جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آموزش رمزارز

آموزش نحوه استفاده از رمزارزها به زبان ساده

امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که نام رمزارزها (Cryptocurrency) را نشنیده باشد، اما از آن جایی که اطلاعات موجود در این حیطه گسترده و عمیق است، فرد ممکن است در اولین قدم با شنیدن نام رمزارز دچار دلهره شود و از استفاده از آن اجتناب کند. اما در واقعیت رمزارزها چندان ترسناک نیستند، چرا که برای استفاده از آن‌ها کافی‌ست با برخی از مفاهیم پایه و مقدماتی آشنا باشید. در این مقاله از مجله بت فوروارد به زبانی ساده آن‌ها را برای شما توضیح خواهیم داد…

رمزارز چیست؟

آموزش نحوه استفاده از رمزارزها اتریوم

 

رمزارز یکی از گونه‌های ارز دیجیتال است، می‌توان گفت هر نوع پولی که به صورت الکترونیکی ذخیره و منتقل شود ارز دیجیتال نامیده می‌شود؛ حال اگر در این نوع پول‌ها از فناوری‌های رمزنگاری استفاده شده باشد آن‌ها را «رمزارز» یا «کریپتوکارنسی» می‌نامیم.

رمزارزها معمولا متمرکز نیستند، یعنی بدون وابستگی به مرجعیت مرکزی، خارج از کنترل بانک‌ها و دولت‌ها شکل گرفته‌اند و از هرگونه تداخل و دستکاری مصون هستند و در نتیجه برای مدیریت و استفاده از آن‌ها نیاز به دخالت شخص ثالث ندارید. همچنین لازم به ذکر است به دلیل وجود رمزنگاری، امنیت این نوع پول‌ها بسیار بالا بوده و هک کردن آن‌ها نیز تقریبا غیرممکن است.

 

اولین قدم برای شروع استفاده از رمزارزها داشتن یک کیف پول الکترونیکی (Digital Wallet) است…

  ‌‌‌

کیف پول الکترونیکی چیست؟

ولت ارز دیجیتال

رمزارزها در یک کیف پول الکترونیکی یا Wallet نگهداری می‌شوند، می‌توان گفت که این کیف پول‌ها مشابه با یک حساب بانکی هستند. کیف پول رمزارز می‌تواند یک دستگاه الکترونیکی (فیزیکی) و یا یک سرویس آنلاین باشد. سرویس‌های آنلاین به دلیل رایگان بودن و وجود امکانات متنوع برای شروع بسیار مناسب هستند اما اگر حجم زیادی از رمزارز را در اختیار دارید و می‌خواهید با خیالی راحت آن‌ها را ذخیره‌سازی کنید، توصیه می‌کنیم از یک کیف پول فیزیکی استفاده نمایید.

دو مورد از محبوب‌ترین کیف پول‌هایی که می‌توانید همین حالا آن‌ها را روی تلفن همراه خود داشته باشید Trust Wallet و Exodus هستند.

تراست ولت

خرید رمزارز از صرافی‌های معتبر

پس از داشتن یک کیف پول الکترونیکی، می‌بایست از طریق صرافی‌های معتبر جهت خرید رمزارزها اقدام نمایید. با یک جستجوی ساده در اینترنت تعداد زیادی صرافی ایرانی خواهید یافت که با مقایسه دقیق آن‌ها و مطالعه نظرات کاربران می‌توانید صرافی مورد نظر را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید.

به صورت کلی روند خرید رمزارز در صرافی‌ها به این شکل است:

 

۱- ثبت نام در صرافی و احراز هویت

۲- معرفی کارت‌های بانکی جهت انجام تراکنش‌ها

۳- شارژ حساب کاربری

۴- تبدیل موجودی حساب به رمزارز

 

در ادامه به توضیح نحوه انتقال رمزارزها خواهیم پرداخت.

 

نحوه انتقال رمزارزها

رمزارز بیت کوین

امروزه بسیاری از صرافی‌ها کیف پول اختصاصی مربوط به خودشان را نیز به شما ارائه می‌دهند (یعنی می‌توانید رمزارزهایتان را در همان صرافی که از آن استفاده می‌کنید نگه دارید)، با این حال اگر نمی‌خواهید برای مدیریت سرمایه خود به شخص ثالثی اعتماد کنید می‌توانید آن‌ها را به کیف پول شخصی خود انتقال دهید و با خیالی آسوده دارایی خود را کنترل کنید.

هر رمزارز متناسب با شبکه‌ای که روی آن قرار دارد یک آدرس اختصاصی در کیف پول شما ایجاد خواهد کرد. مجموعه‌ای از حروف و ارقام پیچیده که در واقع پیچیدگی خاصی در آن وجود ندارد، این آدرس به سادگی در کیف پول شما قابل مشاهده خواهد بود. در هنگام انتقال یک رمزارز کافی‌ست نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • اطمینان پیدا کنید که رمزارز یکسانی را به آدرس ولت مورد نظر انتقال می‌دهید (شما نمی‌توانید بیت‌کوین را مستقیما به اتریوم انتقال دهید).
  • در صورتی که رمزارز مورد نظر شما از شبکه‌های مختلفی برای انتقال استفاده می‌کند (به طور مثال شبکه‌های TRC-20، ERC-20 یا BEP-20 برای رمزارز تتر) اطمینان حاصل کنید که انتقال را بر روی همان شبکه انجام می‌دهید.

رمزارز تتر

دقت داشته باشید که تراکنش‌ها غیرقابل بازگشت هستند و در صورت عدم رعایت موارد فوق امکان بازیابی رمزارز انتقال داده شده وجود نخواهد داشت.

واریز و برداشت با استفاده از رمزارزها در بت فوروارد

جهت مشاهده کامل مراحل واریز و برداشت با استفاده از رمزارزها در وب‌سایت بت فوروارد و تماشای آموزش ویدئویی می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

مراحل شارژ حساب با استفاده از رمزارزها

مراحل برداشت از حساب با استفاده از رمزارزها

دیدگاه خود را بنویسید

شبکه‌های اجتماعی

خبرنامه

برای دریافت جدیدترین اخبار سایت بت فوروارد می توانید عضو خبرنامه ما شوید