جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
کشورهای یورو ۲۰۲۴

تحلیل و پیش بینی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴

یورو ۲۰۲۴ در اوج خود قرار دارد و تاکنون لحظاتی پر از هیجان، گل‌های دیدنی و مسابقات سخت را به ارمغان آورده است، مرحله گروهی تا ۲۶ ژوئن ادامه خواهد داشت که در این مدت، هشت تیم از مجموع ۲۴ تیم شرکت‌کننده حذف خواهند شد. دو تیم برتر هر یک از شش گروه به مرحله حذفی صعود می‌کنند و چهار تیم برتر از تیم‌های سوم هر گروه به آن‌ها می‌پیوندند. در صورت تساوی امتیازات بین تیم‌ها، ابتدا امتیازات کسب شده در مسابقات بین تیم‌های مورد نظر ملاک قرار می‌گیرد و نه تفاضل گل کلی، به همان صورتی که در جام جهانی محاسبه می‌شود. اگر تیم‌ها همچنان قابل تفکیک نباشند، تفاضل گل در تمامی مسابقات گروهی ملاک قرار خواهد گرفت​​.

پیش‌بینی مرحله گروهی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴

مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی از شنبه ۲۹ ژوئن تا سه‌شنبه ۲ ژوئیه برگزار می‌شود. بازی‌های یک‌چهارم نهایی در روزهای جمعه ۵ ژوئیه و شنبه ۶ ژوئیه برگزار می‌شود. نیمه‌نهایی‌ها در روزهای سه‌شنبه ۹ ژوئیه و چهارشنبه ۱۰ ژوئیه و فینال در روز یکشنبه ۱۴ ژوئیه در برلین برگزار خواهد شد. وضعیت هر گروه و تیم‌هایی که ممکن است در مرحله حذفی به مصاف هم بروند، تحلیل می‌شود و این مطلب با پیشرفت مسابقات به‌روزرسانی خواهد شد.

تحلیل و پیش‌بینی گروه A یورو ۲۰۲۴

آلمان با انتظارات نسبتاً پایین و کیفیت بالای تیمش وارد این مسابقات خانگی می‌شود – ترکیبی قدرتمند که باید آنها را با کمترین دردسر به مرحله حذفی برساند. پس از آن، هر تیمی می‌تواند موفق باشد. اسکاتلند با عملکرد ضعیفی وارد این تورنمنت شده، اما در چند سال گذشته در مواقع حساس بازی‌های بزرگی انجام داده و نتایج مهمی کسب کرده است.
مجارستان توسط بسیاری به عنوان شگفتی‌ساز این تورنمنت دیده می‌شود، اما این لقب همیشه مطابق برنامه پیش نمی‌رود (به ترکیه در یورو ۲۰۲۰ نگاه کنید) همیشه به مرحله حذفی می‌رسد، اما در مقابل تیم‌های ضعیف در مرحله مقدماتی و بازی‌های دوستانه نتایج بدی کسب کرده و ممکن است در اینجا ناکام بماند.

تیم میزبان، آلمان، با پیروزی قاطع ۵-۱ برابر اسکاتلند در بازی افتتاحیه در مونیخ و سپس پیروزی ۲-۰ برابر مجارستان در اشتوتگارت، به مرحله حذفی صعود کرد​.

سوئیس با پیروزی ۳-۱ مقابل مجارستان در ۱۵ ژوئن و تساوی ۱-۱ با اسکاتلند در ۱۹ ژوئن، در رده دوم قرار دارد​.

برندگان این گروه در ۲۹ ژوئن در دورتموند به مصاف تیم دوم گروه C خواهند رفت، در حالی که تیم دوم این گروه با تیم دوم گروه  B در همان روز در برلین روبرو خواهد شد​.

 

گروه A
تیم  تعداد بازی‌ها  امتیازات
آلمان
۳
۷
سوئیس ۳ ۵
اسکاتلند
۳
۳
مجارستان
۳
۱

 

پیش‌بینی ما از گروه A

آلمان
اسکاتلند
مجارستان
سوئیس

 

تحلیل و پیش‌بینی گروه B یورو ۲۰۲۴

گروه B به احتمال زیاد شایسته لقب «گروه مرگ» برای یورو ۲۰۲۴ است، اما ممکن است به اندازه‌ای که در نگاه اول به نظر می‌رسد ترسناک نباشد.
اسپانیا و ایتالیا، قهرمانان فعلی، واضح‌ترین گزینه‌ها برای صدرنشینی در گروه هستند، اگرچه هیچ‌کدام در بهترین فرم خود وارد این تورنمنت نمی‌شوند، به خصوص ایتالیا که تیم برنده یورو ۲۰۲۰ آن‌ها بیشترشان الان بازنشسته، مصدوم یا ناکام از ادامه بازی هستند.
کرو​اسی در چندین تورنمنت گذشته با مشکلاتی مواجه شده، اما تجربه، دانش و مهارت‌های سازماندهی آن‌ها، این تیم را به مدعیان قوی برای پیروزی در گروه و ایجاد یک شگفتی تبدیل می‌کند.
آلبانی نقش جالبی در گروه B دارد. در نهایت، احتمال صعود آن‌ها بسیار کم است، اما می‌توانند نقش کلیدی ایفا کنند. دفاع قوی آن‌ها می‌تواند یکی از سه تیم دیگر را متوقف کرده و یک «تیم بزرگ» را از مسابقات خارج کند.

در مسابقه مهم گروه مرگ، اسپانیا با پیروزی ۱-۰ برابر ایتالیا، صدرنشینی و صعود به مرحله حذفی را قطعی کرد​. این نتیجه باعث شد ایتالیا برای صعود به مرحله بعد نیاز به تساوی مقابل کرواسی در بازی آخر خود داشته باشد. شکست در این بازی، کرواسی را با ۴ امتیاز بالاتر از ایتالیا قرار خواهد داد​.

اگر آلبانی نیز اسپانیا را شکست دهد، به ۴ امتیاز خواهد رسید. در صورتی که آلبانی و کرواسی هر دو با ۴ امتیاز به پایان برسند و ایتالیا حذف شود، تیم‌ها باید بر اساس تفاضل گل کلی در گروه از هم جدا شوند، چرا که در مسابقه بین خود ۲-۲ مساوی کرده‌اند، ​تیم سوم برتر نیز ممکن است به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم صعود کند.

در تاریخ ۱۵ ژوئن، ندیم بایرامی از آلبانی سریع‌ترین گل تاریخ جام ملت‌های اروپا را با گلزنی پس از ۲۳ ثانیه برابر ایتالیا به ثمر رساند. ایتالیا با گل‌های آلساندرو باستونی و نیکولو بارلا در نیمه اول بازی را با نتیجه ۲-۱ به سود خود به پایان رساند. همان روز، اسپانیا با گل‌های آلوارو موراتا، فابیان رویز و دنی کارواخال، ۳-۰ کرواسی را شکست داد. موراتا که گل اول را به ثمر رساند، اکنون با ۷ گل در جام ملت‌های اروپا، پس از کریستیانو رونالدو و میشل پلاتینی در لیست برترین گلزنان تاریخ قرار دارد. بازی دوم گروه در ۱۹ ژوئن، کرواسی تقریبا آلبانی را با نتیجه ۲-۱ شکست داد، اما گل به خودی کلاوس گاسولا در دقیقه پنجم وقت‌ اضافه باعث شد بازی با تساوی ۲-۲ به پایان برسد.
اسپانیا در تاریخ ۳۰ ژوئن در کلن به مصاف یکی از تیم‌های سوم گروه خواهد رفت، در حالی که تیم دوم گروه B در اولین بازی مرحله حذفی در ۲۹ ژوئن در برلین با تیم دوم گروه A روبرو خواهد شد.

گروه ‌B

تیم تعداد بازی‌ها امتیازات
اسپانیا
۲
۶
ایتالیا
۲
۳
آلبانی
۲
۱
کرواسی
۲
۱

 

پیش‌بینی ما از گروه B:

کرواسی
اسپانیا
ایتالیا
آلبانی

تحلیل و پیش‌بینی گروه C یورو ۲۰۲۴

انگلیس یکی از قدرتمندترین تیم‌ها در این مسابقات است. آن‌ها به گروهی نسبتاً ملایم تقسیم شده‌اند و باید بدون تلاش زیاد بتوانند از آنجا عبور کنند.

دانمارک انتخاب دوم برای رسیدن به مرحله حذفی است، اما در حال حاضر تعداد کمی از استعدادهای جذاب به ترکیب پیر آن‌ها برای این مسابقات اضافه شده‌اند.

از طرفی دیگر، در اسلوونی با حضور یان اوبلاک در دروازه و بنیامین شش فوت و پنج اینچی قدرتمند در جلوی تیم، آن‌ها ممکن است در این مسابقات گروهی غافلگیرکننده باشند.
صربستان در جام جهانی به‌نظر ضعیف ظاهر شد و با وجود وجود کمی از کیفیت در اعضای تیمشان، احتمالاً تهدیدی نخواهند بود.

انگلستان با تساوی ۱-۱ با دانمارک مطمئن شد که حداقل رتبه سوم با چهار امتیاز از دو بازی را بدست آورده است. دانمارک در جایگاه سوم قرار دارد، دو امتیاز عقب از انگلستان و هم‌رده با اسلوونیا است.

صربستان با گل تساوی دقایق پایانی مقابل اسلوونی در بازی اول روز پنج‌شنبه، اولین امتیاز خود را بدست آورد و اسلوونیا را با دو امتیاز از دو بازی در جایگاه دوم قرار داد.

انگلیس پس از برد ۱-۰ مقابل صربستان در ۱۶ ژوئن، به رتبه‌ اول گروه صعود کرد، در حالی که اسلوونیا و دانمارک در همان روز با تساوی ۱-۱ به پایان رسیدند. شاگردان گرت ساوت‌گیت می‌دانند که تساوی مقابل اسلوونی در آخرین بازی خود در ۲۵ ژوئن، حضور آن‌ها در مرحله یک شانزدهم نهایی را تضمین می‌کند. دانمارک همزمان با این بازی با صربستان روبرو خواهد شد.

برندگان گروه در اینجا در تاریخ ۳۰ ژوئن با یکی از تیم‌های رتبه سوم در گلزنکیرشن بازی خواهند کرد، در حالی که مقام دوم در دورتموند یک روز قبل در برابر برنده گروه A، که در حال حاضر آلمان است، به میدان خواهند رفت.

گروه C
تیم تعداد بازی‌ها امتیازات
انگلیس
۲
۴
اسلوونی
۲
۲
دانمارک
۲
۲
صربستان
۲
۱

 

پیش‌بینی ما از گروه C:

انگلستان
اسلوونیا
دانمارک
صربستان

 

تحلیل و پیش‌بینی گروه D یورو ۲۰۲۴

گروه جایگزین مرگ! همه ما می‌دانیم که فرانسه توانایی برنده شدن در این مسابقات را دارد، اگرچه با وجود عمق دفاعی‌شان، مجبور شده‌اند که بازیکن سالخورده‌ای مانند انگولو کانته را به ترکیب خود دعوت کنند و با الیویه ژیرو در خط حمله به تیم وفادار بمانند.

هلند می‌تواند با ستارگان فیزیکی و بلند قد در ستون فقرات تیمش، از مرکز دفاعی قدرتمندی مانند ویرجیل فن دایک، تا فرنکی دی یونگ و کودی خاکپو، و واوت وخهورست در نوک حمله، ضربه قوی‌ای به حریفان بزند.

اتریش با اجرای بسیار خوب در این مسابقات تحت مربی گری رالف رانگنیک، می‌تواند یکی از تیم‌های بزرگ را شکست دهد و در نتیجه تمام رویه مسابقات را تغییر دهد. آن‌ها تحت رهبری سابق باشگاه منچستر یونایتد، کرواسی، آلمان و ایتالیا را شکست دادند و مارسل سابیتزر  در این پروسه مشارکت داشته است.
وضعیت لهستان مشخص است آن‌ها پس از سه بازی به خانه برمی‌گردند.

بزرگترین خبر از دور اول مسابقات، شکستگی بینی کیلیان مباپه بود. کاپیتان و مهاجم برجسته فرانسه پس از برخورد با کوین دانسو از اتریش در دقایق پایانی نیمه دوم بازی ۱-۰ برابر اتریش در ۱۸ ژوئن، با بینی خونین از زمین خارج شد. هنوز مشخص نیست که این بازیکن ۲۵ ساله که در جام جهانی ۲۰۲۲ جایزه کفش طلا را به دست آورد، در بازی تیمش مقابل هلند در ۲۱ ژوئن بازی خواهد کرد یا خیر و همچنین ممکن است در پایان گروه در مقابل لهستان (۲۵ ژوئن) نیز غایب باشد.

او واقعاً نقش کلیدی در آن برد با اتریش داشت – با حرکت خطرناک خود که منجر به گل به خودی ماکسیمیلیان ووبر شد و فرانسه را به کسب سه امتیاز رساند.

در بازی دیگر گروه D هلند توانست لهستان را با نتیجه ۲-۱ در آخرین حمله بازیکن جایگزین واوت وخهورست شکست دهد. این مهاجم ۳۱ ساله سابق منچستر یونایتد فقط دو دقیقه پس از ورود به بازی به عنوان تعویض، گل را به ثمر رساند.

لهستان که امیدوار است رابرت لواندوفسکی بهترین گلزن تاریخ خود را پس از مصدومیت بازگرداند، روز جمعه به مصاف اتریش خواهد رفت و هر دو تیم تمایل دارند که اولین امتیاز خود را در این رقابت کسب کنند.

برنده‌های این گروه در آخرین بازی مرحله یک هشتم نهایی در تاریخ ۲ ژوئیه در لایپزیگ به مصاف تیم دوم گروه F خواهند رفت.
جایگاه دوم در روز قبل در دوسلدورف با جایگاه دوم تیم گروه E به رقابت خواهد پرداخت.

گروه D

تیم تعداد بازی‌ها امتیازات
هلند ۲ ۴
فرانسه ۲ ۴
اتریش ۲ ۳
لهستان ۲ ۰

 

پیش‌بینی ما از گروه D:

فرانسه
هلند
اتریش
لهستان

 

تحلیل و پیش‌بینی گروه E یورو ۲۰۲۴

بلژیک در گروه E وظیفه‌ای نسبتاً آسان دارد. آن‌ها به عنوان تیمی قوی برای صعود به مرحله حذفی شناخته می‌شوند، با یک خط حمله قدرتمند که شامل جرمی دوکو، روملو لوکاکو و لئاندرو تروسار است، و با حمایت کوین دی بروینه است.پشت آن‌ها وضعیت کمی دشوارتر است، با احتمال بسیار زیاد اسلواکی و اوکراین به ترتیب دوم و سوم خواهند شد. اما این ترتیب ممکن است تغییر کند. اسلواکی در مقابل پرتغال در ۱۰ بازی مقدماتی باخته است، بنابراین آن‌ها یک مخالف سخت برای حریفان خواهند بود. اوکراین پس از تساوی با ایتالیا در یک گروه سخت که انگلیس نیز در آن حضور داشت، بدشانس بود که به طور خودکار به مسابقات راه پیدا نکرد.
رومانی احتمالاً کمترین شانس صعود را دارد، اما سیستم دفاعی‌شان ممکن است در طول راه کار تیم‌های حریف را سخت کند.

بزرگترین شوک در دور اول مسابقات وفتی رخ داد که اسلواکی در فرانکفورت در روز دوشنبه (۱۷ ژوئن) به یک پیروزی ۱-۰ مقابل بلژیک دست یافت. این به‌طور نسبی در رتبه‌بندی فیفا، بزرگترین شگفتی در تاریخ مسابقات قهرمانی اروپا بود. پیشتر در همان روز، رومانی با نتیجه ۳-۰ اوکراین را شکست داد، نیکولای استانچیو یک ضربه فوق‌العاده از خارج محوطه جریمه زد که به بالای دروازه راه یافت.

اسلواکی در تاریخ ۲۱ ژوئن با اوکراین بازی می‌کند و بلژیک، که امیدوار است روملو لوکاکو هرچه زودتر در این مسابقات به فرم خوبی در مقابل دروازه برسد، روز بعد با رومانی روبرو می‌شود.
برندگان این گروه در ۲ ژوئیه در مونیخ با یک تیم جایگاه سوم رقابت خواهند کرد.تیم‌های جایگاه دوم در ۱ ژوئیه با تیم دوم گروه D در دوسلدورف بازی خواهند کرد.

 

گروه E

تیم تعداد بازی‌ها امتیازات
رومانی ۲ ۳
بلژیک ۲ ۳
اسلواکی ۲ ۳
اوکراین ۲ ۳

 

پیش‌بینی ما از گروه E:

بلژیک
اوکراین
اسلواکی
رومانی

تحلیل و پیش‌بینی گروه F یورو ۲۰۲۴

پرتغال مانند بلژیک و انگلستان، قرعه‌کشی مناسبی در گروه F داشته است و نگرانی چندانی ندارد. آن‌ها به طور شگفت‌آوری بدون توجه زیادی وارد این تورنمنت می‌شوند، در حالی که بیشتر بحث‌ها حول محور انگلستان، فرانسه و احتمالاً آلمان است. کریستیانو رونالدو بازگشته و تیمی پرقدرت با بازیکنان کلاس جهانی در تمامی نقاط زمین دارند.

گرجستان در اولین حضور خود در فینال‌های یک تورنمنت بین‌المللی فوتبال می‌تواند تماشایی و جذاب باشد، با ستاره بزرگ خود خویچا کواراتسخلیا که تلفظ نامش کابوس گزارشگران است.

ترکیه با پیروزی‌های بزرگ و شکست‌های شوکه‌کننده در کارنامه خود در سال گذشته به طرز باور نکردنی غیرقابل پیش‌بینی است. ممکن است به لطف قرعه‌ای مناسب به مرحله حذفی راه پیدا کنند. جمهوری چک فاقد بازیکنان ستاره است، و پاتریک شیک، ستاره یورو ۲۰۲۰، از زمان پنج گل در پنج بازی در آن تورنمنت، با انواع مصدومیت‌ها دست و پنجه نرم می‌کند.

بازی‌های جام ملت‌های اروپا (تا به الان) دیدار گروه F بین ترکیه و گرجستان در تاریخ ۱۸ ژوئن بود که با نتیجه ۳-۱ به نفع ترکیه به پایان رسید. مرت مولدور و آردا گولر گل‌های دیدنی از راه دور برای ترکیه به ثمر رساندند و در میان این دو گل، گرجستان توسط ژرژ میکاوتادزه به گل رسید. سپس در وقت‌های اضافه، زمانی که گرجستان برای مساوی فشار می‌آورد و دروازه‌بانشان گئورگی مامرداشویلی در محوطه جریمه حریف حضور داشت، ترکیه توانست در ضد حمله کریم آق‌ترک‌اوغلو را آزاد کرده و او توپ را به درون دروازه خالی بفرستد تا نتیجه ۳-۱ به سود ترکیه رقم بخورد.

آن شب، پرتغال در آخرین لحظات موفق شد برنده بازی مقابل جمهوری چک شود. در این بازی، پپه ۴۱ ساله به مسن‌ترین بازیکن تاریخ جام ملت‌های اروپا تبدیل شد و هم‌تیمی‌اش کریستیانو رونالدو اولین بازیکنی شد که در شش دوره این مسابقات حضور یافته است. تیم روبرتو مارتینز در ۲۲ ژوئن به مصاف ترکیه می‌رود و رونالدو مشتاق است تا پس از ناکامی در گلزنی مقابل چک، در ششمین دوره قهرمانی اروپا رکوردشکنی کند.

همان روز، گرجستان و جمهوری چک در هامبورگ به مصاف هم خواهند رفت و هر دو تیم می‌دانند که شکست آن‌ها را در آستانه حذف قرار می‌دهد.

برنده این گروه در تاریخ ۱ ژوئیه در فرانکفورت به مصاف تیم سوم گروه دیگری خواهد رفت و تیم دوم گروه، روز بعد در لایپزیگ با برنده گروه D دیدار خواهد کرد.

گروه F

تیم تعداد بازی‌ها امتیازات
پرتغال ۲ ۶
ترکیه ۲ ۳
جمهوری چک ۲ ۱
گرجستان ۲ ۱

 

پیش‌بینی ما از گروه F:

پرتغال
ترکیه
گرجستان
جمهوری چک

دیدگاه خود را بنویسید