جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پیش‌بینی مسابقات فرمول یک

بهترین راه ها برای پیش بینی مسابقات فرمول یک

فرمول یک همزمان با افزایش محبوبیتش در ایالات متحده، رشد مشابهی را در پیش‌بینی ورزشی نیز تجربه کرده است.با قانونی شدن تدریجی این فعالیت در ایالت‌های مختلف، تعداد گزینه‌ها پیش‌بینی روی فرمول یک برای افراد افزایش یافته است. در حالی که سال‌ها پیش افراد فقط می‌توانستند برنده نهایی را انتخاب کنند، اکنون روش‌های بیشتری برای پیش‌بینی روی گراند پری‌ها وجود دارد.با این حال، پیش‌بینی روی فرمول یک برای اکثر افراد تازه کار همچنان یک معما باقی مانده است. برای افرادی که به دنبال پیش‌بینی روی این ورزش موتوری هستند، ما در این مقاله بهترین شیوه‌ها برای پیش‌بینی را در مجله بت فوروارد ارائه می‌دهیم.

استراتژی پیش‌بینی روی رانندگان کمتر شناخته شده در فرمول یک

در بیشتر سایت‌های پیش‌بینی ضرایب پیش‌بینی مشابه هم هستند.

اگر تا به امروز روی فرمول ۱ شرط‌بندی نکرده‌اید اما قبلاً روی گلف شرط‌بندی کرده‌اید، بسیاری از این مارکت‌ها برایتان آشنا خواهند بود. برنده نهایی در این مارکت افرادی هستند که برنده هر مسابقه را انتخاب می‌کنند. معمولاً، ضریب پیش‌بینی روی «سه تیم برتر» یعنی مرسدس، ردبول ریسینگ و فراری، نسبت به بقیه تیم‌ها ضریب کمتری دارد.

از نظر تاریخی، این تیم‌ها برنده‌ی بخش عمده‌ی مسابقات هستند، بنابراین انتخاب راننده دیگری ریسک زیادی دارد. به زبان ساده، اتفاقات زیادی باید بیفتد تا راننده یکی از هفت تیم باقی مانده بتواند پیروز شود. حتی اگر این اتفاقات رخ دهد، انتخاب راننده صحیح دشوار است. قبل از پیروزی استبان اوکون از آلفا رمئو در گراندپری مجارستان ۲۰۲۱، او در دو مسابقه‌ی قبلی خود مقام‌های ۱۴ و ۹ را کسب کرده بود.

با توجه به برتری واضح چند تیم در فرمول یک، اکثر افراد حرفه‌ای از این مارکت دور می‌مانند.

چگونه بهترین راننده برای پیش‌بینی روی جایگاه نهایی را انتخاب کنیم؟

پیش‌بینی در فرمول یک مشابه «ده نفر برتر پایانی»، «بیست نفر برتر پایانی» و غیره در گلف هستند. با این تفاوت که در واقع فقط سه جایگاه برای پیش‌بینی در پایان مسابقه وجود دارد. اولی، خاتمه دهنده در سکوی قهرمانی است. در اینجا، پیش‌بینی کنندگان پیش‌بینی می‌کنند که یک راننده الف) برنده مسابقه شود یا ب) در جایگاه دوم یا سوم قرار گیرد.

دومی، خاتمه دهنده در شش نفر برتر است. این مارکت دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد، چرا که شما روی این پیش‌بینی می‌کنید که یک راننده در چه جایگاهی مسابقه را به پایان می رساند. برای جایگاه نهایی، برخی از سایت‌ها از اصطلاحات مختلف استفاده می‌کنند، اما پیش‌بینی کنندگان باید بدانند که همه آن‌ها یکی هستند. برخی از سایت‌ها این مارکت را «ده نفر برتر» می‌نامند، در حالی که برخی دیگر آن را «پایان با کسب امتیاز» می‌نامند.

در فرمول یک، رانندگان رتبه‌های اول تا دهم، امتیازهای متفاوتی دریافت می‌کنند. در این مارکت ، افراد می‌توانند روی این پیش‌بینی کنند که یک راننده در چه رتبه‌ای قرار می‌گیرد.

دوئل رانندگان: کدام یک برنده واقعی است؟

در گلف، یک بازیکن در مقابل بازیکن دیگر قرار می‌گیرد و افراد تصمیم می‌گیرند که کدام یک در جدول رده‌بندی بالاتر قرار می‌گیرد.

در فرمول یک، سازندگان ضریب دو راننده را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهند و افراد روی اینکه کدام راننده زودتر از خط پایان عبور می کند، پیش‌بینی می‌کنند.

تفاوت اصلی در پیش‌بینی روی رقابت‌های دو نفره در فرمول یک، طیف گسترده‌ای از احتمالات در ضرایب را داد. گاهی اوقات، رقابت بین دو راننده از یک تیم برگزار می‌شود. همه ۱۰ تیم دو ماشین در مسابقه دارند که برخی از آن‌ها سطح مهارت بسیار متفاوتی دارند. با این حال، در موارد دیگر، افراد شاهد برابری ضرایب در بین تیم‌ها خواهند بود.

به عنوان مثال، تیم مک‌لارن فرمول یک در سال ۲۰۲۳ شامل راننده باتجربه لاندو نوریس و تازه‌وارد اسکار پیاستری بود. در رقابت دو نفره آن‌ها، نوریس ممکن است تا حدودی با ضریب منفی ۳۰۰ به عنوان مدعی برتر باشد.

در جای دیگر، ممکن است جورج راسل از مرسدس در مقابل شارل لکلرک از فراری قرار گیرد. بسته به پیست، افراد ممکن است این رقابت را با ضریب منفی ۱۱۰ برای هر دو طرف ببینند.

غافلگیری‌های فرمول یک: پیش‌بینی روی چیزهای غیرمنتظره

پیش‌بینی مسابقات فرمول یک

هر هفته مسابقه، تعدادی گزینه پیش‌بینی فرعی مختلف برای افراد وجود دارد. در اینجا چند مورد از محبوب‌ترین آن‌ها آورده شده است:

تعداد خودروهایی که مسابقه را به اتمام می رسانند: در واقع پیش‌بینی بر روی تعداد خودروهایی است که به دلیل تصادف یا خرابی‌های مکانیکی مسابقه را تمام نمی‌کنند. اکثر سایت‌ها قیمت‌گذاری به سبک نردبانی روی سناریوهای مختلف بیشتر/کمتر ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، بیش از ۱۴.۵ خودرو مسابقه را تمام کنند، احتمالاً ضریب بسیار پایینی مثل -۳۰۰۰ به شما داده می‌شود (یعنی این گزینه بسیار محتمل است). برعکس، اگر پیش‌بینی کنید که همه ۱۹.۵ خودرو مسابقه را تمام کنند (یعنی هیچ خودرویی از دور خارج نشود)، ضریب بسیار بالایی مثل +۷۰۰ به شما داده می‌شود (یعنی این گزینه بسیار بعید است).

زمان برتری برنده: این نوع پیش‌بینی به دو شکل ارائه می‌شود. پیش‌بینی بر اساس بازه زمانی: شما می‌توانید روی بازه زمانی اختلاف زمانی بین نفر اول و دوم مسابقه پیش‌بینی کنید. مثلاً، می‌توانید پیش‌بینی کنید که برنده بین صفر تا ۵.۹۹۹ ثانیه زودتر از نفر دوم به خط پایان می‌رسد. پیش‌بینی دو طرفه: شما می‌توانید انتخاب کنید که اختلاف زمانی بین نفر اول و دوم مسابقه کمتر از ۶ ثانیه است یا بیشتر از ۶ ثانیه. اعداد کنار هر گزینه نشان می‌دهند که اگر برنده شوید، چقدر بیشتر از مبلغ پیش‌بینی خود برنده می‌شوید.

برنده مسابقه بر اساس تیم: به جای پیش‌بینی روی یک راننده خاص برای بردن گراند پری، پیش‌بینی کنندگان می‌توانند روی یک تیم برای بردن مسابقه پیش‌بینی کنند. به جای ۲۰ گزینه برای انتخاب، پیش‌بینی کنندگان فقط ۱۰ گزینه خواهند داشت. با این حال، اگر هر یک از رانندگان آن تیم مسابقه را برنده شود، پیش‌بینی شما برنده خواهد بود.

سریع‌ترین تعویض لاستیک: به جای پیش‌بینی روی راننده‌ها، می‌توانید روی مکانیک‌ها پیش‌بینی کنید. همه سایت‌های پیش‌بینی این نوع پیش‌بینی را ارائه نمی‌دهند، اما گاهی اوقات پیش‌بینی کنندگان می‌توانند روی تیمی که سریع‌ترین تعویض لاستیک را انجام می‌دهد، پیش‌بینی کنند. رد بول ریسینگ به خاطر تیم تعویض لاستیک سریع خود شناخته شده است و معمولاً در هر مسابقه به عنوان گزینه محبوب در این مارکت است.

موقعیت شروع برنده مسابقه: به طور معمول چهار گزینه برای این پیش‌بینی وجود دارد. قطب (اولین جایگاه) همیشه گزینه محبوب است و معمولاً ضریب آن بین -۲۵۰ تا -۳۰۰ است. از آنجا، پیش‌بینی کنندگان می‌توانند روی جایگاه دوم، سوم یا هر جایگاه دیگری پیش‌بینی کنند. برخی از سایت‌های پیش‌بینی ممکن است رویکرد متفاوتی برای این مارکت داشته باشند، اما اکثر آن‌ها از این گروه بندی استفاده می‌کنند.

تعداد کل رهبران مسابقه: این پیش‌بینی شبیه به پیش‌بینی روی نفرات برتر مسابقه است. بیشتر سایت‌های پیش‌بینی تعداد رهبران را بین ۱.۵ تا ۳.۵ تعیین می‌کنند. بیشتر از ۱.۵ همیشه محبوب‌ترین گزینه است، زیرا اغلب رانندگان در طول تعویض لاستیک برای یک یا دو دور رهبری را از دست می‌دهند. گزینه‌های بیش از ۲.۵ و بیش از ۳.۵ معمولاً ضریب مثبت دارند که بین ۱۵۰+ تا ۲۰۰+ و ۴۵۰+ تا ۵۰۰+ متغیر است. برای هر سه گزینه، امکان پیش‌بینی روی هر دو حالت (بیشتر یا کمتر از تعداد مشخص شده) وجود دارد.

پیش‌بینی بلندمدت: آیا شانس با شما یار است؟

پیش‌بینی کنندگان می‌توانند هم قبل از شروع فصل و هم بعد از هر گراند پری، پیش‌بینی‌های بلندمدت روی دو مارکت مختلف انجام دهند.

اولین مارکت، برنده قهرمانی رانندگان است. این پیش‌بینی روی این است که کدام راننده در طول فصل بیشترین امتیاز را کسب خواهد کرد. مکس ورستاپن، قهرمان دو دوره جهان (از تیم ردبول ریسینگ)، با ضریب -۱۵۰به عنوان شانس اول برای کسب سومین قهرمانی متوالی جهان شناخته شده بود.

دومین مارکت پیش‌بینی، برنده تیم قهرمان است. در اینجا، پیش‌بینی کنندگان باید پیش‌بینی کنند که کدام تیم در پایان فصل بیشترین امتیاز را خواهد داشت.

پیش از آغاز فصل ۲۰۲۳، تیم ردبول ریسینگ با ضریب -۱۶۰ به عنوان شانس اول برای کسب عنوان قهرمانی سازندگان بسته شد.
به طور معمول، ارتباط قوی بین قهرمان رانندگان و فهرمانی تیمی وجود دارد. تنها یک بار در ۱۰ سال گذشته، تیم راننده قهرمان نتوانسته است قهرمانی تیمی را به دست آورد.

هر ثانیه یک فرصت جدید: پیش‌بینی زنده در مسابقات فرمول یک

پیش‌بینی مسابقات فرمول یک

برخلاف سایر رویدادهای ورزشی که چند ساعت طول می‌کشند، مسابقات فرمول یک چند روز ادامه دارد. این فرصت‌های زیادی را برای پیش‌بینی زنده فراهم می‌کند.

مسابقه روز یکشنبه پس از سه جلسه تمرین آزاد (دو جلسه روز جمعه و یک جلسه روز شنبه) و یک جلسه تعیین خط روز شنبه برگزار می‌شود. قبل از هر جلسه، تمام ضرایب حذف شده و پس از پایان جلسه مجدداً منتشر می‌شوند.

نوع دیگری از مسابقه، « اسپرینت » است که در واقع نسخه کوتاه شده‌ای از یک مسابقه است. در این نوع مسابقات، رانندگان روز جمعه یک جلسه تمرین آزاد و یک مسابقه تعیین خط دارند، روز شنبه یک شوت‌آوت اسپرینت و یک مسابقه اسپرینت برگزار می‌شود و سپس مسابقه اصلی روز یکشنبه برگزار می‌شود.

در هر صورت، فرمول یک فرصت‌های زیادی را برای پیش‌بینی زنده روی رانندگان در مارکتهای مختلف پس از جلسات آن‌ها فراهم می‌کند. بیشتر این فرصت‌ها روز جمعه پس از تمرین آزاد اول و دوم ایجاد می‌شود. تیم‌ها اهمیت متفاوتی برای این جلسات قائل هستند، زیرا برخی از آن‌ها نگران نتیجه نیستند.

در نتیجه، گاهی اوقات رانندگان برتر مانند لوئیس همیلتون از مرسدس در موقعیت‌های نامطلوبی قرار می‌گیرند، در حالی که رانندگان کمتر شناخته شده مانند الکس آلبون از ویلیامز نتایج برجسته‌ای در تمرینات کسب می‌کنند.

چنین نتایجی می‌تواند منجر به تغییر شدید ضریب‌ها شود و فرصت‌هایی برای پیش‌بینی موافق یا مخالف موقعیت‌های پایان رانندگان پس از شروع مسابقه ایجاد کند.

به همین دلیل، مهم است که قبل از شروع جلسات، سرمایه پیش‌بینی خود را بیش از حد در معرض خطر قرار ندهید. با صبر کردن، می‌توانید در طول آخر هفته موقعیت‌های خود را افزایش دهید و به مبلغ‌های مطلوب‌تری نزدیک به زمان شروع مسابقه دست پیدا کنید.

کلید پیروزی: شناخت گروه‌های پیست و عملکرد رانندگان

راننده فرمول یک

قبل از اینکه به برخی از استراتژی‌های برنده پیش‌بینی فرمول یک بپردازیم، اجازه دهید گروه‌بندی پیست‌ها را توضیح دهیم.

گروه‌بندی پیست‌ها با توجه به ویژگی‌های مشترک مانند نقاط DRS (سیستم کاهش درگ)، تعداد کل پیچ‌ها و زمان دور می‌تواند به ایجاد فرصت‌های طبیعی، خرید پایین و فروش بالا هنگام انتقال رانندگان از یک پیست به پیست دیگر کمک کند.

در اینجا تقسیم‌بندی ما از پیست‌ها در فصل ۲۰۲۲ و همچنین لاس وگاس که در فصل ۲۰۲۳ به فرمول یک بازمی‌گردد، آورده شده است:

گروه ۱: اتریش، هلند، مکزیک، برزیل، اسپانیا، کانادا

گروه ۲: بریتانیا (سیلورستون)، میامی، فرانسه، ژاپن، ابوظبی

گروه ۳: بحرین، عربستان سعودی، سنگاپور، آستین، بلژیک (اسپا)، آذربایجان (باکو)

گروه ۴: املیا رومانیا (ایمولا)، مونزا، استرالیا، مجارستان، موناکو، لاس وگاس

علاوه بر این گروه‌ها، افراد باید سطح هر گراند پری را بدانند. اکثر آن‌ها در پیست‌های مسابقه‌ای سنتی مانند سیرکویت آف دی آمریکا در آستین یا سیلورستون در بریتانیا برگزار می‌شوند. برخی دیگر در پیست‌های خیابانی برگزار می‌شوند.

نوع اول در خیابان‌های واقعی و در شهرهای واقعی برگزار می‌شود. از جمله این مسابقات می‌توان به گراند پری موناکو، گراند پری آذربایجان و گراند پری لاس وگاس اشاره کرد.

برخی از رانندگان مانند سرجیو پرز از رد بول و استبان اوکون از آلفا رومئو در پیست‌های خیابانی برتری دارند. با این حال، برخی دیگر در پیست‌های سنتی عملکرد بهتری دارند. دانستن اینکه کدام راننده در انواع خاصی از پیست‌ها نتایج بالاتر از حد متوسط ​​دارد می‌تواند منجر به پیش‌بینی‌های سودآور شود.

راهی هوشمندانه برای پیش‌بینی: تمرکز بر رانندگان میانه جدول

پیش‌بینی مسابقات فرمول یک

تمام این اطلاعات می‌تواند پیش‌بینی فرمول یک را دلهره‌آور کند. با این حال، در زیر چهار استراتژی را برای کمک به برنده شدن در پیش‌بینی ارائه خواهیم کرد.

تمرکز روی میانه جدول با توجه به برتری واضح چند تیم در فرمول یک، ممکن است سودآوری بلندمدت روی مدعیان اصلی دشوار باشد. از نظر تاریخی، این رانندگان در سه تیم بزرگ (مرسدس، ردبول ریسینگ و فراری) حضور دارند. در سال ۲۰۲۳، فرناندو آلونسو از آستون مارتین به این گروه پیوست.

مگر اینکه شما روی رقابت‌های دو نفره شامل دو نفر از این هفت راننده پیش‌بینی کنید یا فرصتی در پیش‌بینی زنده‌ای پیدا کنید، اما بهتر است کاملاً از آن‌ها دوری کنید. در عوض، اکثر افراد حرفه‌ای فرمول یک روی میانه جدول تمرکز می‌کنند. این شامل تیم‌های میانه جدول مانند آلفاپین، مک‌لارن و آلفارومئو ، به علاوه لانس استرول از آستون مارتین، اغلب هیجان‌انگیزترین رقابت‌ها را ارائه می‌دهند.

به طور سنتی، این هفت راننده گسترده‌ترین طیف از جایگاه‌های پایان را دارند. به عنوان مثال، لاندو نوریس از مک‌لارن می‌تواند یک هفته روی سکو باشد و هفته بعد خارج از امتیازها به پایان برسد.

با استفاده از گروه بندی پیست‌ها، درک اینکه این رانندگان کجا و چه زمانی در بهترین حالت خود هستند می‌تواند فرصت‌های پیش‌بینی ایجاد کند.

اهمیت تحلیل عملکرد رانندگان در پیست‌های مختلف

این استراتژی با گروه‌بندی پیست‌ها همراه است. از نظر تاریخی، رانندگان تمایل دارند هر سال در همان پیست‌ها برتری داشته باشند، چه به دلیل طراحی خودرو و چه به دلیل آشنایی با پیست. برخی از رانندگان تاکید بیشتری روی «مسابقه خانگی» خود دارند. به عنوان مثال، لوئیس همیلتون هفت بار قهرمان جهان از سال ۲۰۱۴ تاکنون هر سال در بریتانیا روی سکو رفته است.

برخی از رانندگان در پیست‌هایی که ارتباطی با کشور خاصی ندارند نیز عملکرد بسیار خوبی دارند. به عنوان مثال، لاندو نوریس که پیش‌تر به او اشاره شد، از سال ۲۰۱۹ تاکنون در تمام هشت مسابقه ایتالیایی، از جمله دو سکو پیاپی در ایمولا، امتیاز کسب کرده است.

خود را با مکان‌هایی آشنا کنید که رانندگان در آن‌ها عملکرد بالاتر از متوسط دارند و می‌توانید در موقعیت برنده قرار بگیرید. به طور مشابه، تحقیق کنید که رانندگان در کجا به طور تاریخی شکست خورده‌اند تا فرصت‌های فروش بالا را شناسایی کنید.

چگونه با کمترین هزینه، بیشترین سود را ببریم؟

به دلیل علاقه نسبتا جدید به فرمول یک، سازندگان ضریب به اندازه NFL یا NBA به ضریب‌های فرمول یک توجه نمی‌کنند. در نتیجه، افراد می‌توانند ضرایب بسیار متفاوتی را برای یک مارکت مشابه در سایت‌های پیش‌بینی مختلف پیدا کنند. فرض کنید می‌خواهید روی والتری بوتاس از آلفارومئو برای پایان در امتیازها پیش‌بینی کنید. در یک سایت، ممکن است این مارکت را با ضریب +۱۵۰ پیدا کنید، در حالی که سایت دیگر ممکن است همان نتیجه را با ضریب +۱۷۵ ارائه دهد.

این موضوع برای مدعیان اصلی نیز صدق می‌کند. یک سایت ممکن است پیر گازلی از آلپاین را برای پایان در امتیازها با ضریب -۱۴۰ قیمت‌گذاری کند، در حالی که سایت دیگر ممکن است آن را با ضریب -۱۲۵ ارائه دهد. اگرچه ممکن است به نظر برسد که این تفاوت‌ها ناچیز هستند، اما با گذشت زمان جمع می‌شوند و می‌توانند منجر به سود بالاتر در بلندمدت شوند.

به همین دلیل، همیشه به دنبال بهترین ضرایب باشید تا مطمئن شوید بهترین مبالغ را دریافت می‌کنید.

ارتقا یا سقوط: چگونه ارتقاهای خودرو بر عملکرد تیم‌ها تاثیر می‌گذارد؟

با پیشرفت فصل، تیم‌ها برای عملکرد بهتر، خودرو های خود را ارتقاء و یا از قطعات به روزتری استفاده می‌کنند.

برای افراد، دانستن این ارتقاها بسیار مهم است. انجام این کار به افراد اجازه می‌دهد تا فرصت‌های خرید پایین را برای رانندگانی که اخیراً نتایج ضعیفی داشته‌اند، به دست آورند.

یک مثال عالی از این مورد لاندو نوریس در گراند پری اتریش ۲۰۲۳ است. در دو مسابقه در جایگاه‌های ۱۳ و ۱۷ به پایان رسید.

با این حال، مک‌لارن قبل از گراند پری اتریش فاز بروزرسانی و ارتقاء خود را جایگزین کرد. نوریس در این مسابقه در جایگاه چهارم قرار گرفت و در نهایت در جایگاه چهارم به پایان رسید.

این موضوع برای تیم‌های برتر نیز صدق می‌کند. در سال ۲۰۲۲، مرسدس قبل از گراند پری ایالات متحده در آستین به‌روزرسانی‌های خودرو را معرفی کرد. لوئیس همیلتون راننده برتر پس از این به‌روزرسانی سه سکو متوالی کسب کرد، در حالی که جورج راسل هم‌تیمی او در چهار مسابقه متوالی جایگاه پنجم یا بالاتر را ثبت کرد.

برای افراد، بهترین مکان برای ردیابی این بروزرساتی یا ارتقاء وسایل، وب سایت فرمول یک است.

به همین ترتیب، برخی تیم‌ها ممکن است پیش از آخر هفته‌های مسابقه، قطعات اصلی خود را تعویض کنند. انجام بیش از حد این کار می‌تواند منجر به جریمه‌های جایگاه در مسابقه شود.

افراد اغلب این جریمه‌ها را در ضریب‌ها لحاظ نمی‌کنند، بنابراین افراد باید قبل از قرار دادن هر گونه پیش‌بینی آن‌ها را شناسایی کنند.

با این استراتژی‌ها، همیشه برنده باشید

با استفاده از تمام این استراتژی‌ها در مارکتهای فرمول یک، افراد می‌توانند مطمئن باشند که سود خواهند کرد.

همچنین به یاد داشته باشید که در هیچ مسابقه‌ای بیش از حد از بودجه خود استفاده نکنید. همیشه مسابقه دیگری در راه است و مارکتهای پیش‌بینی جدیدی وجود خواهد داشت.

رانندگان قهرمان فرمول یک در سال‌های گذشته

  • ۲۰۲۳: مکس ورشتپن – رد بول ریسینگ
  • ۲۰۲۲: مکس ورشتپن – رد بول ریسینگ
  • ۲۰۲۱: مکس ورشتپن – رد بول ریسینگ
  • ۲۰۲۰: لوئیس همیلتون – مرسدس
  • ۲۰۱۹: لوئیس همیلتون – مرسدس
  • ۲۰۱۸: لوئیس همیلتون – مرسدس
  • ۲۰۱۷: لوئیس همیلتون – مرسدس
  • ۲۰۱۶: نیکو رزبرگ – مرسدس
  • ۲۰۱۵: لوئیس همیلتون – مرسدس
  • ۲۰۱۴: لوئیس همیلتون – مرسدس
  • ۲۰۱۳: سباستین فتل – رد بول ریسینگ
  • ۲۰۱۲: سباستین فتل – رد بول ریسینگ
  • ۲۰۱۱: سباستین فتل – رد بول ریسینگ
  • ۲۰۱۰: سباستین فتل – رد بول ریسینگ

تیم‌های قهرمان فرمول یک در سال‌های گذشته

  • ۲۰۲۳: رد بول ریسینگ
  • ۲۰۲۲: رد بول ریسینگ
  • ۲۰۲۱: مرسدس
  • ۲۰۲۰: مرسدس
  • ۲۰۱۹: مرسدس
  • ۲۰۱۸: مرسدس
  • ۲۰۱۷: مرسدس
  • ۲۰۱۶: مرسدس
  • ۲۰۱۵: مرسدس
  • ۲۰۱۴: مرسدس
  • ۲۰۱۳: رد بول ریسینگ
  • ۲۰۱۲: رد بول ریسینگ
  • ۲۰۱۱: رد بول ریسینگ
  • ۲۰۱۰: رد بول ریسینگ

 

دیدگاه خود را بنویسید