جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
اسپانسرهای یورو ۲۰۲۴

لیست تمام اسپانسرهای یورو ۲۰۲۴

این مطلب از بت فوروارد حاوی اطلاعاتی درباره سازمان‌هایی است که حضور برندینگ قوی در دارایی‌های فیزیکی و دیجیتالی جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ یوفا، که با نام‌های یورو یا قهرمانی فوتبال اروپا شناخته می‌شود، دارند. این یک رقابت بین‌المللی فوتبال مردان است که چهار سال یک بار توسط نهاد حاکم بر فوتبال اروپا (UEFA) برگزار می‌شود.


اسپانسرهای رسمی بین المللی یورو

در ابتدا پنج برند برتر حامی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ را بررسی خواهیم نمود:

آدیداسآدیداس (Adidas)

اسپانسر قدیمی یوفا، غول پوشاک و تجهیزات ورزشی آلمانی، آدیداس، قرارداد فعلی خود را تا پایان سال ۲۰۲۵ تمدید کرده است و این قرارداد شامل مسابقات فوتبال مردان در لیگ قهرمانان، یورو ۲۰۲۴، لیگ ملت‌ها و مقدماتی اروپا می‌شود.

همچنین توافقنامه اخیر تمدید همکاری بین دو طرف، مسابقات فوتبال زنان زیر را نیز در بردارد که شامل لیگ قهرمانان زنان، یورو زنان، فوتسال یورو زنان، همچنین مسابقات قهرمانی زیر ۱۷ و ۱۹ سال زنان می‌باشد. این همکاری همچنین همکاری یوفا با آدیداس در پروژه «Adidas Football Collective» را شامل می‌شود که از سال ۲۰۲۰ آغاز شده و هدف آن «ایجاد فرصت‌های بیشتر برای دسترسی و برابری در ورزش» است.

علی پیعلی پی (Alipay)

پلتفرم پرداخت آنلاین جک ما (Jack Ma)، که دفتر مرکزی آن در شانگهای قرار دارد، در نوامبر ۲۰۱۸ یک قرارداد هشت‌ساله با یوفا امضا کرد تا یک همکاری جهانی را آغاز کند. این قرارداد شامل پوشش جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ مردان و همچنین فینال‌های لیگ ملت‌های اروپا است.

علی‌پی همچنین ارائه ‌دهنده رسمی کیف پول دیجیتال جهانی یوفا و شریک رسمی فین‌تک (FinTech) می‌باشد. هدف این قرارداد ارائه خدمات بی‌نقص در محل و تجربه دیجیتالی منحصر به فرد است.

آتوسآتوس (Atos)

آتوس شرکت فناوری اطلاعات فرانسوی است که در زمینه ارائه خدمات رایانش ابری فعالیت می‌کند. این شرکت در دسامبر ۲۰۲۲ قراردادی هشت ساله با یوفا امضا کرد تا به عنوان حامی تیم‌های ملی فوتبال و شریک رسمی بخش IT آن‌ها تبدیل شود و تمامی مسابقات فوتبال بین المللی مردان را پوشش دهد، همچنین مدیریت، بهبود و بهینه‌سازی زیرساخت فناوری‌های پیچیده و عملیات آن‌ها را با هدف کلی سازماندهی و پشتیبانی از رویدادهای فوتبال تیم‌های ملی بر عهده خواهد داشت.

کوکا کولاکوکا‌ کولا (Coca-Cola)

غول نوشیدنی‌ آمریکایی، در سپتامبر ۲۰۱۹ به عنوان اسپانسر رسمی نوشیدنی‌های غیر الکلی یورو ۲۰۲۰ اعلام شد و فرصت طلایی برای تأمین تبلیغات برند در یازده کشوری که میزبان این مسابقات هستند، را به دست آورد، همکاری کلی کوکاکولا با یوفا به سال ۱۹۸۸ برمی‌گردد.

در اکتبر ۲۰۲۳، کوکاکولا به عنوان اسپانسر رسمی نوشیدنی‌های غیر الکلی یورو ۲۰۲۴ تأیید شد. علاوه بر حقوق برندینگ، این قرارداد شامل فراهم کردن محصولات کوکاکولا در تمامی ۱۰ ورزشگاه و مناطق رسمی هواداران در آلمان در طول این تورنمنت است.

های سنسهای‌سنس (Hisense)

برند لوازم الکترونیکی چینی مستقر در چینگ ‌دائو در آوریل ۲۰۱۹ به عنوان شریک جهانی یورو ۲۰۲۰ یوفا شد. در ژوئن ۲۰۲۰، علاوه بر کمپین‌های بازاریابی، های‌سنس با یوفا همکاری کرد تا UEFA.tv را در طیف وسیعی از تلویزیون‌های هوشمند خود در دسترس قرار دهد.

تمدید همکاری چند ساله بین دو طرف در سپتامبر ۲۰۲۳ اعلام شد که های‌سنس را به حامی تیم‌های ملی فوتبال مردان یوفا تبدیل کرد. علاوه بر یورو ۲۰۲۴، قرارداد جدید شامل حمایت های‌سنس از مسابقات بین‌المللی فوتبال مردان یوفا شامل: مقدماتی اروپا ۲۰۲۴ و ۲۰۲۶، فینال‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۵، جام زیر ۲۱ سال ۲۰۲۵، فینالیسیما ۲۰۲۴ و یورو فوتسال ۲۰۲۶ است. در ماه مه ۲۰۲۴، های‌سنس به عنوان تأمین کننده رسمی نمایشگر VAR برای یورو ۲۰۲۴ تأیید شد.

 


سایر برندهایی که در یورو ۲۰۲۴ شرکت خواهند کرد

لیدل (Lidl)

فروشگاه زنجیره‌ای آلمانی، لیدل، که دفتر مرکزی آن در نکازاولم قرار دارد، در مارس ۲۰۲۳ یک قرارداد چند ساله امضا کرد تا به حامی لیدلرسمی یورو ۲۰۲۴ و همچنین مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۲۴ تبدیل شود، این اولین بار بود که لیدل با (ٰUEFA) یوفا همکاری می‌کند.

انگلبرت استراوس (Engelbert Strauss)

انگلبرت استراوس یک برند آلمانی است که در سال ۱۹۴۸ تاسیس شده است. این شرکت انواع پوشاک زنانه و مردانه و لباس کار و تجهیزات مرتبط با آن را تولید می‌کند. این شرکت در اکتبر ۲۰۲۲ به عنوان شریک رسمی پوشاک کار یورو ۲۰۲۴ معرفی شد. این همکاری بر مبنای حمایت‌های این شرکت از لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا است که از سال ۲۰۲۱ شروع شده است.

ویوو (Vivo)

شرکت فناوری چند ملیتی چینی، که دفتر مرکزی آن در دونگوان قرار دارد، در اکتبر ۲۰۲۰ یک قرارداد حمایت مالی با یوفا امضا کرد و به عنوان تأمین‌کننده رسمی گوشی‌های هوشمند برای یورو ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ مردان معرفی شد. ویوو در یک بیانیه مطبوعاتی در نوامبر ۲۰۲۳ تأیید کرد که از یورو ۲۰۲۴ برای نمایش آخرین مجموعه فناوری خود به جهان از طریق تجربه‌های منحصر به فرد هواداران در طول تورنمنت استفاده خواهد کرد. همچنین ویوو گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود را به کارکنان مسابقات ارائه خواهد کرد و به همراه یوفا مراسم «بهترین بازیکن مسابقه» را در پایان هر بازی برگزار خواهد کرد.

بوکینگ.کام (Booking.com)

پلتفرم مسافرتی هلندی که دفتر مرکزی آن در آمستردام قرار دارد، در اکتبر ۲۰۱۷ یک همکاری چهار ساله انحصاری با تیم‌های ملی فوتبال یوفا امضا کرد. این همکاری شامل ده تورنمنت بین‌المللی فوتبال یوفا از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، از جمله یورو ۲۰۲۰، مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۲۰ و جام جهانی فیفا ۲۰۲۲، مسابقات قهرمانی زیر ۲۱ سال اروپا در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱، یورو زنان ۲۰۲۲ و فینال‌های لیگ ملت‌های یوفا بود. علاوه بر حقوق برندینگ، این قرارداد همچنین شامل ارائه تجربه‌های مسافرتی ویژه به هواداران فوتبال توسط Booking.com در طول تورنمنت‌های ذکر شده بود.

در نوامبر ۲۰۲۳، Booking.com اعلام کرد که همکاری خود با یوفا را تمدید کرده و به عنوان اسپانسر یورو ۲۰۲۴ و همچنین یورو زنان ۲۰۲۵ (که در سوئیس برگزار خواهد شد) شرکت خواهد کرد.

ای‌ای اسپورتسای‌ای اسپورتس (EA Sports)

در نوامبر ۲۰۲۳ اعلام شد که یورو ۲۰۲۴ یوفا به بازی‌های EA Sports FC 24 و EA Sports FC Mobile اضافه خواهد شد و با افزودن حالت‌ها و منابع مربوط به این رویداد چهارساله به بازیکنان خود پیش از شروع مسابقات در ۱۴ ژوئن سال آینده ارائه خواهد کرد.

با این اطلاعیه، سری بازی‌های شبیه‌سازی فوتبال ای‌ای اسپورتس هم به عنوان پلتفرم رسمی برای برنامه ورزش‌های الکترونیکی eEURO تأیید شد که شامل یک مسابقه سالانه با حضور بازیکنان حرفه‌ای EA Sports FC است که نماینده تیم‌های ملی خود هستند. اولین نسخه قرار است تابستان آینده رونمایی شود.

بتانو (Betano)

شرکت گیمینگ Kaizen  مستقر در آتن و برند شرط‌بندی ورزشی آن، بتانو، در نوامبر ۲۰۲۳ به عنوان اسپانسرهای رسمی و همچنین شریک انحصاری شرط‌بندی یورو ۲۰۲۴ معرفی شدند، علاوه بر حقوق برندینگ، این قرارداد شامل ارائه فرصت به هواداران فوتبال برای پیش‌بینی روی بازی‌های یورو ۲۰۲۴ در پلتفرم‌های Kaizen Gaming و Betano در طول تورنمنت می‌شود.

یونیلیور (Uniliver)

یونیلیور یک شرکت بریتانیایی-هلندی است که مالک بسیاری از برندهای بین‌المللی در زمینه مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، محصولات مراقبت شخصی، مواد شوینده و لوازم آرایشی و بهداشتی است.این شرکت در دسامبر ۲۰۲۳ به عنوان یکی از حامیان رسمی یورو ۲۰۲۴ معرفی شد. این قرارداد شامل چندین برند در گروه‌های تجاری «تغذیه» و «مراقبت شخصی» است.

این توافق شامل برندهای «تغذیه» یونیلیور از جمله Hellmann’s، Knorr، Colman’s، Amora و The Vegetarian Butcher می‌شود. در گروه تجاری «مراقبت شخصی»، برندهای Rexona (که به عنوان Sure، Shield و Degree نیز شناخته می‌شود)، Dove Men+Care، Axe (Lynx در بریتانیا)، Radox و Dusch Das تحت پوشش قرار می‌گیرند.
این توافق شامل برندهای «تغذیه» یونیلیور از جمله Hellmann’s، Knorr، Colman’s، Amora و The Vegetarian Butcher می‌شود. در گروه تجاری «مراقبت شخصی»، برندهای، Dove Men+Care، Axe (Lynx در بریتانیا)، Radox و Dusch Das تحت پوشش قرار می‌گیرند.

این همکاری شامل همکاری برندهای مذکور یونیلیور با «شرکای کلیدی خرده‌فروشی در سراسر اروپا» است تا فرصت‌های هیجان‌انگیزی برای هواداران فوتبال فراهم شود، از جمله هدیه دادن بلیت و تجربه‌های ویژه هم در مناطق رسمی هواداری تورنمنت و هم از طریق تبلیغات خرده‌فروشی.

بی‌وای‌دیبی‌وای‌دی (BYD)

بی‌وای‌دی شرکت خودروسازی چینی واقع در شهر شنژن است که به عنوان شریک رسمیE-Mobility  جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ اعلام شد. این شراکت، علاوه بر حقوق برندینگ، شامل تأمین مجموع گسترده ای از وسایل نقلیه بی‌وای‌دی از نوع انرژی (NEVs) خود به سهامداران یوفا در طول دوره مسابقات یک ماهه جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ است. نمایش محصول در بازی‌های یورو۲۰۲۴ و حضور در مناطق طرفداران رسمی نیز بخشی از توافقات انجام شده است.

Visit Qatar

بخش اصلی از شرکت گردشگری قطر به عنوان شریک رسمی یورو ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ مردان در مه ۲۰۲۴ اعلام شد.

اسپانسرهای رسمی محلی جام ملت‌های اروپا

بیتبورگر (Bitburger)

کارخانه‌ آبجوسازی بیتبورگ که در شهر بیتبورگ واقع درایالت راینلاند-فالتس قرار دارد و به عنوان شریک ملی رسمی و آبجوی رسمی یورو ۲۰۲۴ در سپتامبر ۲۰۲۳ معرفی شد، به جز حقوق برندینگ قرارداد آن‌ها شامل عرضه نوشیدنی‌های بیتبورگ — هم خوراکی و هم غیرالکلی — در داخل استادیوم‌ها در روزهای بازی و همچنین در مناطق طرفداران و رویدادهای شهرهای میزبان بازی‌ها در طول تورنمنت می‌باشد.

دویچه بان (Deutsche Bahn)

شرکت حمل و نقل و لوجیستیک آلمانی که دفتر مرکزی آن در برلین است به عنوان یکی از اسپانسرهای ملی رسمی یورو ۲۰۲۴ در ژوئن ۲۰۲۳ معرفی شد.
به جز حقوق برندینگ، این همکاری شامل ارائه «یک پکیج مسافرتی بی‌نظیر در سراسر اروپا» توسط دویچه بان به هواداران و تیم‌های ملی که در یورو ۲۰۲۴ شرکت خواهند کرد، می‌شود. بلیط‌های تخفیف‌دار سفر برای افراد درون آلمان و ۳۲ کشور اروپایی مختلفی که برای مدت مسابقات به شهرهای میزبان مسافرت می‌کنند، در دسترس خواهد بود.

دویچه تلکومدویچه تلکوم (Deutsche Telekom)

در ماه اوت ۲۰۲۳، شرکت عظیم مخابراتی آلمانی، دویچه تلکوم که مرکز آن در بن است، یک توافق شراکت با یوفا اعلام کرد، تا به عنوان یکی از شرکای ملی رسمی و همچنین شریک حقوق رسانه‌ای و پخش مسابقات مسابقات یورو ۲۰۲۴باشد.
به جز حقوق برند، همکاری دویچه تلکوم شامل نظارت بر خدمات شبکه در ۱۰ ورزشگاه میزبان، ۲۴ کمپ‌ اصلی تیم‌ها و کمپ‌های تمرین، و همچنین تمام مناطق تفریحی رسمی در شهرهای میزبان می‌باشد. دویچه تلکوم همچنین باید برنامه «پرچمداران ملی» برای تمام بازی‌های یورو ۲۰۲۴ را مدیریت و ارائه کند. به علاوه، تمام ۵۱ بازی این تورنمنت بر روی کانال اختصاصی خود «MagentaTV» به صورت زنده پخش خواهد شد.

گروه ارگو(ERGO Group)

گروه ارگو، شرکت بیمه آلمانی در ژوئن ۲۰۲۳ به عنوان اسپانسر ملی و رسمی مسابقات یورو ۲۰۲۴ معرفی شد، در کنار حقوق برندینگ، قرارداد شامل این می‌شود که ارگو به عنوان شریک برگزارکننده انحصاری برنامه داوطلبانه‌‌‌ای که یوفا در هماهنگی با ده شهر میزبان برگزار خواهد کرد، عمل کند.

Wiesenhof

شرکت تولیدی فرآورده‌های گوشتی آلمانی در سپتامبر ۲۰۲۳، به عنوان یکی از حامیان محلی رسمی این مسابقات معرفی شد، علاوه بر حقوق نام تجاری، این قرارداد شامل این است که ویزنهوف به مشتریان خود فرصت‌هایی برای برنده شدن بلیط‌های VIP بازی‌های یورو ۲۰۲۴ بدهد.

دیدگاه خود را بنویسید