جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
فوتبال در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

ستارگان بزرگ فوتبال در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

المپیک فرصتی برای درخشان‌ترین ستارگان این ورزش است تا تاریخ‌سازی کنند و مدال طلا را برای کشورشان به ارمغان بیاورند. جزئیات مربوط به فوتبال در المپیک ۲۰۲۴ را در مجله بت فوروارد مطالعه کنید.

ستارگان فوتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس — از اشرف حکیمی تا الکسیا پوتیلاس

المپیک ۲۰۲۴ پاریس نیز از این قاعده مستثنی نیست و در هر دو بخش مردان و زنان، شاهد حضور بازیکنان فوق‌العاده‌ای خواهیم بود. دیدارهای نهایی حساس برای کسب مدال طلا به ترتیب در روزهای نهم و دهم مردادماه در ورزشگاه پارک دو پرنس برگزار خواهد شد.

در ادامه به مهم‌ترین چهره‌هایی که باید در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در رشته‌ی فوتبال به آن‌ها توجه داشته باشید اشاره می‌کنیم:

فوتبال در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

ستارگان فوتبال مردان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

با وجود اینکه مسابقات فوتبال مردان المپیک تنها به بازیکنان زیر ۲۳ سال (به همراه سه بازیکن بالای ۲۳ سال در هر تیم) محدود است، اما کمبود استعدادی در این رقابت‌ها دیده نمی‌شود.

فرانسه، میزبان مسابقات، با کاپیتانی الکساندر لاکازت، مهاجم سابق آرسنال که هم‌اکنون به باشگاه دوران کودکی خود، المپیک لیون، بازگشته است به میدان خواهد رفت. او پس از هفت سال دوباره برای تیم ملی کشورش بازی می‌کند و این فرصت را دارد تا در یک صحنه‌ی بی‌نظیر، بازی‌های خانگی، بدرخشد. حتی اگر فرانسه بتواند از گروه خود صعود کند و به نیمه‌نهایی برسد، ممکن است در ورزشگاه اختصاصی خودشان به میدان برود.

لاکازت تنها بازیکنی نیست که ممکن است در ورزشگاه تیم باشگاهی خود بازی کند؛ اشرف حکیمی مدافع پاری سن ژرمن، مصمم است تا مراکش را به دیدار نهایی مدال طلا در پارک دو پرنس برساند. او عضو تیمی بود که در جام جهانی ۲۰۲۲ فیفا به نیمه‌نهایی رسید، دستاوردی که برای اولین بار برای یک کشور آفریقایی رقم خورد.

درخشش ستارگان و مربیان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

آرژانتین در المپیک ۲۰۲۴ پاریس از حضور چهار قهرمان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر بهره می‌برد. یاران لئونل مسی در این رقابت‌ها خولیان آلوارز ستاره جوان منچستر سیتی، نیکولاس اوتامندی مدافع باتجربه و نام آشنای فوتبال، خرونیمو رولی دروازه‌بان توانمند و فاکوندو مدینا، هافبک تیم لانس خواهند بود.

حضور این چهار بازیکن که طعم شیرین قهرمانی در بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان را چشیده‌اند، بدون شک انگیزه و روحیه مضاعفی به تیم ملی المپیک آرژانتین خواهد داد و آن‌ها را به یکی از مدعیان اصلی کسب مدال طلا تبدیل خواهد کرد.

در بخش دیگری از مسابقات، نام نابی کیتا نیز به چشم می‌خورد. هافبک وردربرمن که همراه با لیورپول در سال ۲۰۱۹ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده بود، کاپیتانی گینه را برعهده خواهد داشت. این اولین حضور دوباره گینه در رقابت‌های فوتبال مردان المپیک از زمان مکزیکو سیتی ۱۹۶۸ است. کیتا امیدوار است تیم ملی کشورش را به مراحل پایانی این تورنمنت هدایت کند.

علاوه بر درخشش بازیکنان بر روی زمین، نیمکت‌های مربیگری نیز شاهد حضور چهره‌های شاخصی خواهد بود. اسطوره‌ی فوتبال فرانسه، تیری آنری که مشعل‌دار المپیک نیز بوده است، هدایت تیم ملی این کشور را برعهده دارد. خاویر ماسکرانو قهرمان دو دوره‌ی المپیک، به دنبال تبدیل شدن به اولین فردی است که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی، قهرمان المپیک در بخش مردان می‌شود.

فوتبال در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

ستارگان درخشان فوتبال زنان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

رقابت‌های فوتبال زنان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، صحنه‌ای باشکوه با حضور ستارگان دنیای فوتبال خواهد بود. اسپانیای قهرمان جام جهانی زنان فیفا، ایالات متحده، آلمان و برزیل تنها بخشی از تیم‌های شرکت‌کننده هستند.

این المپیک، آخرین حضور یکی از افسانه‌ای‌ترین نام‌های دنیای فوتبال، مارتا، خواهد بود. این بازیکن برزیلی در انتهای سال ۲۰۲۴ بازنشسته می‌شود، اما پیش از آن، برای ششمین بار در بازی‌های المپیک پاریس به میدان خواهد رفت. او هم‌اکنون تنها فوتبالیستی است که در پنج دوره المپیک پیاپی گلزنی کرده است. آیا ملکه‌ی فوتبال می‌تواند رکورد خودش را بشکند و به عدد شش برساند؟

تیم ملی اسپانیا به تنهایی ۱۵ قهرمان جام جهانی زنان را در اختیار دارد، از جمله سه بازیکن بارسلونا: الکسیا پوتیلاس، آیتانا بونماتی و سولما پارالوئلو. بازیکنانی باتجربه مانند جنی هرموسو و ایرنه پاردس نیز در کنار آن‌ها حضور دارند. همچنین نباید از اولگا کارمونا غافل شد که در فینال جام جهانی ۲۰۲۳ مقابل انگلیس، گل برتری را به ثمر رساند.

با وجود تغییر و تحولات صورت گرفته در تیم آمریکا تحت هدایت اما هاینس، همچنان ستارگان باتجربه‌ای در ترکیب این تیم حضور دارند. لیندسی هوراین، رز لاول و کریستال دان در تلاش برای کسب مدال طلا نقشی کلیدی ایفا خواهند کرد، در حالی که برای ترینیتی رادمن و سوفیا اسمیت، این رقابت‌ها اولین حضورشان در المپیک خواهد بود و امیدوارند درخشش خیره‌کننده‌ای از خود نشان دهند.

آلمان، مدافع عنوان قهرمانی المپیک ۲۰۱۶ ریو، نیز نباید از نظر دور بماند. خط حمله این تیم با زوج الکساندرا پوپ و لیا شولر رهبری خواهد شد. لیندا کایسدو، ستاره جوان رئال مادرید، با درخشش در جام جهانی ۲۰۲۳ فیفا به همراه کلمبیا، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. در سوی دیگر، آلی رایلی برای پنجمین بار در بازی‌های المپیک برای نیوزلند به میدان خواهد رفت.

در تیم زامبیا شاهد حضور راشل کندانجی، گران‌قیمت‌ترین بازیکن زن فوتبال جهان، و باربرا باندِا هستیم که در سال ۲۰۲۱ با زدن سه گل در دو بازی المپیک توکیو، به اولین فوتبالیست تاریخ تبدیل شد که به چنین رکوردی دست می‌یابد.

فرانسه، میزبان مسابقات هم تیمی با بازیکنان باتجربه دارد. این تیم با کاپیتانی وندی رنارِ قدرتمند و بازیکنانی مانند اوژنی لو سومر، آمادین هنری و ماری آنتوانت کاتوتو به میدان می‌رود. تیم ملی فرانسه در ۲۸ سال گذشته موفق به کسب مدال طلای المپیک نشده است، اما در رقابت‌های فوتبال زنان المپیک ۲۰۲۴ پاریس، قهرمانی برای همه قابل دسترس است.

فوتبال در المپیک ۲۰۲۴ پاریس

منبع: olympics.com

دیدگاه خود را بنویسید