جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
فوتبال ایران قطر

راهنمای پیش‌بینی بازی ایران و قطر در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا

ایران و قطر چهارشنبه هجدهم بهمن در چارچوب بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به مصاف هم می‌روند. در ادامه نگاهی داریم به آمار و اطلاعات مربوط به بازی ایران و قطر؛ این بازی را می‌توانید با بالاترین ضرایب در بت فوروارد پیش‌بینی کنید.

اطلاعات بازی ایران و قطر

تاریخ و ساعت برگزاری: ۷ فوریه ۲۰۲۴، ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران

رقابت: مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا

مکان برگزاری: ورزشگاه الثمامه

بررسی وضعیت تیم‌های ایران و قطر

ایران به‌عنوان دومین تیم برتر منطقه پس از ژاپن وارد این رقابت‌ها شد و تا به اینجا انتظارات را برآورده کرده است. آن‌ها به‌عنوان یکی از دو تیمی که در هر سه مسابقه گروهی پیروز شده‌اند، از مرحله گروهی عبور کردند. تیم ملی مسابقات جام ملت‌های آسیا را با پیروزی مقتدرانه ۴-۱ مقابل فلسطین آغاز کرد و در ادامه ۱-۰ مقابل هنگ کنگ و ۲-۱ مقابل امارات متحده عربی پیروز شد. آن‌ها در مرحله حذفی مقابل سوریه با تساوی ۱-۱ متوقف شدند، اما در ضربات پنالتی موفق شدند سوریه را شکست دهند. با این حال، بهترین عملکرد آن‌ها بدون شک در مرحله یک چهارم نهایی به دست آمد که آن‌ها تیم شماره یک منطقه، ژاپن را با نتیجه ۲-۱ با گل علیرضا جهانبخش حذف کردند. با این نتایج، ایران اکنون در ۱۸ بازی اخیر خود در تمامی رقابت ها شکست نخورده است که به مارس سال گذشته بازمی‌گردد.

این در حالی است که قطر در آخرین دور رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با تساوی ۱-۱ در وقت قانونی مقابل ازبکستان، تقریباً شاهد پایان حضور خود در جام ملت‌های آسیا بود. اما پس از ۱۲۰ دقیقه رفت و برگشت موفق شدند از طریق ضربات پنالتی از ازبک ها عبور کنند. تا آن زمان، سرخپوشان در هر چهار بازی قبلی خود در این رقابت ها پیروز شده بودند، که با پیروزی ۳-۰ مقابل لبنان در بازی اول و پیروزی های متوالی ۱-۰ مقابل تاجیکستان و چین آغاز شد. در مرحله یک هشتم نهایی، قطر با نتیجه ۲-۱ بر فلسطین غلبه کرد. در ده بازی اخیر خود در جام ملت‌های آسیا، مدافع عنوان قهرمانی هشت برد و یک شکست و یک مساوی داشته است و در این مدت تنها ۲ بار موفق به گلزنی نشده است. همچنین قطر ۱۲ بازی آخر خود در جام ملت‌های آسیا را برده است.

بررسی ترکیب و مصدومیت‌های دو تیم ایران و قطر

شاگردان امیر قلعه‌نویی برای بازی آتی خود با چالش‌هایی روبرو هستند. صادق محرمی به دلیل آسیب‌دیدگی رباط صلیبی در دسترس نخواهد بود. مجید حسینی در حال ریکاوری از ناحیه مچ پا است و برای این دیدار غایب است و مهدی طارمی که سه گل در این رقابت‌ها به ثمر رسانده است، پس از غیبت در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل ژاپن به دلیل محرومیت، حق حضور در این دیدار را دارد.

قطر تیم تقریباً کاملی برای بازی آینده خود دارد و تنها صلاح زکریا، دروازه‌بان ذخیره که مصدومیتی نامعلوم دارد را در ترکیب خود ندارد. پیش‌بینی می‌شود اکرم عفیف، گلزن این تیم در مسابقات با سه گل، بار دیگر خط حضور یابد.

بازی‌های رودررو دو تیم ایران و قطر

نگاهی گذرا به نتایج رو در روی گذشته آن‌ها که از سال ۲۰۱۱ نشان می‌دهد که این مسابقات برای قطر بد بوده است. آن‌ها اصلاً موفق به کسب هیچ پیروزی مقابل ایران نشده‌اند در حالی که ایران در ۶۷ درصد از آن بازی‌ها پیروز شده است.

مجموعا ۱۶ گل در این بازی‌ها بین آن‌ها به ثمر رسید که ۱۲ گل برای تیم ملی و ۴ گل متعلق به قطر است. میانگین گل در هر بازی ۲٫۶۷ است.

نکات مهم بازی ایران و قطر در جام ملت‌های آسیا

ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در هر بازی بیش از ۰.۵ گل زده است.

ایران در ۱۸ بازی اخیر خود حداقل یک گل زده است.

ایران در ۶ بازی اخیر مقابل قطر پیروز شده است.

ایران در ۱۱ بازی از ۱۵ بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها دو گل یا بیشتر به ثمر رسانده است.

قطر در دور حذفی این مسابقات نتوانست دروازه خود را بسته نگه دارد.

پیش‌بینی ما از بازی ایران و قطر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳

هر دو طرف با فرم خوبی وارد این مسابقه می‌شوند و اعتقاد واقعی دارند که می‌توانند برای قهرمانی در این مسابقات ادامه دهند. بااین‌حال، ایران تیم برتر این رقابت‌ها بوده و در هر ۶ بازی اخیر خود مقابل قطر پیروز شده است. در خانه، به سادگی نمی‌توان قطر را از این رقابت‌ها حذف کرد، اما انتظار داریم که تیم ملی حداقل یک بار در وقت قانونی گلزنی کند.
بنابراین، پیش‌بینی ما از بازی ایران مقابل قطر: ایران بیش از ۰.۵ گل

دیدگاه خود را بنویسید

شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

برای دریافت جدیدترین اخبار سایت بت فوروارد می توانید عضو خبرنامه ما شوید