جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پنج ستاره جوان در یورو ۲۰۲۴

پنج ستاره جوان در یورو ۲۰۲۴

از بلینگهام تا ویرتز، نسل بعدی این ورزش مشتاق است که نشان خود را در آلمان ثبت کند.

در مسابقات جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ همه نگاه‌ها به بازیکنانی مانند کیلیان امباپه از فرانسه، هری کین از انگلیس و کریستیانو رونالدو از پرتغال و دیگر نام‌های مشهور خواهد بود.

اما این تورنمنت‌های بزرگ بین‌المللی همچنین جایی هستند که خیلی از استعدادهای جوان ورزش نیز تمایل دارند خودشان را نشان دهند. در این مقاله از بت فوروارد با پنج ستاره در حال ظهور آشنا خواهیم شد.

پنج استعداد جوان در یورو ۲۰۲۴

جود بلینگام انگلیسجود بلینگام (انگلیس)

به احتمال زیاد، از زمان ظهور وین رونی جوان در ۲۰ سال پیش در صحنه، این مقدار هیجان در مورد یک بازیکن جوان انگلیسی وجود نداشته. چه فصلی برای بلینگهام بوده! هافبک رئال مادرید به تیمش کمک کرد تا عنوان قهرمانی لیگ اسپانیا و پانزدهمین جام اروپا را به دست آورد.

بلینگهام، که ۱۹ بار برای رئال گلزنی کرد و در فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز پاس گل داد، به‌ تازگی به‌عنوان بهترین بازیکن لالیگا معرفی شده است. او همچنین یکی از پیشتازان کسب توپ طلا است. او می‌تواند سال عالی خود را به سالی حتی بهتر تبدیل کند اگر بتواند به انگلیس کمک کند تا برای اولین بار از سال ۱۹۶۶ یک جام بزرگ را کسب کند.
انگلیس در گروه یورو ۲۰۲۴ خود با دانمارک، اسلوونی و صربستان روبرو خواهد شد.

 

نیکو ویلیامز اسپانیانیکو ویلیامز (اسپانیا)

این وینگر متولد اسپانیا با اصالت غنایی، یک ماه دیگر ۲۲ ساله می‌شود و به‌عنوان یکی از جوانان با استعداد کشورش شناخته می‌شود. سرعت فوق‌العاده، توانایی دریبل‌زنی و دید او در زمین به باشگاهش، اتلتیک بیلبائو کمک کرد تا پس از ۴۰ سال دور بودن از جام، در فصل گذشته در کوپا دل ری به قهرمانی برسد.

ویلیامز در مجموع، فصل گذشته در ۳۱ بازی برای بیلبائو پنج بار گلزنی کرد و ۱۱ پاس گل داد. او همچنین برای تیم ملی اسپانیا نیز تأثیر زیادی گذاشته با یک گل و سه پاس گل در چهار بازی.

ویلیامز توجه چندین تیم بزرگ اروپایی از جمله بارسلونا و چلسی را به خود جلب کرده است. ستاره او می‌تواند حتی درخشان‌تر شود اگر بتواند به اسپانیا کمک کند تا به چهارمین قهرمانی اروپایی خود برسد. اسپانیایی‌ها در گروه یورو ۲۰۲۴ خود با ایتالیا، کرواسی و آلبانی هم ‌گروه هستند.

 

ژاوی سیمونز هلندژاوی سیمونز (هلند)

این هافبک ۲۱ ساله و همه‌کاره که در حال حاضر به صورت قرضی از پاری سن ژرمن به آر‌بی لایپزیگ پیوسته است، توانایی بازی در پست‌های مختلف هجومی را دارد. او در باشگاه آلمانی به‌عنوان وینگر چپ، وینگر راست و هافبک هجومی به‌کار گرفته شده و در هر پستی که بازی کرده، عملکرد خوبی داشته است.

سیمونس در ۴۳ بازی برای لایپزیگ در تمام رقابت‌ها ۱۰ بار گلزنی کرده و ۱۵ پاس گل داده است. تیم او در جدول چهارم شد و تنها هفت امتیاز با بایرن مونیخ فاصله داشت.
سیمونس هنوز برای کشورش گلزنی نکرده است، اما اگر سرمربی رونالد کومان به او فرصت دهد، او تهدید جدی برای هر یک از سه حریف گروهی هلند (فرانسه، لهستان و اتریش) خواهد بود.

 

فلورین ویرتز آلمانفلورین ویرتز (آلمان)

بایر لورکوزن در فصل گذشته بوندس‌لیگا آلمان تمامی رقبا را پشت سر گذاشت و برای اولین بار در تاریخ خود بدون شکست قهرمان لیگ شد. آن‌ها همچنین جام حذفی آلمان را نیز به دست آوردند و نایب ‌قهرمان لیگ اروپا شدند. یکی از جوانانی که باید از او برای این موفقیت تشکر کرد، فلوریان ویرتز است.

این بازیکن ۲۱ ساله در تیم لورکوزن تحت هدایت ژابی آلونسو فصل درخشانی را تجربه کرد و با زدن یک هت‌تریک باشکوه مقابل وردر برمن قهرمانی بوندس‌لیگا را برای تیمش به ارمغان آورد.

او در مجموع ۱۲ پاس گل داد، که این دستاورد را فقط شش بازیکن دیگر در پنج لیگ برتر اروپا بدست آورده‌اند. در کل، او ۱۸ گل زد و ۲۰ پاس گل داد و سرمربی تیم ملی آلمان، یولیان ناگلسمان ، امیدوار است ویرتز بتواند فرم خوب خود در باشگاه را برای کشورش در یورو ۲۰۲۴ تکرار کند.

آلمان تورنمنت را با بازی مقابل اسکاتلند آغاز خواهد کرد و سپس در بازی‌های گروهی با مجارستان و سوئیس روبرو خواهد شد.

 

آردا گولر ترکیهآردا گولر (ترکیه)

یکی دیگر از ستاره‌های جوان رئال مادرید که در طی ۱۲ ماه گذشته توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، هافبک ترک آردا گولر است. او پس از آن‌ که قراردادی شش ساله‌اش در ژوئیه  ۲۰۲۳ امضا کرد، توانست در فصل اول خود در باشگاه اسپانیایی تاثیر بسزایی بگذارد.

این بازیکن ۱۹ ساله زیر نظر کارلو آنچلوتی، مربی رئال، آنقدر که دوست داشت بازی نکرده است، اما هر زمان که در زمین حضور داشته باشد، به طور معمول سبک بازی را تغییر می‌دهد. او شش گل در ۱۰ بازی لیگی برای رئال به ثمر رساند و فقط ۳۳۰ دقیقه بازی برای این کار نیاز داشت. این شامل دو گل در برابر ویارئال در یک بازی ۴-۴ پرجنب ‌و جوش ماه گذشته بود.

گولر در حال حاضر شش بار با تیم ملی ترکیه بازی کرده است و در ژوئن ۲۰۲۳ در بازی با ولز گلزنی کرد. فرم برجسته‌اش در ماه‌های اخیر برای رئال، او را به شدت در رقابت برای حضور در ترکیب اصلی زیر نظر سرمربی ملی وینچنزو مونتلا قرار داده است.
ترکیه هم‌گروه پرتغال، گرجستان و جمهوری چک در یورو ۲۰۲۴ است.

 

دیدگاه خود را بنویسید