جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۲۰ انتقال میلیاردی فوتبال در تابستان داغ ۲۰۲۴

تابستان ۲۰۲۴ شاهد تغییرات بزرگی در ترکیب تیم‌های مختلف فوتبال بود. باشگاه‌های بزرگ و کوچک با هدف تقویت تیم خود، بازیکنان جدیدی را به خدمت گرفتند و برخی از ستاره‌ها نیز راهی تیم‌های جدید شدند. در این میان، رقابت‌های لیگ برتر انگلیس به عنوان یکی از جذاب‌ترین لیگ‌های جهان، شاهد نقل و انتقالات پر سر و صدایی بود. در این مقاله ما به بررسی ۲۰ انتقال گران فوتبال می پردازیم با بت فوروارد همراه باشید. 

بیست انتقال میلیاردی و یک رکورد جدید!

تا به امروز، شاهد ۲۰ انتقال بالای ۲۷ میلیون پوندی بوده‌ایم و منچستریونایتد با خرید لنی یورو، نوجوان ۵۲ میلیون پوندی، گران‌ترین خرید این تابستان را انجام داده است.

بازیکنان بر اساس مبلغ اولیه قرارداد رتبه‌بندی شده‌اند و مبالغ اضافی قرارداد به آن اضافه شده است.

لنی یورو از لیل به منچستریونایتد – ۵۲ میلیون پوند

شیاطین سرخ با خرید لنی یورو، یکی از بهترین نوجوانان فوتبال جهان را به خدمت گرفتند. طرفداران منچستریونایتد مدعی‌اند که باشگاهشان در رقابت با رئال مادرید برنده شده است،انگار که او هیچ انتخاب دیگری نداشته است. با این حال، این انتقال برای شیاطین سرخ یک خرید فوق‌العاده محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد سر جیم رتکلیف قصد دارد با تقویت خط دفاعی، منچستریونایتد را به یک قدرت جهانی تبدیل کند.

 

آمادو اونانا از اورتون به آستون ویلا – ۵۰ میلیون پوند

آستون ویلا با خرید آمادو اونانا، آمادگی خود را برای حضور در لیگ قهرمانان نشان داد. این تیم در پنجره نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۲۴، بیشترین هزینه را کرده است.

موسی دیابی از آستون ویلا به ال‌اتحاد – ۵۰ میلیون پوند

وقتی آستون ویلا موسی دیابی فرانسوی را خرید، به نظر می‌رسید یک خرید هوشمندانه بوده است. اما او تنها در ۲۵ بازی لیگ برتر به میدان رفت و اغلب جای خود را به لئون بلی، ستاره در حال رشد تیم داد. حالا یک سال بعد، او راهی عربستان سعودی شده است، جایی که شاید بهتر بود از ابتدا به آنجا می‌رفت.

مایکل اولیسه از کریستال پالاس به بایرن مونیخ – ۴۵ میلیون پوند

شما احتمالا این انتقال را بیش از ۵۰ میلیون پوند می‌خوانید، اما این فقط در صورتی است که موفقیت‌آمیز باشد. مبلغ اولیه ۴۵ میلیون پوند است. اما حقیقت این است که ما انتظار داریم این انتقال موفق باشد، زیرا اولیسه برای کریستال پالاس بازیکن فوق‌العاده‌ای است. این انتقال برای همه طرفین عالی است.

 

 

ژائو پالینیا از فولهام به بایرن مونیخ – ۴۳ میلیون پوند

این اتفاقی است که وقتی بایرن مونیخ نتواند بوندس‌لیگا را ببرد، رخ می‌دهد: الف) هزینه زیادی می‌کنند و ب) هزینه زیادی را صرف خرید بازیکنان لیگ برتر می‌کنند، زیرا وینسنت کمپانی را به عنوان سرمربی انتخاب کرده‌اند. فولهام در دو سال بیش از دو برابر پول خود را از پالینیا به دست آورده است، اما این مبلغ برای یکی از بهترین هافبک‌های دفاعی لیگ برتر انگلیس بسیار کم به نظر می‌رسد.

داگلاس لوئیز از آستون ویلا به یوونتوس – ۴۲.۳۵ میلیون پوند

آستون ویلا که برای حضور در لیگ قهرمانان تلاش می‌کند، مجبور شد برای رعایت قوانین مالی و جلوگیری از کسر امتیاز احتمالی در آینده، داگلاس لوئیز، هافبک کلیدی خود را بفروشد. در ادامه روند فروش بازیکنان لیگ برتر به تیم‌های ایتالیایی در این تابستان، آستون ویلا چند بازیکن را از یوونتوس دریافت خواهد کرد.

اندریک از پالمیراس به رئال مادرید – ۴۰ میلیون پوند

این مبلغ ممکن است با مشخص شدن جزئیات بیشتر تغییر کند، زیرا گزارش‌ها حاکی از آن است که رئال مادرید ۱۸ ماه پیش مبلغی بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون پوند برای این بازیکن در نظر گرفته بود. ما فعلاً از نسخه ترانسفرمارکت استفاده می‌کنیم و ممکن است حقیقت هرگز مشخص نشود. آنچه می‌دانیم این است که اندریک به محض رسیدن به سن ۱۸ سالگی، قرارداد خود را با رئال مادرید امضا می‌کند.

 

 

 

مکس کیلمان از ولوز به وستهام – ۴۰ میلیون پوند

وستهام با خرید کیلمان، ناگهان به سومین باشگاه پرهزینه اروپا در این تابستان تبدیل شده است. البته با ادامه پیدا کردن پنجره نقل و انتقالات، احتمالاً چند پله پایین‌تر خواهد آمد، اما جذب کیلمان که با چندین باشگاه بزرگ در ارتباط بود، قطعاً یک موفقیت بزرگ برای وستهام محسوب می‌شود.

یان ماتسن از چلسی به آستون ویلا- ۳۷.۵ میلیون پوند

ماتسن نقش مهمی در رسیدن بروسیا دورتموند به فینال لیگ قهرمانان در فصل گذشته داشت، اگرچه در فینال عملکرد خوبی نداشت. این انتقال سود هنگفتی برای چلسی به همراه داشت که در دو فصل گذشته حدود ۱۷۰ میلیون پوند از فروش محصولات آکادمی خود کسب کرده است.

جاشوا زیرکزی از بولونیا به منچستریونایتد- ۳۶.۵ میلیون

اولین خرید عصر جدید منچستریونایتد، یک هلندی است، البته زیرکزی برخلاف بازیکنان معمول تن‌هاگ، تجربه بازی در اردیویسه را ندارد. منچستریونایتد در واقع بیش از بند آزادسازی ۳۳.۶ میلیون پوندی برای این مهاجم پرداخت کرده است، اما دلیل آن بیشتر مشکلات مربوط به قوانین مالی است تا بی‌کفایتی.

 

 

الیوت اندرسون از نیوکاسل به ناتینگهام فارست- ۳۵ میلیون پوند

پرداخت ۳۵ میلیون پوند برای یک بازیکن ۲۱ ساله با ۴۴ بازی در لیگ برتر – که تنها ۱۳ تای آن از ابتدا بوده است و بدون سابقه بازی ملی برای اسکاتلند، مبلغ بسیار زیادی است. اما اندرسون پتانسیل بالایی دارد و اگر مصدومیت شدید او در فصل گذشته نبود، بیشتر بازی می‌کرد. به نظر می‌رسد که ارزش استعدادهای آکادمی در حال حاضر دو برابر آنچه باید باشد، تعیین می‌شود.

ریکاردو کالافوری از بولونیا به آرسنال – ۳۳.۶ تا ۴۲ میلیون پوند

میکل آرتتا ادعا می‌کند که مدتی است به کالافوری علاقه‌مند بوده، اما هیچ‌کس باور نمی‌کند که او تحت تاثیر پاس گل کالافوری به ایتالیا مقابل کرواسی در یورو ۲۰۲۴ قرار نگرفته باشد، که به تنهایی ارزش ۴۲ میلیون پوند را داشت. او به جمع مدافعان ترسناک امارات اضافه شده است.

الساندرو بونجیورنو از تورینو به ناپولی- ۳۰.۱ میلیون پوند

پس از یک فصل دشوار که ناپولی در نهایت در میانه جدول سری آ پشت سر تورینو قرار گرفت، قهرمان ۲۰۲۳ به سادگی مدافع ملی‌پوش ایتالیایی خود را خریداری کرد و به عنوان هدیه‌ای برای آنتونیو کونته، به سرمربی جدید، تقدیم کرد.

آرچی گری از لیدز یونایتد به تاتنهام- ۳۰ میلیون پوند

لیدز یونایتد از جدایی گری نوجوان ابراز تاسف کرد، اما او تنها چند روز پس از آنکه به نظر می‌رسید به برنتفورد می‌پیوندد، یک انتقال عالی را تضمین کرد. طبق معمول این تابستان، تاتنهام نیز جو رودون را در یک معامله جداگانه به لیدز یونایتد فروخت.

 

 

 

یانکوبا مینته از نیوکاسل به برایتون- ۳۰ میلیون پوند

لیون برای جذب مینته اقدام کرد، اما این بازیکن ۱۹ ساله اصرار داشت که دلش با اورتون است، که کمی عجیب به نظر می‌رسید تا اینکه برایتون وارد عمل شد و متوجه شدیم او فقط می‌خواهد در لیگ برتر بماند. اینکه برایتون توانست این انتقال را نهایی کند، برای هواداران نیوکاسل که شاهد درخشش این نوجوان با ده گل و شش پاس گل در فاینورد در فصل گذشته بوده‌اند، بسیار نگران‌کننده است.

ایگور تیاگو از کلوب بروخه به برنتفورد- ۳۰ میلیون پوند

برنتفورد قبل از پایان فصل، رکورد نقل و انتقالات خود را شکست و برای جایگزینی مهاجمی که هنوز در تیم حضور دارد، برنامه‌ریزی کرد. این بازیکن ۲۲ ساله با قیمت ۳۰ میلیون پوند به برنتفورد پیوست و فصل گذشته ۲۹ گل در ۵۵ بازی برای کلوب بروخه به ثمر رساند و شش پاس گل نیز داد. اگر او بتواند حتی نزدیک به این فرم در انگلیس بازی کند، به راحتی جای ایوان تونی ، را خواهد گرفت.

کیرنان دوسبری هال از لستر سیتی به چلسی- ۳۰ میلیون پوند

انزو مارسکا به لستر بازگشته تا دوسبری-هال را به خدمت بگیرد، زیرا لستر چاره‌ای جز کسب سود قبل از ضرب‌الاجل قوانین مالی نداشت. دوسبری-هال گفت: “نشستن اینجا به عنوان یک بازیکن چلسی فوق‌العاده است.”

 

 

روبین لو نورماند از رئال سوسیداد به اتلتیکو مادرید- ۲۹.۱ میلیون پوند

لو نورماند که در تمام بازی‌های اسپانیا در یورو ۲۰۲۴ به جز نیمه‌نهایی حضور داشت، پس از هشت سال با رئال سوسیداد خداحافظی کرد و برای یادگیری برخی از تاکتیک‌های دفاعی تحت هدایت دیگو سیمئونه به اتلتیکو مادرید پیوست.

لوئیس هال از چلسی به نیوکاسل یونایتد – ۲۸ تا ۳۵ میلیون پوند

آیا نیوکاسل بدون شرط خرید اجباری، حاضر به جذب هال می‌شد؟ این سؤالی است که هیچ‌گاه پاسخی برای آن نخواهیم یافت. آنچه مسلم است، هال در فصل اول حضورش در تاین ساید تنها در هشت بازی لیگ برتر به میدان رفت. با این حال، شروع هفت بازی از این هشت بازی در پایان فصل، نویدبخش آینده‌ای درخشان برای او و نیوکاسل است.

داوید رایا از برنتفورد به آرسنال- ۲۷ میلیون پوند

با انتقال قرضی دستکش طلایی پاداش گرفت! پس از یک فصل قرضی موفق و کسب دستکش طلایی، آرسنال تصمیم به خرید دائمی رایا به قیمت ۲۷ میلیون پوند گرفت. این دروازه‌بان اسپانیایی با اطمینان خاطر اعلام کرده که پس از یک سال قرضی، حالا به طور کامل به جمع توپچی‌ها پیوسته است. به نظر می‌رسد رایا با عملکرد درخشان خود، جایگزین قطعی آرون رمزدیل شده است.

 

دیدگاه خود را بنویسید