رکورد شکست ناپذیر در تاریخ ورزش

۵۰ رکورد شکست ناپذیر در تاریخ ورزش

رکورد شکست ناپذیر در تاریخ ورزش، رکوردها جزو جدایی ناپذیر دنیای ورزش هستند. رکوردها می‌توانند نسل‌ها و طرفداران را به هم پیوند ‌دهند و راهی برای مقایسه ورزشکاران دوره‌های مختلف ایجاد می‌کنند. برخی رکوردها ثبت شده‌اند و دیگر هرگز شکسته نمی‌شوند. مانند ضربه Pete Rose یا نمره کامل ۰-۱۵۹ توسط Cael Sanderson در کشتی دانشگاهی. اما برخی رکوردها همیشه در معرض خطر قرار دارند. مثلا ۰-۴۹ Rocky Marciano یا رکورد ۲۶ باخت متوالی Tampa Bay Buccaneers. در نهایت همه این‌ رکوردها پس از مدت‌ها همچنان محبوب و پرطرفدار هستند. سال گذشته، در پنجاهمین سالگرد بازی ۱۰۰ امتیازی ویلت چمبرلِین ( Wilt Chamberlain) ما نگاهی به ۲۵ نفر برتر داشتیم. امسال در سالگرد این بازی، قرار است ۵۰ رکورد شکست‌ناپذیر تاریخ را در مجله بت فوروارد شرح دهیم.

تمامی رکوردهای شکست ناپذیر در تاریخ ورزش:

۵۰- سریع‌ترین ناک‌اوت در تمام دوران‌های هنرهای رزمی ترکیبی (دو ثانیه)

تاریخ: ۱۹ جولای ۲۰۰۸

ثبت‌شده توسط: Ryohei Masuda

باید بگوییم، این ممکن است بدترین استراتژی در رینگ بوکس باشد که شاهد آن بودیم. چه کسی با گارد پایین به سراغ حریف خود می‌رود؟! تاکاهیرو کوروشی طوری عمل کرد که انگار به هدف ناک‌اوت شدن آمده بود. امیدوارم او از این باخت وحشتناک خود درس ارزشمندی راجع به چگونگی شروع بازی پس از نواختن زنگ آغازین گرفته باشد.

۴۹رکورد شکست ناپذیر در تاریخ ورزش– دوی ۱۰۰ متر مردان (۹.۵۸ ثانیه)

تاریخ: ۱۶ آگوست ۲۰۰۹

ثبت‌شده توسط: Usain Bolt

آیا بولت واقعاً تمام تلاشش را کرد زمانی که در المپیک تابستان گذشته ۱۰۰ متر را در ۹.۶۳ ثانیه دوید؟ ما هیچ‌وقت واقعاً نخواهیم دانست، اما به نظر می‌رسید که شاید می‌توانست کمی از آن زمان کم کند. حتی اگر این کار را هم می‌کرد، ممکن بود باز هم از رکورد جهانی خودش که در سال ۲۰۰۹ ثبت کرده بود عقب بماند. این دونده جامائیکایی تنها ۲۶ سال سن دارد، پس احتمالاً یکی دو سال دیگر وقت دارد تا شاید بتواند این شاهکار فوق‌العاده‌اش را بهبود بخشد.

 

۴۸- طولانی‌ترین مسابقه تنیس (۱۱ ساعت و ۵ دقیقه)

تاریخ: ۲۴ ژوئن ۲۰۱۰

ثبت‌شده توسط: John Isner (آمریکا) و Nicolas Mahut (فرانسه)

به نظر می‌رسید آن‌ها تا ابد به مسابقه ویمبلدون با یکدیگر خواهند پرداخت! نه ماهوت و نه اِسنیر نمی‌توانستند پیش بیافتند و تساوی آن‌ها همچنان ادامه داشت که در نهایت بازی با نتیجه ۷۰ بر ۶۸ به اتمام رسید و یکی از دیوانه‌وارترین اتفاقات تاریخ در زمین تنیس رقم خورد. ست پنجم، رکورد طولانی‌ترین بازی را شکست. این در حالی است که به نظر می‌رسید برخی از امتیازهای یک بازی طولانی فقط به وسیله قوانین احتمالی و تصادفی اتفاق خواهد افتاد. مانند اینکه سکه‌ای را پرتاب کنید و بخواهید یک بار پشت بیاید. اما صد بار رو می‌آید! به هر حال در یک پرتاب خواسته شما اتفاق خواهد ‌افتد اما ممکن است کمی طول بکشد.

۴۷- بیشترین بردهای NASCAR ( (200

تاریخ: ۴ جولای ۱۹۸۴

ثبت‌شده توسط: Richard Petty

هفت عنوان قهرمانی پِتی بیشتر از تمام بازیکنانی است که در حال حاضر بازی می‌کنند. البته اگر جیمی جانسون به روند کنونی خود ادامه دهد می‌تواند این رکورد را جابجا نماید. البته حتی اگر بتواند، باز هم اگر تعداد کل بردهای جانسون، جف گوردن و دیل ارنهارت جونیور را جمع کنید هنوز پِتی ۳۳ برد جلوتر است. این رکورد به نظر شکستنی نیست! برای شکستن این رکورد جانسون باید تا تولد ۶۳ سالگی خود پیروزی کسب کند. همچنین گاردن باید به روند پیروزی خود تا ۶۶ سالگی ادامه دهد تا بتواند رکورد پِتی را بشکند.

۴۶- رکورد بوکس سنگین-وزن حرفه ای (۰-۴۹)

تاریخ: ۱۹۵۶-۱۹۴۸

ثبت‌شده توسط: Rocky Marciano

در مسابقات وزن فوق-سنگین ناک‌اوت‌های بیشتری نسبت به رده‌های سبک‌تر اتفاق می‌افتد. یک اشتباه مانند خطای مارسیانو می‌تواند قبل از اینکه متوجه شود چه اتفاقی افتاده است، او را به کف رینگ بوکس برساند. البته برای قهرمانی که نه تنها رکورد ۰-۴۹ را ثبت کرده، بلکه ۴۳ ناک‌اوت را در دوران حرفه‌ای خود با موفقیت سپری کرده است، چنین مسائلی اهمیت چندانی نخواهند داشت. حتی برادران کلیچکو چند باخت در بازی‌های خود و چند برد بدون ناک‌اوت در بازی‌های خود داشته‌اند. بهتر است در رابطه با فلوید می‌ویدر چیزی نگوییم، کسی که در وزن‌های پایین‌تر می‌جنگد. او در طول دوران حرفه‌ای خود ریسک مشت‌های سنگین را نمی‌پذیرفت تا متقابلا ضربه‌های سنگین نیز دریافت نکند. به همین دلیل او در ۴۳ مسابقه خود تنها موفق به ثبت ۲۶ ناک‌اوت شده است.

۴۵- بیشترین یارد دریافت حرفه‌ای (۲۲,۸۹۵)

تاریخ: ۲۰۰۴-۱۹۸۵

ثبت‌شده توسط: Jerry Rice

همه می‌دانند که جری رایس چقدر فوق‌العاده بود. با این‌حال قوانین پاس‌پسند کنونی فوتبال مدرن، ممکن است باعث جا به جا شدن رکورد رایس شود. به هرحال رایس موفقیت‌هایی داشت که باعث خاص بودن او می‌شود و ممکن است دیگر هرگز این موفقیت‌ها تکرار نشوند. برای مثال رایس با وجود دریافت چندین ضربه از ناحیه سر، همچنان به بازی ادامه می‌داد. ویژگی‌ای که اکنون سبب دور ماندن او از زمین بازی شده است. همچنین برای هرکسی (به جز رایس) سخت است که تا چهل‌سالگی همچنان در تیم مفید باشد و عملکرد درخشانی از خود نشان دهد. کالوین جانسون به صورت میانگین ۱,۳۰۶ یارد دریافت حرفه‌ای در کارنامه شش‌ساله خود دارد. او باید این میانگین را تا هجدهمین فصل حضور خود که ۳۹ یا ۴۰ سال سن خواهد داشت، در لیگ حفظ کند تا به جری رایس برسد. البته با وجود درآمد نجومی این بازیکنان و تاکید بسیار بر ایمنی و سلامت بازیکنان به نظر نمی‌رسد کسی بخواهد یا بتواند برای مدت طولانی به بازی کردن ادامه دهد.

۴۴رکورد شکست ناپذیر در تاریخ ورزش– بیشترین باخت‌های متوالی یک فصل NFL (26)

تاریخ: ۱۹۷۷-۱۹۷۶

ثبت‌شده توسط: Tampa Bay Buccanneers

شاید فکر کنید تنها نکته منفی راجع به تیم Buccanneers رنگ‌ لباسشان بود! اما این‌گونه نیست. نارنجی‌پوشان در طول ۱۹۷۷-۱۹۷۶ موفق شدند ۲۶ بازی متوالی را ببازند! آن‌ها سرانجام طلسم مسابقه را شکستند و در یک بازی پیروز شدند. البته بعد از این بازی مربی تیم حریف اخراج شد. ممکن است یک تیم NFL دیگر وضعیت بدتری نسبت به Buccanneers پیدا کند. (مثلا آمار ۱۶-۰ تیم Lions در سال ۲۰۰۸). البته به نظر می‌رسد با شرایط کنونی لیگ، نتوان تیمی را پیدا کرد که عملکرد بدتری نسبت به رکوردار تاریخ یعنی Yucها داشته باشند.

۴۳- سریع‌ترین دونده ماراتن زنان (۲:۱۵:۲۵)

تاریخ: ۱۳ آوریل ۲۰۰۳

ثبت‌شده توسط: Paula Radcliffe

شاید از این نکته که مفهوم «بهترین جهان» با «رکورد جهان» متفاوت است، برایتان عجیب باشد. حق دارید! این مسئله واقعا عجیب به نظر می‌رسد. تایم ثبت شده توسط رادکلیف به نظر می‌رسد بهترین جهان است، زیرا او در این رکورد پا به پای مردان دوید و به این موفقیت دست پیدا کرد. همچنین این زمان دو دقیقه بهتر از ماراتن زنان است. سرعت این دونده بی‌نظیر است. هیچ زنی حتی در مسابقه نیمه‌ماراتن نیز نتوانسته در سرعت به گرد پای رادکلیف برسد. تنها کسی که می‌تواند به رکورد رادکلیف برسد، خود رادکلیف است.

۴۲رکورد شکست ناپذیر در تاریخ ورزش– بیشترین افتخارات ویمبلدون (۶)

تاریخ: ۱۹۸۷-۱۹۸۲

ثبت‌شده توسط: Martina Navratilova

در دوران تورنومنت اوپن، هیچ زنی بیش از سه‌بار متوالی قهرمان ویمبلدون نشده است. رقابت‌ در این تورنومنت‌ها بسیار خوب و رقابتی است. به همین دلیل قهرمان‌شدن به صورت متوالی در اینجا کار آسانی نیست. با این حال ناوراتیلووا یک بازیکن استنثنایی بود. او توانست شش عنوان قهرمانی متوالی و در مجموع ۹ قهرمانی را در باشگاه انگلیس به دست آورد. او با بشقاب‌های نقره‌ای که برنده می‌شود چه می‌کند؟ ما نمی‌دانیم! اما مطمئنا با این تعداد می‌تواند از خانواده کارداشیان پذیرایی کند.

۴۱- بیشترین بردهای متوالی فوتبال NCAA (۴۷)

تاریخ: ۹ نوامبر ۱۹۵۷

ثبت‌شده توسط: تیم Oklahoma Football

اگر قوانین پیش‌نویس در فوتبال کالج به همین شکل باقی بماند، ممکن است این رکورد در معرض تهدید قرار بگیرد. (برای مثال تیم آلاباما می‌تواند یکی از نامزدهای جابجایی این رکورد باشد). البته تیم‌های کنونی با رقابت‌ها و تورمنت‌های سخت‌تری مواجه هستند و نمی‌توانند صرفا با تیم‌های ضعیف بازی کنند تا رکوردها را بشکنند. بدین ترتیب رکورد تیم اوکلاهوما ممکن است شکسته شود، اما این موفقیت نیازمند تلاش استعدادهای برتر دنیای فوتبال خواهد بود.

۴۰رکورد شکست ناپذیر در تاریخ ورزش– بیشترین برد متوالی تور PGA  (۱۱)

تاریخ: ۱۹۴۵

ثبت‌شده توسط: Byron Nelson

زمانی، به نظر می‌رسید تایگر وودز این رکورد را می‌شکند. با این‌حال او حتی در اوج دوران حرفه‌ای خود، تا به حال برنده ۷ تورنومنت شده است و هنوز با نلسون فاصله زیادی دارد. موفق شدن در ۷۹۲ سوراخ متوالی در گلف، عملا غیر ممکن به نظر می‌رسد. امروزه با توجه به اینکه PGA گسترش بسیاری یافته است و بهترین بازیکنان بین‌المللی در آن بازی می‌کنند، احتمال قرار گرفتن بازیکنی در فرم عالی که بتواند این رکورد را بشکند بسیار کم است.

۳۹- بیشترین بازی بدون ضربه متوالی (۲)

تاریخ: ۱۵ ژوئن ۱۹۳۸

ثبت‌شده توسط: Johnny Vander Meer

ثبت یک بازی بدون ضربه (No-Hitter) برای بسیاری، یک تجربه شگفت‌انگیز در دوران حرفه‌ای بیسبالشان خواهد بود. تنها ۳۰ پرتابگر در تاریخ MLB (لیگ برتر بیسبال) توانسته‌اند بیش از یک بازی بدون ضربه در طول حرفه‌شان ثبت نمایند. حالا فکر کنید انجام این‌کار در دو بازی متوالی تا چه اندازه بی‌نظیر است! البته شاید روزی بازیکنی بتواند این رکورد جانی وندر میر را تکرار کند. اگرچه کار بسیار سختی است! فرض کنید که آیا ممکن است کسی واقعا سه بازی بدون ضربه متوالی انجام دهد؟ راستش را بخواهید احتمال این اتفاق تقریبا صفر است که ۸۱ اوت متوالی بدون یک ضربه کوچک و تصادفی، اتفاق بیفتد.

۳۸رکورد شکست ناپذیر در تاریخ ورزش– بیشترین پاس گل در دوران حرفه ای NBA (15,806)

تاریخ: ۱۶ آپریل ۲۰۰۳

ثبت‌شده توسط: John Stockton

در دوره‌ای که علاقه بسیاری از بازیکن‌ها و تیم‌ها بر بازی انفرادی و تک‌به ‌تک است، هنر پاس دادن رو به فراموشی می‌رود. استاکتون در این زمینه استاد بود! او از فصل ۸۸-۱۹۸۷ تا ۹۶-۱۹۹۵، هر سال در لیگ از نظر تعداد پاس موفق برتر بود. او در این مدت هفت بار توانست که بیش از هزار پاس موفق را به نام خود ثبت کند. بعد او کسی توانست این رکورد را ثبت کند؟ هیچ‌کس! جیسون کید نزدیک‌ترین بازیکن فعلی به استاکتون از نظر مجموع پاس‌ها است. اما او هنوز هم چهار هزار پاس از رکوردار تاریخ عقب است. البته ممکن است کسی بتواند این رکورد را بشکند اما نه توسط  بازیکنانی که اکنون در NBA بازی می‌کنند.

۳۷- بیشترین بازی شروع شده در NHL توسط یک دروازه‌بان (۵۰۲)

تاریخ: ۷ نوامبر ۱۹۶۲

ثبت‌شده توسط: Glenn Hall

در دوران تخصص‌گرایی و حساسیت بر مراقبت از بدن ورزشکاران، احتمال اینکه یک دروازه‌بان در شش فصل متوالی NHL بازی کند کم به نظر می‌رسد. هال در ۵۵۱ بازی متوالی (شامل پلی‌آف‌ها) به میدان رفت. تیم هال، هرگز به دروازه‌بان دیگری جز او فکر نمی‌کرد. اکنون که تیم‌ها حداقل دو دروازه‌بان در فهرست تیمی خود دارند، دیگر دلیلی بر فشار آوردن برای بازی روی یک بازیکن خاص وجود ندارد. بنابراین به نظر می‌رسد این رکورد هرگز شکسته نشود.

۳۶- دوی ۲۰۰ متر (زنان) (۲۱.۳۴)

تاریخ: ۲۹ سپتامبر ۱۹۸۸

ثبت‌شده توسط: Florence Griffith-Joyner

فلوی جو (Flo-Jo) با وجود رکورد شکنی‌اش، به دلیل ثبت زمانی مشکوک نسبت به بهترین نتیجه قبلی که از خود به جای گذاشته بود، متهم به استفاده از داروهای تقویتی شد. با این حال آزما یش‌های متعدد که از او گرفتند، به صورت کامل سلامتی او را تایید کردند. زمان فوق‌العاد او در ۲۰۰ متر المپیک ۱۹۸۸ ثبت شد و هنوز به شکل جدی تهدید نشده است. نزدیک‌ترین کسی که به این رکورد نزدیک شد، الیسون فلیکس در المپیک ۲۰۱۲ بود که زمان ۲۱.۶۹ را ثبت کرد. اما همانطور که می‌بینید همچنان با رکورد فلوی جوی فاصله دارد.

۳۵رکورد شکست ناپذیر در تاریخ ورزش– بیشترین امتیاز در بازی انفرادی NHL (10)

تاریخ: ۷ فوریه ۱۹۷۶

ثبت‌شده توسط: Darryl Sittler

سیتلر به شکل فوق‌العاده‌ای در برابر تیم بوستون بروینز (Boston Bruins) عمل کرد و درخشان‌ترین نمایش خود را با زدن شش گل و ثبت چهار پاس گل در برابر دروازه‌بان تازه‌کار دیو ریس (Dave Reece)  به اجرا گذاشت. سیتلر به عنوان یکی از اعضای تالار مشاهید شناخته می‌شود و دوران حرفه‌ای او نشان‌دهنده آمارهای درخشانش است. البته احتمال شکسته شدن این رکورد وجود دارد. تا امروز، ۱۵ بازیکن توانسته‌اند در یک بازی هشت امتیاز ثبت کنند که Sam Gagner از تیم اویلرز، آخرین بازیکنی بود که در سال ۲۰۱۲ این کار را انجام داد. وجود گلزنان بزرگ در NHL و افزایش امتیازها در پنج سال اخیر، نشان‌ می‌دهد که شکستن رکورد سیتلر اگرچه ممکن است طول بکشد اما شدنی است.

۳۴- بیشترین بازی‌های بدون ضربه (۷)

تاریخ: ۱ می ۱۹۹۱

ثبت‌شده توسط: Nolan Ryan

به نظر می‌رسد رسیدن به رکورد هفت بازی بدون ضربه ممکن باشد. اما چیزی که باید در نظر بگیرید، سختی پرتاب در یک بازی بدون ضربه است. در دوره مدرن بیسبال که از سال ۱۹۰۱ شروع شده است، مجموعاً ۲۳۶ بازی بدون ضربه ثبت شده است. تنها پرتاب‌گرانی که دو بازی بدون ضربه انجام داده‌اند، روی هالادی، مارک بئرله و جاستین ورلاندر هستند. البته شانس ورلاندر برای شکستن رکورد رایان کم به نظر می‌رسد. به دلیل اینکه حملات قدرتمند در این دوران، سبب می‌شود شانس او برای ثبت پنج بازی بدون ضربه بسیار کم باشد.

۳۳- میانگین سه‌گانه برای یک فصل

تاریخ: ۱۹۶۵-۱۹۶۴

ثبت‌شده توسط: Oscar Robertson

آن سال در NBA، سال عجیبی بود. تقریبا همه از دفاع غافل شدند و به تبع آن تعداد مالکیت‌های هر تیم در هر بازی به شدت بیشتر شد. به جز ویلت چمبرلین، کمتر کسی به اندازه اسکار رابرتسون از این رونق هجومی بهره گرفت. میانگین سه‎‌گانه او قطعا تحت تاثیر میانگین امتیاز تیم‌ها در آن سال که عدد ۱۱۸.۸ را نشان می‌داد، بود. این میانگین امتیاز، بالاترین عدد در تاریخ لیگ بود. از جایی که چنین کم توجهی دیگر تکرار نخواهد شد، احتمال اینکه یک بازیکن بتواند این نوع عملکرد را در طول یک فصل حفظ کند بسیار کم است. اگر لبرون نتواند این‌کار را انجام دهد، هیچ بازیکن دیگری نیز نخواهد توانست.

۳۲رکورد شکست ناپذیر در تاریخ ورزش– بیشترین تعداد گل در یک سال تقویمی (۱۲۷)

تاریخ: ۱۹۵۹

ثبت‌شده توسط: Pele

سال گذشته، هیاهوی بسیاری از هواداران بر سر این بود که لیونل مسی توانسته است در یک سال تقویمی ۹۱ گل به ثمر برساند. دستاورد فوق‌العاده این بازیکن آرژانتینی به خاطر مهارت شگفت‌انگیز، روی فرم بودن و تعداد زیاد مسابقات او بود. اما او هنوز چهل درصد گل‌های پله را کم داشت تا رکورد بشکند. فیفا به طور رسمی هیچ رکوردی را تایید نمی‌کند اما در وب‌سایت خود می‌گوید پله واقعا توانسته است در دوران حرفه‌ای خود ۱۲۷ گل به ثمر برساند. این تایید فیفا برای درستی این رکورد کافی است.

۳۱- طولانی‌ترین بازی در تاریخ NFL (109 یارد)

تاریخ: ۴ نوامبر ۲۰۰۷

ثبت‌شده توسط: Antonio Cromartie

شاید این مسئله فنی باشد، اما این رکورد هرگز شکست نخواهد خورد. البته ممکن است کسی بتواند آن را مساوی کند اما ما اینجا راجع به رکوردهای «غیر قابل شکستن» صحبت می‌کنیم. زمانی که کرامارتی، به عنوان یک بازیکن کرنربک متوسط اما بااستعداد شناخته شد، فهمیدیم که او در واقع متخصص بازی‌های بزرگ برای تیم خود یعنی Chargers است. او سرعت فوق‌العاده‌ای دارد و این توانایی را در آن شب به خوبی نشان داد. حالا زمانی که تیم‌ها تلاش می‌کنند ضربه‌های طولانی ثبت کنند، به یاد این بازی می‌افتند. بنابراین احتمال این که کسی حتی شانس شکستن چنین رکوردی را داشته باشد کمتر از همیشه است.

۳۰- بیشترین تعداد کارت قرمز در بازی فوتبال (۳۶)

تاریخ: ۲۲ فوریه ۲۰۱۰

ثبت‌شده توسط: Damian Rubino, Referee

با توجه به اینکه وقتی تعداد بازیکنان تیم به کمتر از ۷ برسد، بازی باید لغو شود، ۳۶ کارت قرمز به نظر غیر منطقی است. این حجم بالا نشان‌دهنده وضعیت بدی است و اگر داوری ۳۶بار کارت قرمز نشان داده است، یعنی احتمالا کسی به حرف او گوش نمی‌دهد! شاید این رکورد فقط با آوردن داوران فوتبال در وسط شورش‌ها و تلاش برای استفاده از کارت قرمز به جای تجهیزات ضد شورش، شکسته شود. به طور کلی این رکورد در هیچ محیط ورزشی دیگری به نظر نمی‌رسد که تکرار شود.

۲۹رکورد شکست ناپذیر در تاریخ ورزش– بیشترین تعداد پیروزی‌های متوالی در تور دو فرانس (۷)

تاریخ: ۲۰۰۵-۱۹۹۹

ثبت‌شده توسط: Lance Armstrong

بعد از افشاگری‌هایی که به دنبال برنامه اپرا به وقوع پیوست، این مورد، نیاز به ارائه مطلبی ویژه دارد. اما می‌توان پرسید: در آن زمان چه کسی دوپینگ نمی‌کرد؟ اگر همه در حال دوپینگ بودند پس آیا این به معنی برابری در سطح رقابت‌ها نیست؟ و اگر رقابت برابر باشد، آیا درست است که این دستاورد را دست کم بگیریم؟ یک تصادف در این مسابقات می‌تواند شانس شما را به کلی از بین ببرد. اما لنس توانست به مدت هفت سال از تصادفات و مشکلات این‌چنینی فرار کند و برنده باشد. حالا که ادعا می‌شود ورزش پاک و به دور از دوپینگ است، اگر کسی بتواند سه بار متوالی پیروز این رقابت‌ها شود، قطعا مورد توجه ما قرار خواهد گرفت.

۲۸- بیشترین تعداد قهرمانی‌های استنلی کاپ برای یک بازیکن (۱۱)

تاریخ: ۱۹۷۵-۱۹۵۶

ثبت‌شده توسط: Henri Richard

پاکت راکت (لقب هنری ریچارد به معنای موشک جیبی) یک برنده تمام عیار بود و نقش بسیار مهمی در نوار قهرمانی‌های تیم مونترال کانادینز در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی ایفا کرد. او در طول ۲۱ فصل حرفه‌ای خود، در بیشتر از نصف آن‌ها قهرمان شد. شاید این رکورد توسط بازیکنی (مثلا یک دروازه‌بان) که بتواند تا دهه ۴۰ زندگی‌اش در سطح حرفه‌ای بازی کند، شکسته شود؛ با این حال، به خاطر وجود محدودیت‌های سقف دستمزد، به نظر می‌رسد احتمال اینکه تیمی بتواند این نوار قهرمانی را تکرار کند، خیلی کم است. به علاوه از دست دادن فرصت فریاد زدن لقب «پاکت راکت» برای ریچارد واقعا حیف است!

۲۷- بیشترین تعداد قهرمانی در ماراتن نیویورک سیتی (۹)

تاریخ: ۱۹۸۸-۱۹۷۸

ثبت‌شده توسط: Grete Waitz

دویدن در یک مارتن به خودی خود سخت است، حالا فرض کنید سریع دویدن در این مسابقات چقدر می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. اما برنده شدن در یک ماراتن مشهور جهانی که بهترین دوندگان از سراسر دنیا برای آن ماه‌های تمرین می‌کنند، تقریبا غیر ممکن است! حالا اگر کسی بتواند ۹بار در این رقابت‌ها پیروز شود واقعا باید به او تبریک گفت. چیزی که در مورد دستاورد گریته وایتز شگفت‌آور است، ۹بار برنده شدن در طول ۱۱ سال است! اما این سوال پیش می‌آید که با چنین توانایی فوق‌العاده، چرا در آن دو سال برنده نشده است؟

۲۶- بیشترین برد توسط یک تیم NBA ((72-10

تاریخ: ۱۹۹۶-۱۹۹۵

ثبت‌شده توسط: Chicago Bulls

تیم شیکاگو بولز در چند زمینه ، باورنکردنی عمل کرد: آن‌ها در کل فصل فقط دو بازی خانگی را باختند، فقط یک‌بار دو بازی به صورت پشت سر هم شکست خوردند و واقعا لیاقت کسب ۷۳ پیروزی را داشتند (چون در دهمین شکست خود، بازیکنان اصلی دقایق کمی بازی کردند و فقط با اختلاف یک امتیاز شکست خوردند). وقتی بازیکنی مانند مایکل جردن در تیم باشد که به طرز وحشتناکی عطش پیروزی دارد، خیلی از بازی‌ها را می‌برید، چون او پیروزی را بیشتر از هرکس دیگری در زمین، می‌خواهد. اگر کسی مانند مایلکل جردن پیدا شود که احتمال آن کم است، این رکورد شکسته خواهد شد. بنابراین با شرایط فعلی رکورد تیم شیکاگو بولز دست نیافتنی است.

۲۵- رکورد امتیاززنی NCAA (44.2 در هر بازی و مجموعا ۳.۶۶۷ امتیاز)

تاریخ: ۱۹۷۰-۱۹۶۷

ثبت‌شده توسط: Pete Maravich

پیتسل (لقب ماراویچ) برای امتیازآوری در زمین به دنیا آمده بود. برای یک بازیکن کالج که هر شب، اینگونه امتیاز می‌گیرد، واقعا شگفت‌انگیز است و برای شکستن این رکورد شرایط فوق‌العاده‌ای نیاز است. با توجه به پوشش رسانه‌ای وسیع و توجهی که به هر رکورد صورت می‌گیرد، حتی بازیکنانی که در لیگ‌های کوچک بازی می‌کنند نیز با چالش‌ها و فشارهای رسانه‌ای مواجه خواهند بود و شاید نتوانند عملکرد فوق‌العاده خود را حفظ کنند.

۲۴رکورد شکست ناپذیر در تاریخ ورزش– سریع‌ترین هت‌تریک در تاریخ NHL  (۲۱ ثانیه)

تاریخ: ۲۳ مارس ۱۹۵۲

ثبت‌شده توسط:Bill Mosienko

اگر هیچ‌کس در زمین نباشد، زدن سه‌گل در ۲۱ ثانیه با یک بار حمله به دروازه بسیار دشوار است. وقتی که بازیکنان دفاع و دروازه‌بان نیز حضور داشته باشند، عملا این کار غیرممکن می‌شود. علاوه بر این، تقریبا بعد از هر گل در هاکی، بازیکنان تغییر خط می‌دهند و این موضوع باعث دشواری کار می‌شود. به خاطر همین رسیدن به چنین رکوردی به معنای خارق‌العاده بودن است و به نظر می‌رسد هرگز تکرار نشود.

 

۲۳- قهرمانی‌های NBA که توسط یک بازیکن کسب شده (۱۱)

تاریخ: ۵ می ۱۹۶۹

ثبت‌شده توسط: Bill Russell

نه یکی، نه دوتا، نه سه‌تا و همین روند ادامه دارد. قبل از اینکه لبران درباره بزرگ بودن و پیروزی صحبت کند، راسل به همه نشان داد که پیروزی‌های مداوم و پی در پی یعنی چه! او نه تنها ۱۱ بار قهرمان شد، بلکه این موفقیت در ۱۳ فصل حضور او اتفاق افتاد. هربار که یک تیم قهرمان می‌شود، درباره سختی کسب «یک» قهرمانی صحبت می‌کنند اما برنده شدن، آن هم ۱۱ بار؟ واقعا دیوانه‌وار است. با توجه به اینکه تنها دو تیم در تاریخ NBA بیش از شش بار قهرمان شده‌اند، به نظر می‌رسد رسیدن به عدد ۱۱ برای هیچ‌کس آسان و دست‌یافتنی نیست.

۲۲رکورد شکست ناپذیر در تاریخ ورزش– بیشترین قهرمانی‌های متوالی در بسکتبال NCAA (7)

تاریخ: ۱۹۷۳-۱۹۶۷

ثبت‌شده توسط: UCLA Men’s Basketball

در این عصر «یک سال و تمام» که همه بازیکنان فقط یک سال در تیم‌های کالج بازی می‌کنند، به نظر می‌رسد که غیر ممکن است یک مربی بتواند نسلی از ستارگان را برای چهار سال در کالج نگه دارد، چه برسد به اینکه دو یا سه گروه از بازیکنان ستاره را حفظ کند. آیا جان کالیپاری می‌تواند شاهکار وودن را با آوردن هفت گروه مختلف از تازه‌واردهای پنج ستاره تکرار کند؟ شاید امکان‌پذیر باشد. اما با این حال، همانطور که امسال در نرلنس نوئل (Nerlens Noel ) دیدیم، حتی تیم‌های بسیار بااستعداد هم با یک اشتباه می‌توانند به یک تیم کاملا معمولی بدل شوند.

۲۱- بیشترین امتیاز در یک فصل NHL (215)

تاریخ: ۱۹۸۶-۱۹۸۵

ثبت‌شده توسط: Wayne Gretzky

در ۱۵ سال اخیر، میانگین بیشترین امتیاز در یک فصل NHL کمتر از ۱۱۱ بوده است. حالا فکر کنید که بهترین بازیکنان لیگ تقریبا نصف آنچه که وین گریتسکی در فصل ۱۹۸۶-۱۹۸۵ به دست آورد، امتیاز کسب می‌کنند. البته این موفقیت گریتسکی شانسی نبود. او در چهار فصل از یک دوره پنج‌ساله، امتیازهای بیش از ۲۰۰ را به نام خود ثبت کرد و در دو فصل ۱۹۹۹ و ۹۶ به این آمار نزدیک بود. «مرد بزرگ» تقریبا تمامی رکوردهای گلزنی NHL را در اختیار دارد که بسیاری از آن‌ها شکست‌ناپذیر هستند.

۲۰- بیشترین ریباند در یک بازی NBA (55)

تاریخ: ۲۴ نوامبر ۱۹۶۰

ثبت‌شده توسط: Wilt Chamberlain

بیشترین تعداد ریباندی که در طول یک بازی پس از فصل ۱۹۸۶-۱۹۸۵ به بعد اتفاق افتاد، ۳۵ عدد بود که توسط چارلز اوکلی ثبت شده است. برای نزدیک شدن به رکورد ۵۵ ریباند چمبرلین، علاوه بر مهارت فوق‌العاده (که بسیاری از بازیکنان دارند)، باید ویژگی‌های فیزیکی متمایزکننده نیز وجود داشته باشد که هیچ‌کس نتواند با آن مقابله کند. همچنین قوانینی که شانس‌های بیشتری برای ریباندها ایجاد می‌کنند نیز موثر خواهند بود که اکنون خیلی وجود ندارند. چمبرلین در دوره‌ای بازی می‌کرد که تقریبا هیچ‌کس جز بیل راسل، والت بلامی و باب پتی، از لحاظ فیزیکی با او قابل مقایسه نبود. همچنین هر تیم به طور متوسط تعداد مالکیت بیشتری در بازی داشت که این مسئله باعث می‌شد فرصت‌های بیشتری برای ریباند وجود داشته باشد. امروزه با وجود تعداد زیاد بازیکن که قد و قامت مشابهی دارند و اهمیت بیشتر دفاع در رقابت‌ها، هیچکس حتی نمی‌تواند به رکورد موجود نزدیک شود.

۱۹رکورد شکست ناپذیر در تاریخ ورزش– بیشترین اختلاف در پیروزی یک مسابقه Triple Crown (31)

تاریخ: ۹ ژوئن ۱۹۷۳

ثبت‌شده توسط: Secretariat

بسیاری از مسابقات Triple Crown، با اختلاف بسیار نزدیکی به پایان می‌رسند. زیرا وقت و انرژی بسیاری برای تربیت هر اسب صرف می‌شود. اما در سال ۱۹۷۳، شرایط متفاوت بود. در یکی از بزرگ‌ترین نمایش‌های قدرت و سرعت در تاریخ ورزش، «Secretariat» رقبای خود را در یک مسابقه خیره‌کننده و جذاب پشت سر گذاشت و حتی سال‌ها بعد هیچ اسبی نتوانسته است به رکورد او نزدیک شود. دومین پیروزی با بیشتری اختلاف در سال ۱۹۴۳ با ۲۵ طول اتفاق افتاد و بهترین فاصله در عصر مدرن که نزدیک به این رکورد است، متعلق به اسمارتی جونز در مسابقات Preakness با اختلاف ۱۱.۵ است. هیچ اسبی نتوانسته و احتمالا هرگز نخواهد توانست این اسب را شکست دهد. اسبی که در تاریخ، به عنوان بزرگ‌ترین شرکت‌کننده‌ای که تا به حال وجود داشته است، شناخته می‌شود.

۱۸- بیشترین میانگین دقایق بازی در یک فصل NBA (48.5)

تاریخ: ۱۹۶۲-۱۹۶۱

ثبت‌شده توسط: Wilt Chamberlain

حتما این سوال به ذهنتان رسیده است که چطور ممکن است میانگین دقایق بازی بیشتر از ۴۸ دقیقه باشد در حالی که یک بازی NBA تنها ۴۸ دقیقه طول می‌کشد. راز این رکورد در وجود وقت‌های اضافه است. هر بازی وقتی به وقت اضافه کشیده می‌شود، زمانش به ۵۳ دقیقه یا حتی بیشتر افزایش پیدا می‌کند. در فصل ۱۹۶۲-۱۹۶۱، تعداد زیادی از بازی‌های تیم Philadelphia Warriors به وقت اضافه کشیده شد. (پنج بازی عادی با وقت اضافه، یک بازی با دو وقت اضافه و یک بازی با سه وقت اضافه). چمبرلین همیشه در میدان بود و هرگز مصدوم نمی‌شد. به همین دلیل میانگین بازی او به بیش از ۴۸ دقیقه رسید. بعید است که این رکورد شکسته شود. چون اگر امروز یک مربی، بازیکن ستاره خود را تا این میزان در زمین نگه دارد قطعا اخراج خواهد شد!

۱۷- رکورد بیشترین هوم‌ران (زدن توپ به بیرون از میدان بازی) در یک فصل (۷۳)

تاریخ: ۷ اکتبر ۲۰۰۱

ثبت‌شده توسط: Barry Bonds

هر نظری که در مورد شخصیت بری باندز و کارهایی که ممکن است برای رسیدن به چنین رکوردی انجام داده باشد، داشته باشید، اما او هرگز به رفتار غیر قانونی محکوم نشد. بنابراین اگر از ما بپرسید، این رکورد به همان اندازه معتبر است که هر رکورد دیگری که در دوران گسترش مصرف استروئیدها در بیسبال ثبت شده است. ترکیب سلامت، شانس و قدرت بدنی بالا و استقامت زیاد برای زدن این تعداد هوم‌ران باعث می‌شود شکستن این رکورد تقریبا غیر ممکن باشد. با این حال، نمی‌خواهیم دانشمندانی که در حال حاضر تلاش می‌کنند هیولای بعدی هوم‌ران را بسازند، نادیده بگیریم. ما مطمئن هستیم که خوزه کانسکو هم احتمالا برای شرکت در این آزمایش‌ها، داوطلب خواهد شد.

۱۶رکورد شکست ناپذیر در تاریخ ورزش– میانگین امتیازات در هر بازی در یک فصل (۵۰.۴)

ثبت‌شده توسط: Wilt Chamberlain

اگر بازیکنی در سال ۲۰۱۳، در یک بازی ۵۰ امتیاز کسب کند، رسانه‌های ورزشی حداقل دو روز را به این موضوع اختصاص می‌دهند. اما چنین عددی برای ویلت چمبرلین در فصل ۱۹۶۲-۱۹۶۱، تنها یک میانگین بود. مشابه با میانگین تریپل-دبل اسکار رابرتسون در همان فصل، این رکورد به دلیل نبود دفاع موثر و عدم وجود قوانین گل‌زنی هجومی در آن زمان تحقق یافته است. با این حال میانگین ۵۰.۴ امتیاز همچنان مقدار زیادی است، حستی اگر قوانین آن زمان سختگیرانه نبوده باشد. با اضافه شدن خط سه‌امتیازی، ممکن است این عدد کمی قابل دسترس باشد اما نباید انتظار شکسته شدن آن را داشت. مگر اینکه NBA قوانین را طوری تغییر دهد که امتیازهایی با مقادیر ۴ و ۵ نیز به بازی اضافه شوند.

۱۵- بیشترین گرند اسلم (Grand Slam) در یک اینینگ (Inning) (2)

تاریخ: ۲۳ آپریل ۱۹۹۹

ثبت‌شده توسط: Fernando Tatis

با از بین رفتن شایعات مربوط به جو باک، فرناندو تاتیس در سه سال کوتاه خود به عنوان بازیکن تیم سنت‌لوئیس کاردینال، دستاورد چندانی نداشت. اما در یک شب در آپریل ۱۹۹۹، او تقریبا تمام احتمالات و اتفاقات گذشته را کنار زد. او نه تنها موفق به ثبت دو هوم‌ران در یک اینینگ شد (که فقط ۵۷ بار در تاریخ لیگ برتر بیسبال (MLB) رخ داده است)، بلکه هر دو هوم‌ران او گرند اسلم بودند. برای شکستن این رکورد، بازیکنی باید سه هوم‌ران در یک اینینگ بزند (که هرگز رخ نداده) و در کنار آن خوش شانس باشد که در هر سه بار، بیس‌ها (Bases) پر باشند. دوست داریم جمله «هیچ چیزی غیر ممکن نیست» را بگوییم. اما این اتفاق تقریبا غیر ممکن است!

۱۴- بیشترین برد در تاریخ MLB (511 )

تاریخ: ۲۲ سپتامبر ۱۹۱۱

ثبت‌شده توسط: Cy Young

بازیکنان MLB مبالغ بسیار زیادی می‌گیرند. اگر یک پیچر (پرتاب‌کننده)، پیروزی‌های زیادی کسب کند، می‌تواند بسیار ثروتمند شود. اگر بازیکن بیسبال باشید، وقتی به سن ۳۵ سالگی می‌رسید و ۱۰ تا ۱۵ سال در لیگ بازی کرده‌اید، به اندازه کافی پول خواهید داشت که هزینه چهار یا پنج نسل از خانواده‌تان را تامین مالی کنید. پس چرا باید به مدت ۲۵ یا ۲۶ سال به بازی ادامه دهید؟ برای شکست سای یانگ، تقریبا به همین مدت زمان نیاز دارید و باید میانگین ۲۰ برد در هر فصل را داشته باشید. با توجه به اینکه تنها دو یا سه نفردر هر فصل می‌توانند بیشتر از ۲۰ برد کسب کنند، شانس رکوردشکنی بسیار کم است.

۱۳- بیشترین عنوان قهرمانی متوالی در NBA (8)

تاریخ: ۱۹۶۶-۱۹۵۹

ثبت‌شده توسط: Boston Celtics

زمانی که لبران جیمز، به خاطر قهرمانی‌های بسیاری که در میامی به دست آورده بود، به خود می‌بالید، احتمالا در رویای این سلسله قهرمانی بود. متاسفانه به نظر می‌رسد این رویای جیمز در بازی‌های کنونی غیر قابل تصور است. به یاد دارید که از سه‌پیت‌های (سه قهرمانی متوالی) بولز و لیکرز چقدر تمجید و تعریف کردیم؟ سلتیکس تقریبا سه‌پیت مکرر داشت. آن‌ها تنها دو یا سه ستاره نداشتند بلکه کل تیم در تالار مشاهیر می‌درخشیدند. آن‌ها استعداد بیشتری از هر تیم دیگری جمع کرده‌ بودند که به نظر می‌رسد این مسئله در NBA کنونی شدنی نیست. مگر اینکه سقف حقوق برداشته شود تا این رکورد احتمال شکسته شدن داشته باشد.

۱۲رکورد شکست ناپذیر در تاریخ ورزش– بیشترین ضربه در تاریخ(MLB  (۴,۲۵۶

تاریخ: ۱۴ آگوست ۱۹۸۵

ثبت‌شده توسط: Pete Rose

برای رسیدن به تعداد ضربات (هیت) پیت روز، باید به مدت ۲۰ سال درلیگ بازی کنید و به طور میانگین ۲۱۲ ضربه در هر فصل ثبت نمایید. نکته جالب این است که تنها ۱۹۷ بار در تاریخ بیسبال، تعداد ۲۱۲ ضربه در یک فصل ثبت شده است. با چنین رکوردی، چگونه ممکن است کسی مثل پیت روز در تالار مشاهیر قرار نداشته باشد؟ احتمالا این موضوع به خاطر شرط‌بندی‌های متعدد او بوده است. اما سوال اینجاست که چه کسی قمار و شرط‌بندی نمی‌کند؟ هیچ بازیکنی نمی‌تواند به این رکورد نزدیک شود (حداقل فعلا). تنها کسی که احتمالا می‌تواند برای این رکورد صرفا رقابت کند، میگل کابر است که ۲۹ سال سن دارد و توانسته است ۱,۸۰۲ ضربه ثبت کند. اما حتی او هم به نظر می‌رسد شانس کمی دارد.

۱۱- بیشترین بازی متوالی در NFL (297)

تاریخ: ۱۳ دسامبر ۲۰۱۰

ثبت‌شده توسط: Brett Favre

در حالی که برت فاور، درباره تکنولوژی‌های امروزی مانند اسنپ‌چت اطلاعات خاصی ندارد، اما رکورد فوق‌العاده او تکراری نمی‌شود و هر وقت سخنی از آن به میان می‌آید، چشمانش از خوشحالی برق می‌زنند! برای نزدیک به ۱۹ فصل می‌توانستید به او اعتماد کنید که به میدان بیاید و تیم پکرس (یا هر تیمی که برایش بازی می‌کرد) را در شرایط بحرانی یا خوب، رهبری کند. امکان شکستن این رکورد فقط با کوارتربک میسر است و با توجه به قوانین جدید که از کوارتربک‌ها محافظت می‌کند، ممکن است شکستن این رکورد روزی محقق شود. اما سوال بزرگ‌تر این است که آیا بازیکنی می‌تواند به اندازه‌ای موثر و مفید باشد که بتواند ۱۹ فصل کامل بازی کند؟!

۱۰- رکورد بیشترین بازی کامل در تاریخ MLB (749)

تاریخ: ۱۹۱۱-۱۸۹۰

ثبت‌شده توسط:Cy Young

آیا می‌خواهید بدانید که چند بازیکن در تاریخ بیسبال بیش از ۷۴۹ بازی را به عنوان شروع‌کننده، انجام داده‌اند؟ فقط سه نفر: والتر جانسون، دان ساتون و نولان رایان. رکوردار فعلی در تعداد بازی‌های کامل، روی هالادای با ۶۶ بازی کامل است. این رکورد بسیار عجیب است. زیرا هیچ‌کس امروزه اجازه نمی‌دهد که یک بازیکن، مانند یانگ در طول ۲۲ سال بازی حرفه‌ای، به بازوی خود فشار بیاورد. او یک بار در یک فصل ۴۹ بازی را شروع کرد و ۴۸ تا از آن‌ها را کامل کرد. این واقعا برخلاف استانداردهای ورزشی و سلامتی است.

۹رکورد شکست ناپذیر در تاریخ ورزش– بیشترین برد در کشتی NCAA (159)

تاریخ: ۲۰۰۲-۱۹۹۹

ثبت‌شده توسط: Cael Sanderson

کایل سندرسون، نه تنها تعداد زیادی از مسابقات را در راه کسب چهار عنوان متوالی NCAA به پیروزی رسید، بلکه این کار را بدون یک باخت انجام داد. واقعیت این است که حتی بهترین تیم‌ها و بازیکنان هم روزهای بد دارند. شما ممکن است افت کنید، آسیب جزئی ببینید، به طور تصادفی در یک لحظه حساس پایتان لیز بخورد. این اتفاقات برای همه رخ می‌دهد؛ همه به جز سندرسون! این سطح از موفقیت ممکن است هرگز در ورزش دوباره دیده نشود.

 

۸- بیشترین سرقت پایگاه (Stolen Bases) در بیسبال (۱,۴۰۶)

تاریخ: ۲۳ آگوست ۲۰۰۳

ثبت‌شده توسط: Rickey Henderson

این رکورد ممکن است به طور کامل غیر قابل دسترس باشد. مانند رکورد ضربات پیته روز که برای رسیدن به آن نیاز به یک فصل عادی با عملکرد فوق‌العاده استثنایی دارد. حتی اگر یک بازیکن بتواند سرعت فوق‌العاده‌ خود را در طول دوران حرفه‌ای حفظ نماید، باید به طور میانگین ۹۴ سرقت در هر فصل به مدت ۱۵ سال داشته باشد تا این رکورد را بشکند. می‌دانید چند نفر در تاریخ MLB بیش از ۹۴ پایگاه در یک فصل را دزدیده‌اند؟ تنها ۲۹ نفر! و در ۲۵ سال اخیر چند نفر این‌کار را انجام داده‌اند؟ هیچ کس! در واقع، کاهش اهمیت سرقت‌ها در بیسبال مدرن، عملا هر فرصتی را برای شکستن این رکورد از بین برده است.

۷رکورد شکست ناپذیر در تاریخ ورزش– بیشترین ناک‌اوت در دوران حرفه‌ای (۱۳۱)

تاریخ: ۱۹۶۳-۱۹۳۸

ثبت‌شده توسط: Archie Moore

به او یکی از بزرگ‌ترین لقب‌های بزرگ ورزشی یعنی «موش‌منگوی پیر» داده شده است. او برای مدت طولانی‌تری از آنچه کسی بتواند تصور کند، به مبارزه پرداخت. در طول چهار دهه، او در ۲۱۹ مسابقه حرفه‌ای شرکت کرد و ۱۸۵ پیروزی کسب نمود. ۱۳۱ ناک‌اوت او شگفت‌انگیز است، زیرا اکنون هیچ‌کس نمی‌تواند حتی ۱۳۱ بار مبارزه کند! بیشتر مبارزان معمولا بیش از دو یا سه بار در سال به مبارزه نمی‌پردازند. مور در سال ۱۹۳۷ تنها ۱۵ بار به رینگ رفت. ممکن است فکر کنید او حتما دچار آسیب مغزی شده ولی اشتباه می‌کنید! او تا سن ۸۱ سالگی زندگی کرد.

۶- رکورد امتیازگیری در یک بازی NBA (100)

تاریخ: ۲ مارس ۱۹۶۲

ثبت‌شده توسط: Wilt Chamberlain

تصور اینکه کسی بتواند رکورد ۱۰۰ امتیاز را بشکند، دشوار است. زیرا امروزه بازیکنان به اندازه گذشته خودخواه نیستند. مگر اینکه کوبی برایانت در دهه ۲۰۰۰ را به یاد آورید. او در بازی ۸۱ امتیازی‌اش مقابل تورنتو در سال ۲۰۰۶، ۵۵ امتیاز در نیمه دوم ثبت کرد و در همان سال، ۶۲ امتیاز در سه ربع مقابل دالاس به دست آورد. حالا که کوبی در پایان دوران حرفه‌اش به سر می‌برد و هم‌تیمی‌های بهتری دارد، شانس او برای شکستن این رکورد کم است. همچنین با توجه به اینکه میانگین امتیازات هر بازی در لیگ در حال حاضر ۹۷.۹ است، ممکن است هرگز شاهد شکستن رکورد ۱۰۰ امتیاز در یک بازی نباشیم.

۵رکورد شکست ناپذیر در تاریخ ورزش– سلسله‌ زدن ضربه (۵۶)

تاریخ: ۱۶ جولای ۱۹۴۱

ثبت‌شده توسط: Joe DiMaggio

اگر از خودتان بپرسید که چرا دی‌مگیو اینچنین در میان عاشقان بیس‌بال محترم است، این مسئله فقط به خاطر ازدواجش با مرلین مونرو نیست (هرچند این عامل هم بی‌تاثیر نبوده است). این سلسه زدن ضربه واقعا شگفت‌انگیز است و به نظر می‌رسد شکستن آن ممکن است. البته فشار و شانس معمولا باعث می‌شود بازیکنان در رسیدن به ۳۰ بازی ناکام بمانند. این فشار و شانس می‌تواند باعث پایان یافتن این سلسله‌ها قبل از رسیدن به ۲۰ بازی شود. در طول عمرمان مطمئن هستیم که شاهد شکستن این رکورد نخواهیم بود.

۴- بیشترین فصل‌های مربی‌گری در NCAA بدون رکورد شکست (۳۸)

تاریخ: ۲۰۱۲-۱۹۷۴

ثبت‌شده توسط: Pat Summitt

برای اینکه ۳۸ سال در مربی‌گری دوام بیاورید، باید کارهای زیادی را با موفقیت انجام دهید. نداشتن رکورد باخت در هیچ‌یک از این فصل‌‌ها به نظر غیر ممکن است، اما برای پت سامیت افسانه‌ای این رکورد ممکن بود. تیم‌ Lady Vols او، یکی از بهترین تیم‌های کشور بود و تنها دو بار در دوران مربی‌گری‌اش در تنسی، بیش از ۱۰ بازی باخت. هیچ‌کس حتی به این رکورد نزدیک نیست و با توجه به جا به جایی مداوم مربیان و بازیکنان کالج، به نظر می‌رسد هیچ‌کس به این رکورد نخواهد رسید.

۳- بیشترین پیروزی‌های متوالی در یک فصل NBA (33)

تاریخ: ۱۹۷۲-۱۹۷۱

ثبت‌شده توسط: Los Angeles Lakers

گویا این رکورد هر چند سال یک بار به چالش کشیده می‌شود، اما آنچه که ما به آن «چالش» می‌گوییم در واقع به سختی نزدیک به سطح این رکورد است. تیم هیوستون راکتس در سال ۲۰۰۸ موفق شد ۲۲ برد پیاپی کسب کند که دومین رکورد برتر تاریخ به حساب می‌آید اما هنوز هم فقط دو سوم راه را طی کرده‌اند. هیچ تیمی نمی‌تواند مثل لیکرد آن دوران طلایی را تکرار کند. آن‌ها دو ماه بدون باخت بازی کردند و میانگین اختلاف امتیازشان در هر برد ۱۷ امتیاز بود. حتی بهترین تیم‌ها هم ممکن است که شب بدی داشته باشند و به یک تیم خوب ببازند. اما برای لیکرز این اتفاقات معنی نداشت و احتمال اینکه دوباره کسی بتواند چنین رکوردی ثبت کند، آن هم در بازی‌های امروز، بسیار کم است.

۲رکورد شکست ناپذیر در تاریخ ورزش– بیشترین بازی یک‌طرفه در تاریخ فوتبال دانشگاهی (۰-۲۲۲)

تاریخ: ۷ اکتبر ۱۹۱۶

ثبت‌شده توسط: Georgia Tech Football

اگر به بازی‌های ویدیویی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم بازی Madden یا NCAA Football را پلی کنید. سطح دشواری را روی پایین‌ترین حد قرار دهید و بهترین تیم را در برابر ضعیف‌ترین تیم قرار دهید. سپس ببینید چقدر می‌توانید امتیاز بگیرید. احتمالا اگر بتوانید نزدیک به ۱۰۰ امتیاز از امتیازاتی که جورجیا تک، نزدیک به ۱۰۰ سال پیش به تیم بی‌دفاع دانشگاه کامبرلند، زده است، به دست آورید، خوش‌شانس هستید! لازم به ذکر است که این بازی پیش از آنکه پاس به جلو مجاز باشد، انجام شده است؛ قانونی که باعث توقف ساعت بازی در صورت ناکاملی پاس انجام می‌شود. بر اساس افسانه‌ها، این شکست سنگین تلافی شکست ۰-۲۲، تیم جورجویا تک به دست تیم بیسبال کامبرلند در اوایل همان سال بود. آن مربی انتقام‌جو که اصول ورزشکاری را به کلی نادیده گرفت چه کسی بود؟ جان هایزمن. یعنی همان کسی که جایزه معروف Heisman Trophy را کسب کرد.

۱- بیشترین تعداد بازی متوالی در تاریخMLB  (۲,۶۳۲)

تاریخ: ۲۰ سپتامبر ۱۹۹۸

ثبت‌شده توسط: Cal Ripken Jr

وقتی به رکورد ریپکن فکر می‌کنید، اولین چیزی که به ذهنتان می‌آید این است که واقعا نمی‌توانم سالم بودن او را باور کنم! و این کاملا درست است، چون این رکورد واقعا شگفت‌انگیز است. اما باید بگوییم که حتی بیشتر از آن، ما نمی‌توانیم باور کنیم که او به مدت نزدیک به ۱۷ سال به اندازه‌ای خوب بود که جایگاه اصلی خود را حفظ کرد. افزون بر این، او ۱۹ بار به عنوان All-Star انتخاب شده است. احتمال این که بازیکنی بتواند برای این مدت با این کیفیت بازی کند، چقدر است؟ امروزه تیم‌ها به قدری نگران استراحت بازیکنان هستند که تعداد کمی از آن‌ها بیش از ۱۰۰ بازی متوالی انجام می‌دهند. طولانی‌ترین Streak فعال کنونی کیست؟ پرنس فیلدر با ۲۸۵ بازی. این یعنی او باید کمتر از ۱۴.۵ فصل دیگر بازی کند تا به رکورد «آیرن من» برسد. او در آن زمان ۴۳ سال سن خواهد داشت.

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاه خود را بنویسید