جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سون هیونگ مین Son Heung Min

بیوگرافی سون هیونگ مین

طی چند فصل گذشته، سون هیونگ مین (Son Heung-min) ثابت کرده است که در میان بهترین هافبک‌های جهان فوتبال قرار دارد. سون هیونگ مین، فارغ‌التحصیل آکادمی جوانان هامبورگ، کار خود را در سال ۲۰۱۰ آغاز کرد، زمانی که در اولین تجربه خود در بوندس‌لیگا آلمان با هامبورگ درخشید. موفقیت حرفه‌ای او اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ زمانی که به تاتنهام پیوست و تبدیل به گران‌ترین بازیکن آسیایی تاریخ شد، رخ داد.

سونگ هیونگ مین به طور گسترده به‌عنوان یکی از بهترین بازیکنان آسیا در تاریخ در نظر گرفته می‌شود. او در طول دوران حرفه‌ای باورنکردنی خود جوایز برتر بسیاری را کسب کرده است که مهم‌ترین آن‌ها جایزه پوشکاش (۲۰۲۰) است. سون بالاترین رتبه را در تاریخ توپ طلا در میان بازیکنان آسیایی دارد (۲۲). او این کار را در همان فصلی انجام داد که با تاتنهام به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید، البته آن‌ها قهرمانی را مقابل لیورپول از دست دادند. امروز در بت فوروارد به بررسی این بازیکن کره ای خواهیم پرداخت.

اطلاعات سون هیونگ مین

سون هیونگ مین تاتنهام

  • نام کامل: Son Heung Min
  • نام مستعار: سونالدو
  • وزن: ۷۷ کیلوگرم
  • قد: ۱.۸۳ متر (۵ فوت.۱۰ اینچ)
  • رنگ چشم: مشکی
  • رنگ مو: قهوه‌ای تیره

سون هیونگ مین در اوایل زندگی

در این بخش از مقاله خود در مورد بیوگرافی سون هیونگ مین، جالب‌ترین حقایق در مورد دوران کودکی و پیشینه خانوادگی سون هیونگ مین را به شما ارائه می‌دهیم تا ببینید او اولین قدم‌های خود را به‌عنوان یک فوتبالیست آماتور کجا برداشت.

تاریخ تولد سون هیونگ مین در ۸ ژوئیه ۱۹۹۲ است. ملیت سون هیونگ مین کره جنوبی است. جالب است که او تولد خود را با سه ستاره دیگر، ویرجیل ون دایک، رابی کین و کوین تراپ که همگی در روز هشتم جولای به دنیا آمده‌اند، به اشتراک می‌گذارد.

پدر او بازیکن سابق فوتبال بود که به مربی تبدیل شد و حتی برای تیم ملی B کره جنوبی بازی کرد.

سون هیونگ مین تیم ملی کره جنوبی

در حقیقت. این پدرش بود که بیشترین تأثیر را در حرفه سون هیونگ مین داشت و او در چندین مصاحبه خود نیز در این مورد صحبت کرد و گفت:

«من واقعاً از ۱۰ سالگی شروع کردم، اما قبل از آن، دوست داشتم با پدر بازی کنم زیرا او به عنوان یک بازیکن حرفه ای بود. من فقط از آن لذت بردم، بنابراین از ۱۰ سالگی با پدرم شروع کردم تا یک فوتبالیست عالی باشم. پدرم همیشه به چیزی که من نیاز داشتم فکر می‌کرد. او همه کارها را برای من انجام داده است و بدون او، احتمالاً امروز اینجا نبودم. به عنوان یک بازیکن، شما به کمک نیاز دارید. همچنین مهم است که با یک بازیکن بزرگ ملاقات کنید»

سون هیونگ مین فوتبال آماتوری خود را در آکادمی اف سی سئول آغاز کرد. یک واقعیت جالب در مورد شروع سفر او این بود که او در سال ۲۰۰۸ یک پسر توپ‌جمع‌کن برای تیم اف سی سئول بود.

 

یکی از بهترین خاطرات دوران کودکی سون هیونگ مین زمانی بود که کره جنوبی میزبان جام جهانی ۲۰۰۲ بود و به مقام چهارم رسید و تیم‌هایی مانند ایتالیا و اسپانیا را در این راه حذف کرد. سون در آن زمان ده‌ساله بود و از عملکرد کشورش در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبال شگفت‌زده بود.

بت سون هیونگ مین در دوران رشد لی چونگ یونگ بود که برای کریستال پالاس و بولتون واندررز در لیگ برتر بازی کرد. سون در نوجوانی به آلمان مهاجرت کرد و در سال ۲۰۰۹ وارد آکادمی هامبورگ شد. او به‌سرعت رتبه‌ها را طی کرد و در سن ۱۷سالگی اولین حضور در بوندس‌لیگا را به دست آورد.

خلاصه زندگی فوتبالی سون هیونگ مین

فعالیت حرفه‌ای سون هیونگ مین در سال ۲۰۱۰ آغاز شد و او به تیم بزرگسالان هامبورگ راه یافت. او اولین گل خود را مقابل کلن به ثمر رساند و جوان‌ترین گل‌زن این باشگاه در بوندس‌لیگا شد. سون سه فصل اول خود را در هامبورگ ماند. فصل سوم بهترین فصل او از نظر گلزنی بود؛ زیرا در ۳۴ بازی ۱۲ گل به ثمر رساند.

سون در سال ۲۰۱۳ پس از به ثمر رساندن ۲۰ گل در ۷۸ بازی برای اولین تیمش، هامبورگ را ترک کرد و به بایرن لورکوزن پیوست.

پیشرفت در بایرن لورکوزن

سون هیونگ مین بایرن لورکوزن

در تابستان ۲۰۱۳ اعلام شد که سون هیونگ مین قراردادی ۵ ساله با بایرن لورکوزن امضا کرده است. او زمان کمی را برای استقرار در تیم جدیدش سپری کرد و فصل را با ۱۲ گل در ۴۳ بازی، از جمله هت تریک مقابل تیم سابقش، هامبورگ، به پایان رساند. لورکوزن توانست حضور در لیگ قهرمانان اروپا را تضمین کند.

سون در فصل بعد با ۱۷ گل در ۴۲ بازی، آمار خود را بهتر کرد. او در فصل سوم خود دچار مصدومیت شد و تنها ۲ بازی انجام داد. سون در سال ۲۰۱۶ با زدن ۲۹ گل در ۸۷ بازی، لورکوزن را ترک کرد.

رسیدن به اوج در تاتنهام

در تابستان ۲۰۱۵ سون با قراردادی ۵ ساله به تاتنهام پیوست و گران ترین بازیکن تاریخ آسیا شد. سون اولین بازی خود را در پیروزی ۱-۰ خارج از خانه مقابل ساندرلند انجام داد و اولین گل‌های خود را برای این باشگاه در برد ۳-۱ مقابل قره باغ به ثمر رساند.

سون در اولین فصل حضورش با تاتنهام مشکل داشت و در ۴۰ بازی ۸ گل به ثمر رساند، اما فصل بعد با ۲۱ گل در ۴۷ بازی بهترین آمار دوران حرفه‌ای خود را ثبت کرد.

سون هیونگ مین تاتنهام

فصل سوم سون هیونگ مین در تاتنهام، فصلی تاریخی هم در سطح جمعی و هم در سطح فردی بود. تاتنهام پس از حذف دراماتیک منچسترسیتی و آژاکس آمستردام در مرحله حذفی به فینال چمپیونشیپ رسید. آن‌ها در نهایت این عنوان را به لیورپول از دست دادند، اما سون خاطره‌انگیزترین فصل دوران حرفه‌ای خود را پشت سر گذاشت. او در ۴۸ بازی ۲۰ گل به ثمر رساند و نقش مهمی برای تاتنهام در کارزار تاریخی آن‌ها داشت.

سون همچنین در فصل ۱۹-۲۰ شگفت انگیز بود و بزرگ‌ترین دستاورد او کسب جایزه پوشکاش برای گل انفرادی باورنکردنی‌اش مقابل برنلی بود.

بازی در تیم‌های جوانان و بزرگسالان کره جنوبی

در سطح بین‌المللی، سون هیونگ مین عضو تیم‌های زیر ۱۵، زیر ۱۶، زیر ۱۷، زیر ۱۸ و زیر ۲۳ سال کره جنوبی بود و در مجموع در ۳۲ بازی ۱۰ گل به ثمر رساند. سون هیونگ مین ۱۲۲ بازی برای تیم بزرگسالان کره جنوبی انجام داده و ۴۴ گل به ثمر رسانده است.

سبک بازی

سون هیونگ مین یک هافبک همه‌کاره است و در شش پست مختلف در زمین‌بازی کرده است. سون هیونگ مین در طول دوران حرفه‌ای خود ۱۹۴ بازی به‌عنوان هافبک وینگر چپ، ۹۳ بازی به‌عنوان مهاجم مرکزی و ۵۶ بازی به‌عنوان مهاجم دوم انجام داده است. او همچنین ۵۲ بازی در پست وینگر راست و ۸ بازی در پست هافبک هجومی انجام داده است.

سون هیونگ مین

سون در برخی از مصاحبه‌های خود از سبک بازی و موقعیت موردعلاقه خود صحبت کرده است:

وقتی بازی می‌کنم، فقط سعی می‌کنم گل بزنم یا به کسی کمک کنم. این کار من است. این کار آسانی نیست، اما من با بدنم بازی می‌کنم و می‌توانم احساس کنم که چقدر مهم است که ۱۰۰ درصد آمادگی داشته باشم. این یک نکته مهم است. من می خواهم فوتبال بازی کنم تا زمانی که بدنم بگوید «دیگر نمی‌توانی بدوی: تو مرده‌ای».

سون هیونگ مین خارج از فوتبال

سون هیونگ مین مانند بسیاری دیگر از ستارگان فوتبال از طرف‌داران بازی‌های ویدئویی، به‌خصوص بازی فیفا است. سون از طرفداران موسیقی کره جنوبی است و سبک موردعلاقه او هیپ‌هاپ است. ستاره تاتنهام همچنین علاقه زیادی به غذاهای کره‌ای دارد و غذاهای موردعلاقه او برنج کره‌ای و کباب‌های کره‌ای است. او گفته است که معتقد است که آشپزی مادرش «هنوز بهترین است». سون چند زبانه است و می‌تواند کره‌ای، آلمانی و انگلیسی صحبت کند. گفته می‌شود او با تماشای باب اسفنجی آلمانی را یاد می‌گیرد.

سون از معدود فوتبالیست‌های معروفی است که در کشور خود خدمت سربازی را سپری کرده است. سون در سال ۲۰۲۰ خدمت سربازی را گذراند.

سون با وجود موفقیت عظیمش، هنوز با پدر و مادرش زندگی می‌کند و اگرچه عجیب به نظر می‌رسد، اما خودش معتقد است که باتوجه‌ به فرهنگ کره‌ای و خانواده­اش فداکاری‌های زیادی را برای او انجام داده­اند.

سون هیونگ مین مورینیو

خانواده، فرزندان و روابط

والدین سون هیونگ مین بیشترین تأثیر را در حرفه او داشته‌اند. او در چندین مصاحبه خود در مورد تأثیر نحوه تربیت والدینش صحبت کرده است. پدرش یک بازیکن سابق فوتبال است که سرمربی شد. او بیشترین تأثیر را در حرفه سون داشت، اما فوتبال تنها چیزی نبود که پدرش روی آن تمرکز کرد، زیرا او به پسرانش فروتنی و دیگر فضایل زندگی را نیز یاد داد.

سون می‌گوید: پدرم در جوانی به من گفت که اگر جلوی دروازه حریف هم بودم؛ اما حریف زمین ‌خورد و به خودش صدمه زد، باید توپ را بیرون‌زده و حریف را چک کنم. چون اگر فوتبالیست خوبی هستید؛ اما نمی‌دانید چگونه به دیگران احترام بگذارید، هیچ‌کس نیستید. او هنوز هم این را به من می‌گوید. گاهی اوقات سخت است؛ اما ما قبل از اینکه فوتبالیست باشیم انسان هستیم. ما باید به یکدیگر احترام بگذاریم. در زمین و خارج از زمین.

سون هیونگ مین با دو ستاره کره‌ای کی پاپ، بنگ مین آه و بازیگر معروف یو سو یونگ در ارتباط بوده است. یو سو یونگ به‌عنوان اولین دوست‌دختر سون هیونگ مین شناخته می‌شود. این دو مدتی قبل از اینکه اعلام شود از هم جدا شده‌اند با هم قرار می‌گذاشتند.

بانگ مین آه در ۱۳ مه ۱۹۹۳ در اینچئون کره جنوبی به دنیا آمد. او یک خواننده و هنرپیشه اهل کره جنوبی است. سون برای مدت کوتاهی با بنگ قرار گذاشت تا زمانی که رابطه این دو به هم خورد. او در سال ۲۰۱۰ به عنوان یکی از اعضای گروه دخترانه روز دختر شروع به کار کرد و اولین آلبوم انفرادی خود را به نام من هم یک زن هستم در سال ۲۰۱۵ منتشر کرد.

سون هیونگ مین

سون اخیراً در مصاحبه‌ای ابراز خوشحالی کرد که تا پس از بازنشستگی از فوتبال قصد ازدواج ندارد تا بتواند بیشتر روی حرفه خود تمرکز کند. او همچنین گفت که توصیه‌های پدرش تأثیر زیادی در تصمیم او برای ازدواج داشته است.

پدرم این را می‌گوید و من هم موافقم، وقتی ازدواج کردی، اولویت شماره یک تو خانواده، همسر و بچه‌ها و سپس فوتبال خواهد بود. شما نمی‌دانید چه مدت می‌توانید در سطح بالا بازی کنید. وقتی بازنشسته می‌شوید یا زمانی که ۳۳ یا ۳۴ ساله هستید، هنوز هم می‌توانید زندگی طولانی با خانواده خود داشته باشید.

آمار حرفه‌ای سون هیونگ مین

در این بخش، می‌خواهیم نگاهی به آمار حرفه‌ای سون هیونگ مین در سطح باشگاهی و بین‌المللی بیندازیم.

آمار سون هیونگ مین در عرصه باشگاهی

به‌طورکلی، سون هیونگ مین در طول دوران حرفه‌ای خود ۴۲۹ بازی برای ۹ تیم انجام داده است. او ۱۵۷ گل را به نام خود ثبت کرده
است.

سون هیونگ مین

آمار بین‌المللی سون هیونگ مین در عرصه ملی

آمار حرفه‌ای بین‌المللی سون هیونگ مین نشان می‌دهد که او در ۱۲۲ بازی برای تیم ملی کره جنوبی ۴۴ گل به ثمر رسانده است.

افتخارات سون هیونگ مین

ما مقاله خود را در مورد بیوگرافی سون هیونگ مین با نگاهی به افتخارات و دستاوردهای او تمام می‌کنیم.

تاتنهام

نایب‌قهرمان لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰۱۸–۱۹

تیم‌های جوانان و بزرگسالان کره جنوبی

نایب‌قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا: ۲۰۰۸/ نایب قهرمان جام ملت های آسیا: ۲۰۱۵/ بازی های آسیایی: ۲۰۱۸

سوابق و افتخارات فردی

نامزد توپ طلا: ۲۰۱۹ (مقام بیست و دوم)/ نامزد FIFA FIFPro World: ۲۰۱۹، ۲۰۲۰/ جایزه پوشکاش: ۲۰۲۰/ بهترین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰۱۴–۱۵/ بهترین بازیکن ماه لیگ برتر: سپتامبر ۲۰۱۶، آوریل ۲۰۱۷، اکتبر ۲۰۲۰/ گل ماه لیگ برتر: نوامبر ۲۰۱۸، دسامبر ۲۰۱۹/ گل برتر لیگ برتر: ۲۰۱۹–۲۰/ بهترین بازیکن ماه لیگ برتر طرفداران PFA: ژانویه ۲۰۱۸

گل فصل بی‌بی‌سی: ۲۰۱۹–۲۰/ گل منتخب تاتنهام هاتسپر: ۲۰۱۷–۱۸، ۲۰۱۸–۱۹، ۲۰۱۹–۲۰ / تاتنهام هاتسپر بهترین بازیکن فصل: ۲۰۱۸–۱۹، ۲۰۱۹–۲۰/ بهترین بازیکن ۲۰۱۴ آسیا: ، ۲۰۱۵، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، ۲۰۲۰/ تیم منتخب مسابقات جام ملت‌های آسیا: ۲۰۱۵/ بهترین فوتبالیست کره: ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۷، ۲۰۱۹، ۲۰۲۰/ گل سال کره جنوبی ۲۰۱۶، ۲۰۱۵ گل دهه تاتنهام هاتسپر: ۲۰۱۰–۲۰۱۹/ بهترین بازیکن بین‌المللی آسیا: ۲۰۱۵، ۲۰۱۷، ۲۰۱۹/ بهترین بازیکن سال آسیا: ۲۰۲۰

امیدواریم از خواندن بیوگرافی سون هیونگ مین لذت برده باشید.

دیدگاه خود را بنویسید

شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

برای دریافت جدیدترین اخبار سایت بت فوروارد می توانید عضو خبرنامه ما شوید