جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بازیکنان برتر یورو ۲۰۲۴

محبوب‌ترین بازیکنان یورو ۲۰۲۴

چشمان هواداران فوتبال در سراسر جهان در ماه ژوئن و ژوئیه به آلمان دوخته خواهد شد، بازیکنان از ۲۴ کشور تلاش خواهند کرد تا نام کشورشان را به فهرست افتخارات قهرمانی اروپا اضافه کنند. تیم‌های برتر شامل تعداد زیادی از بازیکنان برجسته هستند که عملکردشان کلید موفقیت‌ آن‌ها خواهد بود.


ده بازیکن برتر حاضر در جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴

در این مطلب از مجله بت فوروارد یک بازیکن ستاره از هر یک از ۱۰ کشوری که بهترین شانس کسب افتخار اروپا در تابستان امسال دارند را معرفی می‌کنیم.

جود بلینگام۱-  جود بلینگام – انگلیس

بلینگام از یک جوان با استعداد به مردی تبدیل شده است که امیدهای یک ملت عاشق فوتبال را بر دوش می‌کشد، و این تغییر در مدت زمان بسیار کوتاهی اتفاق افتاده است. جالب است بدانید که بلینگام در طول این تورنمنت، بیست و یکمین سالگرد تولدش را جشن خواهد گرفت. او پس از یک صعود سریع و یک فصل شگفت‌انگیز در رئال مادرید، که در آن به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان شناخته شده، به اینجا رسیده است.

بلینگام بازیکن خط میانی است که قدرت، خلاقیت و توانایی گلزنی دارد و بدون شک کلید اصلی امیدهای آن‌ها برای رسیدن به مراحل نهایی است.

او همچنین می‌تواند گزینه خوبی برای شرط‌‌ بندی روی جایزه بهترین بازیکن تورنمنت باشد.


یاشوا کیمیش۲-  یاشوا کیمیش – آلمان

به عنوان میزبان یورو ۲۰۲۴، آلمان امیدوار است تا به طور جدی برای کسب جام تلاش کند. بازی چند منظوره و قدرتمند یاشوا کیمیش در خط میانی آن‌ها کلید این امیدها خواهد بود. آلمانی‌ها در تورنمنت‌های بین‌المللی اخیر به طور غیرمعمولی عملکرد ضعیفی داشته‌اند و در دو جام جهانی اخیر در مرحله گروهی و در یورو ۲۰۲۰ در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شده‌اند.

اما کیمیش، که گفته می‌شود ممکن است در تابستان از بایرن مونیخ به آرسنال در لیگ برتر منتقل شود، می‌تواند کسی باشد که الهام‌بخش آنها برای رسیدن به مراحل بالاتر در این دوره باشد.

 


کیلیان امباپه۳- کیلیان امباپه – فرانسه

در شش سالی که کیلیان امباپه به عنوان یک نوجوان امیدوارکننده به پاری سن ژرمن پیوسته است،‌ خود را به عنوان یکی از درخشان‌ترین ستارگان دنیای فوتبال تثبیت کرده است. سرعت سرسام‌آور و توانایی تمام‌کنندگی او، برای فرانسه در دو فینال اخیر جام جهانی و برای پاری سن ژرمن تعداد زیادی گل به ارمغان آورده است. او به‌درستی یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای کسب عنوان بهترین گلزن در تورنمنت امسال است.

امباپه به پاری سن ژرمن اعلام کرده که تابستان امسال به رئال مادرید خواهد پیوست، انتقالی که او را به یکی از پردرآمدترین بازیکنان اروپا تبدیل خواهد کرد، هرچند او با ثروتی که از قبل به بیش از ۹ رقم رسیده، نیازی به آن ندارد.نمایش فوق‌العاده او به عنوان یکی از بهترین بازیکنان یورو ۲۰۲۴ به احتمال زیاد مهر تأییدی بر جایگاه او به عنوان یکی از بهترین‌های جهان خواهد بود.


ویرجیل فن دایک۴- ویرجیل فن دایک – هلند

فن دایک مدت‌هاست که حضوری ثابت در قلب دفاع لیورپول و تیم ملی هلند دارد، به طوری که تصور هر دو تیم بدون او دشوار است. قدرت او با آگاهی تاکتیکی همراه است که کار را برای مهاجمان بسیار دشوار می‌کند و او بیش از سهم خود در ضربات ایستگاهی گلزنی می‌کند.

 

هواداران هلندی از سال ۱۹۸۸ به شدت در انتظار اولین قهرمانی هستند و امیدوارند که کاپیتانشان نقش بزرگی در موفقیت تیمشان ایفا کند. او حتی می‌تواند گزینه جالبی برای شرط‌بندی به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت با شانس بالا باشد.

 

 


رودری۵- رودری – اسپانیا

بسیاری از بازیکنان مورد توجه یورو ۲۰۲۴ هافبک‌ها هستند و یکی از تاثیرگذارترین آن‌ها  مردی است که در همان موقعیت برای باشگاه و تیم ملی‌اش می‌درخشد. رودری، یکی از عناصر اساسی در قلب تیم منچستر سیتی پرقدرت است که گل برتر فینال لیگ قهرمانان اروپا در برابر اینترنازیوناله در سال ۲۰۲۳ را به ثمر رساند.

او ترکیب جذابی از قدرت و هوش را به تیم اسپانیا می‌آورد و اسپانیایی‌ها امیدوارند به قهرمانی که آرزوی رسیدن به آن را همانند دو قهرمانی متوالی در اوایل قرن جاری داشتند، برسند.

 

 

 


کریستیانو رونالدو۶- کریستیانو رونالدو – پرتغال

بیایید موقعیت رونالدو را در نظر داشته باشیم: ثروت رونالدو بیش از ۸۰۰ میلیون دلار است و او ۳۹ ساله است. ممکن است فکر کنید که او دیگر به خودش استراحت داده است. اما فکر اینکه او یکی از بهترین بازیکنان یورو ۲۰۲۴ نخواهد بود اشتباه است.

رونالدو یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ است و پیش از انتقالش به لیگ سعودی در سال۲۰۲۳ بیش از دو دهه در سطح بالایی از بازی بود. ستاره او چنان می‌درخشد که گاهی اوقات هم تیمی‌هایش را تحت الشعاع قرار می‌دهد، اما هیچ کس نقشی را که او در قهرمانی پرتغال در سال ۲۰۱۶ ایفا کرد را فراموش نخواهد کرد.

رونالدو رکورد گلزنی در فینال‌های تورنمنت‌های یورو را در اختیار دارد و امیدوار است که در این تابستان در ششمین فینال خود گلزنی کند. هر زمان که او به میدان می‌رود، شهرتش او را به یک گزینه خوب برای انتخاب بهترین بازیکن بازی می‌کند.

 


جانلوئیجی دوناروما۷- جانلوئیجی دوناروما – ایتالیا

تنها یک دروازه‌بان تا به امروز به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت در جام ملت‌های اروپا انتخاب شده است. این افتخار به دوناروما در آخرین دوره رسید و این عنوان او را به یکی از بازیکنان قابل توجه یورو ۲۰۲۴ تبدیل می‌کند.

دروازه‌بان پاری سن ژرمن که با درخشش‌های تحسین‌برانگیزش بین تیرک‌ها، پایه‌گذار قهرمانی ایتالیا در آخرین فینال‌های (به تعویق افتاده) سه سال پیش در انگلیس بود هنوز فقط ۲۵ سال دارد، یعنی هنوز به سال‌های اوج یک دروازه‌بان نرسیده است.

ایتالیا که عاشق فوتبال است، امیدوار است که این مرد بزرگ که ترکیبی از قدرت و چابکی است بتواند الهام‌بخش تیمی باشد که پس از ناکامی در راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ فیفا، به شدت به دنبال کسب افتخار است.

 


روملو لوکاکو۸- روملو لوکاکو- بلژیک

لوکاکو برای مدت طولانی در فوتبال باشگاهی و بین‌المللی گلزنی کرده است، به طوری که تعجب‌آور است که او فقط ۳۰ سال سن دارد. او اولین بازی خود برای بلژیک را در سال ۲۰۱۰ انجام داد، اما با ۱۴ گل رکوردشکن در مرحله مقدماتی نشان داد که هنوز پتانسیل آن را دارد که یکی از بازیکنان برجسته یورو ۲۰۲۴ باشد.

شانس لوکاکو در اینترناسیوناله و رم پس از دوره ناامید کننده اخیرش با چلسی دوباره زنده شده است. گل‌های او می‌توانند بلژیک را به اولین عنوان بین‌المللی خود که مدت‌هاست منتظر آن هستند نزدیک کنند – و او شانس خوبی برای تبدیل شدن به بهترین گلزن تورنمنت دارد.

 

 


۹- لوکا مودریچ – کرواسی

مودریچ بدون شک بهترین فوتبالیستی است که کرواسی تا به حال به خود دیده و نزدیک به یک دهه است که کاپیتان تیم ملی بوده است. در این مدت، او قلب تپنده خط میانی کشورش و الهام‌بخش کرواسی برای رسیدن به فینال جام جهانی ۲۰۱۸ بوده است. در همین حال، او مجموعه‌ای از افتخارات باشگاهی را با رئال مادرید کسب کرده، جایی که از سال ۲۰۱۲ بازیکن کلیدی بوده است.

حتی در سن ۳۸ سالگی، سبک خلاقانه و تاثیرگذار او غیرقابل چشم‌پوشی است. با اینکه قامت کوچکی دارد، اما کیفیت بالایی را به نمایش می‌گذارد و مطمئناً یکی از جذاب‌ترین بازیکنان یورو ۲۰۲۴ خواهد بود.

 

 


کریستین اریکسن۱۰- کریستین اریکسن – دانمارک

برخی حضور مستمر اریکسن در تیم ملی در سن ۳۲ سالگی را زیر سوال برده‌اند، به‌خصوص زمانی که او در منچستر یونایتد خیلی کم به عنوان بازیکن اصلی به میدان می‌رود. اما برای هواداران فوتبال در دانمارک و فراتر از آن، دیدن اریکسن در زمین فوتبال این تابستان یک داستان شگفت‌انگیز است که نشان می‌دهد زندگی فراتر از ورزش است.

کمتر کسی می‌تواند صحنه‌های وحشتناک از زمانی که اریکسن در جریان یک مسابقه در کپنهاگ در فینال‌ گذشته در سال ۲۰۲۱ دچار ایست قلبی شد را فراموش کند. بهبودی او از آن زمان الهام‌بخش بوده و او همچنان کیفیت خلاقانه‌ای در قلب خط میانی دانمارک دارد که نشان می‌دهد می‌تواند همچنان یکی از بهترین بازیکنان یورو ۲۰۲۴ باشد.

 

 


بازیکنان کلیدی در گذشته

فینال‌های جام ملت‌های اروپا اغلب صحنه‌ای بوده‌ است که در آن ستارگان فوتبال خود را به عنوان بازیکنان برجسته در بالاترین سطح معرفی یا تایید کرده‌اند.

چه کسانی ممکن است بازیکنان قابل توجه یورو ۲۰۲۴ باشند که به جمع اسطوره‌های برجسته‌ای مانند افراد زیر بپیوندند؟

میشل پلاتینی – فرانسه، ۱۹۸۴

مارکو فان باستن – هلند، ۱۹۸۸

وین رونی – انگلیس، ‌۲۰۰۴

آنتوان گریزمن – فرانسه،۲۰۱۶

 

دیدگاه خود را بنویسید