جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سرخیو راموس

بیوگرافی سرخیو راموس

سرخیو راموس در ۳۰ مارس ۱۹۸۶ در کاماس اسپانیا به دنیا آمد. او فوتبال را در باشگاه شهرش کاماس آغاز کرد و بعداً به آکادمی جوانان سویا پیوست. در این مطلب بیوگرافی سرخیو راموس را بررسی می‌کنیم. هواداران رئال‌مادرید او را به‌عنوان یک قهرمان تصور می‌کنند و باوجوداینکه او اکنون برای سویا بازی می‌کند، واضح است که او هنوز لوس بلانکوس را دوست دارد. اطلاعات بیشتری در مورد داستان زندگی سرخیو راموس وجود دارد، بنابراین خواندن زندگینامه او در بت فوروارد راهی عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این اسطوره است.

سرخیو راموس در اوایل زندگی

سرخیو راموس

نام اصلی سرخیو راموس سرخیو راموس گارسیا است. راموس در ۳۰ مارس ۱۹۸۶ در کاماس به دنیا آمد. شهر سویا در  رشته گاوبازی معروف است. بچه‌های شهر وقتی بزرگ می‌شدند می‌خواستند گاوباز شوند. سرخیو هم مثل بقیه بود. او فوتبال را دوست داشت، اما می‌خواست یک گاوباز حرفه‌ای شود؛ اما برادر بزرگ‌ترش، رنه، سرخیو را به فوتبال علاقه‌مند کرد و او به‌سرعت علاقه‌مند این ورزش شد.

والدین سرخیو راموس از تصمیم او راضی بودند و یک مربی خصوصی برای او استخدام کردند. سرخیو در کودکی به تیم فوتبال کاسماس پیوست. او در این باشگاه نشان داد که چه کیفیتی دارد. راموس در ۱۴ سالگی توسط سویا جذب شد. راموس به آکادمی جوانان باشگاه پیوست. او سرانجام در سال ۲۰۰۴ به تیم اصلی پیوست و این شروع یک حرفه درخشان و موفق برای او بود.

مروری بر زندگی فوتبالی سرخیو راموس

پیوستن به آکادمی جوانان سویا نقطه عطفی در زندگینامه سرخیو راموس بود. سرخیو راموس پس از دو سال موفق در تیم جوانان در سال ۲۰۰۴ به تیم اصلی سویا منتقل شد.

پیوستن به رئال‌مادرید

سرخیو راموس رئال مادرید

او به‌سرعت به‌عنوان یکی از بهترین بازیکنان جوان کشور شناخته شد و بازی او به‌زودی چشم برخی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپا را به خود جلب کرد. راموس در سال ۲۰۰۵ قراردادی ۶ساله با رئال‌مادرید امضا کرد.

سرخیو راموس به‌سرعت در لالیگا معروف شد. سبک بازی تهاجمی او خیلی زود او را به محبوبیت رساند. راموس در شروع فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ به‌عنوان یکی از چهار کاپیتان رئال‌مادرید انتخاب شد. سرخیو راموس رهبر این تیم شد و آن‌ها را به عناوین متعددی رساند.

سرخیو راموس در طول دوران حرفه‌ای خود جوایز بسیاری از جمله بهترین مدافع لالیگا در فصل‌های ۲۰۱۱/۱۲، ۲۰۱۲/۱۳، ۲۰۱۳/۱۴ و ۲۰۱۴/۱۵ را به دست آورده است. راموس تا آخرین روز حضورش در این باشگاه تمام تلاش خود را کرد و میراث بزرگی را از خود به‌جای گذاشت.

رئال‌مادرید در ۱۶ ژوئن ۲۰۲۱ اعلام کرد که راموس پس از ۱۶ سال از این تیم جدا خواهد شد.

سرخیو راموس به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ رئال‌مادرید تبدیل شده است و فداکاری او برای این تیم هرگز بر کسی پوشیده نیست.

پیوستن به پاری‌سن‌ژرمن

سرخیو راموس پاری سن ژرمن پاریس

راموس در ۸ جولای ۲۰۲۱ قراردادی دو‌ساله با پاری‌سن‌ژرمن امضا کرد. او در پاریس پیراهن شماره ۴ را بر تن کرد. در طول معاینات پزشکی پیش از قرارداد، کادر پزشکی پاری‌سن‌ژرمن از آمادگی جسمانی او خوشحال بودند و نتایج عالی و شگفت‌انگیز بود. پزشکان گفتند که بدن راموس شبیه بدن یک جوان ۲۵ساله است (او در آن زمان ۳۵ سال داشت). در ۶ سپتامبر ۲۰۲۲، او اولین بازی خود را در لیگ قهرمانان اروپا برای پاری‌سن‌ژرمن در پیروزی ۲-۱ مقابل یوونتوس انجام داد. در ۲ ژوئن ۲۰۲۳، راموس اعلام کرد که در پایان فصل، پس از انقضای قراردادش، باشگاه را ترک خواهد کرد.

بازگشت دوباره به سویا

سرخیو راموس سویا

در ۴ سپتامبر ۲۰۲۳، راموس پس از ۱۸ سال با امضای قراردادی تا پایان فصل، به باشگاه دوران کودکی خود سویا بازگشت. او اولین گل خود را برای سویا پس از بازگشتش در شکست خانگی ۳-۲ مقابل آیندهوون در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند که هزارمین بازی حرفه‌ای او به شمار می‌رفت.

سرخیو راموس در تیم ملی اسپانیا

سرخیو راموس از اولین بازی خود با تیم ملی اسپانیا در سال ۲۰۰۵ به بازیکن مهمی تبدیل شده است. در ۱۲ اکتبر ۲۰۰۵، سرخیو راموس اولین بازی خود را برای تیم ملی انجام داد و در پیروزی ۰-۶ مقابل سن مارینو دو گل به ثمر رساند.

او برای چهار جام جهانی و سه جام اروپا در تیم ملی حضور داشته است. او همچنین عضو تیمی بود که قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ شد. در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان کاپیتان دائمی تیم انتخاب شد. در ۳۱ مارس ۲۰۲۱، سرخیو راموس آخرین بازی خود را برای اسپانیا انجام داد. بااین‌حال، در سال ۲۰۲۳ سرخیو راموس اعلام کرد از فوتبال ملی خداحافظی می‌کند. ۱۸۰ بازی با ۲۳ گل آمار او به‌عنوان یک مدافع در ۱۶ سال دفاع از تیم ملی اسپانیا است.

سرخیو راموس اسپانیا

سبک بازی سرخیو راموس

این قسمت از بیوگرافی سرخیو راموس را به سبک بازی او اختصاص می‌دهیم. سرخیو راموس با حضور در لحظات حساس مسابقات، قلب هواداران را به دست آورده است. او یک رهبر است، از هیچ‌کس نمی‌ترسد و در زمین برای تیم می‌جنگد. راموس در ضربات پنالتی هم خیلی خوب عمل می‌کند. پس از جدایی کریستیانو رونالدو از رئال‌مادرید، او پنالتی‌زن اول تیم شد. بدون شک، یکی از مهم‌ترین گل‌های دوران حرفه‌ای او در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۴ مقابل اتلتیکومادرید بود، زمانی که او بازی را مساوی کرد. در همان سال، او دو گل در پلی‌آف مقابل بایرن‌مونیخ به ثمر رساند و پنالتی ازدست‌رفته دو سال قبل را جبران کرد. سرخیو راموس واقعاً یک قهرمان درون و بیرون زمین است.

میراث سرخیو راموس

سرخیو راموس بیش از ۲۰ سال است که فوتبال‌بازی می‌کند و در این مدت، بیش از آنچه که اکثر بازیکنان می‌توانستند انجام دهند، انجام داده است. او نقش مهمی در موفقیت رئال‌مادرید و تیم ملی اسپانیا داشته است و بسیاری از مردم فکر می‌کنند او یکی از بهترین مدافعان تمام دوران است. میراث او برای مدتی طولانی در یادها خواهد ماند.

خانواده سرخیو راموس

سرخیو راموس خانواده

سرخیو راموس با پیلار روبیو ازدواج کرده است. روبیو در حال حاضر به‌عنوان مجری تلویزیون در اسپانیا کار می‌کند. پیلار روبیو همچنین در یک برنامه کمدی اسپانیایی نیز حضور داشت. در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹، نسخه اسپانیایی مجله FHM اعلام کرد که پیلار روبیو جذاب‌ترین زن جهان است. پس از قهرمانی اسپانیا در جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۱۲، پیلار روبیو و سرخیو راموس رابطه‌شان را آغاز کردند. او اغلب برای دیدار با خانواده راموس به سویا می‌رفت. در طول مراسم توپ طلای فیفا در سال ۲۰۱۳، این زوج با صدای بلند گفتند که با هم در رابطه هستند.

راموس در سال ۲۰۱۸ از پیلار روبیو درخواست ازدواج کرد. در ۱۵ ژوئن ۲۰۱۹ با او در سویا ازدواج کرد. پیلار ۸ سال از راموس بزرگ‌تر است. این زوج دارای چهار پسر هستند: سرخیو جونیور، متولد ۶ می ۲۰۱۴، مارکو، متولد ۲۷ نوامبر ۲۰۱۵، آلخاندرو، متولد ۲۵ مارس ۲۰۱۸، و ماکسیمو، متولد ۱۶ ژوئیه ۲۰۲۰. پیلار روبیو ۹.۴ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد.

افتخارات سرخیو راموس

سرخیو راموس

سرخیو راموس در رئال‌مادرید و تیم ملی اسپانیا دوران بسیار موفقی داشته است. او عناوین ملی و بین‌المللی زیادی از جمله پنج قهرمانی لالیگا و چهار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا با رئال‌مادرید، جام جهانی ۲۰۱۰ و قهرمانی اروپا در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ با تیم ملی اسپانیا کسب کرده است.

سرخیو راموس همچنین جوایز انفرادی زیادی از جمله حضور در تیم منتخب یوفا و فیفا و جایزه بهترین مدافع لالیگا را کسب کرده است. او همچنین دو بار به‌عنوان مدافع فصل لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شده است.

او همچنین چندین بار برنده جایزه بهترین ورزشکار اسپانیا و بهترین بازیکن سال رئال‌مادرید شده است. در اینجا لیست کاملی از افتخارات سرخیو راموس آمده است:

افتخارات راموس در رئال‌مادرید

لالیگا: ۲۰۰۶/۰۷، ۲۰۰۷/۰۸، ۲۰۱۱/۱۲، ۲۰۱۶/۱۷، ۲۰۱۹/۲۰

کوپا دل ری: ۲۰۱۰/۱۱، ۲۰۱۳/۱۴

سوپرکاپ اسپانیا: ۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۷، ۲۰۱۹/۲۰

لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰۱۳/۱۴، ۲۰۱۵/۱۶، ۲۰۱۶/۱۷، ۲۰۱۷/۱۸

سوپرجام یوفا: ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷

جام باشگاه‌های جهان فیفا: ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸

سرخیو راموس

افتخارات راموس در پاری‌سن‌ژرمن

لیگ ۱: ۲۰۲۱/۲۲

جام حذفی فرانسه: ۲۰۲۲

افتخارات راموس در تیم ملی اسپانیا

قهرمانی اروپا زیر ۱۹ سال: ۲۰۰۴

جام جهانی فوتبال: ۲۰۱۰

قهرمانی اروپا: ۲۰۰۸، ۲۰۱۲

نایب‌قهرمان جام کنفدراسیون‌های فیفا: ۲۰۱۳; مقام سوم: ۲۰۰۹

افتخارات فردی سرخیو راموس

بهترین بازیکن سال لالیگا: ۲۰۰۵

حضور در تیم منتخب فیفا: ۲۰۰۸، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، ۲۰۲۰

تیم منتخب یوفا: ۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸،۲۰۲۰

تیم رؤیایی جام جهانی: ۲۰۱۰

تیم ستارگان جام جهانی: ۲۰۱۰

بهترین مدافع لالیگا: ۲۰۱۱/۱۲، ۲۰۱۲/۱۳، ۲۰۱۳/۱۴، ۲۰۱۴/۱۵، ۲۰۱۶/۱۷

تیم منتخب مسابقات قهرمانی اروپا: ۲۰۱۲

تیم رؤیایی جام کنفدراسیون‌های فیفا: ۲۰۱۳

تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰۱۳/۱۴، ۲۰۱۵/۱۶، ۲۰۱۶/۱۷، ۲۰۱۷/۱۸

سرخیو راموس رئال

توپ طلای جام باشگاه‌های جهان: ۲۰۱۴

بهترین گل‌زن جام باشگاه‌های جهان: ۲۰۱۴

تیم منتخب سال یوفا: ۲۰۱۵

تیم منتخب لالیگا: ۲۰۱۵/۱۶

مدافع فصل لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰۱۷، ۲۰۱۸

تیم رؤیایی توپ طلا: ۲۰۲۰

زندگی سرخیو راموس خارج از فوتبال

راموس علاوه بر فوتبال، کارهای زیادی برای خیریه‌ها انجام داده است. او پول زیادی را به امور خیریه اختصاص داده است و بنیاد خود را برای کمک به کودکان فقیر در اسپانیا راه‌اندازی کرده است. او همچنین مدارسی را در کاماس، زادگاهش ساخته است تا بچه‌ها بتوانند آموزش بهتری ببینند.

در سپتامبر ۲۰۲۱، آمازون پرایم مستند قلب سرخیو راموس را منتشر کرد، یک مجموعه درباره زندگی و فوتبال حرفه‌ای او. این مجموعه هشت‌قسمتی شامل مصاحبه‌هایی با راموس، خانواده و هم‌تیمی‌هایش و همچنین تصاویری از تمرینات، بازی‌ها و زندگی شخصی او است.

دیدگاه خود را بنویسید

شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

برای دریافت جدیدترین اخبار سایت بت فوروارد می توانید عضو خبرنامه ما شوید