جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اسپلیت در بلک جک

آموزش اسپلیت در بلک جک به زبان ساده

اسپلیت یا تقسیم در بلک جک ابزار مهمی در دوئل بازیکن با دیلر است. اسپلیت در بلک جک زمانی انجام می‌شود که دست دو کارته اولیه بازیکن شامل دو کارت با یک ارزش باشد. در این مطلب از بت فوروارد به شما آموزش خواهیم داد که چگونه در بلک جک اسپلیت کنید.

اسپلیت کردن به چه معناست؟

اسپلیت یا تقسیم شرط به بازیکن این امکان را می دهد که کارت‌ها را به دودست جداگانه تقسیم کند، سپس برای هر دست یک کارت اضافی از دیلر دریافت کند. برای تقسیم در بلک جک، بازیکن باید یک شرط اضافی بر روی دست تازه ایجاد شده که برابر با شرط اصلی که در شروع بازی قرار داده است، بگذارد.

چه زمانی در بلک جک اسپلیت کنیم؟

بلک جک

در بازی بلک جک دست‌های خاصی وجود دارد که تقسیم آن مطلوب است. همچنین دست‌هایی وجود دارند که هرگز نباید آن‌ها را از هم جدا کنید و برخی از دست‌ها نیز هستند که تصمیم برای تقسیمشان بر اساس کارت بالای دیلر است. این‌ها قوانینی نیستند که برد شما را تضمین کنند، اما اگر این کارها را انجام دهید در درازمدت برنده خواهید شد.

کارت‌هایی که همیشه باید در بلک جک تقسیم کنید

جفت آس: کارت‌های باارزش عدد ده در بلک جک فراوان هستند، بنابراین منطقی است که یک جفت آس را تقسیم کنید. اگر آس‌های خود را تقسیم نکنید، به یکی مقدار یک و به دیگری مقدار یازده داده می‌شود. این بدان معناست که فقط یک ۹ می‌تواند شما را در کارت بعدی به ۲۱ برساند. در همین حال، کشیدن یک کارت ۱۰ نیاز به شمارش هر دو آس به‌عنوان یک دارد و شما را به عدد ۱۲ برمی‌گرداند.

جفت هشت: در این مرحله مهم است بدانید که جفت هشت یک‌دست نسبتاً ضعیف در بلک جک محسوب می‌شود، چه دست اولیه خود را تقسیم کنید یا خیر. بازی‌ کردن یک جفت هشت به‌صورت یک‌دست، فضای زیادی برای شما باقی نمی‌گذارد. هر چیزی بالاتر از عدد پنج، شما را بازنده می­کند. تقسیم آن­‌ها به شما شانس بیشتری برای یک‌دست رقابتی می‌دهد.

کارت‌هایی که هرگز نباید در بلک جک تقسیم کنید

بلک جک

جفت ده: تقسیم جفت ده کار درستی نیست؛ زیرا انجام این کار یک‌دست بسیار امیدوارکننده را از بین می‌برد که بعید است با هر یک از دست‌های تقسیم شده بهتر شود.

جفت پنج: یک‌لحظه صبر کنید. شما ۱۰ دارید. این یک دست عالی است و باید  آن را دوبرابر کنید مگر اینکه دیلر یک کارت ۹، ۱۰ یا آس داشته باشد. تقسیم کردن جفت پنج احتمالاً باعث می‌شود که دستی کم ارزش داشته باشید یا احتمال شکست در دست را افزایش دهید.

تقسیم‌کردن بستگی به کارت بالای دیلر دارد

شما دو، سه یا هفت دارید و کارت بالای دیلر دو تا هفت است:

این سه دسته از دست‌های بلک جک عموماً به‌عنوان دست‌های بد در نظر گرفته می‌شوند. همه با پتانسیل شکست در یک یا دو ضربه همراه هستند. آن‌ها را تقسیم کنید تا احتمال بیشتری برای بهبود وضعیت خود پیدا کنید.

بلک جک

 

شما ۹ دارید و کارت بالای دیلر جفت شش، هشت یا نه است:

ضربه‌زدن روی ۱۸ دیوانگی است، با این حال این یک دست ضعیف است، بنابراین ایستادن نیز موقعیت خوبی نیست. تقسیم کارت‌ها تصمیم بهتری در این شرایط است.

شما جفت شش دارید و کارت بالای دیلر نیز جفت شش است:

از نظر احتمال، اگر شش‌ها را تقسیم کنید، بیشتر احتمال دارد که دیلر را با یک کارت بالا در این محدوده شکست دهید تا اینکه سعی کنید آن‌ها را به‌صورت یک‌دست بازی کنید. تقسیم شش‌ها به این معنی است که می‌توانید یک ده بگیرید. این شما را در موقعیت خوبی در برابر دیلر قرار می‌دهد.

قوانین تقسیم بلک جک

بلک جک

همیشه لازم است قوانین نوع بلک جکی که بازی می‌کنید و هر گونه تطبیق در کازینوی فیزیکی یا آنلاینی که در آن بازی می‌کنید را بررسی کنید. قوانین تقسیم از این عدم قطعیت مصون نیستند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید قبل از شروع دوباره بازی بررسی کنید:

برخی از سایت‌ها تنها در صورتی اجازه تقسیم کارت‌های ده را می‌دهند که رتبه آن‌ها یکسان باشد. تقسیم یک‌دست ۱۰-۱۰ خوب است، اما مثلاً تقسیم دست سرباز و ملکه مجاز نیست.

پس از اولین تقسیم، دوبرابر کردن و اسپلیت کردن در ادامه دست‌ها ممکن است محدود شود.

پس از تقسیم اول، یک آس و یک کارت ده ممکن است به‌عنوان بلک جک ۲۱ در نظر گرفته نشود.

پس از تقسیم آس، شما معمولاً بیش از یک‌بار مجاز به ضربه‌زدن نیستید.

نتیجه‌گیری

بلک جک

تفاوت یک بازیکن برنده و بازنده در بازی بلک‌جک ممکن است به نحوه‌ای که کارت‌هایشان تقسیم شود بستگی داشته باشد. در این بازی، مهارت و شانس به نسبت مساوی مهم هستند. اما، وقتی می‌توانید کارت‌های خود را تقسیم کنید، این ممکن است به شما کمک کند تا با شرایط بهتری روبرو شوید و احتمال برد بیشتری داشته باشید. به این دلیل، استفاده صحیح از این راهکار می‌تواند اختلاف معناداری در نتیجه بازی داشته باشد.

سؤالات متداول

چه زمانی بهتر است که یک بازیکن در بلک‌جک تصمیم به تقسیم کارت‌هایش بگیرد؟

بهترین زمان برای تقسیم کارت‌ها در بلک‌جک زمانی است که دو کارت اول بازیکن شامل جفتی از کارت‌های باارزش یکسان باشند، مانند جفت ده یا جفت آس.

آیا تقسیم کارت‌های بلک‌جک تنها زمانی مؤثر است که دو کارت اول بازیکن یکسان باشند؟

نه تقسیم کارت‌ها ممکن است در شرایط دیگری نیز مؤثر باشد، به‌عنوان‌مثال، زمانی که کارت‌های بازیکن مجموعاً ۱۰ باشد و کارت دیلر نیز نشان‌دهنده موقعیتی ضعیف باشد.

آیا همیشه بهترین راهکار در بلک‌جک استفاده از تقسیم کارت‌ها است؟

خیر، هرگز بهترین راهکار نیست؛ بلکه وابسته به شرایط مختلف بازی و میزان تحلیل بازیکن بر مبنای کارت‌های دیده شده و حتی استراتژی دیلر است.

دیدگاه خود را بنویسید

شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

برای دریافت جدیدترین اخبار سایت بت فوروارد می توانید عضو خبرنامه ما شوید