چه یک مبتدی کامل باشید و چه یک قمارباز حرفهای، کمی اطلاعات بیشتر درباره بازیهای مورد علاقهتان، همیشه به دردتان میخورد! ما لیستی از ۵ بازی برتر کازینو در تمام دوران را گردآوری کردهایم تا راهنمای کاملی همراه با تاریخچه مختصر و قوانین هر بازی در اختیارتان قرار دهیم. این راهنما، بهترین روش برای بازگشت به دنیای هیجانانگیز کازینو یا شروع بازیهای جدید است. یادتان باشد هر لحظه که صرف یادگیری درباره بازیهای کازینو میکنید، سرمایهگذاری روی موفقیت آیندهتان است. پس کمی وقت بگذارید و با آگاهی کامل به سراغ میزهای بازی بروید. شاید با خواندن این مقاله در مجله بت فوروارد، بازی مورد علاقه جدیدی پیدا کنید!
بهترین بازی کازینو
بلکجک: بازی کلاسیکی که همیشه محبوب بوده است
منشأ بازی بلک جک کمی رازآلود است، اما احتمالاً از بازیهای کارتی که در اروپا در قرنهای ۱۶ و ۱۷ بازی میشدند، تکامل یافته است. یکی از این بازیها، به نام «Vingt-et-Un»، در فرانسه بسیار محبوب بود و هدف مشابه بلکجک مدرن را داشت: تا حد ممکن به ۲۱ نزدیک شدن.
نام “بلکجک” از اوایل قرن بیستم گرفته شده است، زمانی که کازینوهای ایالات متحده یک پاداش ویژه برای دستی که شامل یک آس پیک و یک سرباز سیاه (خال گیشنیز یا پیک) بود، ارائه میدادند. این پاداش ویژه، بازیکنان را جذب کرد و به بازی این نام را داد.
بازی بلکجک یک بازی کارتی است که درک آن نسبتاً ساده است، چه نسخه کلاسیک آن را بازی کنید یا نسخههای پیشرفته مانند “Ultimate Blackjack”. هدف اصلی در هر نسخه از بازی این است که ارزش کارتهای خود را به ۲۱ نزدیک کنید، بدون آنکه از این عدد فراتر بروید.
اینگونه کار میکند: کارتهای شمارهدار ارزش اسمی خود را دارند (مانند ۲ ارزش ۲ امتیاز دارد)، کارتهای چهره (شاه، ملکه، سرباز) همگی ارزش ۱۰ امتیاز دارند و آسها میتوانند ۱ یا ۱۱ امتیاز باشند، هر کدام که برای شما بهتر باشد.
شما و دیلر هر دو برای شروع دو کارت دریافت میکنید. یکی از کارتهای دیلر رو به بالا است، بنابراین میتوانید آن را ببینید، و دیگری رو به پایین است. نوبت شماست تا تصمیم بگیرید که آیا کارت دیگری دریافت کنید (هیت) یا آنچه را که دارید نگه دارید (استند).
هدف این است که تا حد ممکن به ۲۱ نزدیک شوید بدون اینکه از آن عبور کنید. دیلر پس از تمام بازیکنان بازی میکند. اگر دست شما به ۲۱ نزدیکتر از دست دیلر باشد، برنده میشوید. اگر دست شما از ۲۱ عبور کند، میبازید، صرف نظر از کاری که دیلر انجام میدهد.
اگر دست دیلر از ۲۱ عبور کند، برنده میشوید. اگر شما و دیلر مجموع یکسانی داشته باشید، مساوی است و شرط خود را پس میگیرید. اگر در دو کارت اول خود آس و یک کارت ۱۰ امتیازی دریافت کنید، این را «بلکجک» مینامند و شما به طور خودکار برنده میشوید.
رولت: چرخ شانس کازینوها
رولت، به معنای «چرخ کوچک» به فرانسوی، دارای تاریخچه غنی است که به قرن هجدهم باز میگردد. این بازی در فرانسه ایجاد شد و نسخه مدرن آن بسیار شبیه بازی است که در آن زمان در کازینوهای پاریس بازی میشد. بلز پاسکال، ریاضیدان فرانسوی، اغلب با اختراع این بازی مرتبط است، اگرچه احتمالا مبتنی بر بازیهای چرخ انگلیسی و ایتالیایی قبلی است.
بازی رولت در نهایت راه خود را به آلمان و بهشت قمار معروف موناکو پیدا کرد. در قرن نوزدهم محبوبیت گستردهای پیدا کرد و از آن زمان تاکنون مورد علاقه کازینوها بوده است.
رولت یک بازی شانسی است که بازیکنان روی جایی که یک توپ کوچک روی میز رولت فرود خواهد آمد شرطبندی میکنند: یک چرخ چرخان تقسیم شده به جیبهای شمارهدار و رنگی. این بازی با یک میزدار انجام میشود که چرخ را میچرخاند و توپ را رها میکند.
بازیکنان روی یک طرح با گزینههای مختلف شرطبندی میکنند، از جمله اعداد خاص، رنگها یا گروههایی از اعداد. دو نوع اصلی رولت اروپایی و آمریکایی هستند که در تعداد جیبهای روی چرخ متفاوت هستند.
رولت اروپایی یک جیب صفر دارد، در حالی که رولت آمریکایی هم یک جیب صفر و هم یک جیب دو صفر دارد. پس از قرار دادن شرطها، میزدار چرخ و توپ را میچرخاند و نتیجه توسط جیبی که توپ در آن به حالت استراحت میآید تعیین میشود.
اگر شرطهای شما با نتیجه مطابقت داشته باشد، برنده میشوید و برندهها بر این اساس پرداخت میشوند. رولت طیف گستردهای از امکانات شرطبندی را ارائه میدهد، از شرطهای تک عددی با ریسک بالا تا شرطهای ایمنتر روی رنگها یا اعداد فرد/زوج، که آن را به یک بازی کازینویی پویا و جذاب تبدیل میکند.
اسلات ماشینها: چرخهای شانس الکترونیکی
تاریخچه اسلات ماشینها یک سفر رنگارنگ است که در اواخر قرن نوزدهم آغاز میشود. اولین اسلات ماشین واقعی، به نام «لیبرتی بل»، در سال ۱۸۹۵ توسط چارلز فای ساخته شد. این دستگاه دارای سه قرقره چرخان با پنج نماد بود: نعل اسبها، ستارهها، الماسها، پیکها و زنگ آزادی. این دستگاه راه را برای بازیهای اسلات مدرن هموار کرد.
با گذشت زمان، این ماشینها در بارها و سالنها محبوب شدند و جایزهها را به شکل نوشیدنی یا سیگار ارائه میدادند. معرفی ماشینهای برقی و نمادهای میوه نمادین در اوایل قرن بیستم منجر به مفهوم «ماشین میوه» شد. عصر دیجیتال اسلاتهای ویدیویی را به ارمغان آورد که به بازیهای اسلات چند تم و نوآورانهای که امروز در کازینوها میبینیم تکامل یافتهاند.
بازی با اسلات ماشین ساده است و صرفا یک بازی شانسی است. شما سکهها یا توکنها را در ماشین وارد میکنید، سپس یک دکمه را فشار میدهید یا یک اهرم را میکشید تا قرقرهها بچرخند. وقتی قرقرهها متوقف میشوند، نمادهای روی صفحه تعیین میکنند که آیا برنده شدهاید یا باختهاید.
ترکیبهای برنده منجر به پرداختها میشوند که بسته به نمادهای خاص و ترتیب آنها روی خط پرداخت متفاوت است. اسلات ماشینهای مدرن دارای خطوط پرداخت و دورهای پاداش متنوع هستند که فرصتهای بیشتری برای برنده شدن ارائه میدهند. برخی حتی دارای جکپاتهای پیشرونده هستند، جایی که جایزه با قرار دادن شرط بازیکنان در چندین ماشین رشد میکند.
در حالی که هیچ استراتژی برای تأثیرگذاری بر نتیجه وجود ندارد، درک قوانین و پرداختهای بالقوه برای ترکیبات مختلف میتواند لذت شما از این بازی محبوب کازینو را افزایش دهد.
پوکر: بازی استراتژی و روانشناسی
بازی پوکر دارای تاریخچه غنی و پیچیدهای است که قرنها و قارهها را در بر میگیرد. منشا دقیق آن مورد بحث است، اما احتمالا از بازیهای مختلف کارتی که در اروپا در قرنهای ۱۶ و ۱۷ بازی میشدند، تکامل یافته است. این بازی در اوایل قرن نوزدهم راه خود را به ایالات متحده پیدا کرد و به سرعت محبوبیت پیدا کرد، به ویژه در دوران طلا.
با گذشت زمان، تغییرات مختلفی از پوکر پدید آمد، هر کدام با قوانین و استراتژیهای منحصر به فرد خود. یکی از معروفترین بازیهای پوکر، تگزاس هولدم، در اوایل قرن بیستم معرفی شد و اکنون یکی از پرطرفدارترین نسخههای این بازی است.
پوکر به یک پدیده جهانی تبدیل شده است، با تغییرات بیشمار و شبکههای پوکر برنده. این بازی هم در محیطهای معمولی و هم در مسابقات با شرطهای بالا انجام میشود.
پوکر یک بازی کارتی است که مهارت، استراتژی و شانس را ترکیب میکند. هدف داشتن بهترین دست یا بلوف زدن برای پیروزی است. بازی معمولا با دریافت یک دست کارت توسط هر بازیکن آغاز میشود. بازیکنان نوبت میگیرند تا با ژتونها شرطبندی کنند، چک کنند (نوبت را به بازیکن بعدی منتقل کنند)، شرط را افزایش دهند یا فولد کنند (از دست خود انصراف دهند).
رتبهبندیهای اساسی دست شامل کارت بالا، یک جفت، دو جفت، سه جور، استریت، فلاش، فول هاوس،کاره، استریت فلاش و بالاترین رتبه، رویال فلاش است. بازیکنی که در پایان دور آخر شرطبندی بهترین دست را داشته باشد، برنده میشود.
بازیهای پوکر میتوانند چندین دور شرطبندی داشته باشند و تغییرات مختلف، مانند تگزاس هولدم، اوماها یا هفت کارت و استراتژیهای خاصی را معرفی میکنند. بازی موفق پوکر شامل خواندن دست حریفان، مدیریت شرطهای شما و دانستن زمان فولد یا
یا ادامه دادن با شانس است. این یک بازی روانشناسی، استراتژی و مهارت است که نسلها را مجذوب خود کرده است.
کراپس: بازی هیجانانگیز با تاس
کراپس یک بازی تاس با تاریخچه غنی و جذاب است. ریشههای آن کمی مبهم است، اما احتمالا از بازیهایی که در اروپا در قرن هجدهم انجام میشد تکامل یافته است. نام بازی، «کراپس»، تصور میشود از کلمه فرانسوی «crapaud» گرفته شده است که به معنای «قورباغه» است.
این به این دلیل است که این بازی گاهی در خیابانها با نشستن مردم مانند قورباغهها بازی میشد. کراپس راه خود را به ایالات متحده پیدا کرد و به ویژه در قرن نوزدهم محبوب شد. این بازی در اوایل قرن بیستم بیشتر تصفیه و استاندارد شد.
امروزه، کراپس یک بازی پر جنبوجوش و اجتماعی است که اغلب با فضای پرشور کازینوها مرتبط است.
کراپس یک بازی است که شامل شرطبندی روی نتیجه پرتاب تاس است. قوانین اصلی نسبتا ساده هستند، اما گزینههای شرطبندی میتوانند پیچیدهتر باشند. بازیکنان نوبت میگیرند به عنوان «شوتینگ»، کسی که تاس را میاندازد، و دیگران میتوانند روی نتیجه شرطبندی کنند.
بازی با پرتاب «come-out» توسط شوتینگ آغاز میشود. اگر نتیجه پرتاب ۷ یا ۱۱ باشد، این یک برد برای کسانی است که روی «Pass Line» شرطبندی کردهاند. اگر نتیجه پرتاب ۲، ۳ یا ۱۲ باشد، این یک باخت است که اغلب به عنوان «crapping out» شناخته میشود. هر عدد دیگری که پرتاب شود، «پوینت» میشود.
برای برنده شدن، شوتینگ باید قبل از پرتاب ۷، دوباره پوینت را پرتاب کند. بازیکنان دیگر میتوانند روی نتایج مختلف مانند اعداد خاص یا ترکیبات شرطبندی کنند.
کراپس طیف گستردهای از گزینههای شرطبندی را ارائه میدهد که آن را به یک بازی هیجانانگیز و پویا تبدیل میکند و به دلیل فضای جمعی و پر سر و صدا در میز کراپس شناخته شده است.