جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بلوف در پوکر

۷ تکنیک برای نحوه بلوف در بازی پوکر که شانس برد شما را بالاتر می برد

می‌توان گفت یکی از بهترین مهارت یا ترفندهایی که می‌توانید در بازی پوکر ورق را حتی با وجود دستی ضعیف، به نفع خود برگردانید بلوف در بازی پوکر است که این ترفند خود دارای نکاتی مهم است که برای یک بلوف موفق حتماً باید آن‌ها را رعایت کنید. در این مطلب بت فوروارد برای این که شما عزیزان بتوانید مهارت بلوف در بازی پوکر را یاد بگیرید قصد داریم به بررسی کامل این موضوع بپردازیم.

بلوف در بازی پوکر چیست؟

اگر دیگر مطالب مجله بت فوروارد را مطالعه کرده باشید، در مقاله‌ای دیگر به صورت کامل آموزش بازی پوکر را برایتان شرح دادیم که از همان مطلب بدون شک دریافتید که پوکر یک بازی مهارتی است که میزان موفقیت شما در این بازی به مهارت و تجربه بستگی دارد که طبیعتاً هر چه بیشتر با افراد گوناگون پوکر بازی کرده باشید می‌توانید دانش خود را در بازی پوکر ارتقا داده و شانس برد خود را بالاتر ببرید.

به عبارت دیگر اگر شما در این بازی بتوانید ترفندها و تکنیک‌های لازم نظیر بلوف در بازی پوکر را یاد بگیرید، شانس موفقیت خود را بیش از پیش تقویت کرده‌اید ولی باز هم نیاز است بدانید که هزاران فوت و فن در این بازی وجود دارد که باید برای موفقیت آن‌ها را شناسایی کرده و در بازی‌های خود به کار ببرید. یکی از این ترفندها بلوف در بازی پوکر است که این مورد برای دست‌های ضعیف شما کارایی خواهد داشت.

بلوف در بازی پوکر به این معنی است که شما ادعا می‌کنید که دست بسیار خوبی دارید در صورتی که این موضوع حقیقت ندارد و فقط با این ترفند قصد فریب افراد دور میز را دارید در واقع شما با حرف‌زدن باید اشخاص را متقاعد کنید که حرف یا عمل شما حقیقت دارد در صورتی که در واقعیت چنین نیست. اصولاً برای دست‌های ضعیف باید از بلوف استفاده کنید و به بازیکنان بفهمانید که دست شما ارزش بالایی دارد و آنها را به‌نوعی به این کار مجبور کنید که از دور خارج شوند تا شما با باقی‌ ماندن در جریان بازی برنده شوید.

اگر بلوف شما کارساز و موفق باشد به راحتی می‌توانید حتی از دست‌های بازنده نیز، پیروزی بزرگی را برای خود رقم بزنید به شرطی که بدانید در چه حالت‌هایی باید از بلوف‌زدن استفاده کنید یا زمان مناسب برای این کار چه زمانی است. در ادامه همراه ما باشید تا به شما آموزش دهیم که باید در چه حالت‌هایی، به چه صورت‌هایی و در چه زمانی‌هایی از بلوف در بازی پوکر استفاده نمایید.

بلوف در پوکر

۷ تکنیک برای نحوه بلوف موفق در بازی پوکر

بعد از پخش کارت توسط دیلر به بازیکنان و قرار دادن کارت‌های میز، برای تمامی بازیکنان در دست‌های مختلف ممکن است هزاران حالت پیش بیاید که نیاز به تصمیم‌گیری لحظه‌ای دارد تا شما بتوانید هر کدام از دست‌ها را به نفع خود به پایان برسانید. به همین خاطر پوکر بازی مهارت و تصمیم است که باید در زمان انجام با توجه به حالات موجود بهترین تصمیم را برای دست خود بگیرید تا حرفی برای گفتن داشته باشید.

تکنیک بلوف در بازی پوکر نیز یکی از مواردی است که باید بادقت و ظرافت پیاده‌سازی شود تا قابل‌باور کردن باشد. شما باید از طریقه صحیح این ترفند مهم را در بازی پوکر اجرا کنید چرا که در غیر این صورت بلوف شما ناموفق خواهد بود. حال در ادامه مطلب همراه ما باشید تا ۷ تکنیک کارساز برای بلوف در بازی پوکر را برای شما بیان کنیم تا بلوف شما با شانس موفقیت بالا انجام گردد.

همه بازیکنان برای بلوف‌زدن مناسب نیستند

اگر بخواهید مقابل همه بازیکنان مبتدی یا حرفه‌ای، در هر زمانی بلوف بزنید کار منطقی و درستی برای بازی پوکر نیست زیرا با بلوف‌های مکرر دست شما برای بازیکنان پس از گذشت مدت زمانی رو می‌شود که این موضوع شانس برد شما را کاهش می‌دهد و بازیکنان با عدم اعتماد به حرف‌های شما روش خود برای شرط‌بندی را پیش می‌گیرند تا با استفاده از دست خوبی که دارند بتوانند به‌نوعی شما را مغلوب کنند که به دلیل دست برتری که دارند به احتمال زیاد برنده خواهند بود.

توجه داشته باشید که بازیکنان حرفه‌ای پوکر نیز که همه‌جوره در این بازی استاد هستند، به راحتی بلوف را از روی زبان بدن، طریقه بیان شما برای قرار دادن شرط و سناریویی که در پیش گرفتید متوجه می‌شوند که همین موضوع باعث می‌شود حتی اگر دست خوبی نداشته باشند بتوانند شما را مجبور به انصراف از شرط‌بندی کنند و در نهایت خود برنده شوند. به همین خاطر اهمیت زیادی دارد که در مقابل چه بازیکنانی و چه در دست‌هایی قرار است از بلوف‌زدن استفاده نمایید.

ریزهای (Raise) صحیح و با استراتژی انجام دهید

ریز (Raise) کردن در بازی پوکر به معنی افزایش شرط در زمان بازی پوکر و هنگامی است که نوبت شما فرامی‌رسد که شما مبلغ شرط را در آن دور افزایش می‌دهید و با توجه به این کار باقی افراد برای این که از دور بازی خارج نشوند باید عدد شرط خود را به عدد شرط شما برسانند و در صورتی که نتوانند ریز کنند باید فولد (Fold) دهند که به این معنی است که از آن دور انصراف خواهند داد.

ریز کردن در پوکر در هنگام بلوف‌زدن به این خاطر حائز اهمیت است که این باور در دیگران ایجاد می‌شود که شما دست خوبی دارید و تصمیم گرفته‌اید مبلغ شرط خود را افزایش دهید که این کار در نهایت منجر به این موضوع خواهد شد که بازیکنان دیگر فکر کنند در هر صورت دست شما برنده است و فایده‌ای ندارد که شرط خود را افزایش دهند و فولد می‌کنند. توجه داشته باشید برای این موضوع صدها سناریو و دست‌های مختلف وجود دارد که باید با توجه به روند جریان بازی برای ریز کردن تصمیم بگیرید و همه چیز به این صورت که ما برای شما در چند خط تعریف کردیم ساده نخواهد بود.

در واقع این ریز کردن به این صورت نیست که شما دائماً به دلیل استفاده از بلوف به شرط خود بیفزایید زیرا زمانی به خودتان می‌آیید و می‌بینید که همه سرمایه‌تان با توجه به افزایش شرط دیگر بازیکنان نیز از دست رفته است. به همین خاطر هر بازیکن باید با توجه به جریان بازی و بازیکنانی که در مقابل خود می‌بیند ریز کند و بنا بر صدها حالتی که ممکن است به وجود بیاید بهترین تصمیم را برای استفاده از ریز کردن در کنار بلوف اتخاذ نماید.

بلوف در پوکر

در همه بازی‌ها از ترفند بلوف استفاده نکنید

اگر دست برتری دارید یا حداقل دست شما ارزش جنگیدن برای برد را دارد یا موارد این چنینی، نیازی نیست از بلوف در بازی پوکر استفاده نمایید زیرا با دست برتر خود و با به‌کارگیری دیگر مهارت‌ها می‌توانید بازی را به نفع خود به پایان برسانید. در واقع شما نباید در تمامی دست‌ها از بلوف استفاده نمایید و صرفاً این تکنیک را برای دست‌های نامناسب یا حساس قرار دهید زیرا در آن زمان‌ها با توجه به دست متوسط یا بدی که دارید می‌خواهید با بلوف تیرخلاص را نیز شلیک کنید تا مشاهده نمایید به هدف برخورد می‌کند یا خیر! به همین خاطر در دست‌های خوب یا عادی سعی کنید روند معمولی بازیکنان را پیش بگیرید و در صورتی که با توجه به شرایط بازی احساس کردید دست دیگر بازیکنان برتری زیادی نسبت به شما دارد یا شاید بازنده شوید، با یک سناریوی باورپذیر بلوف در بازی پوکر را به اجرا در آورید.

زمان مناسب بلوف بسیار مهم است

زمان بلوف‌زدن یکی از مهم‌ترین تکنیک‌هایی است که همواره باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید زیرا در زمان‌هایی از بازی مثلاً در شروع یا وقتی بازی در روال عادی در حرکت است، نیازی به بلوف نیست و به‌ نوعی بی‌دلیل دست خود را برای سایر بازیکنان رو می‌کنید. به عنوان مثال به هنگام فلاپ (Flop) که بازی به تازگی در حال شکل‌گیری و شرط‌بندی اولیه است نیازی نیست بلوف را به روند بازی خود وارد کنید. اجازه دهید زمانی از بازی بگذرد، کمی رفتار و مقدار شرط‌بندی بازیکنان دیگر را بسنجید و در صورت نیاز و در صورتی که تصمیم‌گیری کرده‌اید که چگونه این کار را انجام دهید سناریوی بلوف خود را پیاده‌سازی کنید.

البته گاهی اوقات بازیکنانی که دور یک میز نشسته‌اند تصمیم‌های عجیب و لحظه‌ای را اتخاذ می‌کنند که نیاز است شما سریعاً وارد عمل شوید تا بازی را از دست ندهید به همین خاطر ما به صورت کلی این موضوعات را برای شما بیان می‌کنیم ولی این که از همان ابتدا چه اتفاقی رخ دهد ممکن است این موضوع به هزاران شکل باشد. به خاطر همین موارد است که همواره تأکید داریم بازی پوکر نیازمند تجربه و کسب مهارت در گذر زمان است که شما با توجه به هزاران حالت موجود که ممکن است رخ دهد بتوانید تصمیمات درست، در زمان درست و در مقابل بازیکنان صحیح را بگیرید.

بلوف در پوکر

سایز پات (Pot) برای بلوف‌زدن اهمیت ویژه‌ای دارد

مبلغی که در بانک وجود دارد را در بازی پوکر پات (Pot) گویند که برای بلوف در بازی پوکر بهتر است به سایز پات توجه کنید زیرا شاید آن دست با آن مقدار پول ارزش این را نداشته باشد که بخواهید بلوف بزنید و سرمایه بیشتری وارد نمایید. گاهی برعکس این حالت است و مشاهده خواهید کرد که پات به‌اندازه قابل توجهی زیاد شده و باید به سرعت یک سناریو برای بلوف‌ زدن در پیش بگیرید تا بتوانید این مبلغ سرمایه را با توجه به دستی که در اختیار دارید، از آن خود کنید.

البته همواره توجه داشته باشید که در این زمان که می‌خواهید برای خود تصمیم‌گیری کنید که باید از بلوف استفاده نمایید و حتی بلوفتان با چه سناریویی پیاده‌سازی شود، باید هم‌زمان رفتار و شرط‌های دیگر بازیکنان را نیز مورد بررسی قرار دارید زیرا شاید آنها هم در حال بلوف‌زدن باشند یا این که واقعاً دست برتری را داشته باشند که در نهایت شما باید متناسب با اقدامات دیگر بازیکنان تصمیم‌گیری نمایید. در واقع زمانی می‌رسد که بازیکنان پابه‌پای شما ریز (Raise) می‌دهند و شاید واقعاً دارای دست برتری هستند به همین خاطر ماندن شما در بازی صرفاً مساوی با ازدست‌دادن سرمایه خواهد شد و در این زمان باید با توجه به تمام شرایط بازی حالت‌های تصمیم‌گیری مختلفی را در نظر داشته باشید.

برای بلوف‌زدن، عجله نکنید و صبور باشید

برای این که در زمان مناسب بلوف بزنید باید عجله را کنار بگذارید و صبوری کنید زیرا بلوف‌های عجولانه و احساسی می‌تواند از همان ابتدا دست شما را برای سایز بازیکنان رو کند که این موضوع باعث بر باد رفتن تمام نقشه‌های شما می‌شود. اگر از همان ابتدا بدون دلیل یا کل‌کل بلوف را وارد جریان بازی نمایید شما پس از گذشت مدت زمانی نتوانید شرایط را جمع‌وجور کنید یا دستتان سریعاً برای بازیکنان رو خواهد شد که در هر صورتی این موضوع به ضرر شما خواهد بود زیرا سایر بازیکنان از موقعیت ضعیف شما استفاده می‌کنند و با افزایش مبلغ شرط‌بندی به اجبار شما را مجبور به فولد دادن می‌کنند و شما نیز برای این که سرمایه بیشتری را از دست ندهید بهتر است تسلیم شوید. به همین خاطر برای بلوف در بازی پوکر به صورت موفق انجام شود باید صبور باشید و در زمان مناسب وارد عمل شوید.

بلوف در پوکر

یک سناریو قابل‌باور را برای بلوف‌زدن طراحی کنید

داشتن سناریو در بازی پوکر نقش اساسی و اصلی را برای تمامی موارد بالا که برای شما بیان کردیم، ایفا می‌کند زیرا شما باید یک داستان یا سناریو با یک برنامه‌ریزی مناسب را داشته باشید که بلوف شما باورپذیر شود. این که شما از ابتدا با توجه به دست ضعیف خود کاری نکنید یا شرط‌بندی‌های محتاطانه‌ای انجام دهید ولی در انتهای بازی به صورت ناگهانی تغییر مسیر دهید و شروع به بلوف‌زدن کنید، داستان شما را غیرقابل‌باور خواهد کرد زیرا سایر بازیکنان به راحتی متوجه می‌شوند که این تغییر مسیر شما صرفاً به‌خاطر استفاده از ترفند بلوف در بازی پوکر است که از این موضوع به نفع خود برای شکست شما استفاده می‌کنند.

بعد از این که دست خود را دریافت کردید با توجه به مهارت و تجربه‌ای که دارید از همان ابتدا در حال طراحی و برنامه‌ریزی یک سناریوی احتمالی برای بلوف خود باشید تا اگر شرایط مطابق با خواسته شما پیش نرفت و دست ضعیفی نصیبتان شد بتوانید به راحتی سناریو بلوف خود را پیاده‌سازی نمایید. در واقع وجود یک سناریو منطقی و قابل‌باور باعث می‌شود تا بازیکنان باور کنند که شما واقعاً دست خوبی را دارا هستید و بدین ترتیب پس از گذشت زمانی فولد می‌کنند که کناره‌گیری آنها شرایط شما را برای رسیدن به برد نهایی هموارتر می‌کند.

آیا بلوف‌زدن، روشی تضمینی برای پیروزی در بازی پوکر است؟

همان طور که به آن اشاره داشتیم بلوف در بازی پوکر صرفاً یکی از ترفندها و استراتژی‌های مهمی است که در بازی باید آن را در زمان و شرایط مناسب به کار گیرید، نه همه ترفندها! به همین خاطر مثلاً شاید همزمان با شما که در حال پیاده‌سازی سناریوی خود برای بلوف‌زدن هستید، بازیکن دیگری نیز در حال بلوف‌زدن باشد و با اقتداری که او برای شرط‌بندی خود نشان دهد شما به این باور برسید که بهتر است فولد کنید. یا حالت دیگری نیز وجود دارد که واقعاً دست‌های بازیکنان ارزش زیادی دارند و بازیکنان به خصوص آن‌هایی که حرفه‌ای‌تر هستند به هیچ عنوان حاضر نباشند تا از شرط‌بندی کناره گیری کنند و به جایی می‌رسد که شما مجبور می شوید به دلیل از دست ندادن سرمایه بیشتر فولد کنید که مجدد بلوف شما ناموفق می‌شود.

در واقع می‌توان نتیجه‌گیری کرد که با رعایت و احتساب تمامی موارد بالا شما می‌توانید با استفاده از بلوف در بازی پوکر شانس موفقیت خود را افزایش دهید ولی باید توجه کنید که بازیکنان زیاد با سطوح مختلفی همواره در کنار شما دور یک میز نشسته‌اند که همگی راه و روش خود را برای رسیدن به پیروزی دارند و در تلاش هستند تا به هر صورتی که شده خود برنده بازی باشند و همیشه همه چیز صرفاً به شما وابسته نخواهد بود و رقم‌زدن برخی اتفاقات به‌نوعی از دستان شما خارج است. به همین خاطر شما باید با استفاده از مهارت بلوف در بازی پوکر و سایر تکنیک‌ها شانس موفقیت خود را در بازی پوکر افزایش دهید تا همه چیز از سوی شما به‌درستی انجام گردد و بتوانید به موفقیت احتمالی دست پیدا کنید.

بلوف در پوکر

بازی پوکر سایت بت فوروارد

اگر می‌خواهید پوکر را به بهترین شکل و بر سر میزهای حرفه‌ای بازی کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که به میزهای پوکر بت فوروارد سری بزنید زیرا بت فوروارد با داشتن قرارداد همکاری با برترین ارائه‌دهندگان بازی پوکر، کاربران حرفه‌ای را در اختیار دارد که شرایط انجام یک بازی دلچسب و هیجان‌انگیز را برای شما ایجاد می‌کند. محیط گرافیکی بازی پوکر سایت بت فوروارد همواره مملو از کاربران است و با زیبایی و کیفیت بالا پوکر را در اختیار کاربران سایت قرار داده است و شما با یک‌بار بازی در سایت بت فوروارد، لذت و هیجان پوکر را فراموش نخواهید کرد. به همین خاطر برای تجربه لحظات پرهیجان و مفرح منتظر شما هستیم!

سؤالات متداول کاربران

  • دورهای بازی پوکر برای قرار دادن شرط‌ها چگونه است؟

در جریان یک‌دست بازی پوکر، بازیکنان با حالات مختلف زمانی روبه‌رو هستند که باید مطابق با قوانین بازی در ۴ حالت در دور پری-فلاپ (Pre-Flop)، فلاپ (Flop)، ترن (Turn) و دور ریور (River) شرط‌های خود را قرار دهند تا با توجه به همین روند مشخص شود که بازیکنان در حالات و زمان‌های مختلف تصمیم به انجام چه کاری را دارند.

  • درآمدزایی از بازی پوکر چقدر است؟

بازی پوکر یک بازی مهارتی است که هر چقدر مهارت و تجربه شما در این بازی بیشتر باشد می‌توانید درآمدزایی بیشتری را به دست آورید و این مقدار بی‌نهایت است! به عبارت دیگر این که می‌توانید چقدر از پوکر، پول به دست آورید به خودتان بستگی دارد که با چه استراتژی و دانشی بر سر میز پوکر می‌نشینید و آیا قادر هستید دیگر بازیکنان را برای رسیدن به پیروزی شکست دهید یا خیر!

  • اگر بلوف ما ناموفق باشد، باید فولد کنیم؟

همان طور که می‌دانید فولد در پوکر به معنای تسلیم یا انصراف از دور بازی است. هنگامی که یک بازیکن شروع به نوبت خود می‌کند و از داشتن  دست و کارت‌های خود برای ادامه بازی مطمئن نیست، ممکن است تصمیم بگیرد که از دست بازی خارج شود که برای شما اگر با بلوف‌زدن نیز به جایی نرسیدید بله بهتر  است فولد کنید.

درآمدزایی در بازی پوکر بیشتر است یا بازی انفجار؟

این سؤال نیز همانند سؤال بالا به میزان مهارت و دانش شما در این بازی‌ها بستگی دارد زیرا این دو بازی کاملاً با یکدیگر تفاوت دارند. بازی انفجار یک بازی شانسی است که نتایج آن به صورت سیستمی رقم می‌خورد و نیازمند مهارت خاصی نیست ولی از سوی دیگر بازی پوکر مهارت‌محور است که نتیجه بازی در دستان شماست. به همین خاطر این شما هستید که با توجه به دانش و علاقه خود باید برای این موضوع تصمیم‌گیری نمایید.

  • ارزش عددی کارت‌های پاسور در بازی پوکر به چه شکل است؟

پوکر با یک‌دست ورق ۵۲تایی بازی می‌شود که آس بیشترین ارزش را دارد و بعد از آن شاه، بی‌بی، سرباز هستند. اعداد نیز از ۱۰ تا ۲ ارزش عددی خود را از بزرگ به کوچک دارند که این ارزش‌های عددی در کنار یکدیگر نیز باید با توجه به قوانین بازی چینش شوند تا دست‌های برتر بازی پوکر مشخص گردد.

دیدگاه خود را بنویسید

شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

برای دریافت جدیدترین اخبار سایت بت فوروارد می توانید عضو خبرنامه ما شوید