جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۳۱ رکورد فوتبالی در گینس — با حضور کریستیانو رونالدو و لیونل مسی

وقتی اکثر فوتبالیست‌ها شروع به بازی می‌کنند، احتمالاً آخرین چیزی که به ذهنشان خطور می‌کند، کسب رکورد جهانی گینس است. لیونل مسی احتمالاً حتی جایی برای گواهینامه‌های خود در شومینه پر از جام‌هایش ندارد. اما این رکوردها راهی برای ساختن تاریخ هستند و در نهایت چیزی است که هر حرفه‌ای آرزویش را دارد. برخی از ورودها به کتاب رکوردها کمی آسان‌تر از برخی دیگر هستند. هر کسی نمی‌تواند بیشترین گل را در فینال جام جهانی به ثمر برساند یا بیشترین حضور در لیگ قهرمانان اروپا را داشته باشد، اما انواع مختلفی از آمارهای عجیب و غریب برای کسب وجود دارد. جزئیات مربوط به هر کدام از رکوردها را در مجله بت فوروارد مطالعه کنید.

دله الی، ستاره اورتون، رکورد جدیدی در گینس ثبت کرد

دله الی، هافبک خلاق اورتون، همیشه با بازی جسورانه‌اش حریفان رو به زحمت می‌انداخت. همین موضوع باعث شد تا رکوردهای جهانی گینس به سراغش بیایند. چالش دله الی، عبور دادن توپ از بین پاهای کوین انکودو، هم‌تیمی سابقش، در مدت زمان ۳۰ ثانیه و به تعداد ۸ بار بود. آلی که اهل کوتاه آمدن نبود، با چندین تلاش پیاپی، این چالش سخت را با موفقیت پشت سر گذاشت و نام خودش را در تاریخ رکوردهای جهانی ثبت کرد. این اتفاق جالب در سال ۲۰۱۷ و در زمین تمرین تاتنهام اتفاق افتاد.

دیوید سیمن – بالاترین حد گرفتن توپ

در واقع، این یک رکورد مشترک است. سیمن، به همراه گَاوین هنسن، ستاره راگبی، موفق شدند توپی را که با سرعت نهایی ۸۵ مایل بر ساعت از ارتفاع ۱۰۲.۵ متری بالای یک جرثقیل رها شده بود، بگیرند. اگر کنجکاوید بدانید که این ایده از کجا آمده است، باید بگوییم که این رویداد توسط شرکت کادبری سازماندهی شده بود.

ادرسون – طولانی‌ترین ضربه آزاد

توزیع توپ ادرسون، هنر دروازه‌بانی را متحول کرده است. این مهارت او باعث شد تا گینس فکر کند: او دقیقاً تا چه فاصله‌ای می‌تواند توپ را شوت کند؟ پاسخ این است: ۷۵.۳۵ متر. این بازیکن برزیلی در سومین و آخرین تلاش خود به این رکورد دست یافت.

نیکلاس بنتنر – سریع‌ترین گل توسط یک بازیکن تعویضی در لیگ برتر

نیکلاس بنتنر پس از ورود به زمین برای آرسنال در دربی شمال لندن در فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۸ در امارات مقابل تاتنهام، تنها ۱.۸ ثانیه زمان نیاز داشت تا یک ضربه سر از روی کرنر سسک فابرگاس را به دروازه حریف بفرستد.

رایان سسنیون – سریع‌ترین زمان برای زدن توپ به هر دو تیرک و تیرک افقی

سسنیون در طول یک اردوی تمرینی تیم زیر ۲۱ سال انگلیس در سنت جورجز پارک، توانست توپ را فقط در ۷.۷۵ ثانیه به هر دو تیرک و تیرک افقی دروازه بزند.

ایکر کاسیاس – بیشترین گل از خط میانی در یک دقیقه

با توجه به درخشش کاسیاس در دوران حرفه‌ای خود، این رکورد کمی خاص است. این دروازه‌بان در سال ۲۰۱۱ در یک چالش تلویزیونی در چین شرکت کرد و توانست ۱۱ بار در عرض ۶۰ ثانیه توپ را از خط میانی به دروازه بفرستد.

دیوید هیرست – سریع‌ترین شوت به دروازه

در تاریخ ۱۶ سپتامبر ۱۹۹۶، در حالی که برای شفیلد ونزدی مقابل آرسنال بازی می‌کرد، هیرست شوتی با سرعت باورنکردنی ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت به سمت دروازه زد. این شوت از فاصله ۱۳.۵ متری به تیرک افقی هایبری برخورد کرد.

جیمی ردنپ بالاترین ارتفاع کنترل توپ

ردنپ در حین فیلمبرداری از برنامه تلویزیونی “A League of Their Own”، توپی را که از ارتفاع ۱۸.۶ متری رها شده بود، کنترل کرد. او در این فرآیند، مچ دست خود را نیز شکست. او چه رکوردی را شکست؟ رکورد لیونل مسی که قبلاً از ارتفاع ۱۸ متر چنین کاری را در تلویزیون ژاپن انجام داده بود.

خاویر زانتی – بیشترین حضور متوالی در سری آ به عنوان بازیکن میدانی

خاویر زانتی، اسطوره اینتر میلان، با شرکت در تمام بازی‌های لیگ بین ۲۸ اکتبر ۲۰۰۶ تا ۱۳ دسامبر ۲۰۰۹، نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد.

لیونل مسی – بیشترین گل در یک سال تقویمی

رکورد ۹۱ گل مسی در سال ۲۰۱۲، احتمالاً هرگز تکرار نخواهد شد. این بازیکن آرژانتینی همچنین رکورد بیشترین گل لیگ لالیگا توسط یک بازیکن خارجی را در اختیار دارد.

پائولو مالدینی – مسن‌ترین بازیکن کاپیتانی یک تیم در لیگ قهرمانان اروپا

پائولو مالدینی افسانه‌ای، در تاریخ ۲۰ فوریه ۲۰۰۸، در سن ۳۹ سال و ۲۳۹ روز، به عنوان کاپیتان آث میلان مقابل آرسنال بازی کرد.

هاکان شوکور – سریع‌ترین گل جام جهانی

این مهاجم ترکیه‌ای در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۰۲، در بازی مقابل کره جنوبی در جام جهانی خانگی خود، تنها پس از ۱۱ ثانیه گلزنی کرد.

پله – جوان‌ترین گلزن در فینال جام جهانی

پله، افسانه برزیلی، با داشتن بیشترین گل در طول دوران حرفه‌ای خود (۱۲۸۳ گل) و بیشترین قهرمانی در جام جهانی (سه قهرمانی)، رکوردهای بسیاری را به نام خود ثبت کرده است. اگرچه ممکن است برخی از این رکوردها مورد اختلاف باشند، اما هیچ بحثی در مورد اینکه او جوان‌ترین گلزن در فینال جام جهانی ۱۹۵۸ در سن ۱۷ سال و ۲۴۹ روز است، وجود ندارد. حتی کیلیان امباپه در سال ۲۰۱۸ نتوانست این رکورد را بشکند. سه رکورد جهانی مختلف – شاید او سزاوار احترام بیشتری از نسل جوان‌تر باشد.

سادیو مانه – سریع‌ترین هت‌تریک در لیگ برتر

مانه در بازی مقابل آستون ویلا، در مدت ۲ دقیقه و ۵۶ ثانیه، سه گل برای ساوت‌همپتون به ثمر رساند. این رکورد حتی از رکورد سه دقیقه و ۲۲ ثانیه در بوندسلیگا، که توسط رابرت لواندوفسکی ثبت شده است، چشمگیرتر است.

رابرت لواندوفسکی – بیشترین بازی متوالی گلزنی در بوندسلیگا

لواندوفسکی در طول سال‌ها رکوردهای بی‌شماری را شکسته است و یکی از چشمگیرترین آنها، سری گلزنی در ۱۱ بازی متوالی بین ۱۶ آگوست و ۹ نوامبر ۲۰۱۹ است. او در این مدت در مجموع ۱۶ گل به ثمر رساند. این روند زمانی به پایان رسید که بایرن با نتیجه ۴-۰ مقابل فورتونا دوسلدورف شکست خورد.

جانلوئیجی بوفون – طولانی‌ترین سری بدون گل در سری آ

دروازه‌بان یوونتوس در یک روند فوق‌العاده، ۹۷۳ دقیقه بدون دریافت گل بازی کرد تا اینکه در نهایت در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۱۶ مقابل تورینو، دروازه‌اش باز شد.

شین لانگ – سریع‌ترین گل در لیگ برتر

لانگ در تاریخ ۲۳ آوریل ۲۰۱۹، در بازی مقابل واتفورد، تنها در ۷.۶۹ ثانیه پس از سوت آغاز، برای ساوت‌همپتون گلزنی کرد. پیش از این، رکورد متعلق به لدلی کینگ بود.

پیتر کراوچ – بیشترین گل با ضربه سر در لیگ برتر

کراوچ در دوران حضور خود در استوک سیتی، با به ثمر رساندن ۵۲ گل با ضربه سر، رکورد جدیدی را ثبت کرد.

کریستیانو رونالدو – بیشترین حضور گلزنی در تورنمنت‌های قهرمانی اروپا

رونالدو در پنج دوره مختلف قهرمانی اروپا گلزنی کرده است، با آخرین گل‌های خود در یورو ۲۰۲۰. او همچنین رکورد بیشترین بازی ملی در فوتبال مردان را در اختیار دارد.

کریستین بنتک – سریع‌ترین گل زده در یک بازی انتخابی جام جهانی

بله، زمانی بود که بنتک با نسبتاً فراوانی گل می‌زد. هیچ گلی سریع‌تر از گلی که در مقابل جبل‌الطارق به ثمر رساند نبود؛ او تنها در ۸.۱ ثانیه دروازه را باز کرد.

کوین دی بروین – سریع‌ترین رسیدن به ۵۰ پاس گل در لیگ برتر

دی بروینه با دو دوره حضور در چلسی و منچستر سیتی، در ۱۲۳ بازی به ۵۰ پاس گل رسید. نکته قابل توجه این است که او تنها یک پاس گل را برای آبی‌ها ارسال کرد و ۴۹ پاس گل دیگر را پس از پیوستن به سیتی به ثبت رساند. او همچنین سریع‌ترین بازیکنی بود که به ۱۰۰ پاس گل رسید و رکورد سسک فابرگاس را شکست.

 تیم هاوارد – بیشترین سیو در یک بازی جام جهانی

آیا به یاد دارید که تیم هاوارد در جام جهانی ۲۰۱۴ مقابل بلژیک به یک اختاپوس تبدیل شد؟ هاوارد در آن بازی، با ۱۶ سیو در یک بازی، تاریخ‌ساز شد.

پیتر چک – بیشترین کلین‌شیت‌ها در لیگ برتر

پیتر چک در مجموع ۲۰۲ بازی که برای چلسی و آرسنال انجام داد، موفق شد دروازه‌ خود را بسته نگه دارد و رکورد چشمگیری از کلین‌شیت‌ها را از خود به جای گذاشت.

فرانچسکو توتی – مسن‌ترین بازیکن گلزن در لیگ قهرمانان اروپا

فرانچسکو توتی همچنان مسن‌ترین بازیکنی است که در رقابت‌های برتر اروپا موفق به گلزنی شده است. او در سال ۲۰۱۴، در سن ۳۸ سال و ۵۹ روز، مقابل زسکا مسکو گلزنی کرد.

ترنت الکساندر-آرنولد – بیشترین پاس گل توسط یک مدافع در یک فصل در لیگ برتر

این مدافع راست لیورپول، تاکنون دستاوردهای بسیاری را در دوران کوتاه حرفه‌ای خود کسب کرده است. پاس گل او برای گل سادیو مانه در آخرین روز فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹، او را با ۱۲ پاس گل در تنها ۲۹ بازی، به بیشترین پاس گل توسط یک مدافع در یک فصل لیگ برتر رساند.

یحیی توره – بیشترین پیروزی متوالی جایزه بازیکن سال آفریقا

وقتی این هافبک غیرقابل توقف در اوج خود بود، یحیی توره چهار سال متوالی به عنوان بهترین بازیکن آفریقا انتخاب شد.

فرانک لمپارد – گلزنی مقابل بیشترین تیم‌های لیگ برتر

به طور طعنه‌آمیز، لمپارد این رکورد را تا حدی به دلیل گلزنی مقابل چلسی در دوران حضورش در منچستر سیتی به دست آورد. با گلزنی مقابل ۳۹ تیم مختلف در لیگ برتر، او با یک گل، رکورد اندی کول را شکست.

میشل ورم و کمرون کارتر ویکرز – سریع‌ترین تکمیل ۵۰ پاس دو متری

حتی بازیکنان ذخیره هم می‌توانند رکوردهایی ثبت کنند که هیچکس نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد. شاید این بازیکنان بازیکن‌های اصلی نباشند، اما هیچ کس نمی‌تواند این واقعیت را از آن‌ها بگیرد که آن‌ها ۵۰ پاس با فاصله دو متر را در ۲۹.۶۱ ثانیه تکمیل کردند.

کیلیان امباپه – جوان‌ترین بازیکن نامزد جایزه توپ طلا

امباپه در سال ۲۰۱۷، در ۱۸ سال و نه ماهگی، جوان‌ترین بازیکنی بود که در فهرست ۳۰ نفره نامزدهای معتبرترین جایزه فردی فوتبال قرار گرفت و در نهایت از مایکل اون پیشی گرفت. این فرانسوی جوان در نهایت در رتبه هفتم قرار گرفت.

کریس اسمالینگ – بیشترین گل توسط یک بازیکن تعویضی در نیمه اول لیگ برتر

کریس اسمالینگ یک بار در بازی مقابل برنلی در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵، دو رکورد را همزمان شکست. او سریع‌ترین گل توسط یک بازیکن تعویضی لیگ برتر از آغاز بازی را به ثمر رساند (پس از پنج دقیقه و نه ثانیه). سپس، او دوباره گلزنی کرد و رکورد غیرمعمول بیشترین گل توسط یک بازیکن تعویضی در نیمه اول لیگ برتر را به نام خود ثبت کرد.

دیدگاه خود را بنویسید