جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تمامی اسپانسرهای رئال‌مادرید از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۲۲

یکی از ثروتمندترین و پردرآمدترین باشگاه‌های فوتبال اروپا، رئال‌مادرید اسپانیا است. در سال‌های اخیر بهره‌برداری از ورزش فوتبال به اقتصاد دولت‌ها کمک زیادی کرده است. امروزه بسیاری از کارشناسان سیاسی و اجتماعی به این نتیجه رسیدند که این رشته ورزشی موردتوجه افراد زیاد قرار دارد و منبع درآمد بی‌نظیر در کشورهای پیشرفته است. ابتدا دولت‌ها تصمیم گرفته بودند که از بازیکنان فوتبال مالیت بگیرند، بعد اسپانسرها متوجه اهمیت اقتصادی ورزش فوتبال شدند، بنابراین پیرامون فوتبال، مشاغل و درآمدهای زیاد به وجود آمد.

فوتبال یک صنعت محسوب می‌شود و امروزه تمامی کارها به آن وابسته شده و ارزش‌افزوده و سوددهی آن حتی در کشورهایی همانند ایران نیز زیاد است. داده یا ورودی در فوتبال بازیکنان و فوتبالیست و مربیان هستند و خروجی آن پول نیز از نقل‌وانتقالات و تبلیغات و اسپانسرها ایجاد می‌گردد. باشگاه رئال‌مادرید جزو پرافتخارترین باشگاه‌های فوتبال دنیا که همیشه از اسپانسرهای معتبر بهره می‌برد و در ادامه این مطلب از بت فوروارد به بررسی برخی از این اسپانسرها می‌پردازیم.

لباس رئال مادرید ۱۹۸۵

اسپانسر رئال مادرید از سال ۱۹۸۰ الی ۱۹۸۵

از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۵ شرکت تولید کننده لوازم ورزشی آدیداس اولین بار اسپانسر تیم رئال معرفی شد تا وظیفه تهیه لباس و پوشاک ورزشی آن‌ها را تامین نماید. شرکت تولید لوازم خانگی زانوسی یک کمپانی مطرح ایتالیایی که اولین اسپانسر رئال مادرید شد که نام خود را بر روی پیراهن این تیم ثبت نمود. زانوسی در سال های ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۵ به صورت رسمی اسپانسر رئالی‌ها د و حتی حامی مالی این باشگاه به حساب آمد.

اسپانسر رئال مادرید ۱۹۹۴

اسپانسر رئال مادرید در ابتدای دهه ۹۰

از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۴ شرکت تولیدی هومل Hummel یک شرکت دانمارکی که وظیفه تولید و طراحی لباس‌های ورزشی باشگاه رئال مادرید را برعهده داشت. در این سال‌ها اسپانسر رسمی رئال روی پیراهن‌اش نام هومل را درج کرده بود. ابتدا شرکت پارامالات جزو تولیدکننده‌های مواد غذایی و محصولات لبنی در کشور ایتالیا در سالهای ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹ اسپانسر رسمی رئال بود.

سپس شروع همکاری رئال‌ مادرید با شرکت تکا teka که فعالیت آن‌ها در زمینه لوازم‌خانگی بود، انجام گردید. تکا یک شرکت تولید لوازم‌خانگی آلمانی است. در این‌ بین حد فاصل سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ طراح و اسپانسر لباس رئال تغییر یافت و شرکت میلینیوم اسپورتس بنام kelme وظیفه تهیه لباس‌های این باشگاه مطرح اسپانیایی را برعهده گرفت.

اسپانسر رئال مادرید از سال ۲۰۰۰ به بعد

اما در قرن جدید میلادی باشگاه رئال مجدد همکاری خود را با کمپانی آدیداس آغاز نمود و این همکاری تا حالا ادامه داشت. اسپانسر اصلی رئال که نام روی پیراهن این تیم ثبت شده و دستخوش تغییرات زیادی بود، ابتدا در فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۰ سایت باشگاه رئال مادرید (Realmadrid.com) به عنوان اسپانسر رئال مادرید شناخته شد اما با شروع فصل جدید و از سال ۲۰۰۲ همکاری باشگاه رئال با شرکت زیمنس شروع شد و این همکاری نیز تا سال ۲۰۰۷ ادامه پیدا کرد. زیمنس یک شرکت مخابراتی چند ملیتی در زمینه تجهیزات و موبایل و حتی لوازم خانگی فعالیت می کند و جزو بزرگترین شرکت های صنعتی اروپایی به حساب می‌آید. در فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ زیمنس به همراه شرکت بنکیو benQ مشترکا اسپانسر رئال شده بودند . بنکیو در زمینه تولید لوازم الکترونیکی فعالیت دارد.

رئال مادرید و زیمنس

همچنین در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ شرکت بی وین bwin اسپانسر رسمی رئال مادرید شد. بی وین یکی از گسترده‌ترین شرکت های اتریشی بریتانیایی پیش‌بینی آنلاین در اینترنت است که دفتر مرکزی آن در وین اتریش قرار دارد.

اسپانسر رئال مادرید ۲۰۰۸

اما از سال ۲۰۱۳ شروع همکاری رئالی‌ها با شرکت هواپیمایی امارات fly emirate شروع شد و این همکاری تاکنون ادامه دارد. اما در روزهای قبل زمزمه‌های همکاری رئال با شرکت خودروسازی بی‌ام‌وی  BMW به گوش می‌رسید که جزو یکی از مهم‌ترین اسپانسرهای این باشگاه معرفی شده است. رئال در حال حاضر بهترین قراردادهای خود را با اسپانسرهای اصلی یعنی آدیداس و هواپیمایی امارات امضاء کرده است و سپس نوبت شرکت BMW می رسد تا سومین اسپانسر مشهور و مهم رئال تبدیل شود.

فلای امارات اسپانسر رئال مادرید

درآمد این تیم از اسپانسر خود چقدر است؟

یکی از بهترین روش‌های پردرآمد برای هر تیم ورزشی، کسب درآمد و سرمایه از طریق اسپانسرها و شرکت‌های معتبر در این زمینه است. هر چقدر یک تیم ورزشی بتواند حرفه‌ای‌تر باشد و عناوین قهرمانی زیادی به دست آورد می‌تواند مبالغ بیشتری را از کمپانی‌ها و اسپانسرهای خود دریافت کند. مثلاً رئال‌مادرید باارزش ۷۰ میلیون یورور که معادل دو هزار و سیصد و ده میلیارد تومان است ، از اسپانسر رسمی خودش یعنی شرکت هواپیمایی امارات دریافت نموده و در حقیقت این روند برای تیم های مطرح فوتبالی دیگر نیز صدق می‌کند.

قرارداد این تیم با اسپانسر خود چگونه است؟

باشگاه‌های معتبر اروپایی نظیر رئال با شرکت‌ها و کمپانی‌های مختلف قرارداد امضا می‌کنند و این قرارداد تحت عنوان اسپانسری تیم‌ها رقم می‌خورد. اما یکی از قراردادهای مطرح این باشگاه مربوط به کمپانی معروف bmw است که تحت آن خودروهای برقی شرکت نیز در دسترس اعضای باشگاه رئال و زنان و مردان بسکتبالیست قرار می‌گیرد. علاوه‌ بر آن مبلغی با ارزش هفت و نیم‌ میلیون یورو در سال برای این باشگاه پرداخت می‌کند و این موارد توانسته بی‌ام‌دبلیو را به‌عنوان یک اسپانسر قدرتمند نشان دهد.

اسپانسر رئال مادرید مربوط به کدام کشور است؟

شاید برای شما کاربران عزیز سؤال پی بیاید که کمپانی‌ها و اسپانسرها متعلق به کدام کشورها هستند. ازآنجایی‌که رئال‌مادرید یک تیم محبوب و قدرتمند در دنیا شناخته می‌شود و کاملاً مطرح است. اسپانسرهای او نیز باید جهانی باشند و در سرتاسر کشورهای اروپایی و… وجود داشته باشند. این شرکت‌ها حتی در آسیا و آمریکا نیز فعالیت گسترده دارند و بر شهرت و اعتبار آن‌ها اضافه شده است.

رئال مادرید بی ام دبلیو

اسپانسرهای رئال‌مادرید در چه زمینه‌هایی فعالیت دارند؟

البته با اینکه آدیداس یکی از کمپانی‌های معروف و مشهور تولیدکننده لوازم ورزشی و پوشاک در جهان است، اما شرکت‌های دیگر اسپانسر رئال در زمینه‌های شغلی مختلف فعالیت داشته‌اند و از جمله این موارد می‌توانیم به تولید ماشین‌های لوکس، شرکت هواپیمایی، لوازم‌خانگی و مواد غذایی و همین‌طور تولید و طراحی لباس‌های ورزشی اشاره کنیم.

اسپانسر سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ و کمپانی مطرح آن که بر روی پیراهن این تیم ثبت شده شرکت هواپیمایی امارات تحت عنوان Emirates FLY BETTER می باشد و یک پیراهن ورزشی با زمینه مشکی رنگ و خطوط فسفری این نام را بر روی خود حک کرده است.

اسپانسر جلوی پیراهن این تیم چیست؟

یک ست زیبا دیگر بنفش یاسی رنگ با نام همین کمپانی طراحی شده که خط‌هایی کم‌رنگ مورب به شکل لوزی روی پیراهن باشگاه نقش بسته و نوارهایی روی لبه آستین‌کوتاه پیراهن قرار گرفته و مشکی رنگ است و ترکیب رنگ زیبایی به وجود آورده است.

سؤالات متداول

به جز کمپانی BMW، شرکت ماشین‌سازی دیگری اسپانسر رئال‌مادرید بوده است؟

قبل از کمپانی BMW، کمپانی معروف ماشین و اتومبیل‌سازی برند آئودی اسپانسری این تیم را برعهده داشته است.

اسپانسرهای تیم رئال‌مادرید از چه سالی فعالیت خود را شروع کردند؟

اولین کمپانی که نقش اسپانسری این تیم را برعهده گرفت، فعالیت خود را از سال ۱۹۸۰ شروع کرد.

آخرین اسپانسر تیم رئال‌مادرید اهل چه کشوری است؟

BETTER به‌ عنوان آخرین اسپانسر تیم رئال‌مادرید متعلق به کشور امارات است.

نکات پایانی:

اسپانسر یا حامیان مالی یک سری شرکت‌ها و کارخانه‌ها مطرح دنیا هستند که وظیفه حمایت از تیم‌های مطرح و باشگاه‌های فوتبال را برعهده می‌گیرند. رئال‌مادرید به‌عنوان یکی از معروف‌ترین باشگاه‌های اسپانیا تابه‌حال اسپانسرهای زیادی داشته که هرکدام جزو غول‌های حوزه خودشان بوده‌اند.

دیدگاه خود را بنویسید

شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

برای دریافت جدیدترین اخبار سایت بت فوروارد می توانید عضو خبرنامه ما شوید