جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آموزش پیش بینی آربیتراژ – Arbitrage / ARB + محاسبه سود این روش

به احتمال زیاد تابه‌حال در صنعت قمار و پیش‌بینی نام پیش‌بینی آربیتراژ Arbitrage / ARB را شنیده‌اید که برخی کاربران از این نوع پیش‌بینی استفاده می‌کنند و به همین منظور نیاز است شما در خصوص احتمالات و ریسک‌های مربوط به این روش بدانید که در سایت‌ها چگونه انجام می‌شود. در همین راستا در این مطلب بت فوروارد قصد داریم به پیش‌بینی آربیتراژ و همه چیز در خصوص آن بپردازیم تا شما از همه چیز آگاهی پیدا کنید.

پیش‌بینی آربیتراژ Arbitrage / ARB چیست؟

پیش‌بینی آربیتراژ صرفاً به این مارکت تعلق ندارد و در اکثریت مشاغل به خصوص آنهایی که حالت توصیفی و پیش‌بینی دارند کارساز است. پیش‌بینی آربیتراژ (Arbitrage Prediction) در واقع یک فعالیت تحلیلی است که با استفاده از الگوریتم‌ها و روش‌های مختلف، به دنبال شناسایی فرصت‌های آربیتراژ یا هم‌زمان در بازارهای مالی می‌گردد. به‌عنوان‌مثال، با تحلیل داده‌های تاریخی بازار، الگوریتم‌های پیش‌بینی می‌توانند فرصت‌های آربیتراژ را در بازارهای مالی شناسایی کنند و به کاربران پیشنهاد دهند که از این فرصت‌ها برای کسب سود استفاده نمایند.

در دنیای پیش‌بینی هم آربیتراژ یا شرط‌های هم‌زمان به معنی این است که شما به صورت هم‌زمان  بر روی دو یا چند حالت شرط خود را در یک یا چند سایت قرار می‌دهید که داستان پیش‌بینی آربیتراژ در یک سایت با چند سایت متفاوت است زیرا شما می‌توانید در بی نهایت سایت شرط‌های خود را بر روی یک ورزش یا گزینه خاص قرار دهید ولی داخل یک سایت مجاز نیستید که همه گزینه‌های موجود را با یکدیگر به صورت هم‌زمان پیش‌بینی کنید.

پیش‌بینی آربیتراژ در یک یا چند سایت امکان‌پذیر است؟

می‌توان گفت پیش‌بینی آربیتراژ در یک سایت پیش‌بینی تقریباً امکان‌پذیر نیست مگر این که به حالات بسیار دورتر از گزینه مورد نظر شما اشاره داشته باشد که اگر به این صورت نیز امکان‌پذیر باشد، پیش‌بینی دیگر از روش آربیتراژ نخواهد بود. زیرا آربیتراژ به معنی قرار دادن شرط برای یک گزینه به چند شکل است که همه حالات ممکن را در بربگیرد. ولی از آن جایی که سایت‌ها برای قرار دادن شرط‌های شما قوانین و مقررات خاصی را تعیین می‌کنند شما نمی‌توانید به هر طریقی شرط‌های خود را به ثبت برسانید چرا که تخلف محسوب می‌شود و با قوانین استاندارد گمبلینگ در تناقض خواهد بود.

طریقه کارکرد پیش‌بینی آربیتراژ چگونه است؟

اگر بخواهیم در یک جمله بگوییم که پیش‌بینی آربیتراژ چگونه است، به این صورت است که شما یک گزینه را انتخاب می‌کنید و به صورت هم‌زمان بر روی تمامی حالات ممکن برای آن گزینه شرط خود را به صورت هم‌زمان قرار می‌دهید. همان طور که گفتیم این کار داخل یک سایت به دلیل محدودیت انتخاب گزینه‌های پیش‌بینی به صورت هم‌زمان اصولاً مجاز نیست زیرا شما در حال دورزدن قوانین و به اصطلاحی کلاه گذاشتن بر سر سایت‌ها هستید برای این که به هر نحوی پیروز شوید.

به همین خاطر پیش‌بینی آربیتراژ برای شما بیشتر داخل چند سایت به صورت هم‌زمان کارایی خواهد داشت که شما یک گزینه را با توجه به اطلاعات خود در مارکت شناسایی کنید و سپس به صورت هم‌زمان در چند سایت حالات مختلفی را برای همین گزینه به ثبت برسانید تا در نهایت یکی از گزینه‌های شما برنده باشد.

مثال ۱ از پیش‌بینی آربیتراژ

فرض کنید مسابقه اسب‌سواری با ۱۰ اسب در حال برگزاری است که سه اسب از میان تمامی اسب‌ها شانس برنده شدن بیشتری دارند و شما قصد دارید در سه سایت پیش‌بینی شرط خود را به ثبت برسانید.

سه اسبی که احتمال اول شدن دارند را نیز با A.B.C نشان می‌دهیم که سه اسب به میزان مساوی شانس برنده شدن دارند.

ضریب یا آدز برنده شدن اسب A : ۲.۱ // مبلغ شرط : ۵۰ هزار تومان

ضریب یا آدز برنده شدن اسب B : ۲.۲ // مبلغ شرط : ۵۰ هزار تومان

ضریب یا آدز برنده شدن اسب C : ۲.۱ // مبلغ شرط : ۵۰ هزار تومان

  • سایت اول: شما شرط خود را بر روی برنده شدن اسب A قرار می‌دهید.
  • سایت دوم: شما شرط خود را بر روی برنده شدن اسب B قرار می‌دهید.
  • سایت سوم: شما شرط خود را بر روی برنده شدن اسب C قرار می‌دهید.

به این صورت شما در سه سایت هر سه گزینه احتمالی را پوشش دادید که کدام اسب برنده بازی می‌شود زیرا هر یک از سه اسب احتمال برد برای آنها وجود دارد و شما با قراردادن شرط به صورت هم‌زمان یا آربیتراژ تقریباً تمام حالت‌های ممکن را پوشش دادید.

به همین خاطر در صورتی که هر یک از این سه اسب به عنوان اسب برنده معرفی شود، شما صاحب پیروزی در شرط خود در یکی از سایت‌ها می‌شوید و دو شرط خود را از دست خواهید داد.

مثال ۲ از پیش‌بینی آربیتراژ

یک مثال ساده دیگر از پیش‌بینی آربیتراژ را برای یک مسابقه فوتبال در نظر گرفتیم که شما قصد دارید به صورت هم‌زمان دو حالت برد و باخت را برای یک تیم در نظر بگیرید.

فرض کنید دو تیم رئال‌مادرید و بارسلونا در فینال جام حذفی اسپانیا با یکدیگر بازی دارند که باید حتماً یکی از این دو تیم برنده شوند.

شما در یک سایت می‌توانید بر روی پیروزی رئال‌مادرید شرط خود را به ثبت برسانید و در سایتی دیگر شرط خود را برای پیروزی بارسلونا قرار دهید. در هر صورت بدیهی است که اگر هر یک از این دو تیم موفق به پیروزی شوند، شما در از سایت‌ها برنده هستید. به همین سادگی!

آیا پیش‌بینی آربیتراژ در سایت‌ها قانونی است؟

قوانین و ضوابط سایت‌های پیش‌بینی ورزشی اصولاً از لحاظ قانونی در کشورهای مختلف تنظیم و بازرسی می‌شوند. رعایت قوانین این سایت‌ها باعث حفظ حقوق شما به عنوان بازیکن و پیشگیری از هر گونه فعالیت غیرقانونی و تخلفات مرتبط با پول شما می‌شود. همچنین، با رعایت قوانین سایت‌ها، مطمئن می‌شوید که شما در یک محیط امن و قانونی بازی می‌کنید که جایگاه شما به عنوان بازیکن در بهترین حالت خود قرار دارد. به‌علاوه نقض قوانین سایت‌ها می‌تواند به منزله نقض قوانین کشور شما باشد که باعث جرایم قابل‌تعقیب شود. به همین دلیل، رعایت قوانین سایت‌ها اهمیت زیادی دارد.

با توجه به مواردی که گفتیم برای انجام یک فعالیت قانونی حتی اگر صنعت قمار در کشوری نظیر ایران با ممنوعیت مواجه باشد، شما باید به قوانین سایت‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید تا فعالیت شما در یک بستر آنلاین امن صورت پذیرد. برای پیش‌بینی آربیتراژ اصولاً در یک سایت قوانین مربوط به آن ذکر شده و به‌نوعی اجازه پیش‌بینی‌های هم‌زمان به شما داده نمی‌شود ولی برای باقی سایت‌ها که شرط خود را به صورت هم‌زمان در چند سایت همانند مثال بالا انجام دهید، اصولاً نباید در سایت‌ها به صورت مداوم این کار خود را تکرار کنید زیرا اگر سه سایت به‌نوعی با یکدیگر قرارداد همکاری داشته باشند یا زیر مجموعه دیگری باشند، این کار شما به دلیل دورزدن قوانین سایت‌ها تخلف محسوب می‌شود که در صورتی که بارهاوبارها این کار را تکرار کنید سایت‌ها می‌توانند حساب کاربری شما را مسدود کنند.

چه مبالغی را برای پیش‌بینی آربیتراژ قرار دهیم؟

قرار دادن مبالغ شرط برای پیش‌بینی آربیتراژ بسیار مهم است زیرا شما باید به صورت هم‌زمان دو یا چند شرط را قرار دهید و به هر یک مبالغ جداگانه‌ای را اختصاص دهید که ضریب اختصاص یافته به هر کدام از این گزینه‌ها با یکدیگر تفاوت دارند و مبلغ برد شما متفاوت خواهد بود. به همین خاطر انتخاب مبلغ شرط به‌طوری‌که بتواند با توجه به گزینه انتخابی سرمایه اولیه شما را جبران نماید و در کنار آن به سوددهی برسد اهمیت زیادی دارد که بتوانید با مدیریت صحیح سرمایه مبالغ مناسبی را به شرط‌های خود اختصاص دهید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم مثلاً اگر ۱۰۰ هزار تومان را برای سرمایه پیش‌بینی یک مسابقه فوتبال و دو حالت شرط مدنظر دارید، این مبلغ را نصف و برای هر یک از شرط‌ها ۵۰ هزار تومان قرار دهید یا روش بهتر این است که احتمالات را برای هر دو شرط انتخابی بررسی نمایید و مبلغ بیشتر را برای شرطی قرار دهید که به احتمال زیاد شما در آن برنده هستید.

ضرایب گزینه‌های مسابقات ورزشی با پیش‌بینی آربیتراژ چگونه خواهد بود؟

برای ضرایب گزینه انتخابی شما برای یک مسابقه میان دو تیم یا دو بازیکن اصولاً دو حالت کلی وجود دارد:

  • شما پیش‌بینی خود را بر روی مسابقه‌ای قرار می‌دهید که امکان برد و باخت بازیکنان یا دو تیم به صورت مساوی امکان‌پذیر است یعنی قدرت دو تیم یا بازیکنان نزدیک به یکدیگر است و برای هر یک شانس مساوی وجود دارد که در این حالت ضرایب به یکدیگر نزدیک هستند و برای شما تقریباً فرقی نخواهد کرد که کدام‌یکی از این دو شرط برنده می‌شوند زیرا ضرایب با شانس تقریباً مساوی، نزدیک به یکدیگر هستند.
  • ضرایب گزینه‌ها با یکدیگر کاملاً متفاوت هستند به این صورت که ضریب برد یک تیم یا یک بازیکن بسیار بالا و ضریب دیگری بسیار پایین است که این ضرایب نشان‌دهنده این هستند که ضریب بالاتر شانس کمتری برای پیروزی دارد و ضریب پایین‌تر به احتمال زیاد برنده خواهد شد. به همین خاطر شما این ریسک را متحمل می‌شوید که با قرار دادن شرط بر روی هر دو گزینه شانس خود را امتحان می‌نمایید که یا مبلغ برد بزرگ‌تر یا کوچک‌تری را کسب می‌کنید.

سود و زیان از طریق پیش‌بینی آربیتراژ

میزان درآمدزایی شما از طریق پیش‌بینی آربیتراژ کمی با ریسک همراه است زیرا به محاسباتی بستگی دارد که میزان سود، زیان و جبران سرمایه اولیه چقدر خواهد بود. می‌توان گفت درآمدزایی با استفاده از این روش به مقدار زیادی به سرمایه اولیه، گزینه‌های انتخابی، ضرایب گزینه‌ها و استراتژی که برای این روش در نظر گرفتید، بستگی دارد. در این نوع پیش‌بینی به دلیل آن که در هر صورت در یکی از شرط‌ها بازنده هستید، مبلغی از سرمایه اولیه‌تان از دست خواهد رفت.

به همین خاطر باید همواره پیش از ثبت شرط‌ها در سایت‌های مختلف مبلغ سرمایه اولیه را با میزان ضریب محاسبه کنید که آیا قرار دادن شرط معقول و به صرفه خواهد بود؟! اگر مشاهده کردید که در صورت ناموفق بودن یکی از شرط‌ها با پیروزی در شرطی دیگر، سرمایه اولیه با سوددهی برایتان حاصل می‌شود، می‌توانید از طریق پیش‌بینی آربیتراژ آن شرط را به ثبت برسانید.

کدام رشته‌های ورزشی را به صورت آربیتراژ پیش‌بینی کنیم؟

شما برای هر یک از رشته‌های ورزشی می‌توانید از پیش‌بینی آربیتراژ استفاده نمایید و هیچ محدودیتی برای استفاده از این روش وجود ندارد ولی در مجموع این پیش‌بینی برای این که حداقل دو حالت با شانس بالاتر شبیه برد و باخت را در برگیرد مناسب رشته‌ها یا مسابقاتی است که در آنها دو حالت برد و باخت وجود داشته و مثلاً مساوی وجود نداشته باشد. زیرا هر چقدر حالت‌های شما برای قرار دادن شرط‌های هم‌زمان بیشتر باشد، به همان نسبت باید مبلغ شرط اولیه یا سرمایه خود را وارد پیش‌بینی کنید و بدین ترتیب مبلغ بیشتری از دستتان خارج می‌شود.

استفاده از چند اکانت یا حساب کاربری برای پیش‌بینی آربیتراژ مجاز است؟

در قسمت بالا به این موضوع اشاره داشتیم که عموماً سایت‌ها با یک اکانت به شما اجازه نمی‌دهند که شرط‌های خود را به صورت آربیتراژ قرار دهید زیرا به‌نوعی این کار دورزدن قوانین سایت است زیرا وقتی شما هم بر روی برد تیم A و هم بر روی باخت تیم A شرط ببندید، طبیعتاً یکی از شرط‌های شما پیروز می‌شود که چنین شرطی خلاف قوانین است.

به همین خاطر بعضی از کاربران برای قرار دادن چنین شرط‌هایی نیز از چند اکانت استفاده می‌کنند که این موضوع نیز داخل سایت‌های پیش‌بینی معتبر خلاف قانون است و سایت‌ها عموماً اجازه می‌دهند که شما تنها با یک اکانت در سایت فعالیت داشته باشید تا این فعالیت بر اساس قوانین و کنترل شده پیش برود.

در همین راستا اگر برای سایت‌ها محرز شود که شما با چند اکانت داخل سایت پیش‌بینی‌های خود را به صورت آربیتراژ انجام می‌دهید، به راحتی می‌توانند حساب‌های کاربری شما را مسدود کنند که بدین ترتیب اجازه فعالیت دیگر به شما داده نخواهد شد. ضمن این که تشخیص این که شما چند اکانت دارید برای سایت‌ها ساده است و این موضوع به راحتی قابل‌پیش‌بینی است به همین خاطر به شما پیشنهاد می‌کنیم که از ساخت چند اکانت دوری کنید.

سؤالات متداول کاربران

  • آیا پیش‌بینی آربیتراژ به صورت میکس امکان‌پذیر است؟

بله شما می‌توانید از هر روش دلخواه از جمله روش میکس در صورتی که در یک سایت، از چند گزینه استفاده کردید، در سایتی دیگر نیز خلاف آن گزینه‌ها را انتخاب کنید تا شرط‌های شما به صورت هم‌زمان بر روی چند حالت باشد، توجه داشته باشید پیش‌بینی آربیتراژ با استفاده از روش میکس کمی ریسکی است و باید تسلط زیادی داشته باشید تا این کار را از چنین طریقی پیاده سازی نمایید.

  • درآمدزایی از کدام روش در پیش‌بینی فوتبال امکان‌پذیر است؟

شما برای پیش‌بینی فوتبال باید استراتژی و روش‌های مختلفی را با توجه به اطلاعاتی که دارید پیاده سازی کنید تا در نهایت بتوانید آنی را انتخاب کنید که برای شما سوددهی بیشتری دارد که این موضوع برای هر کاربر با دیگری متفاوت است.

  • آیا برای پیش‌بینی مسابقات ورزشی باید در سایت‌ها ثبت نام کنیم؟

بله! برای این که بتوانید حساب کاربری خود را شارژ و شرط‌های خود را از هر روشی به ثبت برسانید باید مراحل ثبت نام خود را در سایت‌های معتبر تکمیل کنید تا اجازه این کار به شما داده شود. اگر در سایتی حضور داشتید و مشاهده کردید هیچ ثبت نامی از شما برای این کار درخواست نمی‌شود، به اعتبار آن سایت شک کنید زیرا برای فعالیت قانونی و استاندارد در سایت‌های پیش‌بینی کاربران باید با اطلاعات واقعی خود فعالیت خود را انجام دهند.

  • روش بیشتر و کمتر در پیش‌بینی فوتبال برای تازه‌کاران کارایی دارد؟

بله این روش برای کسانی که تازه‌پا به دنیای متنوع پیش‌بینی گذاشتند می‌تواند مناسب باشد زیرا شانس موفقیت با استفاده از این روش بالاتر می‌رود و به‌نوعی تا کاربران تازه‌وارد با این عرضه و چم‌وخم کار آن آشنا شوند، با استفاده از این روش می‌توانند سرمایه خود را تا حدودی حفظ و سودی را هر چقدر اندک به دست آورند.

  • برای پیش‌بینی مسابقات ورزشی روش تکی بهتر است یا میکس؟

استراتژی‌های این دو روش کاملاً بر خلاف یکدیگر هستند زیرا روش میکس به این صورت است که شما چند انتخاب را با یکدیگر ترکیب می‌کنید و ضرایب این گزینه‌ها با ضرب‌شدن در یکدیگر تشکیل ضریب بزرگی را می‌دهند. در صورتی که پیش‌بینی تمامی گزینه‌های انتخابی شما صحیح باشد شما مبلغ بزرگی را برنده می‌شوید و سود شرطتان بسیار بالاست ولی پیش‌بینی شما نیز ریسک بالایی دارد.  ولی این موضوع برای روش تکی برعکس است زیرا شما صرفاً بر روی یک گزینه متمرکز هستید و ریسک موفقیتتان در این روش بالاتر و سودتان کمتر است. به همین خاطر این شما هستید که می‌بایست روش پیش‌بینی خود را با توجه به استراتژی که در سر دارید انتخاب نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

برای دریافت جدیدترین اخبار سایت بت فوروارد می توانید عضو خبرنامه ما شوید