جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
باستیان شواینشتایگر

بیوگرافی باستیان شواینشتایگر

یک جنگجو، یک اسطوره واقعی و یک کاپیتان که برای هر پیراهنی که در دوران حرفه‌ای خود می‌پوشید می‌جنگید. باستیان شواینشتایگر یکی از اسطوره‌هایی بزرگ آلمان است. امروز قصد داریم در مجله بت فوروارد در مورد بیوگرافی او صحبت کنیم.

زمانی که باستیان شواینشتایگر در ۱۸ سالگی از تیم دوم بایرن‌مونیخ به تیم اول رفت، بسیاری بر این باور بودند که او جانشین اوتمار هیتسفلد خواهد شد. اما با جدایی هیتسفلد از بایرن و آمدن فلیکس ماگات از توانایی‌های این هافبک پرتلاش آلمانی کاسته نشد چرا که در همان ابتدا یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های باواریایی‌ها به‌حساب می‌آمد.

چهره و فرم شواینشتایگر شبیه استفان افنبرگ بزرگ بود، اما او برای رسیدن به افتخارات و دستاوردهای افسانه‌ای مانند استفان افنبرگ در بایرن‌مونیخ راه طولانی و دشواری را در پیش داشت. دوران حرفه‌ای باستیان شواینشتایگر در بایرن‌مونیخ لحظات تلخ و شیرینی داشت. بازی پایانی در خانه مقابل چلسی در لیگ قهرمانان اروپا داستان دیگری بود. این بار این شواینشتایگر بود که مهمانی را در آلیانز آرنا خراب کرد.

باستیان شواینشتایگر آلمان

اما شواینشتایگر که واقعاً ناراحت بود قوی‌تر بازگشت و در فصلی که بایرن زیر نظر یوپ هاینکس به سه‌گانه رسید، کمک بزرگی به تیم کرد. او در لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن بایرن‌مونیخ درخشید و توانست در دومین فینال متوالی خود در این رقابت‌ها عنوان قهرمانی را از آن خود کند. او این بار با پیروزی مقابل رقیب قدیمی خود دورتموند اولین قهرمانی خود را در معتبرترین رقابت‌های باشگاهی جهان فوتبال به دست آورد.

ملیت باستیان شواینشتایگر آلمانی است و به‌عنوان یکی از مهربان‌ترین بازیکنان سری آ شناخته می‌شود. مطمئناً این‌ها همه چیز مربوط به داستان زندگی شواینشتایگر نیست؛ زیرا چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد. با ما همراه باشید تا نگاهی به زندگی‌نامه باستیان شواینشتایگر بیندازیم.

بیوگرافی باستیان شواینشتایگر

باستیان شواینشتایگر

نام کامل: باستیان شواینشتایگر

نام مستعار: «باستی»، «شواینی»، «آقای آرام»

وزن: ۷۹ کیلوگرم

قد: ۱.۸۳ متر

تاریخ تولد: ۱ اوت ۱۹۸۴

محل تولد: کلبرمور، آلمان غربی

باستیان شواینشتایگر در سال‌های اول

باستیان شواینشتایگر در ۱ آگوست ۱۹۸۴ در کلبرمور آلمان غربی به دنیا آمد. دوران کودکی باستیان شواینشتایگر فقط فوتبال نبود. باستیان از کودکی ورزش می‌کرد. اولین سرگرمی او اسکی بود. پدر و مادر باستیان شواینشتایگر مغازه خود را داشتند و سرگرمی‌های پسرشان را تشویق می‌کردند. اما برادر کوچک‌تر باستی، توبیاس، فوتبال را انتخاب کرد و حتی در زمین به موفقیت‌های چشمگیری دست‌یافت که توجه باستیان را به این ورزش جلب کرد. به‌زودی باستیان تصمیم گرفت اسکی را کنار بگذارد و شروع به حضور در تمرینات فوتبال کرد. استعدادیابان بایرن‌مونیخ متوجه این پسر بااستعداد شدند و از او برای تمرین در این باشگاه دعوت کردند.

در ابتدا برای شواینشتایگر سخت بود؛ زیرا این جوان هر روز باید به مونیخ می‌رفت که از زادگاهش دور بود. رفتن به آنجا خیلی طول کشید و به‌زودی به باستیان اقامت موقت در مونیخ را دادند. شواینشتایگر در سن ۱۶ سالگی به لطف استعداد و فداکاری خود به تیم ذخیره بایرن‌مونیخ پیوست.

داستان زندگی فوتبالی باستیان شواینشتایگر

در این بخش از بیوگرافی باستیان شواینشتایگر، نگاهی خواهیم داشت به دوران حرفه‌ای او از روزهای اولیه تاکنون. نقطه عطف در دوران حرفه‌ای باستیان شواینشتایگر در سال ۲۰۰۲ بود، زمانی که باستی به‌عنوان بخشی از تیم اصلی بایرن‌مونیخ به میدان رفت، اگرچه او بازیکن تعویضی بود. کمی بعد باستیان اولین بازی خود را در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا انجام داد و اولین گل خود را برای بایرن به ثمر رساند.

شواینشتایگر فصل بعد را به‌عنوان بازیکن کلیدی تیم اصلی بایرن شروع کرد. مربیان و مفسران از تکنیک بی‌عیب‌ونقص این هافبک و همچنین آرامش و توانایی او در تجزیه‌وتحلیل فوری شرایط در زمین و انتخاب استراتژی بازی مناسب برانگیخته شدند. در آن زمان او لقب «آقای آرام» را به خود اختصاص داد. به‌زودی باستیان در پست هافبک مرکزی قرار گرفت و به‌عنوان بهترین بازیکن تیم شناخته شد.

باستیان شواینشتایگر منچستر یونایتد

در سال ۲۰۱۵، خبر انتقال باستیان شواینشتایگر به منچستریونایتد سروصدای زیادی در بین هواداران فوتبال در سراسر جهان به پا کرد. شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره دلایل تغییر تیم و مبلغ انتقال این بازیکن در فضای مجازی منتشر شد. آن‌ها گفتند که شواینشتایگر بایرن‌مونیخ را به پول بیشتر فروخته است.

متأسفانه، شواینشتایگر نتوانست تمام پتانسیل خود را در تیم جدیدش به نمایش بگذارد. باستیان به دلیل مصدومیت از شرایط بازی خارج شد. هواداران حتی نگران سلامتی این بازیکن بودند. علاوه بر این، زمانی که ژوزه مورینیو مربی شد، این بازیکن به تیم جوانان منتقل شد.

شواینشتایگر از این وضعیت راضی نبود و خیلی زود شایعاتی در مورد انتقال بعدی باستیان دوباره به میان آمد. این بار باشگاه آمریکایی شیکاگو فایر این بازیکن را خرید. پس از ناکامی شیکاگو فایر در صعود به مرحله حذفی، باستیان شواینشتایگر رسماً از فوتبال خداحافظی کرد. او پس از خداحافظی در نامه‌ای به هوادارانش گفت:

هواداران عزیز، زمان آن فرارسیده است که پایان دوران فوتبالم را در پایان این فصل اعلام کنم. من می‌خواهم از شما و هم‌تیمی‌هایم در بایرن‌مونیخ، منچستریونایتد، شیکاگو فایر و تیم ملی آلمان تشکر کنم. شما این سفر باورنکردنی را برای من امکان‌پذیر کردید و البته می‌خواهم از همسرم آنا ایوانوویچ و خانواده‌ام برای حمایتشان تشکر کنم. بازنشستگی به‌عنوان یک بازیکن فوتبال باعث می‌شود کمی احساس غربت کنم، اما همچنین مشتاقانه منتظر چالش‌های هیجان‌انگیزی هستم که در انتظارم است. من به فوتبال وفادار خواهم ماند.

سبک بازی باستیان شواینشتایگر

باستیان شواینشتایگر

باتوجه‌به سبک بازی باستیان شواینشتایگر، او در سال‌های حضورش در بایرن و آلمان به‌عنوان هافبک وسط یا هافبک دفاعی بازی می‌کرد. شوت‌های مهیب از فاصله دور و همچنین ارسال‌های عالی و ضربات خوب ایستگاهی از بارزترین خصوصیات بازی او بود، در حالی که انرژی بی‌پایانش نیز به‌خوبی به او کمک کرد. شواینشتایگر بازیکنی قدرتمند، و با تکنیک و خلاق بود و به دلیل توانایی‌اش در کنترل و مدیریت جریان بازی تیمش در خط میانی با ساخت حملات و خلق موقعیت معروف بود.

باستیان شواینشتایگر خارج از فوتبال

باستیان شواینشتایگر خارج از فوتبال فردی بسیار محترم است. رقبای بایرن‌مونیخ در آلمان همیشه برای باستی احترام خاصی قائل بوده‌اند. به‌ندرت دیده می‌شد که باستیان شواینشتایگر حتی در درگیری‌ها مورد بی‌احترامی قرار گیرد. او همچنان یکی از بازیکنان سابق فوتبال است که در بین فوتبال‌دوستان محبوبیت فوق‌العاده‌ای دارد. شواینشتایگر که این روزها به‌عنوان کارشناس کار می‌کند، از شغل خود راضی است.

زندگی شخصی باستیان شواینشتایگر

همسر باستیان شواینشتایگر آنا

شواینشتایگر با آنا ایوانوویچ ازدواج کرده است. باستی روابطی داشت؛ اما هیچ‌کدام دوام چندانی نداشتند. بااین‌حال، آنا ایوانوویچ کسی بود که تأثیر زیادی در زندگی کاپیتان سابق بایرن‌مونیخ گذاشت. در سال ۲۰۱۴، دختر زیبای صرب برای ازدواج با باستیان بله را گفت. عروسی شواینشتایگر و ایوانوویچ در ونیز برگزار شد و طرفداران مدت زیادی در مورد عکس‌های این رویداد صحبت کردند.

علاوه بر فوتبال، باستیان به ماشین نیز علاقه دارد و چندین ماشین نیز دارد. شواینی بارها به خبرنگاران اعتراف کرده است که عاشق آشپزی است و حتی هنرهای آشپزی را زیر نظر یک سرآشپز معروف باواریایی آموخته است. همچنین باستیان شواینشتایگر مسیحی است. در واقع شواینشتایگر کاتولیک رومی است.

آمار باستیان شواینشتایگر در عرصه باشگاهی

شواینشتایگر در ۱ ژوئیه ۱۹۹۸ با بایرن‌مونیخ به‌عنوان بازیکن تیم جوانان قرارداد امضا کرد و در میان جوانان باشگاه پیشرفت کرد. شواینشتایگر با کسب قهرمانی جوانان آلمان در ژوئیه ۲۰۰۲، به‌سرعت جایگاهی در تیم ذخیره به دست آورد. او اولین بازی خود را در سن ۱۸ سالگی به‌عنوان یک تعویض دیرهنگام در لیگ قهرمانان اروپا مقابل آر سی لنز در نوامبر ۲۰۰۲ انجام داد و این بازیکن جوان بلافاصله تأثیر خود را گذاشت و در عرض چند دقیقه یک پاس گل به مارکوس فولنر داد.

باستیان شواینشتایگر بوندسلیگا

داستان زندگی باستیان شواینشتایگر از آن بازی آغاز شد و تا سال ۲۰۱۵ ادامه یافت و تا سال ۲۰۱۵ توانست در ۵۰۰ بازی برای بایرن‌مونیخ به میدان برود و ۶۸ گل و ۱۰۰ پاس گل به ثمر برساند. اگرچه انتقال شواینشتایگر به منچستریونایتد تلخ بود، اما او ۳۵ بازی در آنجا انجام داد و در نهایت با ۶۶۳ بازی، ۸۰ گل و ۱۱۴ پاس گل، کفش‌هایش را در شیکاگو فایر آویخت.

آمار باستیان شواینشتایگر در عرصه بین‌المللی

باستیان شواینشتایگر سابقه ۱۲ساله حضور در تیم ملی آلمان با ۱۲۱ بازی و ۲۴ گل را در کارنامه دارد. او با آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ توانست چهارمین جام جهانی را برای کشورش به ارمغان بیاورد. باستیان شواینشتایگر همیشه یکی از مهم‌ترین بازیکنان تیم ملی آلمان بوده است. بی‌دلیل نیست که زمانی همه تیم‌های بزرگ اروپایی آرزوی داشتن شواینشتایگر را داشتند.

او در میانه تیم آلمان چنان نقش اول را ایفا کرد که بدون شک تمام مربیان آلمانی در ۱۵ سال اخیر او را به تیم ملی دعوت می‌کردند.

باستیان شواینشتایگر جام جهانی

افتخارات باستیان شواینشتایگر

ستاره سابق آلمانی عملکرد درخشانی به‌خصوص زمانی که در بایرن‌مونیخ بود داشت و با تیم ملی آلمان قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شد. او هشت قهرمانی بوندسلیگا را به دست آورد و هفت بار با باواریایی‌ها قهرمان جام حذفی فوتبال آلمان شد.

قهرمانی در لیگ قهرمانان و جام باشگاه‌های جهان از دیگر افتخارات شواینشتایگر است. البته باستیان شواینشتایگر می‌توانست افتخارات بیشتری کسب کند؛ اما برخی از این افتخارات را به دلیل بدشانسی از دست داد. او همچنین نایب‌قهرمان یورو ۲۰۰۸ است. او همچنین با آلمان در جام جهانی ۲۰۰۶، جام جهانی ۲۰۱۰ و جام جهانی ۲۰۱۲ سوم شد.

دیدگاه خود را بنویسید