند و ۹۰۰۰ پاس گل را ثبت کرده است. در ماه فوریه، جیمز از کریم عبدالجبار برای بیشترین امتیاز کسب شده در فصل عادی و پلی‌آف پیشی گرفت. در بازی ستاره‌های ۲۰۲۲ NBA که در کلیولند برگزار شد، جیمز در میان ۷۵ بازیکن دیگر تیم ۷۵ سالگی NBA را جشن گرفت و جوایز ارزشمندی را از سوی بزرگان دریافت کرد.

در ماه مارس، جیمز در دو بازی ۵۰ امتیاز را به نام خود ثبت کرد که در عین حال رکورد بی‌نظیری در دوران حرفه‌ای او در لیکرز بود که مسن‌ترین بازیکنی شد که چندین بازی ۵۰ امتیازی در یک‌فصل داشته است و همچنین اولین بازیکن لیکرز پس از آن برایانت در سال ۲۰۰۸ بازی‌های خانگی ۵۰ امتیازی پشت سر هم داشت. این پانزدهمین بازی ۵۰ امتیازی جیمز در ۱۹ سال زندگی حرفه‌ای‌اش بود. لبرون همچنین ۱۰۰۰۰ مین پاس گل حرفه‌ای خود را به ثبت رساند و تبدیل به تنها بازیکنی در تاریخ NBA شد که حداقل ۱۰۰۰۰ امتیاز، ۱۰۰۰۰ ریباند و ۱۰۰۰۰ پاس گل ثبت کرده است. در ۲۷ مارس، لبرون به دومین بازیکن تاریخ NBA تبدیل شد که ۳۷۰۰۰ امتیاز به دست آورده است. به دلیل آسیب‌دیدگی مچ پا در اواخر ماه مارس، جیمز یک مسابقه را از دست داد و پس از آن در سن ۳۷ سالگی او رکورد پیرترین گلزن را با ۳۴ سال شکست. جیمز بقیه فصل را به دلیل درد مچ پای چپش از دست داد و در نهایت میانگین امتیاز ۳۰.۳ (نخستین امتیاز با ۶.۹ امتیاز در بین بازیکنان رده سنی خود)، ۸٫۲ ریباند، ۶٫۲ پاس منجر به گل، ۲.۹ سه‌ضرب، ۱.۳ توپ‌ربایی، کار خود را در این فصل به پایان رساند او برای دومین بار به عنوان سومی با این تیم دست پیدا کرد و همان طور که مشخص است از کسب عنوان قهرمانی باز ماند.

در ۱۸ آگوست ۲۰۲۲، جیمز دوباره با لس‌آنجلس لیکرز با قراردادی دو‌ساله به مبلغ ۹۷.۱ میلیون دلار قرارداد امضا کرد. تمدید قرارداد، جیمز را با ۵۲۸.۹ میلیون دلار به پردرآمدترین ورزشکار تاریخ NBA تبدیل کرد و از کوین دورانت گران‌قیمت نیز پیشی گرفت. در ۲۰ اکتبر، جیمز ۲۱۴۴ مین پرتاب سه‌امتیازی خود را در یک بازی مقابل لس‌آنجلس کلیپرز انجام داد و از پل پیرس برای دهمین امتیاز در مجموع سه‌امتیازی‌های حرفه‌ای NBA پیشی گرفت. در ۲۸ اکتبر، جیمز ۲۸ امتیاز، ۷ ریباند، ۵ پاس منجر به گل و ۴ توپ‌ربایی در باخت ۱۱۱–۱۰۲ مقابل مینه‌سوتا تیمبرولوز به دست آورد. او ۱۱۳۵ مین بازی ۲۰ امتیازی حرفه‌ای خود را به ثبت رساند و از کارل مالون برای کسب بیشترین بازی در تاریخ NBA گذشت. در ۲ دسامبر، جیمز در پیروزی ۱۳۳–۱۲۹ مقابل میل واکی باکس، ۲۸ امتیاز و ۱۱ پاس گل به دست آورد. او ۱۰۱۴۲ مین پاس گل خود را به ثبت رساند و از مجیک جانسون برای رتبه ششم در فهرست پاس گل تمام دوران حرفه‌ای NBA پیشی گرفت. در ۱۳ دسامبر، جیمز در باخت ۱۲۲–۱۱۸ در وقت اضافه مقابل سلتیکس، ۳۳ امتیاز کسب کرد و از ویلت چمبرلین برای دومین بازی ۳۰ امتیازی تاریخ NBA جلو زد. او ۵۱۶ بازی ۳۰ امتیازی را در ۱۳۸۶ بازی حرفه‌ای ثبت کرد. در ۲۸ دسامبر، جیمز در ۱۳۹۳مین بازی خود را انجام داد و با تیم دانکن به‌تساوی ۱۰ در تاریخ NBA دست پیدا کرد. در بازی بعدی، در جشن تولد ۳۸ سالگی، جیمز با شوت ۱۸ ام خود ۴۷ امتیاز در آن زمان به دست آورد، همراه با ۱۰ ریباند و ۹ پاس منجر به گل در پیروزی ۱۳۰-۱۲۱ مقابل آتلانتا. هاکس که رکوردهای او را در سال ۲۰۲۳ بیش از پیش ارتقا می‌داد.

در ۲ ژانویه ۲۰۲۳، جیمز ۴۳ امتیاز، ۱۱ ریباند و ۶ پاس منجر به گل را در برد ۱۲۱–۱۱۵ مقابل شارلوت هورنتس ثبت کرد. او به رکورد مایکل جردن در این زمان رسید که به عنوان تنها دو بازیکن با بازی‌های پشت سر هم ۴۰ امتیازی در سن ۳۸ سالگی یا بیشتر رسیده‌اند. در ۹ ژانویه، جیمز شصت و ششمین جایزه بازیکن هفته خود را دریافت کرد. در ۱۳ ژانویه، او دومین بازیکن تاریخ NBA شد که به امتیاز ۳۸۰۰۰ رسیده است. در ۱۶ ژانویه، جیمز با ۴۸ امتیاز، ۸ ریباند و ۹ پاس منجر به گل در پیروزی ۱۴۰-۱۳۲ مقابل هیوستون راکتس، رکورد بالایی داشت. این صدمین بازی حرفه‌ای او با ۴۰ امتیاز یا بیشتر بود. در ۲۳ ژانویه، او در باخت ۱۳۳–۱۱۵ مقابل لس‌آنجلس کلیپرز، ۴۶ امتیاز از جمله ۹ پرتاب سه‌امتیازی را به دست آورد و اولین بازیکنی در تاریخ NBA شد که حداقل ۴۰ امتیاز در یک بازی مقابل تمام NBA کسب کرده است. در ۱۹ ژانویه، جیمز به عنوان شروع‌کننده در بازی ستاره‌های  NBA در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد و رکورد خود را با رکورد کریم عبدالجبار را برای بیشترین انتخاب ستاره شدن (بار ۱۹) برابر کرد. همچنین نوزدهمین حضور متوالی جیمز در آل استار بود که از رکورد قبلی برایانت پیشی گرفت. در ۳۱ ژانویه، جیمز با ۲۸ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۱۱ پاس منجر به پیروزی ۱۲۹–۱۲۳ در وقت اضافه مقابل نیویورک نیکس، یک تریپل دابل به ثبت رساند و اولین بازیکنی در تاریخ NBA شد که موفق به ثبت تریپل دابل شد. فصل ۲۰۲۳ که البته همچنان ادامه دارد، او همچنین از مارک جکسون و استیو نش برای رتبه چهارم در لیست برترین‌ها برای پاس گل تمام دوران حرفه‌ای NBA پیشی گرفت.

در ۷ فوریه ۲۰۲۳، در باخت ۱۳۳–۱۳۰ مقابل اوکلاهاما سیتی تاندر، او ۳۸۳۸۸ امتیاز خود را به دست آورد تا کریم عبدالجبار، رکورددار تقریباً ۳۹ساله را پشت سر بگذارد و بهترین گلزن تاریخ NBA شود. عبدالجبار قبلاً این رکورد را در ۵ آوریل ۱۹۸۴ (۳۲۶) ۸ ماه قبل از تولد جیمز به ثبت رسانده بود. پس از شکستن این رکورد، جیمز سه بازی زیر را به دلیل درد مچ پای چپ از دست داد. در ۱۹ فوریه، تیم لبرون در بازی ستارگان ۲۰۲۳ NBA با نتیجه ۱۸۴–۱۷۵ به تیم جیانیس باخت و اولین باری بود که جیمز در یک بازی ستاره‌ها به عنوان کاپیتان شکست‌خورده بود. قبل از این بازی، او به عنوان کاپیتان تابه‌حال شکست نخورده بود.

در ۲۶ فوریه، جیمز در جریان بازی مقابل دالاس ماوریکس از پای راست آسیب دید. با وجود مصدومیت، جیمز توانست بازی را تمام کند و به لیکرز کمک کرد تا پس از ۲۷ امتیاز در اواخر نیمه اول، بزرگ‌ترین پیروزی فصل را به دست آورند. او ۲۶  امتیاز، هشت ریباند و سه پاس گل در ۳۷ دقیقه به دست آورد. بااین‌حال، پس از معاینه توسط کادر پزشکی تیم در ۲ مارس، آسیب تاندون در پای راست او تشخیص داده شد و پس از سه هفته مورد ارزیابی مجدد قرار گرفت.

پس از غیبت در ۱۳ بازی، جیمز در ۲۶ مارس در برابر شیکاگو بولز به میادین بازگشت. او برای دومین بار در دوران حرفه‌ای خود از روی نیمکت به زمین آمد. دیگری در سال ۲۰۰۷ بود که در ۲ آوریل، جیمز با ۱۸ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۱۱ پاس منجر به گل، تریپل دابل را در برد ۱۳۴–۱۰۹ مقابل هیوستون راکتس ثبت کرد. او همچنین رکورد خود را با رکورد جیسون کید را برای رتبه چهارم در لیست تریپل دابل تمام دوران حرفه‌ای برابر کرد. در ۴ آوریل، جیمز ۳۷ امتیاز، پنج ریباند، شش پاس منجر به گل، یک توپ‌ربایی، یک بلاک، و یک layup برنده بازی در پیروزی ۱۳۵–۱۳۳ در وقت اضافه مقابل یوتا جاز به دست آورد.

در ۹ آوریل، در آخرین بازی فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳، جیمز با کسب ۳۶ امتیاز، شش ریباند و شش پاس منجر به گل، لیکرز را به پیروزی ۱۲۸ بر ۱۱۷ مقابل یوتا جاز رساند و رتبه هفتم را در کنفرانس غرب کسب کرد. در مسابقات در بازی چهارم از سری دور اول لیکرز مقابل ممفیس گریزلیز، جیمز ۲۲ امتیاز، ۲۰ ریباند و ۷ پاس منجر به گل به دست آورد که در وقت اضافه ۱۱۷–۱۱۱ پیروز شد و اولین بازی ۲۰-۲۰ او در دوران حرفه‌ای خود را رقم زد.

او اولین بازیکن لیکر با یک بازی ۲۰-۲۰ در فصل پس از شکیل اونیل در بازی چهارم فینال NBA در سال ۲۰۰۴ و همچنین مسن‌ترین بازیکن تاریخ لیگ با حداقل ۲۰ امتیاز و ۲۰ ریباند در یک بازی پلی‌آف شد. در بازی ششم نیمه‌نهایی کنفرانس غرب، جیمز ۳۰ امتیاز، ۹ ریباند، ۹ پاس منجر به گل، دو توپ‌ربایی و یک بلاک در برد ۱۲۲-۱۰۱ مقابل گلدن استیت واریورز مدافع عنوان قهرمانی ۲۰۲۲ به دست آورد تا لیکرز را به کنفرانس غرب ۲۰۲۳ برساند. فینال، دومین حضور آنها در فینال کنفرانس در ۵ فصل. او همچنین برنده ۴۱ سری پلی‌آف خود شد و از درک فیشر برای بیشترین برد در تاریخ NBA پیشی گرفت و بدین ترتیب تا به این جا که مطالعه کردید او همچنان به یکه‌تازی و درخشش خود در حرفه‌ای‌ترین لیگ بسکتبال جهان ادامه داده و رکوردهای بی‌نظیری را به نام خود جابه‌جا یا به ثبت می‌رساند.

بازی های ملی لبرون جیمز

لبران جیمز تیم ملی آمریکا

جیمز اولین بازی خود را برای تیم ملی ایالات متحده در المپیک ۲۰۰۴ در آتن، یونان انجام داد. او اکثریت بازی‌ها را بیشتر روی نیمکت گذراند و به طور میانگین ۱۴٫۶ دقیقه در هر بازی با ۵.۸ امتیاز و ۲.۶ ریباند در هشت مسابقه این آمار را به ثبت رساند. تیم ایالات متحده آمریکا مسابقات را با مدال برنز به پایان رساند و اولین تیم بسکتبال ایالات متحده شد که از زمان اضافه‌کردن بازیکنان فعال NBA به ترکیب خود، بدون مدال طلا به خانه بازگشته است. جیمز در آن زمان احساس می‌کرد که زمان بازی محدود به او داده شده و معتقد بود “فرصتی منصفانه برای بازی” به او داده نشده است.

در مسابقات قهرمانی جهانی فیبا در ژاپن در سال ۲۰۰۶، جیمز نقش بیشتری را برای تیم ایالات متحده برعهده گرفت و میانگین ۱۳.۹ امتیاز، ۴.۸ ریباند و ۴.۱ پاس منجر به گل در هر بازی را به ثبت رساند. این تیم مسابقات را با رکورد ۸–۱ به پایان رساند و مدال برنز دیگری کسب کرد که این بار باز هم انتقادهایی به کم بازی‌دادن به این بازیکن مطرح شد.

قبل از نام‌گذاری جیمز به تیم المپیک ۲۰۰۸، جری کولانجلو، مدیرعامل تیم ایالات متحده آمریکا و مربی مایک کریژوسکی به جیمز اولتیماتوم دادند تا نگرش خود را بهبود بخشد و او به توصیه آنها توجه کرد و سعی داشت ذهنیت خود را در تیم ملی آمریکا بهبود ببخشد. در مسابقات قهرمانی فیبا آمریکا در سال ۲۰۰۷، او میانگین ۱۸.۱ امتیاز، ۳٫۶ ریباند، و ۴.۷ پاس منجر به گل در هر بازی، از جمله با ثبت رکورد ۳۱ امتیازی در برابر آرژانتین در بازی قهرمانی کسب کرد که بیشترین امتیاز یک آمریکایی در مسابقات مقدماتی المپیک محسوب می‌شد. تیم ایالات متحده آمریکا بالاخره توانست مدال طلا را به دست آورد.

جیمز در مسابقات قهرمانی جهانی فیبا در سال ۲۰۱۰ بازی نکرد اما برای المپیک ۲۰۱۲ در لندن انگلستان دوباره به تیم ایالات متحده آمریکا پیوست. او رهبر تیم شد و برایانت که به‌زودی ۳۴ساله می‌شد کمی عقب‌نشینی کرد. جیمز اوضاع تیم را به‌خوبی کنترل می‌کرد و در هر جای زمین عملکرد مناسبی را از خود برجای می‌گذاشت. در جریان بازی مقابل استرالیا، او اولین تریپل دابل تاریخ بسکتبال المپیک آمریکا را با ۱۱ امتیاز، ۱۴ ریباند و ۱۲ پاس منجر به گل به ثبت رساند. جیمز ۱۹ امتیاز در این پیروزی به دست آورد و به بهترین گلزن تاریخ بسکتبال مردان ایالات متحده تبدیل شد. همچنین او نام خود را در کنار مایکل جردن به عنوان تنها بازیکنی که در همان سال برنده جایزه MVP NBA، قهرمانی NBA، MVP فینال NBA و مدال طلای المپیک شده بود قرارداد تا بیش از پیش به رکوردهای بی‌نظیر خود ارتقا دهد.

زندگی شخصی – همسر و فرزندان لبرون جیمز

خانواده لبران جیمز

در ۱ ژانویه ۲۰۱۲، جیمز از معشوق دبیرستانی خود، ساوانا برینسون، خواستگاری کرد. این زوج در ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۳ در یک مراسم خصوصی با حدود ۲۰۰ مهمان در سن دیگو ازدواج کردند. جیمز و برینسون با هم دو پسر و یک دختر دارند. در اکتبر ۲۰۰۴ آنها برای اولین‌بار صاحب فرزند شدند که در ۱۴ ژوئن ۲۰۰۷، برینسون دومین پسرشان، برایس ماکسیموس جیمز را به دنیا آورد. فرزند سوم آنها، دختر ژوری جیمز، در ۲۲ اکتبر ۲۰۲۰۱۴تولد شد.

لبرون به همراه خانواده‌اش در تمام این سال‌ها در یک عمارت سه‌طبقه ۹ میلیون‌دلاری مشرف به خلیج Biscayne زندگی می‌کردند. در نوامبر ۲۰۱۵، جیمز یک عمارت ۹۳۵۰ فوت مربع (۸۷۰ مترمربع) در برنت وود لس‌آنجلس، به قیمت حدود ۲۱ میلیون دلار خرید و در دسامبر ۲۰۱۷ خانه دیگری در برنت وود به قیمت ۲۳ میلیون دلار را خریداری کرد تا آنها در زمان‌هایی متغیر در این مکان‌ها اقامت داشته باشند.

جیمز سرمایه‌گذاری زیادی روی سلامتی خود می‌کند و طبق گزارش‌ها سالانه ۱.۵ میلیون دلار برای پرداخت هزینه‌های سرآشپزهای شخصی و مربیان ورزشی و همچنین فیزیوتراپی‌های مخصوص به خود خرج می‌کند. او یک رژیم ورزشی سنگین و عادات غذایی دارد که برخی آن را برای یک ورزشکار برتر غیرمعمول می‌دانند. تریستان تامپسون بیان کرده است که جیمز با هر وعده‌غذایی دسر می‌خورد و کایل کورور می‌گوید روال تناسب‌اندام جیمز بی‌نظیر است. جیمز هر شب شراب می‌نوشد و معتقد است که برای قلبش خوب است. در ژانویه ۲۰۰۹، پزشکان در کلینیک کلیولند متوجه رشدی در سمت راست فک جیمز شدند. نتایج بیوپسی نشان داد که جیمز یک تومور خوش‌خیم فک دارد که او یک عمل جراحی پنج‌ساعته برای برداشتن آن در ۲ ژوئن پس از پایان فصل کاوالیرز در پلی‌آف ۲۰۰۹ برای برداشتن این تومور داشت که عمل او نیز با موفقیت به پایان رسید.

بهترین دوستان جیمز در NBA کارملو آنتونی، کریس پل و هم تیمی سابق هیت دواین وید هستند. از این چهار نفر به عنوان “خدمه قایق موزی” یاد شده است. در طول سفر به باهاما، جیمز آنتونی را از آب نجات داد زمانی که آنتونی توسط جریان آب از قایق دور شد. در طی یک جلسه لایو اینستاگرام، آنتونی بعداً گفت: “جیمز زندگی من را نجات داد”. هنگامی که از جیمز پرسیده شد که آنتونی قبل از نجات چقدر در خطر مرگ بود، جیمز پاسخ داد: “راستش را بگویم واقعاً نمی‌دانم چه بگویم. من فقط خوشحالم که او هنوز اینجاست.”

بنیاد خیریه خانواده لبرون جیمز

اصولاً افرادی که از طبقات ضعیف جامعه با تلاش و کوشش زیاد خود به جایگاه بزرگ و موفقی دست پیدا می‌کنند، در آن جایگاه سعی دارند تا کارهای خیریه زیادی انجام دهند تا بتوانند به افاد ضعیف جامعه کمکی کرده باشند.

لبرون جیمز نیز یکی از این افرادی است که خارج از دنیای بسکتبال  NBA، برای کمک به دیگران کارهای زیادی کرده است. او بنیاد خانواده لبرون جیمز را در سال ۲۰۰۴ به همراه مادرش گلوریا برای کمک به کودکان و خانواده‌های تک والد نیازمند تأسیس کرد. در میان‌برنامه‌های متعدد خود، این سازمان زمین‌های بازی را در مناطق محروم می‌سازد و سالانه یک تور دوچرخه‌سواری را با تمام امکانات برای این کودکان برگزار می‌کند.

پست های صریح در شبکه های اجتماعی

یکی از شناخته‌شده‌ترین ورزشکاران جهان، لبرون جیمز هیچ‌گاه از بیان نظرات خود در رسانه‌های اجتماعی واهمه‌ای نداشته است. از جمله این موارد این بود که او حمایت خود را از ترایون مارتین، پس از مرگ این نوجوان در سال ۲۰۱۲ نشان داد و با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده درگیر شد.

همچنین او در اقدامی دیگر در اکتبر ۲۰۱۹، پس از آن که دریل موری، بازیکن تیم هیوستون راکتس، توییتی در حمایت از معترضان دموکراسی‌خواه هنگ‌کنگ منتشر کرد، وارد قلمرویی حساس شد که باعث تحریم رسانه‌های چینی برای بازی‌های پیش فصل NBA در این کشور شد. جیمز گفت که معتقد است موری در مورد این وضعیت “اطلاعات نادرست” داشته است، اگرچه او بعداً در توییتر نوشت که عمدتاً با ارسال نظرات اجرایی که می‌تواند بازیکنان مسافر را در معرض خطر قرار دهد، مخالفت کرده است.

در مجموع او در شبکه‌های اجتماعی خود علاوه بر این موارد و عکس‌های تمرینی و مسابقه‌ای، به پست یا استوری کردن موارد بامزه نیز می‌پردازد و فالوورهای زیادی از سراسر جهان طرف‌دار سرسخت او هستند.

برخی از نقل قول های متفاوت لبرون جیمز

تصمیم سختی گرفتم که کلیولند را ترک کنم، اما فهمیدم که آینده‌ام چیست… می‌دانستم که آینده درخشانی داریم [در میامی].

من همیشه در حالت حمله هستم و تأخیر در کارم نبوده… مهم نیست چقدر اسلحه یا نیرو در زمین داریم، باز هم‌بازی خودم را انجام می‌دهم و فقط حمله می‌کنم..

ورزش مرا از حضور در یک باند یا ارتباط با مواد مخدر دور کرد. ورزش راه نجات من بود.

بحث پول نیست؛ همه چیز برای من برنده شدن است.

من هرگز [از نرفتن به دانشگاه] ناراحت نمی‌شوم. اما ای‌کاش می‌توانستم بخشی از آن باشم.

بسکتبال زندگی من است. من آن را زندگی می‌کنم..

لبرون فقط با لبرون بودن متواضع می‌ماند.

دیدگاه خود را بنویسید

شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

برای دریافت جدیدترین اخبار سایت بت فوروارد می توانید عضو خبرنامه ما شوید